Komunikacja miejska w Łomiaankach. Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Witam!
    Mieszkam w Łomiankach od niedawna i chciałabym się dowiedzieć dlaczego do
    Łomianek, tak jak do większości podwarszawskich miejscowości nie dojeżdżają
    autobusy ztm-u tylko jesteśmy skazani na Ł-ki.

    Kiedyś słyszałam (ale nie wiem ile jest w tym prawdy), że Warszawa chciała
    puścić do nas autobus, ale nie zgodziły się władze Łomianek. Wie może ktoś coś
    na ten temat?
  • A co ci w tej Ł-ce tak nie pasuje? Lepszy autobus podmiejski ZTM
    kursujący co 20 minut?
  • Witam nową mieszkanke Łomianek. Postaram sie odpowiedzieć na Pani
    pytania. Z wiedzy jaką posiadam jako mieszkaniec Łomianek to nas
    poprostu nie stać na Komunikacje warszawską. Gmina rocznie dopłaca
    do KMŁ około 2 milionów zł( jeśli sie pomyliłem prosze mnie
    poprawić). A komunikacja warszawska chce miejwięcej 4 razy tyle.
    Teraz w godzinach szczytu ełka jest co 4 minuty (pomijam korki w
    których stoją) warszawski autobus jeżdził by średnio co 20 - 30
    minut bo jest to linia podmiejska. Pozatym mowa jest tylko o kursach
    do Dziekanowa Leśnego, linia Bis do Łomnej(Czosnowa) i do Sadowej
    odpada według ZTM. Jedenym plusem jest jeden warszawski bilet. Acha
    i oczywiśćie nie rozmawiamy tutaj o kursach nocnych do których
    dodatkowo trzeba było by dopłacić. Znajomi opowiadali że jedna z
    podwarszawskich gmin sprzedała swój tabor i podpisali umowe z ZTM,
    kwoty jaki musieli płacić daleko odchodziły od ustalonych. A jeśli
    pieniądze nie zostały przelane na czas, autobusy nie wyjechały na
    trase. Wyobraża sobie Pani co działo by sie w Łomiankach gdyby
    przestały kursować autobusy - paraliż!!! Dlatego powinniśmy sie
    cieszyć że mamy swoje ełki. Co do punktualności i czystośći
    autobusów mam sporo zastrzeżeń ale ważne że są. Pozatym prowadzone
    są rozmowy na temat wprowadzenia karty miejskiej który umożliwi nam
    poruszanie sie linia "Ł" i ZTM. pozdrawiam. mieszkaniec
  • W najnowszym wydaniu Gazety Łomiankowskiej jest info o rozmowach KMŁ
    z ZTMem ws. wprowadzenia wspólnego biletu miesięcznego dla Łomianek
    i Wa-wy. Obecnie trwają rozmowy nt. ustalenia ceny biletu, która ma
    być niższa od sumy obydwu biletów (obecnie 152 zł.). Możliwe, że
    porozumienie wejdzie w życie od 1 stycznia 2010. Na jego zawarcie
    musi jeszcze wydać zgodę Rada Miejska, gdyż wg. gazety wygeneruje
    ono straty dla Łomianek w wysokości 900 tys. zł.
    Według gazety, dzięki porozumieniu, na dotychczasowym 701 zacznie
    obowiązywać I strefa miejska i pojawi się linia o nowym numerze
    powyżej 100. Na tej linii bilet miesięczny będzie kosztował 78 zł.
  • Załatwienie sprawy wspólnego biletu (i daj Boże na korzystnych
    warunkach finansowych)byłoby dobrym wejściem nowego prezesa KMŁ. A
    "normalny" autobus w Dąbrowie bardzo się przyda.
  • Wspolny bilet bylby swietna informacja na poczatek przyszlego roku. Trzymam
    kciuki za rozmowy.

    Wydaje mi sie rowniez, ze L-ki powinny obslugiwac Dabrowe. Gdyby np. czesc
    kursow L-ki skrocic do metra mlociny to "zaoszczedzone" autobusy moznaby puscic
    trasa, tyle ze z Dabrowy. Np. od przystanku Zachodnia, Dolna i potem dalej
    Kolejowa do Metra Mlociny.

    Mam nadzieje, ze wladze KML rozwazaja rozne warianty i podejma proby
    usprawnienia komunikacji publicznej.
  • xantia77 pyta:

    ... dlaczego do Łomianek, tak jak do większości podwarszawskich miejscowości
    nie dojeżdżają autobusy ztm-u tylko jesteśmy skazani na Ł-ki?


    Primo - Nie jesteś. Możesz jeździć 701.
    Secundo - O to, dlaczego większość podwarszawskich miejscowości
    nie potrafiła/nie była w stanie* stworzyć sobie własnej komunikacji
    i uzależnia się od widzimisię "ztm-u" (czyt.: ZTM'u) to musisz się już u źródeł dowiadywać.
    My, a przynajmniej ja i Stefan, jesteśmy akurat z KMŁ dumni.
    Pojeździłabyś trochę 201, a potem 701, to wiedziałabyś - dlaczego.

    *)niepotrzebne skreślić
  • Do Dąbrowy jeździło przecież ŁZ, które po 2 miesiacach z powodu
    bardzo nikłej frekwencji umarło śmiercią naturalną.
    Wygląda na to, że włądze Łomianek pozostawiają Dąbrowę na "pastwę"
    ZTMu, na czym chyba całkiem nieźle wyjdzie mając w perspektywie
    linię miejską.
    A cdo KMŁ - były zapowiedzi uruchomienia linii szczytowej ICDS -
    Metro Młociny, od września. Jak na razie - cisza.
  • Trasa do M Młociny nie jest na tyle krótsza od tej do Marymontu, żeby
    "zaoszczędzić" tak znaczną liczbę autobusów, by pozwoliło to na uruchomienie
    nowej linii. Zwłaszcza, że niektóre autobusy kwalifikują się do wymiany na nowe
    (nowsze).
  • czesiu71 napisał:

    > A cdo KMŁ - były zapowiedzi uruchomienia linii szczytowej ICDS -
    > Metro Młociny, od września. Jak na razie - cisza.

    Zapewne jedną z (pewnie wielu) przyczyn takiego stanu rzeczy są planowane w
    najbliższym czasie utrudnienia w ruchu na ul. Zgrupowania AK Kampinos (budowa
    Mostu Północnego).
  • Czy istnieją nocne kursy ełek?
    Podobno kiedyś były.
  • Jest chyba jeden. Czekalem kiedyś 1,5 godziny.
    Bez względu na to, komunikacja łomiankowska to jedna z nielicznych
    dobrze działających instytucji gminnych.
  • Istnieją nocne kursy linii Ł.
    W noce poprzedzające poniedziałek, wtorek, środę, czwartek i piątek są 2 kursy ,
    a w noce poprzedzające sobotę i niedzielę oraz święta - są 4 kursy.

    Szczegóły dla zainteresowanych:
    www.kmlomianki.info/index.php?bo=rozklad_l_bis/rozklad_l_lbis
  • xantia77 napisała:

    > dlaczego do Łomianek (...) nie dojeżdżają
    > autobusy ztm-u tylko jesteśmy skazani na Ł-ki.

    Jako odpowiedź zacytuję fragment informacji ze strony internetowej Komunikacji
    Miejskiej Łomianki (www.kmlomianki.info/index.php?bo=teksty/historia):

    "Rok 1989 – Łomianki – miastem. Organizacja i zarząd własnym przedsiębiorstwem
    pasażerskiego transportu publicznego.

    “Komunikacja Miejska Łomianki” rodziła się wprawdzie w bólach, ale jej twórcom
    przyświecał ważny cel: zapewnić mieszkańcom nie tylko miasta, ale i wszystkich
    okolicznych miejscowości wygodny i niezawodny dojazd do stolicy. W paĄdzierniku
    1990 roku MZK, obsługujące dotychczas Łomianki linią podmiejską “701”, zażądały
    pokaźnego dofinansowania jej z budżetu Gminy Łomianki. Ówcześni radni miejscy
    stanęli przed dylematem: dopłacić MZK sumę rzędu 6 mld starych złotych za
    obsługę linii “701” w ciągu ostatniego kwartału 1990 roku i w kolejnym 1991
    roku, czy też znaleĄć inne, lepsze rozwiązanie. Alternatywą dla
    współfinansowania linii podmiejskiej “701” mogło być tylko własne
    przedsiębiorstwo, które zastąpiłoby dotychczasową formę komunikacji.

    Inicjatywę wzięli w swoje ręce radni (...)"

    Czy więc na pewno jesteśmy "skazani" na "ełki"?
  • To jest na pewno kwestia wyboru. Jak zwykle chodzi o pieniądze co ile kosztuje?
    Jeżeli spółka jest konkurencyjna, to powinna nam służyć długie lata, jeżeli nie
    to wybór znacznie trudniejszy. Bo jak ktoś raz go dokonał i zainwestował, trudno
    mu się z tym rozstać.
    Dużo ważniejszym problemem dla gminy jest problem wydłużającego się czasu
    codziennego dojazdu do Warszawy. A to dotyczy zarówno autobusów jaki samochodów
    osobowych.
  • jedno jest pewne - autobusy "warszawskie" stałyby w korkach tak samo
    jak łomiankowskie ełki.
  • Wszystko byłoby w miarę ok z tymi Ł-kami, gdyby było więcej autobusów
    przegubowych (tzn. tych dłuższych- pojemniejszych), gdyż czasami naprawdę jest
    tragedia.
    A swoją drogą to chyba tylko jeden jest taki autobus.
  • chomik.35 napisał:

    > Witam nową mieszkanke Łomianek. Postaram sie odpowiedzieć na Pani
    > pytania. Z wiedzy jaką posiadam jako mieszkaniec Łomianek to nas
    > poprostu nie stać na Komunikacje warszawską. Gmina rocznie dopłaca
    > do KMŁ około 2 milionów zł( jeśli sie pomyliłem prosze mnie
    > poprawić). A komunikacja warszawska chce miejwięcej 4 razy tyle.
    >

    skad ludzie wymyslaja takie bzdury ,mysle ze sie Pan a moze i Pani
    niedlugo mocno /pozytywnie/ zdziwi.
    Pozdrawiam i zycze jednak weryfikacji swojej wiedzy w oficjalnych
    dokumentach ogolnie dostepnych jak to wyglada w innych gminach jesli
    chodzi o koszty komunikacji z Warszawa /jutro uruchamiamy nowa linie
    do Radzymina, w kolejce czekaja kolejne gminy i tylko brak taboru
    uniemozliwa uruchamianie kolejnych polaczen/
    Pozdrawiam Leszek Ruta

  • >
    > skad ludzie wymyslaja takie bzdury ,mysle ze sie Pan a moze i Pani
    > niedlugo mocno /pozytywnie/ zdziwi.
    > Pozdrawiam i zycze jednak weryfikacji swojej wiedzy w oficjalnych
    > dokumentach ogolnie dostepnych jak to wyglada w innych gminach jesli
    > chodzi o koszty komunikacji z Warszawa /jutro uruchamiamy nowa linie
    > do Radzymina, w kolejce czekaja kolejne gminy i tylko brak taboru
    > uniemozliwa uruchamianie kolejnych polaczen/
    > Pozdrawiam Leszek Ruta

    Ale czy to znaczy, że Łomianki mogą liczyć na autobusy ZTM? Czy jest coś
    planowane w tym temacie?
  • Wczoraj w ICDS miała się odbyć prezentacja "Analizy transportu miejskiego".
    Czy ktoś był z forumowiczów i może zrelacjonować dyskusję oraz wnioski ?
  • To była ta narada czy nie?
  • Jestem za tym żeby Dąbrowa miała drugi autobus. Świtny pomysl żeby
    puścić ul. Dolną.
  • Jężeli ŁZ kursowało równie często jak ŁD to nic dziwnego, że umarło
    śmiercią naturalną.
  • >> Wszystko byłoby w miarę ok z tymi Ł-kami, gdyby było więcej autobusów przegubowych ...<<
    ... do czasu wybudowania ronda Brukowa, kiedy to
    wszystkie przegubowce by się połamały i zakorkowały Łomianki na amen.

    Cholera, i tak źle, i tak niedobrze ...

    :D
  • O czym Ty bredzisz?
  • Jest opracowanie na które przeznaczono w budżecie 60 tys. zł, była prezentacja w
    ICDS (?), z pewnością dyskusja, jakieś wnioski.
    A na forum cisza...
  • Ach tu ukryłeś swój ostania post nieboraczku. Wszystkowiedzący a nie wie. To ci
    dopiero numer. Może jednak ktoś wie i napisze.
  • Przykro mi to stwierdzić, ale nie znam drugiego miasta gdzie panuje taki bałagan
    w komunikacji miejskiej jak w Wa-wie...

    może ktoś z forumowiczów zna takie miasto - czekam na przykłady (tak na
    pocieszenie) :(
  • Postuluję jeszcze zwiększenie częstotliwości autobusów 701 autobus
    nocny.
  • miasta.gazeta.pl/warszawa/1,95190,7151400,Bedzie_nowa_linia_SKM__do_Legionowa.html
    Eh... Marzenia. My niedlugo stęchniemy w korku już całkiem.
  • Przeprowadź się do L-wa, ja tam wolę spędzać czas w swoim aucie (latem klima,
    zima ciepełko i tv oraz dvd na życzenie).
  • Nie zamierzam sie tam przeprowadzac ;) Mam nadzieje dozyc tramwaju tutaj ;)
    A co do DVD w samochodzie - coz, mieszcza sie tam filmy 3-godzinne - w sam raz
    na dobry korek do centrum po 2011...
  • Ciekawe kiedy dotrą do Łomianek nowe solarisy;) Podobno wg. umowy między 1 a 30 września, kiedyś gdzieś mówili, że na początku września.
  • Do 30 września - zgodnie z umową i zamówieniem publicznym. Potem kilka dni na doposażenie między innymi w kasowniki, objazd tras celem doszkolenia kierowców i wyjadą na ulice w ramach normalnej eksploatacji. :-))
  • Jako, że się interesuje autobusami to szczerze powiem, że czekam z niecierpliwością. Zawsze to Nasze Łomiankowskie, a nie warszawskie, więc bardziej cieszy;))
  • Podobano mają to być najbardziej ekologiczne autobusy w Warszawie. ZTM ma jedynie kilka takich! I w dodatku mają być całkowicie niskopodłogowe. Jeden krok i jesteś w środku. Aż się nie chce wierzyć że tak można! Jak zobaczę i wsiądę, będę bardzo szczęśliwy, po latach jeżdżenia staruszkami Jelczami.
  • ... są już produkowane. Według tej grafiki będą duże okna przewuwne, a nie uchylne. To bardzo dobra wiadomość na upały (choć jeszcze byłoby lepiej gdyby była klimatyzacja):
    galeria.solaris-club.com/details.php?image_id=4236
  • A miejsca leżące będą?
  • Mnie tam wystarczy fotel bujany i komp dla dzieciaka w tym nowym autobusie!
  • To dobrze że są wybory, przynajmniej część mieszkańców z tego skorzysta, bo tak to nic by nie było. Wszystko sie rzuci na rok wyborczy i już. 3 lata sielanki, rok pokazówki i kolejne 3 lata leniuchowania.
  • Biorąc pod uwagę, że szanowny poprzednik nie potrafił załatwić nowych autobusów nawet
    na pokazówkę... to tak, istotnie, mieszkańcy skorzystają. Skorzystają z nich nawet po wyborach.
  • To autobusy się 'załatwia" czy kupuje za nasze pieniądze?
  • drabbu napisał:

    > Biorąc pod uwagę, że szanowny poprzednik nie potrafił załatwić nowych autobusów
    > nawet
    > na pokazówkę... to tak, istotnie, mieszkańcy skorzystają. Skorzystają z nich na
    > wet po wyborach.

    Szanowny poprzednik dysponował ponad dwa razy mniejszym budżetem, więc zlituj się nad nami i skończ z takimi porównaniami. Jak długo można powoływać się na Sokoła?
  • Ja jestem tylko skromnym pasażerem, jednak jakość autobusów od początku kadencji stopniowo się poprawiała. To nie są te same wraki, które jeździły na początku kadencji. W sumie w sposób odczuwalny mniej dymią, brzęczą, rzadziej się psują. I jednak numery się zmieniły, co świadczy o zakupie pojazdów używanych i paru nowych. I sprawdzałem w KMŁ, tak było faktycznie.
    Jednocześnie dowiedziałem się, że zakup nowych autobusów na początku kadencji nie był możliwy zarówno z przyczyn możliwości finansowych gminy, jak tez z powodu stanu taboru. Trzeba by było jednorazowa wymienić więcej autobusów, prawie że 100%, a na to nikogo nie stać. Dziś gdy stan techniczny autobusów znacznie się poprawił, wymiana 9 sztuk wystarcza. Wycofa się najgorsze, a pozostałe, dzięki uprzednim remontom, kwalifikują się do dalszej jazdy.
    A jeżeli to nawet kiełbasa wyborcza, to chciałbym żeby tak było. Od lat jeżelibyśmy znacznie nowszymi i bardziej wygodnymi autobusami i może tak będzie, ale dopiero jutro.
  • Ciekawe jest dlaczego rozkład jazdy autobusów Ł jadących przez Sadowę
    jest tak ustawiony żeby dzieci jadące z Sadowy do Łomianek spóźniały się do szkoły podstawowej i gimnazjium o kilka minut.Autobus z Sadowy wyjeżddża 7-35 pod gimnazjum jest 8-02.Autobusy kursują co godzinę,więc aby się nie spóźnić trzeba jechać wcześniej i czekać godzinę przed szkołą.Czy autobusy nie mogły by wyjeżdżać
    10minut wcześniej???
  • Już pytałeś o to w innym wątku.
  • Dziś 22.09, więc już niedługo powinny być autobusy. Ciekawe, ma ktoś jakieś informacje?
  • Za tydzień zaczną przyjeżdżać. Potem odbiory, doposażenie, szkolenie i w drogę wszystkie po 17.10.2010.
    I nareszcie nie trzeba się będzie wspinać, by wsiąść, po podłoga na całej długości około 30 cm nad powierzchnią jezdni!
  • No to tylko czekać na jakieś zdjęcia na stronach KMŁ lub umigu ;)
  • Jeżeli wsiąść pod uwagę to co wydarzyło się przez ostatnie cztery lata w komunikacji, to na pewno warto robić zmięcia! Po kilkunastu latach zupełnej posuchy, gdy wydatki z kasy gminy na komunikację wynosiły kwoty rzędu 1 000 000 zł, co doprowadziło spółkę na krawędź zapaści, nastąpiły zmiany i to bardzo znaczące zmiany!. To co się stało można i należy ocenić tylko pozytywnie. Nakłady wzrosły z 1 600 000 do ponad 3 000 000 zł, nie licząc kwot, które zostaną wydatkowane na nowe autobusy. A są one niemałe, w przyszłym roku będzie to 2 300 000 zł. Zakupiono, dwa lata temu, dwa nowe autobusy. Wykonano wiele remontów cało pojazdowych, kupiono szereg pojazdów używanych, naprawiano silniki, mosty i inne mocno wyeksploatowane części, cynkowano karoserie. Najkrócej mówiąc reanimowano spółkę, po błędach poprzedników. Jest więc się czym chwalić. Mamy już wspólne bilety z Warszawą, będziemy na dniach mieli dziewięć nowiutkich nowoczesnych autobusów, wydzielające najczystsze z możliwych spaliny. O innych drobiazgach nie wspomnę. To nie tylko te 9 autobusów, to zakończenie całego i kosztownego procesu odbudowy jakości taboru! Jest na pewno czym się chwalić i to mocno chwalić. To wszytko trudno dostrzec gołym okiem, ale jeżeli pamiętacie to ile wzrosły kolejne numerów autobusów, a każdy wzrost oznacza każdorazowo zakup nowego lub używanego autobusu! To jednoznaczna skala zmian! Łatwa do stwierdzenia, nie tylko przez pasażerów! Jeżeli będą zdjęcia, to chciał bym, żeby zawsze ku temu była tak realna i znacząca dla mieszkańców okazja. To wielki trud i zasługa osób zaangażowanych w sprawy komunikacji, a zwłaszcza Burmistrza i Rady Gminy. I nikt nie ma prawa odebrać realnych osiągnięć twórcom obecnego stanu rzeczy, które można streścić jednym zdaniu: Zmiana o sto osiemdziesiąt stopni polityki wobec komunikacji miejskie w Łomiankach!
  • No to stawiamy pomniki! Choć co prawda, sporo dokonano i zrobiono, jeżeli wojno nie zełgał!
  • Ciężka jest praca fotoreportera w Łomiankach. Co ciekawsze wydarzenie to Burmistrz! czemu się on wszędy pcha! Mógłby w końcu odpuścić część swych obowiązków, a wtedy fotki mogły by się odbyć bez niego! A Pai miałby za co Go krytykować, wszak opuścił kolejna ważną uroczystość państwową!
  • Obawiam się tylko, czy na łomiankowskie warunki krótkie solarisy nie okażą się zbyt ciasne... mają ok. 7-8 miejsc siedzących mniej niż stare jelcze, przez dużą stojącą "szafę" kryjącą silnik szczególnie wąsko jest z tyłu. Poza tym, niestety jakość solarisów w ostatnim czasie bardzo spadła. No, ale zobaczymy jak to z nimi będzie, może dmucham na zimnne...
  • W porównaniu do kilku nowych Jelczy nie różnią się ilością miejsc siedzących praktycznie. A z tym brakiem miejsca z powodu ułożenia silnika to w porywach do 3-4 osób mniej. Jednak pojemność autobusu określona przez producenta jest bodajże taka sama jak w naszych starych Jelczach;) Jakość?. Hm..tutaj bym poruszył temat konserwowania i odpowiedniego dbania o autobusy - nasza komunikacja pod tym względem jest bardzoo na plus w porównaniu z MZA. W KMŁ kierowcy dbają o to co mają, mechanicy też robią kawał dobrej roboty - bez tego 20-letnie Jelcze już by się sypały a są w niezłym stanie. Raz zdarzyło mi się w Warszawie trafić na kierowce jakiejś linii, który w zimę skręcając dosłownie rył przednim zderzakiem o lód na brzegu chodnika i mało go obchodziło czy coś sie stało z pojazdem.
  • W to, co podaje producent za bardzo bym nie wierzył, np. według Solarisa piętanstometrowy Urbino jest bardziej pojemny od przegubowego ikarusa 280. Podam tylko dane za "atlasem autobusów" Marcina Stiasnego i za Przegubowcem:
    Jelcz PR 110 ( w Łomiankach te te najstarsze wozy do nr. 23 włącznie) - 110 osób, w tym 36 siedzących,
    Jelcz 120 m (24-26, 32) - 110/33
    Jelcz M 121 M (z przodu niskpodłogowy) - 100/32
    MAN NL 202 - 98/32
    a Solaris Urbino 12 tylko 91/27-29 (w zależności o układu siedzeń).
  • www.solarisbus.pl/urbino,15,Urbino_12,3,84.html poczytaj zamiast pisać głupstwa. Może też dodaj że Solaris posiada ponadto: niską podłogę na całej długości, funkcję przyklęku i są to funkcje których Jelcz nie posiada. Nie będę mówił co to znaczy jechać pojazdem w którym nie ma stopni a podłoga znajduje się około 30 cm nad jezdnią i może na przystanku jeszcze się obniżyć, a w dodatku jest równa na całej długości. I bardzo trudna porównywać Jelcze które wymieniasz z nowoczesnym pojazdem, który między innymi posiada silnik spełniający więcej niż Euro-5 czyli EEV
  • A ja już zaczynałem pisać o ponikach, jakoś nikt tematu nie pochwycił. Dlaczego?
  • zobaczcie co znalazlem nt. Leszka Ruta, ktory sie tu wypowiadal:
    www.se.pl/wydarzenia/kraj/zaosne-zabawy-dyrektora-nieudacznika_74571.html
    Tak działa Internet... ;-))))

    Swoją drogą to nic chyba nie przeskoczy pamiętnego konkursu fotograficznego ogłoszonego w Powiecie Warszawskim Zachodnim pt.: "POKAŻ PTAKA!"
    Jak nietrudno (mi było trudno bo mi raczej się to z jednym kojarzy) się domyśleć chodziło o zdjęcia ptaszków różnych gatunków, żyjących w KPN utrwalonych na papierze fotograficznym. To właśnie jest to za co płacimy urzędasom - za wymyślanie głupot!
  • A pod jakim nickiem się tu wypowiadał i skąd wiadomo, że to on?
    W ogóle to niebezpiecznie w łomiankach o takich konkursach na maskotkę pisać, bo tu lubią takie akcje - i zaraz się okaże, że jest konkurs na maskotkę ełki, na maskotkę ZWiKU, na maskotke ICDS-u itp. :))

  • A podpisał się tu kilka razy i nick ma l.ruta. Może to nie on. Może się ktoś pod niego podszywa - ale po co?
    Z tym konkursem to mógłby być teraz na "maskotkę ptaka" - do podwieszenia pod lusterkiem!
    I obie idee by można połączyć.Tylko jaka to by była symbolika? Może taka przypominajka - zabezpiecz się nawet w plenerze...
  • faktycznie, jest, nie zauwazyłem
  • Ale przecież ja pisałem tylko o pojemności poszczególnych autobusów!!!
    Chyab niekomu nie trzeba tłumaczyć, że solaris w każdym calu jest znacznie nowocześniejszym autobusem od dwudziestoletniego jelcza.
    Ludzie, czytajcie ze zrozumieniem, a nie zarzucajcie innym pisania głupstw!

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Zadaj pytanie na Forum

Za darmo

Na każdy temat

Tysiącom użytkowników

Zapytaj

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.