Dodaj do ulubionych

leukopenia przy długotrwałym leczeniu furaginy

24.03.05, 14:40
Chciałabym wiedzieć czy ktoś miał już podobny problem i jak sobie z nim
poradził. Moje dziecko przyjmowało furagin od grudnia, aż do przedwczoraj
gdyż lekarz zmieniłna na urotrim. Wyniki badań krwi są przerażające:
WBC 2.5
LY% 77.5
MO% 6.7
GR% 15.8
LY 1.9
MO 0.2 R
GR 0.4 RL
Edytor zaawansowany
  • co-jest-grane 24.03.05, 14:48
    Moja córka przyjmuje furaginę ponad cztery lata i raczej miała problemy z
    podwyższonymi leukocytami, jak również z podwyższonymi płytkami krwi(nawet bez
    stanu zapalnego).

    Pozdrawiam,Aga
  • mami7 24.03.05, 14:59
    Patryk przyjumje Furaginę jakieś 3 lata, nie widze zmian w morfologii.

    Dlaczego Ty wiążesz to z Furaginą?

    Pozdrawiam
  • gidea 24.03.05, 15:05
    poniważ hematolog powiedział,że furagin powoduje leukopenie. Pozdrawiam
  • mami7 24.03.05, 15:09
    A to ciekawe, muszę podrążyc temat z lekarzem wobec tego.
    Dziękiwink
  • mami7 24.03.05, 15:45
    Nie czepiam sie tylko glośno myslę, bo oczywiście dało mi to do podumania...

    A może jest tak jak napisałaś Gidea, ale w konkretnym przypadku? Tzn. każdy inaczej toleruje rózne leki, ponadto ja jestem podatna na infekcje, a moje dziecko nie, itd, itp. Czyli zalezy na jaki grunt padnie ziarno.

    Nie wpadałabym tez w panikę, bo mnóstwo dzieci i dorosych łykało i łyka Furaginę i przedstawiona przez Ciebie kwestia pojawia sie po raz pierwszy... zatem przypadek?

    Nie zmienia to faktu, że sprawę należy wyjaśnić. I proponuję, że kto pierwszy ma wizytę u nefrologa ten pyta wink))))
  • madziulaw 24.03.05, 15:29
    rzeczywiście trzeba się dopytać, ale nigdzie nie znalazłam informacji, że
    furagina może wywołać leukopenię. Z reguły taka informacja jest zawarta na
    ulotkach leków...
    madziulec --- temat do weryfikacji przez nas...
  • gidea 24.03.05, 15:45
    Ja znalazłam w opisie w ksiące medycznej, furagin to inaczej nitrofurantoin-
    zaburzenia żołądkowo-jelitowe(bóle brzucha, wymioty,nudności, biegunka)
    przewlekłe czynne zapalenie wątroby, żółtaczka cholestatyczna, objawy
    neurologiczne po zastosowaniu u pacjentów z niewydolnością nerek( bóle
    głowy,zaburzenia równowagi, ocząpląs, bóle mięśniowe, neuropatia obwodowa),
    reakcje alergiczne, wstrząs anafilaktyczny, wysypki skórne, zaburzenia
    hematologiczne, śródmiąższowe zapalelenie płuc, zwłóknienie płuc.
  • mami7 24.03.05, 15:49
    O włąsnie, czyli jak każdy lek, poczytaj o witaminie C, ma swoje reakcje nieporządane, ale to zależy od organizmu.

    Mój Młody na przykład nie może łykać, tak popularnego wśród lekarzy Eurespalu.
    I bardzo dobrze, ale to inna kwestia.
    Ponadto Zyrtec działa na niego wysypująco, co dziwne wink

    Z jakiego powodu robiona była ta morfologia? I jeszcze, dlaczego dziecko jest pod opieka hematologa????

    Pozdrawiam
  • gidea 24.03.05, 15:59
    a propo witaminy C przy furaginie w CZD nie poleca się witaminy C tak
    powiedziała mi dr.Gadomska, która jest nefrologiem mojej Zuzi, ona także
    skierowała mnie do hematologa, który zajmóje się krwią. Gastroenterolog u
    którego byłam również w CZD, powiedział, że furagin daje takie objawy i należy
    zmienić lek( bo widocznie Zuzia jest w tym małym odsetku dzieci,które tak
    reagują).
  • mami7 24.03.05, 16:06
    A co poleca CZD zamiast witaminy C?
    Ja w każdym bądź razie nic nie polacałam wink Dałam przykład z tą witaminą C.
    Wiem czym zajmuje sie hematolog. Pytałam, bo sądzę iz lekarz musiał miec powód kierując dziecko właśnie do tego specjalisty. Nie wydaje mi sie, żeby samo łykanie Furaginy było powodem ku temu, bo wobec tego każde z Naszych dzieci musiałoby być pod kontrola hematologa.

    Jak pisałam pierwszy raz spotykam się z czymś takim, ale jestem tylko matka, która boryka się z leczeniem dziecka od 3 lat.
    Każdy problem analizuje i omawiam z lekarzem i po raz kolejny dzięki za to, że opowiedziałaś i o tym wink))) Człowiek uczy się całe życie, niestey czasami na sobie...

    Liczę, że będziesz informować jak potoczy się Wasza "historia".
    I życzę zdrowia córeczce!!!!



  • gidea 24.03.05, 16:17
    wogóle nie zaleca zakwaszania przy furaginie. Skierował mnie dlatego poniważ
    wszystkie badania są w porządku, oprócz tych białych krwinek , które powtórzyły
    się trzy razy pod rząd.
  • ziuta74 24.03.05, 16:28
    to kompletna dla mnie nowosc ze przy furaginie nie zakwasza sie moczu.
    tez mam lekarzy z CZD (pediatre i urologa) i oboje kazali zazywac vit C

    dziwne.
  • gidea 24.03.05, 16:39
    Mój nefrolog jak już wcześniej pisałam dr.Gadomska, powiedziała, że już od
    jakiegoś czasu nie zaleca się w CZD witaminy C przy furaginie.
  • co-jest-grane 24.03.05, 16:55
    Furagin to nie jest dokładnie to samo, co nitrofurantoina, chociaż to lek
    pokrewny.

    Pozdrawiam,Aga
  • gidea 24.03.05, 17:01
    mi nefrolog powiedział, że jest to, to samo.
    Pozdrawiam.
  • mami7 24.03.05, 17:16
    Gidea, żebyś nie pomyślała, że tu na Ciebie napadamy. Pewnie każdy czytając ten wątek przeraził się. Stąd pewnie pytania i cała dyskusja. Ale to chyba zrozumiałe.

    Pozdrawiam
  • gidea 24.03.05, 17:35
    Nie ma problemu, ja również jestem przerażona, co do badań następne będe miała
    we wtorek w CZD i napisze wam o wynikach.
  • co-jest-grane 24.03.05, 17:21
    A na ulotce jest napisane: "działa silniej od nitrofurantoiny..."itd., więc
    chyba nie to samo?
    Też mnie to interesowało, bo córka miała nieco podwyższone próby wątrobowe, co
    ja wiązałam z działaniami ubocznymi nitrofurantoiny, ale lekarz zwrócił mi
    uwagę na to, że właśnie jest różnica i objawy uboczne też się różnią.

    Pozdrawiam,Aga
  • gidea 24.03.05, 17:43

    moja córka również miała podniesione Próby wątrobowe: aminotransferaza
    asparaginianowa , lecz gastrolog powiedział, że dla niego najważniejsza jest
    aminotransferaza alaninowa (a toa była w normie ) i dlatego kazała przyczyny
    szukać gdzie indziej, dlatego nefrolog w porozumieniu z hematologiem i
    gasrologiem, stwierdzili, że lukopenia i asparagina to przyczyna furaginy.
    Więcej będe wiedziała po wtorkowych badaniach krwi w CZD.
    Pozdrawiam
  • aniawroclaw1 24.03.05, 15:30
    nie sądze, iz przyczyną tych wyników jest Frugin.
    Moja córeczka przyjmuje Furagin juz 1, 5 roku codzinnie po 1/2tabl. na noc.
    Morfologie robiłam ok. 2 m-ce temu i wyniki są książkowo dobre.
    Jednakże w Twoim przypadku proponuję porównać opinię u kilku lekarzy.
    --
    Ania )
  • madziulaw 24.03.05, 15:54
    No tak, ale niezaleznie od tego, kto jakie ma skłonności, to byłoby to wskazane
    na ulotce jako jeden z możliwych objawów niepożądanych...
  • madziulaw 24.03.05, 19:43
    1/ Gidea, od grudnia JAKIEGO roku leczy się Twoje dziecko furaginą?
    2/ Czy przed rozpoczęciem brania furaginy robiliscie badania krwi?
  • gidea 24.03.05, 22:10
    Leczymy się od 23.12.2004 roku. Przed wykryciem refluksu robiłam
    profilaktycznie badanie krwi i wszystko było w porządku.
  • madziulaw 24.03.05, 22:55
    przeczytałam kilka godzin temu artkuł anglojęzyczny o nitrofurantoinach (nie
    mogę znaleźć teraz tego linku--znalazłam go wcześniej wrzucając nazwę w google),
    gdzie była mowa, ze w wyjątkowych wypadkach notowano zaburzenia płucne,
    wątrobowe, i we krwi...
    Gidea, dla uspokojenia. Podobno efekty uboczne cofają się wraz z odtsawieniem
    leku...
  • gidea 25.03.05, 07:56
    Dziękuje ci bardzo madziulec i oczywiście innym za dobre rady i pocieszenie.
    Pozdrawiam smile
  • grazka8 25.03.05, 07:54
    Prawie całą noc ten artykuł nie dawał mi spokoju,może faktycznie Twoje dziecko
    jest inne,ale leukopenia czyli małopłytkowość może zależeć od diety dziecka na
    jakiej podstawie lekarz uznał,że to furagina czy dziecko miało wykonane inne
    badania leukopenia to poważna choroba?
  • gidea 25.03.05, 08:02
    Dieta została wykluczona, gdyż wszystko dostaje to samo co przed stwierdzeniem
    leukopeni, potwierdził to lekarz. Ponieważ dziecko miało robione badania na
    HCV, cytomegalie , próby wątrobowe(o tym pisałam wcześniej), bilirubine,
    cukier, potas, sód, kreatynina i wszystkie są w porządku. Dlatego lekarz
    wykluczając wszystko potwierdził, że to furagina. Pozdrawiam.
  • madziulaw 25.03.05, 08:53
    Gidea, jeszcze jedno - jakie objawy (w zachowaniu ecc)miał Twój dzieciaczek
    poza złymi wynikami krwi.
    Każdy lek może tak naprawdę doprowadzić do poważnych zakłóceń w funkcjonowaniu
    org, zależy to od tego, jaki organizm go przyjmuje.
    W kazdym bądź razie to jest super WAŻNA informacja. Będziemy tego pilnować.
    Dzięki Gidea. Dawaj znać co jakiś czas--jak się czujecie, dobrze?
  • gidea 25.03.05, 09:19
    Moje dziecko co raz powtarzało, że boli je brzuszek, to główka, nóżki dosłownie
    dolegliwości starej babci, oprócz tego jest blada( nie ma anemi), ma sińce pod
    oczami( nie zawsze) . Od poniedziałku od kiedy został zmieniony furagin na
    urotrim mała przestała narzekać. Dlatego jeszcze czekam na badanie morfologi i
    jeśli okeże się prawidłowa to znaczy, że na 100% to furagin.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka