IP: *.bakernet.com.pl 27.10.03, 11:35
Czy ktoś z Was posiada wiedzę nt. obwodnicy Łomianek? Słyszałem, że planuje
się ją poprowadzić południową granicą Łomianek, obok Parku? Czy to prawda?
Czy ten plan posiada jakieś ramy czasowe, czy też jest z nim tak jak z
wirtualnymi autostradami Pola?
ps. był też taki plan aby przy okazji budowy supermarketu poprowadzić Brukową
aż do ul. Estrady. Co z tym pomysłem?
Edytor zaawansowany
  • Gość: esscort IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 27.10.03, 14:23
    Gość portalu: real napisał(a):

    był też taki plan aby przy okazji budowy supermarketu poprowadzić Brukową
    > aż do ul. Estrady. Co z tym pomysłem?

    Eee, takiego planu to chyba nigdy tak na poważnie nie było. Nie bardzo też
    wiadomo, którędy ta droga mialaby później - za Brukową i estrady - przechodzić
    i gdzie prowadzić. Były natomiast pomysły (też "luźne") obwodnicy idącej wałem
    nad wisłą, ale to juz chyba upadło. Jest tez chyba cały czas aktualny pomysł
    dużej drogi wschód-zachód, która przebiegałaby w Łomiankach gdzieś na wysokosci
    dziekanów Leśny-Kiełpin, a potem mostem przez Wisłę. Kiedyś opisywano gdzieś
    ten projekt jako wpisany do perspektywicznych planów i mówiło się tam o drodze,
    która nad puszczą przechodziłaby na wielkim wiadukcie. Wydaje mi się, ze to
    jest jakiś sen nawiedzonego futurysty i nie ma sie co tym przejmowac. Natomiast
    ostatnie plany realnej obwodnicy nie mówią o południowej granicy Łomianek, lecz
    o terenie u zbiegu Wisłostardy z Marymoncką, gdzie od dawana planowany jest
    most.
  • Gość: real IP: *.bakernet.com.pl 27.10.03, 14:41
    Dzięki.
  • Gość: macinak IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.10.03, 12:34
    Gość portalu: esscort napisał(a):

    >Jest tez chyba cały czas aktualny pomysł dużej drogi wschód-zachód, która
    przebiegałaby w Łomiankach gdzieś na wysokosci
    >
    > dziekanów Leśny-Kiełpin, a potem mostem przez Wisłę. Kiedyś opisywano gdzieś
    > ten projekt jako wpisany do perspektywicznych planów i mówiło się tam o
    drodze,
    >
    > która nad puszczą przechodziłaby na wielkim wiadukcie. Wydaje mi się, ze to
    > jest jakiś sen nawiedzonego futurysty i nie ma sie co tym przejmowac.
    Nooo to jest ciekawy pomysł. Aż mi krew w żyłach ścięło, brrr. Musiała być
    ostra impreza skoro coś takiego wymyślili :)). Obawiam, się jednak, że ze
    względu na swą całkowitą niedorzeczność, ten pomysł ma wszelkie szanse na
    realizację. Proponuję tylko ze względów ekologicznych samochody przez puszczę
    transportować pociągiem. To znacznie obniży koszty inwestycji ;)Gośka
  • hiuppo 19.01.04, 09:55
    W ostatniej gazecie lomiankowskiej jest na ten temat artykul.
    Zdaje sie ze sa co najmniej 3 warianty...

    --
    Pozdr,
    H.
  • darek1 11.06.04, 22:37
    Moim zdaniem tylko wzmocnienie wału przeciwpowodziowego i poprowadzenie tam
    obwodnicy to najleprze wyjście tym bardziej że za powiedzmy 20 lat nie będzie
    problemu z projektem nowego mostu (co raczej będzie nieuniknione) Myślmy do
    przodu. Nie wydaje mi się aby pomysł poprowadzenia obwodnicy przez KPN
    wiaduktem była realna, a wał przeciwpowodziowy był by przy okazji umocniony.
    Może są jeszcze jakieś dobre pomysły. Myślę że powinniśmy o tym pisać.
  • esscort 11.06.04, 23:51
    Mozemy sobie pogadać, co byłoby dobre. Ponoć jest postanowione, że trasz
    szybkiego ruchu bedzie szła ul. Kolejową. Inne warianty są zbyt kosztowne. Tu
    wystarczy pozamykać przecznice i można grzać. Połączenie lewej i prawej strony
    Łomianek jest przewidywane tylko w dwóch moiejsach - przy Brukowej, a następne
    dopiero w Sadowej.
  • darek1 12.06.04, 13:55
    Z braku funduszy ten projekt najrozsądniejszy. Ale pomyśl co będzie na
    kolejowej za 10 lat. Mi trudno to sobie wyobrazić.
  • esscort 13.06.04, 11:27
    braku funduszy ten projekt najrozsądniejszy. Ale pomyśl co będzie na
    > kolejowej za 10 lat. Mi trudno to sobie wyobrazić.

    Ja sobie wyobrażam. Łomianki, które mają ambicje miejskie, stana się jeszcze
    wiekszą wiochą przy szosie szybkiego ruchu. Podział na Dąbrowe i Łomianki
    bedzie pogłębiał się. Kłopotliwe przedostanie sie na druga stronę autostrady
    (planowane tylko dwa przejazdy - przy Brukowej i w Sadowej, utrudniony ruch
    pieszy dwoma kładkami nad szosą)zminimalizuje chęć kontaktów bezposrednich obu
    części. Z czasem wzdłuż szosy będą musiały pojawić się ekrany. Wyciszą one
    szosę, ale jednocześnie spowodują odizolowanie Łomianek od wzroku
    przejeżdżających kierowców. To (w połączeniu z brakiem zjazdów z autostrady do
    łomianek) dość szybko doprowadzi do likwidacji 95% firm, które działają dziś
    dzięki temu, że są przy trasie. Będzie to miało poważne konsekwencje dla
    sytuacji finansowej mieszkańców łomianek i budźetu miasta.
  • darek1 13.06.04, 11:49
    Miejmy nadzieję że tak nie będzie i obwodnica poleci po wale lub ... ? no
    właśnie , GDZIE!
  • randolff 14.06.04, 16:23
    Kilka tygodni temu na www.lomianki.pl było udostępnione szerokie opracowanie na
    ten temat (łącznie z rysunkami, liczbami, szacunkami itp). Rozważane są trzy
    warianty usprawnienia przejazdu przez Łomianki: 1. Dostosowanie Kolejowej, 2.
    obwodnica przy granicy KPN (rezerwa miejsca na tą trasę jest juz od dawna) i 3.
    obwodnica na wale (najnowszy pomysł ekipy burmistrza)
    Co do trasy prostopadłej do Kolejowej i połączonej z mostem do Jabłonnej to
    sprawa też jest już od dawna rozważana. Istnieje rezerwa miejsca na ww.
    projekt. Fakt, że zapewne inwstycja nie powstanie za szybko. Jeśli ktoś jest
    zainteresowany szczegółami to w Wydziale Palnowania Przestrzennego, który
    mieści sie w szkole podstawowej wisi (tzn. wisiała 1,5 miesiąca temu - nie wiem
    jak teraz) duża plansza z projektem rozwoju tras komunikacyjnych w Łomiankach z
    wariantem obwodnicy wzdłuż granic KPN.
  • esscort 14.06.04, 16:38
    Owszem były przedstawione 3 warianty. Kłopot w tym, że dwa z nich są
    propozycjami, które na poważnie (niestety) bierzy chyba tylko nasz burmistrz.
    Ludzie decydujący o przebiegu trasy są zdecydowani, by szła ona przez środek
    Łomianek. Jest ona najtańsza i najprostsza do wykonania. Obawiam się, że bedzie
    gotowa szybciej niż nam sie wydaje.
  • ptic_a 15.06.04, 12:06
    esscort napisał:

    > Ludzie decydujący o przebiegu trasy są zdecydowani, by szła ona przez środek
    > Łomianek. Jest ona najtańsza i najprostsza do wykonania.

    Aż tak bardzo bym się tego nie obawiał. Moim zdaniem jest to lepsze
    rozwiązanie, niż wzięcie Dąbrowy w widełki dróg i odcięcie jej od Puszczy.

    Jeśli wspomniane przez Ciebie rozwiązanie miałoby zostać zrealizowane, to
    najważniejsze byłoby wymuszenie na inwestorze (GDDKiA), aby zapewnił
    odpowiednie połączenie pomiędzy Dąbrową a Łomiankami (jakiś wiadukt). Ale tutaj
    musiałbyby wykazać się nasze Łomiankowskie władze.

    Niestety z powodu braku miejsca na dodatkowe pasy jezdni w obrębie Łomianek
    (a wg prognoz ruchu powinny zostać one dobudowane) spodziewam się, że trasa
    pójdzie pomiedzy Łomiankami a Puszczą.
    W rozwiązanie idące po wale nie pozwala mi wierzyć mój rozum... być może byłoby
    to najlepsze dla mieszkańców Łomianek, ale osoby podejmujace decyzję nie należą
    do sentymentalnych - kierują się dobrem ogólnym. O moście łączącym nasze miasto
    z Legionowem radziłbym zapomnieć - Wisła jest zbyt szeroką rzeką, aby dla tych
    kilku samochodów na godzinę budować bardzo kosztowny most.


    > Obawiam się, że bedzie gotowa szybciej niż nam sie wydaje.

    Szacunkowe minimum to: 3 m-ce na przetarg na projekt, rok na projekt budowlany,
    2 lata na realizację.



  • esscort 15.06.04, 16:21
    ptic_a napisał:

    > Jeśli wspomniane przez Ciebie rozwiązanie miałoby zostać zrealizowane, to
    > najważniejsze byłoby wymuszenie na inwestorze (GDDKiA), aby zapewnił
    > odpowiednie połączenie pomiędzy Dąbrową a Łomiankami (jakiś wiadukt). Ale
    tutaj musiałbyby wykazać się nasze Łomiankowskie władze.

    Przy Brukowej ma być wiadukt (tranzyt górą, ruch lokalny dołem) - myslę, że na
    nic więcej nikt nie da kasy
    >
    > Niestety z powodu braku miejsca na dodatkowe pasy jezdni w obrębie Łomianek
    > (a wg prognoz ruchu powinny zostać one dobudowane) spodziewam się, że trasa
    > pójdzie pomiedzy Łomiankami a Puszczą.

    Nie słyszałem, żeby przewidywano 3 pasy w jedna stronę, a dwa już są, więc
    niczego nie trzeba dorabiać. Nie zapominaj, że część ruchu północ południe ma
    przejąć autostrada
  • ptic_a 16.06.04, 16:31
    > Nie słyszałem, żeby przewidywano 3 pasy w jedna stronę, a dwa już są

    Coś mi się po głowie telepie, że wg prognoz ruchu obciążenie odcinka
    przechodzącego przez Łomianki ma wynieść w 2015 roku ponad 4000 aut/godzinę.
    Nie jestem drogowcem, ale też mi się telepie, że na jeden pas może przypadać
    około 1500 samochodów => stąd wniosek o konieczności zrobienia 3 pasów.
    Faktem jest, że do tego czasu autostrada A2 dojdzie już do Warszawy od strony
    północnej.
  • kmsanczia 20.07.05, 12:22
    Siskomy poprawili stronę, wreszcie można coś znaleźć. ;)
    www.siskom.waw.pl/s7.htm
    Tylko niestety na temat nas najbardziej interesujący nadal cisza... Do końca
    2007 roku nie zostało już tak dużo czasu, a wtedy właśnie planują zakończyć
    przygotowania do budowy trasy. Może szykuje się kolejna terapia szokowa jak na
    Bemowie, szybko, po cichu i mało czasu na protesty. Nawet warianty nie są do
    końca pewne i na tym właśnie poplecznicy Sokoła żerują.
    :/
    --
    NOWA Wirtualna Galeria Łomianek
  • siskom_tak 13.08.05, 00:24
    Hi.

    Tak. Poprawiliśmy stronę. Chyba łatwiej jest teraz coś znaleźć?
    Jakby co, czekamy na uwagi.

    Co do tematu, jaki Was interesuje.

    Jak wiecie w marcu 2005 został wybrany wariant 2 do realizacji, a więc skrajem Bemowa, Chomiczówki i pomiedzy Łomiankami a KPN.
    Niestety z końcem lipca 2005 zaczęło obowiązywać nowe prawo ochrony środowiska i znów wiemy, że nic nie wiemy. Warianty nowego wylotu na Gdańsk trzeba rozpatrywac ponownie.
    Z informacji z pierwszej ręki dowiedzieliśmy się jednak, że nie będa brane już pod uwagę warianty 3 i 4. GDDKiA będzie rozpatrywać tylko wariant 1 i wariant 2 plus wariant 2 z poprowadzeniem trasy po wale przywislanym.

    Naszym zdaniem każde inne rozwiązanie, niż wariant 2, jest nie do przyjęcia.
    Poprowadzenia trasy S7 po wale domagają się władze Łomianek. Jest to jednak rozwiązanie mocno niedoskonałe i spowoduje konflikt z ekologami.

    Prace i opracowywanie nowych wariantów przebiegu S7 zacznie się najpewniej z końcem tego roku. Myślimy, że prezentacja nowych wariantów odbędzie się na przełomie 2006/2007.
    Problemem jest Chomiczówka i stowarzyszenia tam działające. Oni w zasazie będa dązyć do tego, by trasy w ogóle nie budować. Chcą zablokowac fundusze z UE.
    Byłaby to najgorsza rzecz dla Łomianek, bo ulica Kolejowa zatka się dokumentnie za 10 lat. Ewentualnie GDDKiA zbuduje trasę bez kasy z UE, ale w wariacie oszczednym (w pierwszej kolejności oszczędza się na zabezpieczeniach, ekranach i zieleni okołotrasowej).

    Jak tylko będziemy wiedzieć coś więcej i coś bardziej konkretnego, to bedziemy Was informować. Zapraszamy też na nasze forum i stronę interntową. A jesli ktoś z Was chce z nami współpracować, to czekamy na maile.

    Pozdrawiamy.
    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    www.siskom.waw.pl
  • papirus22 16.08.05, 09:09
    Trasą po wale nie ma sie co przejmować, bo najnowsza koncepcja Sokoła to budowa
    tam ściezek rowerowych i ten kontrowersyjny pomysł z hotelem, juz wydano 150
    tys. na opracowania, podobno to jedyna taka okazja, oby nie okazało sie jak
    było ze spalarnią, za opracowanie kasę wzięli a później wycofali się z pomysłu.
    Mam jednak nadzieję, że dostaniemy dofinansowanie z UE w końcu to nie nasi
    urzędnicy będa wypełiać te wnioski, a eksperci spoza Łomianek. A Hotel dlaczego
    z naszych podatków ma być budowany, przeciez nie będzie nam służył tylko
    ludziom spoza Łomianek (no chyba że chodzi o cos więcej...), to tak jak w
    wielorybku bursa, nikt z mieszkańców z niej nie korzysta, a jednak za to
    zapłacilismy i dalej płacimy.
  • vampi_r 16.08.05, 10:35
    Pomysł prowadzenia S7 po wale jest w ogóle od razu skazany na niepowodzenie.
    Ekolodzy i ornitolodzy na to się nie zgodzą. Zupełnie nie rozumiem czemu władza
    Łomianek tak stara (starała) się ten pomysł forsować.
    Może dużo powiedziałoby obejrzenie ksiąg wieczystych....

    Nowy wylot na Gdańsk jest dla Łomianek zbawieniem. Bo teraz obecna trasa
    przecina Łomianki na pół. Nie często mam okazję jechac przez Wasze okolice, ale
    za każdym razem, jak jadę, przeraża mnie jeno - mnogośc przejść dla pieszych.
    Niby są ograniczenia prędkości, ale nigdy nie widziałem, by ktokolwiek (poza
    mną) to przestyrzegał. Wszyscy śmiagają setką.
    Czy często dochodzi tam do wypadków? Bo jak na mój gust obecny przejazd przez
    Łomianki wygląda na drogę śmierci.

    Jakby co, to macie pełne poparcie SISKOM w kwestii nowego wylotu na Gdańsk i
    oidciążenia Kolejowej.
    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • papirus22 16.08.05, 12:40
    Dlaczego B. chce trasę po wale? Sprawa banalnie prosta :
    po pierwsze sam ma domek na Dąbrowie niedaleko od trasy
    po drugie mam znajomych, którym obiecywał przeniesie trasy na wał kilka lat
    temu i głupio mu się wycofać ( a działki koło trasy można było kiedyś kupić za
    bezcen)
    po trzecie ktoś zrobił kolejne absurdalne i drogie opracowanie (zarobił kasę-
    kolejne bezuzyteczne opracowanie w Łomiankach)
    po czwarte ma wytłumaczenie dla swojej nieskuteczności w sprawie naprawy wałów
    (jak zaleje Łomianki to zwali na GDDKiA ,że nie chciała budować tamy bocznej),
    a Tarchomin remontuje i podwyższa w tym czasie wały-widziałem.
    po piąte sprawa zaszła za daleko (wydał pieniądze na opracowania, poszły art.
    do prasy, wypowiadał się w TV, manipulował prawdą na łamach GŁ, zlecił robienie
    badań jednej z pracowni, przekonywał wszystkich jak to trasa po wale rozwiąże
    wszystkie problemy Łomianek, czyt. odwróci uwagę od problemów finans. Łomianek)
    po szóste to Burmistrz Dąbrowy, a nie Łomianek (ubolewam nad tym bo akurat
    mieszkam w Łomiankach, nie mam tego szczęścia mieszkania po tamtej stronie
    trasy, choć mam tam wielu znajomych i przyjaciół.)
    po siódme to wytrawny polityk, więc sprawa przeniesienia drogi na wał dałaby mu
    pewne zwyciętwo w wyborach , a tak ...
  • vampi_r 16.08.05, 15:15
    Ciekawe rzeczy piszesz.
    Wiele dają nam te informacje. Jako SISKOM mieliśmy do tej pory niewiele
    wspólnego z Łomiankami i Dąbrową, stąd i możemy robić błędy w sformułowaniach
    dotyczacych tego "kto", "jak" i "komu". Kiedyś będziemy musieli się wybrać do
    Waszych urzędów.
    Dziękujemy serdecznie.
    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • adamb7 22.08.05, 22:28
    przykro to mówic ale kompletnie nie macie racji, wariant poprowadzenia S-7 po
    wale przeciwpowodziowym jest najlepszym rozwiązaniem a wy daliscie sie wciagnac
    w dyskusje z SISKOMem ktory wam ten wariant odradza choc byloby to
    odprowadzenie calego tego ruchu ktory idzie przez Lomianki nad wisle, chcecie
    miec gmine pocietą trasami wasza sprawa a tak mielibyscie rozwiazanie ktore
    pozwoliloby zmodernizowac waly a jednoczesnie zachowac otuline Kampinosu i
    wyprowadzic caly ruch samochodowy, wiem ze z drugiej strony wielu z was nie
    jest tym zainteresowana bo Lomianki zyją dzieki temu calemu ruchowi ktory wali
    przez srodek gminy, warsztaty, firmy etc. wlasnie te osoby i pseudoekolodzy
    ktorzy za nic mają wasze zdrowie i spokoj są oredownikami tego rozwiazania a do
    tego dołącza SISKOM czyli kolesie ktorzy mają interesy z GDDKiA
  • papirus22 23.08.05, 09:00
    Przykro to mówić , ale nie masz racji, wariant poprowadzenia S-7 po wale jest
    rozwiązaniem nierealnym i szkoda czasu na rozważanie tej koncepcji.
    Po pierwsze zgode musi wydać min. środowiska
    Po drugie zgodę musiałaby wydać Komisja Europejska (na to nie ma szans bo nie
    po to tworzyła Nature 2000)
    Po trzecie Urząd Warszway jest totalnym przeciwnikiem trasy nie mówiąc już o
    tunelu po lasem młocińskim( kto to wymyślił, jak to będzie budowane na jakiej
    głębokośc, jakie koszty?-absurd )
    Po czwarte GDDKiA stwierdziła, że jeżeli ktoś wybuduje wał przystosowany do
    puszczenia tędy ruchu (wzmocnionuy szerokośc ok. 100m)i uzgodni z wszystkimi
    urzędami środowiskowymi, ekologami, KE to ona ta wybuduje drogę, ponieważ oni
    nie są od budowy wałów a dróg.
    Po piąte KPN (czytaj załozycielele tego parku m.in P. Kobendzina) w latach 50-
    60 stwierdzili, że najbardziej racjonalnym rozw. w Łomiankach jest poprowadznie
    trasy przy otulinie,nie narzucono tego tylko wybrano najlepszy wariant, stąd ta
    rezerwa tyle lat wcześniej. Dwa kilometry trasy przy otulinie KPN nie będzie
    żadnym problemem bo KPN liczy setki kilometrów, a w interesie ekologów jest
    odcięcie KPN od Łomianek. Mój drogi nie udawaj zdziwonego, że tam ma iść trasa,
    kiedy się tam wprowadziłeś przed rezerwą czy kilka lat temu.
    Dziwię się, że dałeś się nabrać Burmistrzowi na nierealną koncepcje tamy
    bocznej, zamiast podnieść wał- koszt niewielki- na siłe próbuje kosztem ok. 2-3
    mld zł budowac nierealna tamę boczną nie za swoje pienądze (Gminne już
    zdefrałdował na kredyty). Po drugiej stronie Wisły trwa właśnie modernizacja
    wału , wystarczy przepłynąć promem lub przejść się do tzw. "słupa" widać gołym
    okiem. Dziwię się, że nie wiesz że to kolejna próba B. wyprowadzenia pieniędzy
    z Gminy poprzez robienie opracowań przez tzw. specjalistów(przykłady: koncepcja
    spalarnii, subcentrum, wielorybka, teraz hotel dla rowerzystów). To wszystko
    pochłoneło setki tysięcy złotych i za połowę tych pieniędzy można by podwyższyć
    wały i spać spokojnie. W zeszłym roku na koncerty muzyczne wydano ok.50.tys
    złotych (wiadomo B. jest muzykiem, a na ochronę wałów poniżej ok. 10 tyś) , ani
    jedno an drugie nie jest obowiązkiem gminy. Na pewno najważniejsze dla gminy
    jest bezpieczeństwo mieszkańców. Jak wyleje wisła to sokół stwierdzi no
    przecież chciałem budować trasę i wzmocnić wał, mam nadzieję, że ktoś go kiedyś
    rozliczy nie za gadanie ,ale za efekty jego pracy!
    Gmina i tak będzie pocięta przez trasy, bo GDDKiA nie odda trasy Gdańskiej
    Łomiankom , bo dlaczego miałaby to robić. Nawet 3 pasmowa trasa nie przejmie
    całego ruchu z Łomianek, muszą być,niestety dla nas, dwie drogi. Poza tym 80%
    ruchu do Warszawy generują same Łomianki, więc trasa po wale z jednym zjzadem
    do Łomianek niczego nie rozwiązuje, poza niszczeniem unikalnej przyrody.
  • adamb7 22.08.05, 22:39
    to juz jest szczyt bezczelnosci, SISKOM wstretnie klamie, GDDKiA bedzie
    rozpatrywac od poczatku wszystkie warianty i nie jest prawda ze warianty 3 i4
    nie bedą brane pod uwage, takie klamstwa powinny byc karalne koledzy z SISKOMu!
    wasze informacje z pierwszej reki są tak samo duzo warte jak cala ta wasza
    dzialalnosc zmierzająca do fundowania ludziom tras ekspresowych pod oknami,
    dzialanie SISKOMu sprowadza sie od dluzszego czasu do skłocania roznych
    lokalnych spolecznosci czego tu tez jestesmy swiadkami, pogadajcie z innymi
    stowarzyszeniami jak SISKOM dziala. przychodzi i napuszcza jednych na drugich,
    to są ludzie ktprzy mają interesy z GDDKiA i ich zadaniem torpedowanie
    wszelkich innych pomyslow niz GDDKiA, jesli chcecie z nimi rozmawiac to prosze
    bardzo ale wyciagnijcie wnioski z naszych kontaktow z nimi, nic dobrego z tego
    nie wyniklo (poza mapkami ktore zrobil nam yasioo), vampir i spolka tak wam
    namieszaja ze bedziecie szybko szukac sobie innego miejsca zamieszkania
  • kmsanczia 22.08.05, 23:26
    Warianty 2, 3 i 4 mają dla Łomianek jeden mianownik - trasa przez Dąbrowę.
    Wariant 1 to nic innego jak obecna wylotówka, tyle że zmodernizowana.
    A skoro weszła nowa ustawa o ochronie środowiska to chyba o trasie po wale nie
    ma co wspominać, bo są to tereny bardziej chronione niż łomiankowska część
    Kampinosu.

    --
    NOWA Wirtualna Galeria Łomianek
  • adamb7 23.08.05, 14:02
    prosze bardzo, jak wolicie chronic ten sciek w postaci wisly do ktorej pol
    kilometra wczesniej warszawa zrzuca scieki to wasza sprawa, zamiast chronic
    tereny lesne i udostepnic czesc terenow w otulinie pod zabudowe jednorodzinna
    wolicie miec gmine pocieta trasami, hukiem i smrodem i nie zmodernizowany wal
    to wasza sprawa ale widac ze ulegliscie lobby drogowemu i pseudoekologow
    wspieranemu przez oszolomow z SISKOM-u (nie licząc yasiaaa)
  • piotr1271 23.08.05, 09:17
    Adamb7, szczytem bezczelności jest zamykanie oczu na fakty, a fakty są takie,
    że obwodnicę przy KPN już mamy i to nie po obrzeżach Dąbrowy ale przez jej
    środek. Co prawda na razie ruch po ul. Wiślanej i Kampinowskiej a potem Estrady
    dalej do Wólki jest dość spokojny z uwagi na (fatalny) stan nawierzchni tych
    ulic. No ale to do czasu. Z info zamieszczonych na stronach naszej Gminy
    wynika, że ul. Wiślana będzie modernizowana. Po drugie poranne korki przed
    wakacjami zaczynały się już niemal na rogu Wiślana/Kampinowska. Jak będzie od
    września? Jak będzie po uruchomieniu lotniska w Modlinie? Obwodnica po wale nie
    przejmie ruchu samochodów podążających na Bemowo i Bielany, czy do Bronisz. Nie
    pamiętam kto, ale ktoś na tym forum wyliczył ile ziemi byłoby potrzeba na
    wybudowanie wału. Te liczby po prostu pokazują czarno na białym co jest
    mrzonką, a co jest realne. Pomyśl o tym wszystkim zanim zaczniesz wymyślać od
    najgorszych ludziom, którzy rozumieją to, czego wielu ludzi nie rozumie albo
    nie chce zrozumieć - mieszkamy na obrzeżach europejskiej aglomeracji, która dla
    swojego rozwoju potrzebuje odpowiednich dróg.
  • adamb7 23.08.05, 14:09
    tak sie sklada ze ja tez jestem kierowcą i czesto jezdze na trasie do Kiełpina
    i wspołczuje wszystkim tym ktorzy nie dostrzegają oczywistych problemów, to wy,
    mieszkancy tej Gminy powinniscie walczyc o wyprowadzenie tych tras na skraj
    gminy tymczasem okazuje sie ze chcecie zyc na jednej wielkiej autostradzie,
    wbija sie wam do glowy ze nie mozna poprowadzic trasy nad wisłą a nie jest jest
    to prawda, nawet obszar Natura 2000 nie jest calkowita przeszkodą dla takiej
    inwestycji, nie myslcie sobie ze tylko na waszym terenie wzdluz wisly ptaki
    mają swoje miejsca legowe, pseudoekolodzy ktorzy za nic mają wasze zdrowie
    udowadniają wam ze ptaki są wazniejsze od was i waszych dzieci, chcecie tego to
    prosze bardzo ale mieszkancy Lomianek wcale nie są tasy jednomyslni jesli
    chodzi o rezygnacje z planow poprowadzenia drogi po wale i dobrze byloby
    zebyscie sobie z tego zdawali sprawe
  • karolus12 23.08.05, 14:19
    adamb7 całkowicie Cię popieram ,wreszcie przeczytałem rozsądną
    wypowiedż ,wyprowadziłem się z miasta żeby mieszkać daleko od szosy a nie na
    skrzyżowaniu
  • papirus22 23.08.05, 14:21
    czy to jakaś zorganizowana akcja ?
  • karolus12 23.08.05, 14:30
    przepraszam czy ja muszę się tłumaczyć ,mam takie zdanie a nie inne.Cieszę się
    że są inni którzy myślą podobnie.
  • adamb7 23.08.05, 14:58
    to nie jest zadna zorganizowana akcja, po prostu kilku oszolomow z SISKOMu
    wspiera (z blizej niejasnych powodow i powiazan) szalencze koncepcje urzednikow
    z GDDKiA zamiast spozytkowac wasze pieniadze z podatkow na rozwiazania sluzące
    przede wszystkim czlowiekowi a nie pseudoochronie ptakow ktore juz sie chyba
    swiecą od tej chemii ktora plynie wisłą, jest szansa zebyscie mieli naprawde
    nowoczesne rozwiazanie wyprowadzjace te wszystkie samochody i TIRy ktore w
    wiekszosci przejezdzają przez waszą gminepowodując wypadki, huk, smród i
    paraliz komunikacyjny, rozwiazanie po wale jest bardzo nowoczesnym i
    ekologicznym rozwiazaniem, ekologicznym dla czllowieka bo przeciez o niego
    chyba najbardziej wszystkim chodzi!
  • papirus22 23.08.05, 15:07
    Jak to "..żebyscie" to nie mieszkasz w Łomiankach?
  • adamb7 23.08.05, 15:09
    przeciez napisalem ze nie mieszkam w Lomiankach, mieszkam na Bielanach ale
    jestem czestym gosciem w Lomiankach, Kielpinie i Burakowie bo mam tam wielu
    znajomych
  • papirus22 23.08.05, 14:44
    No właśnie otulina to skraj gminy, a poza tym nie każdy musi mieć zdanie zgodne
    z tuba propagandową B. czyli GŁ, to chyba nie te czasy. To jest forum i każdy
    ma prawo do wypowiedzi , anie łamy Gazety Łomiankowskiej tak ostro cenzurowanej
    przez B.
    Jak łatwo jest wyciągać wnioski słuchając jednej strony. Uważam, że ludzie są
    ważni tak jak środowisko naturalne dzieki któremu żyjemy, i raczej bym nie
    dzielił na ludzi i ptaki i pytał co jest ważniejsze. Przyrode (środowisko nat.)
    i ludzi należy traktować jako ekosystem, co więcej przyroda bez nas wytrzyma my
    bez przyrody na pewno nie. A nazywanie założycieli KPN oraz aktualnego dyr. KPN
    pseudoekologiem to chyba przesada. Wiem o tym że sprawa trasy dzieli
    mieszkańców, i nad tym ubolewam, bo jest to niepotrzebne polityczne zagranie
    B., którego celem jest przekonanie ludzi do siebie (za rok wybory)bez względu
    na koszty. I dodatkowo ma odwrócić uwagę od problemów miasta jakimi są brak
    zdolności kredytowej, zadłużenie miasta, brak rozwoju infrastruktury
    (zahamowanie wod-kan na 8 ostatnich lat),nietrafne inwestycje, przeludniene
    admistracji w urzędach, bo trzeba obsadzić ich "swoimi" oraz wiele innych.
    Nikt nie chce żyć przy autostradzie i nie dziwię się że protestujesz, ale teren
    ten był ZAREZERWOWANY i wystarczyło obejrzeć mapy.
  • pencroff 23.08.05, 14:50
    Papirusie - trafiasz w sedno, bardzo Cię popieram.
  • karolus12 23.08.05, 14:58
    papirusie nie wciskaj mnie do polityki, bo mnie to nie interesuje,widze że
    siedzisz w tym po uszy więc masz problem ,ja nikogo nie popieram (chociaż po
    twojej wypowiedzi aż mnie korci)wyraziłem tylko swoje zdanie ,do którego mam
    prawo, proszę więc nie szufladkuj mnie.
  • papirus22 23.08.05, 15:06
    Szanuję Twoje zdanie, choć mam inne. Nie szufladkuję Ciebie, ale mam wrażanie,
    że słyszysz tylko na jedno ucho, po to jest to forum , aby można było wyrazić
    swoje opinie. Nie siedzę w polityce, chociaż sie nią interesuję. I uważam że to
    mój obowiązek ponieważ mieszkam w tym mieście od urodznia, cieszę się rozwojem
    i każdym sukcesem tego miasta. Tak się składa, że miastem rządzą politycy i to
    źle- dlatego należy patrzeć im na ręce i wyciągać wnioski. Moje są takie, a
    Twoje szanuję. Choć jednego żałuję, że Sokołowi udaje się dalej nas skłócać i
    to jest na razie problem.
  • adamb7 23.08.05, 15:13
    kazdy ma prawo do swoich poglądów ale mam wrazenie ze wyscie sie juz tak
    przyzwyczaili (i pogodzili) ze te wszystkie TIRy i samochody muszą jezdzic wam
    po glowach ze nie widzicie prostych i dobrych rozwiązan, poza tym zastanawialo
    mnie dlaczego wpod parkiem Mlocinskim musi isc tunel? czy nie mozna zrobic
    trasy blizej wisly?
  • karolus12 23.08.05, 15:21
    cześć ,idę umówić się na spotkanie z tym waszym burmistrzem ,chłop zaczyna mi
    się podobać
  • adamb7 23.08.05, 15:57
    wydaje mi sie ze warto przekonywac mieszkancow Gminy do poparcia tego pomyslu
    poniewaz jest duzo dezinformacji uprawianej przez SISKOMowcow, warto zebyscie
    powalczyli o swoje sprawy bo nic nie jest jeszcze przesądzone tylko trzeba
    zmobilizowac mieszkancow!
  • adamb7 23.08.05, 15:07
    to nie jest zadne polityczne zagranie, prosze bez takich insynuacji!
    chcesz chronic ekosystem to chron go tak aby sie nie okazalo ze zostaną same
    ptaki a Ty bedziesz mieszkal w getcie miedzy trasami,
    o jakich planach zagospodarowania mowisz, o takich sprzed 30 lat gdzie jeden
    samochod jechal raz na 10 minut? wlasnie te plany powstaly poniewaz wowczas
    nikt nie liczyl sie ze zdaniem zadnych lokalnych spolecznosci, przeciez wasza
    Gmina jest dla was, dla waszego spokojnego zycia i zdrowia a nie dla wygody
    przejezdzających TIRow i samochodow! zgoda, trzeba rozwijac infasrtukture ale z
    glową a nie z planami ktore nieroby z GDDKiA wyciagnely z zakurzonych szuflad
    bo nie chce im sie niczego nowego wymyslic, tych aPanow nie interesuje wasze
    zdrowie i komfort zycia, chca za wszelka cene zrealizowac swoje plany,
    powinniscie sie cieszyc ze wasz burmistrz wpadl na taki pomysl bo np. wladze
    Bemowa nic nie zrobily (poza Bonickim) i Bemowo wedlug tych planow bedzie
    pomiedzy dwoma poteznymi trasami
    i zeby bylo jasne, nie mam nic wspolnego z waszym burmistrzem, po prostu uwazam
    ze w tej sprawie facet ma racje i chcial zadbac o wasze interesy tymczasem wy
    sami chcecie zrobic sobie kuku, kuriozalne
  • papirus22 23.08.05, 15:25
    I na tym proponuję zakończyć dyskusję, mamy inne zdania. Wszystkie argumenty
    padły juz wcześniej, więc proponuje cofnąć się w czasie i poczytać
  • vampi_r 23.08.05, 17:23
    Hehe.

    Adamowi coś nie wyszło....
    Napocił się chłopina, napisał (notabene znów zero konkretów, tylko SISKOM to,
    SISKOM tamto).

    Kochani.
    Wszystkie argumenty, opracowania, projekty, znajdziecie u nas.
    Jak macie pytania, to zapraszamy na naszą stronę i forum. Mamy wiedzę na tematy
    drogowe i ochrony środowiska. Odpowiemy na każde pytanie.
    Jesteśmy za trasą S7 w wariancie 2. Jeśli Wy też, to mamy wspólne cele.
    Kiedyś przyjdzie czas zjednoczenia i współdziałania.

    Hej. :-)))))))=

    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • adamb7 23.08.05, 17:46
    konkrety? przeciez tobie vampir nie chodzi o konkrety, z wami zawsze jest ta
    sama rozmowa a chodzi wam tylko o to zeby realizowac plany GDDKiA, ja mówie o
    interesie mieszkancow a nie lobby drogowego ktore reprezentujecie probując
    jednoczesnie zniechecic ludzi do zmiany tych przerazających pomyslow, nie jest
    tak jak probujecie ludziom wmawiac ze od tych pomyslow nie ma odwrotu, na
    szczescie (dla Lomainek) lokalne wladze troche inaczej to widzą i nie mieszaj
    do tego polityki bo chodzi o interes mieszkancow tej Gminy a nie warszawy ktora
    chce jezdzic po glowach tych ludzi!
  • papirus22 23.08.05, 18:08
    Nie rozumiem Waszego sporu. Wy macie problem tras przez Bemowo czy nie, a u nas
    jest problem duzo wiekszy problem Burmistrza i jego chorych pomysłów, urojeń.
    ani my, ani wy nie decydujecie o trasie więc po co ta para w gwizdek, trasa
    jest potrzebna , a tym zdecyduje GDDKiA oraz analizy środowiskowe. Jestem
    przekonany że zostanie tak jak jest i nasz spór nie ma dziś sensu. A wisła jest
    unikatem w skali europejskiej o czym wiedza wszyscy znawcy tematu, a nie
    śmierdzącym sciekiem jak było tu pisane, KPN równiez jest unikatem, to dzięki
    temu otoczeniu oraz Warszawie Łomianki mogły sie rozwijać i dalej się będą. Aha
    do adamb7 jak to jest z tą trasą po wale przeciez nasz B planuje tędy
    ekologiczna ścieżkę rowerową i sprawa trasy ostatnio przycichła. Wydał nawet
    ostatnio ok. 140 tyś na zakup opracowań od panów Zamana. To ma być ścieżka
    biegnąca uniaktowaymi terenami przyrodniczymi po wale czy trasa degradujące te
    tereny, obie koncpecję sie mocno gryzą, wystarczy się wczytać. A może jednak po
    woli zaczyna sie wycofywac z nierealnego pomysłu trasy po wale, no no robi się
    ciekawie. A co na to mieszkańcy Dąbrowy którym tak mocno naobiecywał.
  • adamb7 23.08.05, 18:21
    tia, wisla to jest rzeczywiscie unikatem ale jesli chodzi o scieki i całą
    tablicę Mendelejewa która nią płynie a co do KPNu to sie calkowicie zgadzam,
    mysle ze warto bardziej chronic KPN niz wisłe na odcinku paru kilometrow
    nieprawdaz?
    GDDKiA chce o tym decydowac ale macie szanse znalezc lepsze rozwiązanie i
    wykorzystajcie to, nie dajcie sobie wmowic ze nie macie prawa glosu w tej
    sprawie, oni tylko na to czekają zeby realizowac swoje pomysly bez
    jakichkolwiek konsultacji spolecznych i wbrew zdrowemu rozsadkowi
    a sciezki rowerowe popieram jak najbardziej bo sam jezdze rowerem i sporo po
    Kampinosie, wzdluz wisly nie jezdze bo smierdzi i to zadna przyjemnosc tam
    jezdzic (no moze z wyjatkami w kilku miejscach) chyba ze ktos udaje ze tego nie
    czuje jak np. wedkarze ktorzy lowia tam ryby a potem je jedzą i dziwią sie ze
    ich koty i psy nawet chorują
    zrobicie co uwazacie, w koncu to wy jestescie czlonkami tej spolecznosci ale
    pomysl z walem jest naprawde dobry, mielibyscie wreszcie cisze i spokoj a
    przeciez ta trasa nie bedzie szla az do Gdanska wzdluz wisly
    mielibyscie zmodernizowane waly, wyprowadzony ruch tranzytowy, cena dzialek
    poszlaby ostro w gore bo macie naprawde ladne tereny i jest gdzie wypoczywac
  • logownica 24.08.05, 08:50
    Widać, że na sprawę patrzysz bardzo subiektywnie, sądząc po Twoim zaangażowaniu
    masz osobisty interes w tym, żeby obwodnica biegła po wale. Przyjmij jednak do
    wiadomości, że znaczna część Łomiankowiczów mieszka po prawej stronie trasy
    Gdańskiej a Łomianki Dolne, Kiełpin należą do najintensywniej rozwijających się
    rejonów na terenie gminy. Nie trudno wyobrazić sobie jaki wpływ na ceny działek
    (odwrotny niz twierdzisz) miałoby wybudowanie obwodnicy po wale, nie mówiąc o
    utracie pięknych dziewiczych terenów nad Wisłą. Reasumując, pozwól każdemu mieć
    swoje zdanie i nie narzucaj jedynie słusznego rozwiązania.
  • adamb7 24.08.05, 09:59
    musze cie zmartwic ale nie mam zadnego osobistego interesu w tym aby
    zrealizowac pomysl puszczenia tej trasy po wale, skoro uwazasz ze te piekne i
    dziewicze tereny jak to ladnie ujales są tak cenne to widocznie nie przeszkadza
    ci ze na tym odcinku wisla jest po prostu sciekiem (przypominam o kolektorze
    sciekowym ktory troche wczesniej zrzuca z polowy warszwy tam scieki) i zawiera
    szereg bardzo groznych substancji chemicznych, prosze bardzo, miejcie swoje
    zdanie ale nie broncie mi posiadac swojego i wypowiadac sie w imieniu osob
    ktore tez są mieszkancami Burakowa, Lomianek i Kielpina i maja inne zdanie
  • logownica 24.08.05, 10:39
    Ależ ja nikomu nie bronię posiadać własnego zdania, jedynie sprzeciwiam się
    narzucaniu innym co dla nich jest najlepsze. Nie wiem tylko po co to
    zacietrzewienie skoro sprawa w żaden sposob Ciebie nie dotyczy. Co do składu
    chemicznego Wisły nie jestem zorientowana, nie mam na to wpływu wiec nie
    zadręczam się tym, kąpać się nie planuję (i chyba nikt przy zdrowych zmysłach),
    ale tereny wokół są wspaniałe do wszelkiego rodzaju wycieczek.
  • slavik7 24.08.05, 10:07
    wszyscy przeciwnicy poprowadzenia trasy po wale i oczywiscie naszego B, zadacie
    od waszych adwesarzy aby pozwolili kazdemu miec swoje zdanie; zgadzam sie z
    tym, Wy take badzcie tolerancyjni i pozwolcie innym miec odmienne zdanie od
    Waszego
  • kmsanczia 23.08.05, 20:16
  • karolus12 23.08.05, 23:54
    poczytałem sobie trochę ,za radą papirusa i widzę że was nie obchodzą Łomianki
    tylko macie problem burmistrza.Mam wrażenie że Łomianki można rozjechać ,
    najważniejsze żeby zmienić burmistrza .Wcześniej działałem w radzie
    osiedla /wielkości dwa razy większej od całego miasta Łomianki] więc mam
    wrażenie że znów mam doczynienie z karierowiczami ,którzy nic po za
    własną .d..... nie widzą.Boże a miałem nadzieje że w końcu będzie normalnie.
    Ludzie zdążyłem pokochać tą mieścinę a tu pełno nawiedzonych.
  • piotr1271 24.08.05, 08:31
    "rozjechać mieścinę"? "problemy burmistrza"? "nic poza własną d..."? Stary, jak
    znam życie, a trochę je znam, to wcale Ci nie chodzi o jakieś wzniosłe idee,
    tylko o odległość pomiędzy planowaną trasą a miejscem Twojego zamieszakania.
    Wątpię abyś przyznał, że tak jest. Papirus ma rację - trzeba było obejrzeć
    plany zanim nabyłeś swoją nieruchomość i tyle, zamiast teraz podrzucać problem
    pod okno innym. Dla jasności - sam mieszkam na Dąbrowie.
  • karolus12 24.08.05, 08:54
    "stary" ja nie mieszkam na Dąbrowie .Kupując dom byłem w gminie i o
    autostradach zostałem poinformowany.Zadna trasa mi nie przeszkadza.Dziwie się
    że mając swoje zdanie jestem atakowany. Czyżby na tym forum była tylko jedna
    słuszna linia . Gdzieś to już słyszałem . Prosze poczytaj forum a może
    wyciągniesz takie same wnioski
  • papirus22 24.08.05, 08:56
    Nie myl wolnego forum od "wolnej" GŁ -please
  • slavik7 24.08.05, 10:12
    papirus22 nie badz smieszny - juz dawno zauwazylem ze to forum jest de facto
    miejscem do atakowania B, a osoby nie zgadzajace sie z wiekszoscia z aktywnych
    uczestnikow forum sa atakowani
  • adamb7 24.08.05, 10:27
    alez dokladnie o to im chodzi, nie chodzi tu o merytoryczna dyskusję, kilku
    panow nie wyzytych politycznie chce Gminie zafundowac horror w postaci kolejnej
    trasy tym razem odcinającej ją od zdrowej puszczy a do tego wtoruje im oszolom
    z SISKOMu ktorego zadaniem nie od dzis jest wspierac pomysly urzednikow GDDKiA
    i rozwalac wszelkie lokalne dzialania, pogadajcie z innymi stowarzyszeniami w
    warszawie, rola SISKOMu sprowadza sie do napuszczania jednych na drugich i
    torpedowania wszelkich lokalnych inicjatyw, siskom nie splamil sie jeszcze
    zadną pozytywna inicjatywą i jak widze niektorzy dali sie juz na to zlapac
  • papirus22 24.08.05, 11:05
    Slavik nie rozumiem Twojego oburzenia, od początku jestem i byłem przeciwnikiem
    B. nigdy tego nie ukrywałem, więc nie wiem skąd u Ciebie tyle zdziwienia.
    Przeciez nie musisz tego czytać. Forum jest niecenzurowane każdy moze napisac
    co uważa, jest to swego rodzaju panaceum na brak możliwosći wypowiedzi wielu
    mieszkańców na łamach GŁ. Ja zawsze szanuje odmienne zdanie co nie znaczy, że
    musze się z nim zgadzać, nikogo nie atakuję , no chyba, ze sam pierwszy to
    zrobi. Ponieważ nie ma tez obowiązku czytania i pisania na forum więc możesz po
    prostu nie pisać lub nie czytać nieinteresujących Ciebie tematów. Uważam ze
    każdy powinien sie wypowiadać to rodzaj "burzy mózgów" i stąd wychodzą czasami
    ciekawe i orginalne pomysły, dowiadujemy sie o róznych sprawach o których byśmy
    nie wiedzieli. Szanuję równiez to ze wspierasz obecnego B. masz do tego prawo,
    ja niestety mam inne zdanie i tyle. Podkreślam to zawsze jak nie interesujesz
    sie polityka to ona Ciebie sama wkrótce odnajdzie i pokaże pazur, tak było juz
    kilka razy w Łomiankach , niechę robić tego błędu drugi raz. Demokracja to
    władza ludzi, która polega nie tylko na pójciu do urn raz na kilka lat to
    również obowiązek przyglądania się na ręce politykom i im dziąłaniom, i krytyce
    jezeli sa złe, oraz szukaniu pomysłów na rozwiązywanie tych problemów. A nie
    być gołosłownym wielokrotnie takie róby miały miejsce, sugerowalismy B. aby nie
    wprowadzał podatków adiacencich, aby nie budował niepotrzebnych nowych
    obwodnic, nie marnował pieniędzy na niepotrzbene opracownia oraz pytaliśmy o
    różne sprawy, niestety efekt był taki że na sesjach przewodniczący rady miasta
    odebrał mieszkańcom głos na wolnych wnioskach, co nigdy nie miało miejsca w
    żadnej demokracji.
  • piotr1271 24.08.05, 09:08
    Dzięki za radę. Jestem na bieżąco. Radziłbym zrobić to samo. Powtórzę pytanie,
    które zamieściłem kilka postów wyżej: którędy będzie odbywał się ruch w
    kierunku południowym, jeśli S7 zostanie poprowadzona po wale? Zostanie tak jak
    jest - przez środek Dąbrowy. Po drugie KTO sfinasuje budowę wału o parametrach
    jakie są potrzebne do budowy tej drogi i ile czasu musiałaby taka budowa trwać?
    Po trzecie dyrekcja KPN jak najbardziej popiera budowę S7 przy Puszczy. W
    lokalnej gazecie (jak cenzura mogła to puścić?!!) potwórzono wypowiedź jednego
    z jej przedstawicieli. W jego ocenie budowa tej trasy w tym miejscu ... wyjdzie
    Parkowi tylko na zdrowie - "oddetnie" go od ludzi, którzy mu szkodzą. Jeśli nie
    wiesz o czym mówię to przejedź się po obrzeżach KPN. Wreszcie, co powiesz
    ludziom mieszkającym na Młocinach, którym siłą rzeczy (jeśli nie kopać tunelu
    pod młocińskim parkiem - poważnie, tak się jeszcze do niedawna mówiło) S7
    podejdzie pod okna? Argumenty? Podaj mi swoje, jeśli chcesz rozmawiać "na
    argumenty".
  • adamb7 24.08.05, 10:20
    to jest wlasnie Twoj punkt widzenia, odciąć mieszkancow Gminy od dostepu do
    zdrowej puszczy i zafundowac im plaze nad Wisłą z widokiem i zapachem tego co
    po niej plynie, brawo! pytasz kto sfinansuje drogę? czesciowo GDDKiA bo nie
    bedzie miala wyjscia a pamietajcie ze p. Dąbrowski nie jest wieczny a idą
    bardzo duze zmiany w tym urzedzie, zrodla finansowania tez mogą byc rozne,
    Gmina moze sie dolozyc, są bardzo rozne fundusze krajowe i unijne wiec nie jest
    tak zle trzeba tylko zmobilizowac wladze Gminy do realizacji tego pomyslu i
    pozyskania srodkow! a z tymi Mlocinami to chyba cos ci sie pomylilo, ja mowilem
    o puszczeniu trasy ponizej parku Mlocinskiego w kierunku wisly, Ty wiesz w
    ogole gdzie są Mlociny? :)
  • piotr1271 24.08.05, 14:58
    Jaaasne, tylko że GDDKiA jest od budowy dróg a nie wałów przeciwpowodziowych.
    Choćby chcieli nie mogą. Angażowanie środków unijnych wymaga tzw. wkładu
    własnego. Gmina Łomianki posiada zdolność kredytową (fakt) na poziomie 4 mln
    złotych. To tyle na temat możliwości uczestnictwa naszej gminy w czymkolwiek.

    "W kierunku wisły" - czyli dokąd? Jeśli nie tunelem pod parkiem w stronę
    Bemowa, to niby którędy i dokąd miałaby prowadzić ta trasa. Ta część miasta po
    lewej stronie (tej z McDonaldem to też Młociny).
  • papirus22 24.08.05, 08:54
    No cóż... tak własnie jest, największym problemem Łomianek jest Sokołowski i
    Grądzki. Dziwę się ,że nie dostrzegasz problemu złego zarządzania miastem.
    Właśnie oni bez odpowiedniego wykształecenia, kwalifikacji i elementarnych
    umięjętności w zarządzniu sa karierowiczami (muzyk i nauczyciel), próbującymi
    obłowić się jak najwięcej kasy (dziś ich zarobki to ok.10 tys PLN). Jedyne co
    potrafią to manipulacja społeczństwem za pomocą dostepnych mediów-GŁ. Tworzą od
    kilku lat sieć niebezpiecznych powiązań zagrażających demokracji lokalnej (żona
    Grądzkiego nagle została zatrudniona w wielorybku, córka radnego pracuje jako
    kierowniczka u Burmistzra, a matka następnego z radnych znowu w wielorybku-
    widzę , że dobrze się orientujesz w sytuacji więc może sam podpowiedz kto
    jeszcze gdzie sie zakotwiczył). Choćby przez utrudnianie działań rad
    osiedlowych i sołeckich o których piszesz (dlaczego kadencja niektórych trwa
    juz 6 lat i nie prowadzi się wyborów, czyżby nie szły po ich myśli-odsyłam
    www.łomianki.pl), utrudnianie dostępu do informacji publicznej jak miało to
    miejsce w przypadku radnego Pszczółkowskiego, w końcu toczy sie rozprawa w
    sądzie w NDM przeciwko B Sokołowskiemu, szkoda że nie pisze o tym GŁ. Próby
    nakładania opłat adiancenckich na społeczeństwo (kwoty w tysiącach zł)omal nie
    skończyło sie wywiezieniem na taczkach obu Panów. Wyrzucanie publicznych
    pieniędzy za pomocą tzw. specjalistów -opracowań(wiesz ile kosztowało?).
    Koncepcja subcetrum robiona przez Gdańska firmę, koncpecja i porada udzielona
    przez Cezarego T.(ten od afery z Mitexu), koncepecja budowy spalarni i nastepne
    pieniądze wyrzucone dla prof. Sitnika, opracownaie trasy przez p. Użdalewicza,
    najnowsza koncepcja tras rowerowcyh nastepne 140 tyś, ziemia oddana za darmo
    pod hipermarket. Ile nas to kosztuje? Niedotrzymanie obietnic wyborczych,
    przeciez sam pamiętam jak B. obiecywali rozbudowę sieci wod-kan, i co ? Nagle
    stało się to problemem, a ulice bez oświetelnia, drogi bez asfaltu, a gdzie
    obiecywane wszystkim kładki nad trasa Gdańską. Gdzie są obiecywane EURO na
    inwestycje , przy tak duzym przeludnieniu administarcji nikt nie potrafi
    wypełnić wniosku o dotację. Byles kiedys w Czosnowie, tam wszędzie jest asfalt
    ośiwetlenie, gaz, prąd, wodociągi z pieniędzy w UE budują kanalizację,
    przychodzą nowe duże firmy i gmina sie rozwija , nikt nie buduje jakiś tras,
    nie buduje wielkich molochów, ani hoteli i burs z budżetu gminy. Mają budżet o
    połowę mniejszy a inwestuja więcej niz my, bo my za to mamy kredyty i to jakie!
    Nikt nie przekształca tam wod-kan w sp. z o.o. aby wziąc nowe kredyty bo bank
    Gminie już nie da, nikt nie tworzy nowych niepotrzebnych działów i daję pracę
    znajomym. Nie widzisz problemu, a może go nie chcesz widzieć , a może w tym
    nawet uczestniczysz?. Nie mam chorych ambicji politycznych, a jedynie martwię
    się tym, że w kolejnych rankingach somorządowych spadamy od kilku lat. W tym
    roku w ranking samorządów w Polsce nie ma nas nawet w setce, a to już nie jest
    moje "widzi mi się".
    Nie używaj słowa Bożego nadaremnie.
    Jestem pewnien, że to ostatnia kadencja tych władz i tak jak poprzedników
    ganiaja po sądach tak i następny będa ganiać obecnych, no cóż takie to Łomianki
    maja juz "szczęście".
    To wszytko to tylko wierchołek góry lodowej, nowye ciekawe informcje będą sie
    pojawiały i to wkrótce.
  • karolus12 24.08.05, 09:06
    papirusie mam nadzieje że mając takie inormacje szybko zgłosisz to do sądu, daj
    znać kiedy to zrobisz.W innym przypadku uznam to za paplaninę .Czy Ty
    przypadkiem jesteś jednym z wymienianych wcześniej kandydatów na burmistrza.
  • papirus22 24.08.05, 09:14
    Nie chodzi o przestępstwa, a wyjątkowa nieudolnośc w zarządzaniu. Jednak jestes
    niedoinformowany Karolosie nie planowałem, nie planuje ani zostać B. ani
    wchodzić w to bagno, boli mnie to co robicie. aha my chyba sie znamy z sesji...
    i mamy na forum osobę repezetującą nieudolna władzę. To jak jest a ta żoną
    vice Burmistrza zatrudnioną przez Biskupa w Wielorybku, mógłbyś wyjaśnić!
  • karolus12 24.08.05, 09:34
    papirusie mieszasz wątki ,nie odpowiadaj mi "a u was to murzynów biją"tylko
    pisz na temat.Wdidzę że masz zachcianki wodzowskie, nie rozkazuj -nie zamiarzam
    nikogo dla ciebie śledzić.LUDZIE czy na tym forum jak ma się inne zdanie to
    trzeba go zaszufladkować.Co to znaczy "boli mnie to co robicie".
  • papirus22 24.08.05, 09:42
    ok, szanuję twoje zdanie, ale nie narzucaj go innym. Kazdy ma prawo do
    wypowiadania sie na forum. Faktem jest ze B. w godzinach pracy za która my im
    płacimy nie zajmuja sie tym co potrzeba,a promocja swojej osoby. Skończmy ten
    wątek. A może powinnismy się spotkać?
  • karolus12 24.08.05, 09:52
    jeżeli masz długie ładne nogi i jesteś blondynką- to ja jestem wolny.Natomiast
    jeżeli jesteś starym łysym facetem -to szukaj kochasi na innym forum.Rodzice mi
    mówią że to moje pisanie może się tak skończyć.
  • esscort 24.08.05, 09:08
    papirus22 napisał:
    Jestem pewnien, że to ostatnia kadencja tych władz ...

    Oby, ale ja taki pewny nie jestem. Sam wymieniasz, ile osób jest osobiscie
    zainteresowanych w utrzymaniu istniejącego ukladu, a przecież przy wyborach
    znów będą się działy cuda z meldunkami itp. W dodatku wiekszośc mieszkańców
    nawet nie wie, jak sie burmistrz nazywa i w ma gdzieś wybory.
  • slavik7 24.08.05, 10:15
    papirus22 - czy zlozyles doniesienie do prokuratory na ewidentne Twoim zdanie
    lamanie prawa przey lokalne wladze Ł
    czy Regionalna Izba Obrachunkowa odrzucila sprawozdanie z realizacji budzetu
    przez Gmine, czy tez ja przyjela
  • papirus22 24.08.05, 11:18
    No więc jeszcze raz- nie chodzi o przestępstwa, a wyjątkową nieudolnośc w
    zarządzaniu. o RIO- czytałeś artykuł z któregos z nr. naszych łomianek o
    powiązaniach RIO z Łomiankami. Słyszałeś o zatrudnianiu w Gminie osób
    związanych z RIO. Na razie moge tylko napisac słyszałeś, bo dostęp do
    jakichkolwiek dokumentów w Gminie jest bardzo regularnie utrudniany stąd mamy
    proces w N.D.M. i utrudnienia wynikające z pewnych koneksji. Dlatego uważam że
    wiele spraw "dziwnych" wypłynie w momencie objęcia władzy przez nowego
    B. "Zrobienie" budżetu to sprawa łatwa duzo gorzej, podejmować racjonalne
    decyzje i sprawnie oraz nowocześnie zarządzać gminą.
  • adamb7 24.08.05, 10:02
    dokladnie tak jest, ci Panowie mają problem burmistrza i nie wazne są dal nich
    zadne argumenty, zgodzą sie nawet na autostrade pod oknem byle w sprawy istotne
    dla Gminy wmieszac jeszcze polityke
  • pencroff 24.08.05, 10:38
    Karolusie i Adamie, bądźcie krytykami,bardzo proszę, ale nie napastnikami! Nikt
    tu nie zgadza się na "rozjechanie Łomianek", ale nie możemy odwrócić skutków
    obłędnego planowania sprzed lat (Kolejowa!). Problem obecnego burmistrza i
    problemy komunikacji w Ł. łączą się siłą rzeczy. Napiszę rzecz oczywistą:
    okolica staje się coraz gęściej zaludniona i coraz bardziej obciążona ruchem i
    być może, tzw. "trasa po wale" nie jest nawet złym pomysłem, tylko co z tego,
    skoro - jak wiadomo już od lutego - żadna z instytucji od których to zależy,
    nie chce w ogóle na ten temat poważnie rozmawiać, ani tym bardziej - planować.
    Wymagałoby to robót w wielkiej skali i ogromnych pieniędzy. Sprawa ta była już
    szczegółowo opisywana na forum. Wybudowanie takiej trasy (niewykluczone, że
    kiedyś będzie musiała powstać) potrwałoby kilka lat, a co do tej pory? nim
    powstanie? Łomianki są rozjeżdżane w dalszym ciągu, prawda? W obecnym układzie
    nie ma jednoznacznie dobrych ani jednoznacznie złych rozwiązań, niestety.
    Problem z p. burmistrzem polega zaś w gł. mierze na tym, że snuje on plany i
    zamierzenia nie to (czy nie tylko) nierealne, ale nierealne dlatego właśnie, że
    nikt nie chce poważnie ich traktować. A mógłby skupić się choćby na poprawie
    połączeń w obębie Łomianek. W swoim czasie urząd gminy przedstawił np. projekty
    przekształcenia centrum Ł. w swego rodzaju pasaż, z zachowaniem tylko lokalnej
    komunikacji. Objazdy miały zostać poprowadzone przez nowo przebitą przez
    posesje i zabudowania ulicę równoległą do Warszawskiej z dojazdami do niej
    przez poszerzone ulice prostopadłe. Ten znakomity plan wykonała jakaś pracownia
    z Gdańska. Założenia planu sformułował jednak urząd gminy, a p. burmistrz je
    podpisał (sam się przyznał). Nikt jednak nie sprawdził w terenie możliwości
    wykonania, a wystarczyłoby wsiąść bodaj na rower i zobaczyć, co się da zrobić.
    Oczywiście - NIC, naprawdę NIC, ale pieniądze zostały wydane i stracone.
    Podobnych nietrafionych pomysłów jest niestety więcej, dlatego aby mieć
    nadzieję, "że w końcu będzie normalnie" trzeba jednak koniecznie innego
    burmistrza i bardziej zrównoważonej (w sensie rozkładu głosów) rady miasta i
    gminy. Głosy będącej w mniejszości obecnej opozycji w ogóle nie są brane pod
    uwagę.
  • adamb7 24.08.05, 11:46
    pozwolisz ze nie zgodze sie z tą argumentacją, jesli zgodzicie sie na wariant
    forsowany przez GDDKiA to nikt w przyszlosci nie zbuduje wam niczego po wale bo
    po prostu nie bedzie na to pieniedzy, zobaczycie po czasie ze odciecie was od
    KPNu zmieni calkowicie charakter Gminy i tereny bardzo stracą na wartosci, nie
    zapominajcie ze bedzie to trasa ekspresowa ktorej pole razenia bedzie bedzie
    siegalo na obie strony, i na KPN i na mieszkancow w sąsiedztwie tej trasy, to
    jest moje zdanie i nie zamierzam nikomu go narzucac, sam czesto jezdze na
    rowerze po KPNie i uwazam ze jest duzo ciekawszy niz tereny nadwislanskie
    (przynajmniej na tym odcinku), jest poteznym oszustwem ze strony pseudoekologo
    ktorzy wmawiaja wam ze wisla na tym odcinku jest unikatowa, tak jak mowilem,
    unikatowa ale glownie ze wzgledu na toksyczne substancje, no ale ok, juz nic
    nie mowie bo znowu ktos mi powie ze mam jakis nieczysty interes albo moze
    jestem zaprzyjazniony z Burmistrzem, pozostawiam to waszej rozwadze i zachecam
    mimo wszystko do przemyslenia tego bo jak wbiją pierwszą lopatę pod realizacje
    pomyslow GDDKiA to bedzie za pozno
  • jaa_ga 24.08.05, 12:08
    Adamb7 napisał;
    "... sam czesto jezdze na
    > rowerze po KPNie i uwazam ze jest duzo ciekawszy niz tereny nadwislanskie
    > (przynajmniej na tym odcinku), jest poteznym oszustwem ze strony pseudoekologo
    > ktorzy wmawiaja wam ze wisla na tym odcinku jest unikatowa, tak jak mowilem,
    > unikatowa ale glownie ze wzgledu na toksyczne substancje, no ale ok, juz nic
    > nie mowie bo znowu ktos mi powie ze mam jakis nieczysty interes ..."

    Adamie,
    czy jesteś członkiem stowarzyszenia Chomiczówka przeciw degradacji?
    Czy potwierdzasz, że wariant przez wał oddali od skraju Chomiczówki wariant 2,
    który w skali Warszawy jest najlepszym wariantem?
    Więc nie wmawiaj mieszkańcom Łomianek, że
    NIE MASZ żadnego interesu. Nie podrzucaj kolejnej społeczności kukułczego jaja
    dla zaspokojenia celów niewielkiej grypy mieszkańców OBRZEŻA Chomiczówki,
    którzy, nie spojrzawszy na decyzje o warunkach zabudowy i pozwolenia na budowę
    swoich mieszkań - teraz krzyczą wniebogłosy... Nie znaczy to, że Wam nie
    współczuję, bo współczuję, ale nie udawajcie obiektywnych i zatroskanych o ogół
    warszawskiej społeczności, bo tak po prostu nie jest...
    Pozdrawiam obie strony:)
    jaa_ga z Ursynowa
    która od wielu lat opowiada się za tunelem pod Płaskowickiej na POW
    --
    ***
    Odpowiadam - tylko i aż - za siebie.
  • adamb7 24.08.05, 12:24
    w przeciwienstwie do was nie ukrywam sie i nie jestem zausznikiem GDDKiA,
    oczywiscie ze jestem mieszkancem Chomiczowki o czym mozna sie przekonac chocby
    na forum SISKOMu ale nie jestem czlonkiem stowarzyszenia ktore dziala na
    Chomiczowce ale kibicuję im a mieszkam po drugiej stronie Condara, na Marii
    Dabrowskiej i patrze na te sprawy troche szerzej niz tylko w promieniu 100
    metrow od mojego bloku, caly ten obszar Bemowa i Chomiczowki, Lomianek i
    okolicy jest unikatowy ale glownie ze wzgledu na KPN a nie te "walory" wislane
    i uwazam ze szkoda mieszkancow odciac od tych terenow
  • jaa_ga 24.08.05, 12:37
    Ja też nie jestem. jak to obraźliwie piszesz,
    "zausznikiem GDDKiA".
    Jestem od 28 lat mieszkanką Ursynowa i Warszawy
    i widzę, jak straszliwe skutki dla atmosfery i warszawskiego powietrza
    powodują wszelkie protesty, blokujące odkorkowanie stołecznych dróg,
    staram się również "odkłamywać" wszelkie straszenie ludzi,
    że trasy ekspresowe to smok ziejący siarką, bo jest dokładnie odwrotnie:
    nic tak nie zatruwa powietrza, jak spaliny samochodów, stojących w kilometrowych
    korkach na jałowym biegu, ruszające potem z jedynki, aby dopiero po
    kilkudziesięciu metrach wrzucić trójkę....przelicz to na czerwone światła co
    kilkaset metrów i uświadom sobie te zniszczenia atmosfery...
    A na trasach ekspresowych samochody będą jechać ruchem jednostajnym, nei będą
    zatrzymywać się na światłach i nie będą generować tak niesamowitej ilości
    spalin, jak te, które grzęzną w korkach na zwykłych ulicach ze światłami...
    Czy naprawdę nie starcza Ci wyobraźni i obiektywizmu oraz intelektu,
    aby to sobie uświadomić???
    Pozdrawiam
    --
    ***
    Odpowiadam - tylko i aż - za siebie.
  • adamb7 24.08.05, 12:56
    no coz,mamy rozne zdanie w tej sprawie i ja pozostanę przy swoim a Ty miej
    swoje natomiast to ze macie związki z GDDKiA (nie mowie ze wszyscy) jest faktem
    ogolnie znanym i wypadaloby zebyscie sie tego nie wypierali
  • jaa_ga 24.08.05, 13:13
    Adamie, mamy takie związki, jakie może mieć i ma
    KAZDY OBYWATEL: mamy przecież prawo wszyscy, na podstawie
    Ustawy o Dostepie do Informacji Publicznej,
    pójść i poprosić o materiały w sprawach nas interesujących:)
    I my to własnie i WYŁĄCZNIE to robimy...
    Próbowałeś kiedykolwiek pójść na Mińską i poprosić o interesujące Cię (Was)
    dokumenty? Jeśli nie, to idź, daj sobie szansę na zaznajomienie się
    z interesującymi Cię materiałami, dokumentami, planami, projektami, mapami...
    My robimy tylko tyle i aż tyle:)
    Pozdrawiam
    --
    ***
    Odpowiadam - tylko i aż - za siebie.
  • pencroff 24.08.05, 12:58
    Adamieb7, dzięki za odpowiedź. Nie posądzam Cię o jakiekolwiek nieczyste
    interesy, ani o przyjaźń z burmistrzem. Zauważ, że nie pisałem wcale o
    argumentach ekologicznych, jednak taka trasa poprowadzona czy wzdłuż Parku czy
    nad Wisłą, będzie przyrodniczo mocno niekorzystna, i to bez względu na to co
    płynie rzeką. Trzeba dla niej planować przebieg taki, żeby była szkodliwa jak
    najmniej. Uważam zdecydowanie, że takie szkody koniecznie trzeba ograniczać jak
    tylko można. Mieszkam w pobliżu Kolejowej i wiem, jakie ma pole rażenia. Sam
    też często (już przez wiele lat) wybieram się na rower do puszczy. Cały właśnie
    problem polega teraz na tym, że nie sposób wybrać neutralnego przebiegu tej
    trasy. Weź też pod uwagę, że i tereny nadwiślańskie przestały już być bezludne.
    I w Łomiankach i dalej na północ zabudowa podchodzi coraz bliżej rzeki.
    Przecież mieszkańcy Burakowa, a wielu mieszka blisko brzegu, też sprzeciwili
    by się zawzięcie temu pomysłowi. Przed Burakowem jest Park Młociński - teren
    wypoczynkowy dla mieszkańców W-wy - ucierpi bardzo pod wpływem trasy. Czy z
    warszawskich decydentów zgodziłby się na to ktokolwiek? Napisałeś, że "...nikt
    nie zbuduje WAM niczego po wale..." - otóż nie NAM, tylko w pierwszym rzędzie
    wszystkim przejezdnym. Sami łomiankowicze będą mieli z takiej ekspresowej trasy
    dość umiarkowany pożytek. Wreszcie jest tak, że o przebiegu trasy decydować
    będą przede wszystkim ci, którzy wyłożą kasę, a to jest GDDKiA.
    Wracając jeszcze do burmistrza - strawił on bardzo wiele czasu,energii i
    pioeniędzy dla pomysłu, na którego realizację nie miał od początku żadnego
    rzeczywistego wpływu. Czynił to i wtedy, kiedy ważne tu urzędy odmówiły mu już
    zdecydowanie jakiegokolwiek zainteresowania. Ten czas i pieniądze można było
    wykorzystać np. dla poprawę stanu dróg w samych Ł. - przyjrzyj się wielu ulicom
    i powiedz, czy można po nich bez obawy jeździć rowerem. Pozdrawiam
  • adamb7 24.08.05, 13:13
    dzieki za spokojne przedstawienie swoich argumentow, nie twierdze ze temat jest
    jednoznaczny i ze slusznosc calkowicie lezy po mojej stronie, podzielam
    niektore twoje watpliwosci ale mozesz mi wierzyc ze o pieniadzach nie decyduje
    tylko GDDKiA jak sie niektorym wydaje
  • logownica 24.08.05, 10:45
    Tak dużo tutaj nowych nicków - może wpiszecie się do postu pt "poznajmy się"
    czy jakoś tak :-)). Zapraszamy!
  • papirus22 24.08.05, 11:22
    no pewnie jestem za, chyba nikt się siebie i swoich poglądów nie wstydzi! :)
  • karolus12 24.08.05, 11:44
    Ludziska-to forum to klaka jakiegoś kandydata na burmistrza albo radnego czy
    coś wtym stylu.Nie dajmy się zwariować.Są przestępstwa albo ich niema.Są układy
    ale dokładnie niewiemy bo niema dokumentów.Przecież to aż komputer śmierdzi.
    Cześć wam jadę trochę popracowć .
  • papirus22 24.08.05, 12:04
    a ja uważam ze jest to od dawna oczekiwany atak grupy trzymajacej władzę na
    niezalezne forum, same anonimy, kilka osób naraz, stara metoda. A wybory już za
    pasem, widac czym sie zajmują Panowie w godzinach pracy, oj za duzo Was tak
    siedzi, za duzo.
  • koszatek 24.08.05, 12:13
    Witam gościnnie na forum Łomianek.
    Gwoli wyjaśnienia - tak jak i Adamb7 pochodzę z Chomiczówki i od dawna interesuję się budową S-7.
    Od dawna też polemizuję w necie z nim i jego organizacją (Stowarzyszenie Chomiczówka Przeciw Degradacji).
    Co do wariantu 'po wale' - został on w analizach GDDKiA odrzucony, ponieważ miałby zbyt małą przepustowość - za kilkanaście lat zakorkowałby się całkowicie. Jego budowa byłaby nieperspektywiczna. Owszem, nowe POŚ zmusza do zrobienia porównania wariantów jeszcze raz, ale od tego nie przybędzie drodze przepustowości.
    Dokumenty są tu: www.siskom.waw.pl/dokumenty.htm ("Trasy ekspresowe S7 i S8").
    Ponieważ nie chcę przenosić tu sporów bielańskich - zmykam, na pytania dotyczące S-7 chętnie odpowiemy na forum SISKOM (adres w stopce).
    --
    Zapraszam na forum Chomiczówka
    TAK dla obwodnicy w Warszawie
  • papirus22 24.08.05, 12:30
    no to wiele wyjaśnia, zastanawia mnie dlaczego Adamb jest za trasą, która ma
    tylko Łomianki omijać i tunelem z powrotem wracać na wys Wólczyńskiej do
    Chomiczówki do wariantu 2, przecież naszego B. interesuje tylko wyprowadzenie
    na wał, a nie którędy ma biec przez Chomiczówkę. No chyba, że cały czas rozważa
    wariant wzdłuż wisły, który nawet nasz Sokół zmienił bo nie ma miejsca na węzeł
    w przy moście północnym
  • adamb7 24.08.05, 12:59
    wezel z Mostem Północnym daloby sie zrealizowac, chyba ze ktos przez przypadek
    jest tylko magistrem inzynierem to rzeczywiscie lepiej zeby nie probowal,
    oczywiscie ze jestem za wiariantem przebiegającym na calej dlugosci wzdluz
    wisly a dalej wisłostradą itd
  • papirus22 24.08.05, 13:03
    to nie ma takieg wariantu ani u B. ani w w-wie. Po prostu nie ma!
  • slavik7 24.08.05, 12:26
    zapomniałeś jeszcze dodać o desancie talibów z Klewek :-)
    proszę nie zaniżaj poziomu dyskusji na forum i pozwól mieć zdanie odrębne innym
  • papirus22 24.08.05, 12:36
    masz rację talibowie tez byli, czytaj terroryśi tez byli, ogłosił to nasz B. na
    nadaniu im.szkole por. Góry-Doliny w Dziekanowie. Mówiąc, że na tajne spotkanie
    w wielorybku, wtargnęła grupa terrorystów. Nie zmienia to faktu, że Ciebie nie
    obrażam mówiąc "nie zaniżaj poziomu dyskusji na forum ". Przejdz się na sesję
    lub komisję a szybko zmienisz zdanie, jak członkami komisji sa ludzie po
    podstawówce (no takich radnych w końcu wybraliśmy) to o poziomie wtedy sobie
    pogadamy.
  • slavik7 24.08.05, 12:47
    powiedz mi dlaczego we wszystkich (sorry wiekszość) Twoich wypowiedzi widnieje
    wątek burmistrza, sesji rady, "wielorybku", nepotyzmie lokalnych władz,
    nieobiektywnej GŁ i jedynie słusznych NŁ itd.; proszę polemizuj (nawet czasami
    ostro)z wypowiedzami swoich adewrsarzy ale nie prowadź wszystkich wątków
    dyskusji do jednego - "przywalić" obecnym włodarzom Ł
  • papirus22 24.08.05, 13:31
    > Dlaczego we wszystkich (sorry wiekszość) Twoich wypowiedzi widnieje
    > wątek burmistrza, sesji rady, "wielorybku", nepotyzmie lokalnych władz,
    > nieobiektywnej GŁ i jedynie słusznych NŁ.
    Nie rozumiem pytania?
    SLAVIK Jeżeli nie jest to prawda spróbuj na ten temat napisać inaczej, prawda
    jest jedna więc proszę o podważenie infomacji, które przekazuję, spróbuj coś
    zanegować !
    To jest prawda, która nie ujrzało światła dziennego w GŁ, bo jest cenzura Gł
    (jak w Komunie) rady sołeckie sa dyskryminowane, mieszkańcy wyrzucani z sesji i
    komisji, "wielorybek" to jednej wielki przekręt nie wiem czy świadowmy czy nie
    to sie okaże, w Łomiankach jest nepotzym, a NŁ są odskocznią , gdzie wiele
    ocenzurowanych lub wyrzuconych tekstów z GŁ zostało opublikowanych. Może się to
    Tobie podobać lub nie, ale nie zamierzam zaprzestać pisania prawdy ukrywanej na
    ten temat. Czy ty naprawdę tego nie widzisz. B. Sokołowski jest ostatnią
    kadencję przez ciągłe walki z ludzmi, wielkie błędy w zarządzaiu, obietnice bez
    pokrycia - sam jestem tego żywym dowodem. Na tym forum równiez próbujemy ocenić
    przyszłych i ewentualnych kandydatów, dla naszego wspólnego dobra- ot co.
  • slavik7 24.08.05, 14:13
    Papirus - chodzi mi jedynie o to, że bardzo często (bez względu na
    tematykę) "wplatasz" wątki walki z obecnymi władzami Ł, jakby to forum
    dotyczyło li tylko zwalczaniu Sokoła i współrządzących Ł; tak więc proszę nie
    spłycaj zakresu tematyki owego forum; jest wiele zagadnień ważniejszych,
    ciekawszych...; a takie notoryczne odnoszenie się (czy ma to związek czy też
    nie) do B, może świadczyć o... hmm (nie chcę Cię obrazić) obsesji
    Piszesz abym, że "wielorybek" to jeden wielki przekręt; ponawiam pytanie - czy
    postawiono zarzut/wszczęto postępowanie karne decydentom, tj Sokołowi i radzie;
    jeżeli nie to, to co mówisz mozna traktować jako pomówienia
  • papirus22 24.08.05, 14:32
    Akurat ta sprawa jest w toku, B. miał odwiedziny z ABW, doradca naszego B.
    cezary T. był aresztowany podobnie przes Mitexu, kontrola NIK dopatrzyła się
    nieprawidłowości przy przetargu. Sprawa przeszła, a ABW Wrocław do ABW Kielce,
    no poczekamy. Gmina zgodnie z ustawą o finansach publicznych może zadłużyć sie
    na ok. 60% rocznego budżetu,czyli wtedy na ok. 24mln, a tu kredyt na 52 mln i
    nic tylko zahamowanie wszystkich inwestycji w tym obiecywanych wod-kan. Jakoś
    B. sprawy o pomówienie nie skierował, choć była opisywana w NŁ, i innych
    gazetach krótko w Gazecie wyborczej, bo się boi wtedy by wyszło wszystko czego
    nie wiemy lub nie jesteśmy pewni, a takich domysłów snuć na razie nie chcę, i
    na to przyjdzie czas!
  • kmsanczia 24.08.05, 12:10
    Karolus prymitywnymi tekstami nie zniechęcisz nas do pisania na tym forum (czuję
    tu styl naszych lokalnych LPR-owców...). Warto poczytać wszystkie wypowiedzi,
    natomiast nikt cię nie zmusi do zmiany zdania, najwyżej poszerzysz horyzonty. ;)

    Całkowicie podpisuję się pod tym, co napisał Pencroff, więc nie będę powtarzać.
    Tu nawet nie chodzi o to, że nikt nie chce trasy pod domem (co jest oczywiste).
    Raczej o to, co jest realne, a na pewno nie jest realne wykoszenie Parku
    Młocińskiego i połowy Burakowa. W tym miejscu nie ma miejsca nad Wisłą na tak
    szeroką trasę. A pomysł z tunelem to w chwili obecnej science-fiction.
    Od początku jestem ZA scaleniem Łomianek. Planowany węzeł Kiełpin jest totalną
    pomyłką, ale biorąc pod uwagę, że tereny pod tą trasę leżą odłogiem od ponad 50
    lat, mało prawdopodobne, żeby puścili obwodnicę gdzie indziej - mogą te tereny
    wykupić za bezcen, to są realia.

    --
    NOWA Wirtualna Galeria Łomianek
  • adamb7 24.08.05, 12:29
    realne jest to czego oczekuja ludzie i to wy kształtujecie zreczywistosc, jesli
    pozwolicie zeby ktos inny za was decydowal to za kazdym razem tak bedzie,
    troche wiecej wiary panowie, wariant po wale powstal dlatego ze jest mozliwy do
    realizacji ale jesli wy sami nie bedziecie tego chcieli to rzeczywiscie
    ulatwicie zadanie tym co chcą wam "zrobic dobrze", zauwazcie ze te wszystkie
    pomysly GDDKiA to są modyfikacje pomyslow sprzed kilkudziesieciu lat, zrozumcie
    ze swiat poszedl do przodu a ci urzednicy zatrzymali sie gdzies ze swoimi
    koncepcjami i wyciagaja zakurzone plany bo po prostu nie chce im sie wymyslic
    niczego nowego albo po prostu juz nie potrafia
  • jaa_ga 24.08.05, 12:50
    To nie jest tak, Adamie...
    Ludzie mieszkający w tzw. rezerwach komunikacyjnych,
    OD LAT wiedzieli, że nie mogą sprzedać, kupić i wyremontować swoich domów,
    ponieważ w przyszłości ich nieruchomości zostaną wykupione przez państwo
    na drogi. I te rezerwy są! Wystarczy obejrzeć Warszawę na zdjęciach satelitarnych
    google'a.
    Jeśli zaś teraz różne siły próbują wepchnąć trasy w innym miejscu,
    nigdy nieprzewidzianym do ich przeprowadzenia, to, moim zdaniem,
    następuje tu przerwanie ciągłości stanowienia prawa, a nic tak nie narusza
    zaufania Obywateli do państwa prawa, jak jego łamanie przez państwowe instytucje.
    Dlatego opowiadam się zawsze, z całą mocą i niezmiennie -
    za poprowadzeniem WSZYSTKICH tras w Warszawie
    w od dawna do tego celu przeznaczonych rezerwach komunikacyjnych.
    Tak każe sprawiedliwość społeczna.
    Pozdrawiam
    --
    ***
    Odpowiadam - tylko i aż - za siebie.
  • adamb7 24.08.05, 13:04
    a wiesz kolezanko ile samochodów przybylow warszawie od 80 roku? zgaduj! nie
    mowie juz ile ich przybylo od czasu kiedy te rezerwy powstaly, otzo jesli
    chcesz wiedziec to od 80 roku w warszawie jest 6 razy wiecej samochodow a
    rezerwy powstawaly w czasach kiedy jezdzily furmanki, syrenki i junaki
    moze nie zauwzylas ale wokol nas troche sie od tego czasu zmienilo i to nie
    czlowiek ma sie do tego dostosowac ale czlowiek powinien kreowac rzeczywistosc
    chyba ze chcesz byc pionkiem w calej tej machinie i z gory rezygnujesz ze
    swoich praw do godnego zycia a ze sprawiedliwoscia spoleczną nie ma to nic
    wspolnego, komuna prez lata tez powolwala sie na te same argumenty
  • jaa_ga 24.08.05, 13:23
    Komuny nie ma już dawno, samochodów przybyło,
    rezerwy pozostały.
    Co trzeba więc zrobić?
    Dać samochodom możliwość swobodnego przemieszczania się
    w tychże właśnie, do tego celu pozostawionych rezerwach :))))))
    --
    ***
    Odpowiadam - tylko i aż - za siebie.
  • adamb7 24.08.05, 13:53
    to jest Twoje podejscie, ja uwazam ze nie nalezy udawac ze od 30 lat nic sie
    nie zmienilo i skoro kiedys ktos zrobil rezerwe a sytuacja zmienila sie
    diametralnie to nalezy dalej brnac w to bagno a potem uslyszymy od kolejnego
    urzednika "no coz,pomylilismy sie, kuracja sie udala ale pacjent zmarl"
    te rezerwy nigdy nie byly planowane pod takie ilosci samochodow i dlatego
    wszystkie powinny powtornie byc przeanalizowane a nie udawac ze wszystko jest w
    porzadku a z trasy dwupasmowej zrobi sie szesciopasmową ale sie jakos zmiesci ;)
  • jaa_ga 24.08.05, 14:02
    Masz świętą rację! Nie należy udawać, że nic przez 30 lat się nie zmieniło
    i jak najszybciej uruchomić te rezerwy po to , aby obsłużyły wreszcie
    te potoki aut! Przecież po to były przewidziane:)))
    A co ich szerokości - zmieszczą nawet 8 pasm:)))
    Pozdrawiam
    --
    ***
    Odpowiadam - tylko i aż - za siebie.
  • adamb7 24.08.05, 14:24
    pewnie, nawet 10 pasow a najlepiej zeby wjechaly po schodach do mieszkania, ja
    wiem ze niktorzy siskomowcy jak vampir publicznie nawet gloszą takie tezy ale
    ja osobiscie chcialbym te samochody widziec jak najdalej od siebie :)
    pozdrawiam rowniez
  • jaa_ga 24.08.05, 14:40
    Adamie, dobrze wiesz, że pod domami mogą powstać ulice osiedlowe.
    Wiesz też, że odległość tras ekspresowych od budynków zapisana jest rygorystycznie
    w przepisach prawa i nie można jej zmniejszyć :)
    Wiesz...marzy mi się, abyś spokojnie, bez względu na to, kto Ci to radzi
    (wiem, że na razie nas nie lubisz)...przeanalizował ewidentne korzyści
    wynikające z porównania -
    zwykłe ulice ze światłami versus bezkolizyjne trasy ekspresowe
    :)
    Pozdrawiam
    --
    ***
    Odpowiadam - tylko i aż - za siebie.
  • logownica 24.08.05, 12:53
    Ponownie apeluję do Ciebie abyś właśnie Ty uszanował wolę "ludzi" i zrozumiał
    że niektórzy mieszkańcy Łomianek nie koniecznie chcą trasy po wale. Nie wiem
    czy nie jesteś w stanie ogarnąć tego swoją wyobraźnią czy "ludzie" to dla
    Ciebie wyłącznie panowie i dlatego nie przyjmujesz do wiadomosci mojego zdania.
    O jedno proszę - nie rób nam na siłe dobrze.
  • adamb7 24.08.05, 13:09
    nie zamierzam was naklaniac na sile do niczego ale jak widze z forum moje
    zdaneinie jest odosobnione, od urodzenia mieszkam na bielanach i mam znajomych
    ktorzy mieszkaja w waszej gminie i nie koniecznie podzielają wasze zdanie,
    dobzre zebyscie mieli tego swiadomosc a nie probowali wmowic wszystkim ze jest
    to tylko pomysl Burmistrza, skoro chcecie zeby szanowac wasze zdanie to
    pozwolcie miec inne zdanie tym ktorzy popierają pomysl z walem
  • esscort 24.08.05, 19:56
    adamb7 napisał:

    skoro chcecie zeby szanowac wasze zdanie to
    > pozwolcie miec inne zdanie tym ktorzy popierają pomysl z walem

    OK, ale poczytaj swoje wczesniejsze posty. Wparowałeś tu dosyć niegrzecznie,
    zacząłeś od impertynencji, wysmiewania poglądów innych, itp., krytykowania osób
    a nie ich poglądów. Gdybyś tak zachował się w realu, to w ogóle by nikt nie
    chciał z tobą rozmawiać. Ja wiem, że to jest forum internetowe i że może
    wydawać ci się, że wszystko jest dozwolone. Ale my tu - chociaż jesteśmy z
    prowincji (a może dlatego) - staramy się być sobie życzliwi. Nie wprowadzaj
    innych obyczajów
  • vampi_r 24.08.05, 23:07
    Co do przejścia nowego wylotu na Gdańsk wiele do powiedzenia powinni mieć mieszkańcy Łomianek.
    Z tego, co tu czytam, to przeważają głosy za wariantem proponowanym przez GDDKiA.

    Jednocześnie przeraża mnie trochę to, co wypisuje Adam.
    Ja nie pokusiłbym sie o takie oceny, że cenniejszy przyrodniczo jest ten rejon, a nie inny. Czy Adam jest biologiem, przyrodnikiem, specjalistą od ochrony środowiska? Raczej wątpię.
    Rzucanie argumentów, ze tu trasa nie powinna przejść, bo to promuje SISKOM, który (wiadomo) jest opłacany przez GDDKiA, to zwykła lepperszczyzna.

    Swoje stanowisko potrafimy uzasadnić merytorycznie i nie będziemy w tym celu posługiwac się argumentami, że trasa ma przejść tu, bo tego nie chce Chomiczówka. My jesteśmy ludźmi inteligentnymi i posługujemy się prawdziwymi, a nie wydumanymi argumentami.

    Prawdą jest, że warszawski układ drogowy nieco narzuci poprowadzenie trasy w Łomiankach.
    Trasa S-7 będzie kontynuacją warszawskiej Trasy NS prowadzonej pomiędzy Marynarską, a Górczewską. W tym miejscu nie ma innego wyjścia, jak poprowadzić trasę w pustych rezerwach terenu, czyli skrajem Bemowa i Chomiczówki.
    Jak Adam słusznie zauwazył - czasy się zmieniły, ilość samochodów wzrosła 6-cio krotnie i budowa nowych tras jest koniecznością. A gdzie budować, jeśli nie tam, gdzie jest na to miejsce?

    Dalej trasa S-7 może pobiec skrajem KPN, albo polecieć ku Wiśle do tzw. wariantu po wale. Ale w tym ostatnim rozwiązaniu konieczne będą wyburzenia domów w Burakowie. Poza tym S-7 po wale to znaczne wydłużenie drogi przejazdu i kilka esówfloresów po drodze. Nie jest to pożądane na trasie klasy ekspresowej.

    SISKOM jest za wariantem przebiegu S-7 pomiędzy Dąbrową, a KPN.
    Nie odetnie to mieszkańców od tras dojazdowych do lasu. Tam gdzie są drogi loklane w kierunku lasu, będą przejazdy pod S-7 lub nad. Będą kładki dla pieszych i rowerzystów. Jednocześnie zostanie ograniczona ekspansja zabudowy mieszkaniowej, ktora niebezpiecznie wcina się w las.

    A co do oddziaływania trasy na środowisko, pozostawiam to ekspertom. Adam nim nie jest, ja też nie. Jednak wiem, że wariant po wale zostanie natychmiast oprotestowany przez ornitologów.

    Tak wiec Adamie, pozostawmy sprawę do oceny mieszkańcom Łomianek i Dąbrowy.

    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • koszatek 25.08.05, 11:50
    Stanowisko SISKOMu jest tu jasne i było w powyższych postach opisane przez jaa_gę: trasy powinny być prowadzone wyłącznie w rezerwowanych dla nich wcześniej korytarzach. Taki właśnie korytarzem ma biec trasa S-7 skrajem Łomianek.
    Częste są natomiast roszczenia różnych grup mieszkańców lub pseudoekologów, domagających się korekt przebiegu - spełnienie takich postulatów wiąże się właśnie z budowaniem tras w nigdy nie planowanym miejscu, często wyburzeniami nowych domów. Tego np. domaga się grupa z Chomiczówki - jesteśmy temu zdecydowanie przeciwni.
    --
    Zapraszam na forum Chomiczówka
    TAK dla obwodnicy w Warszawie
  • logownica 25.08.05, 12:38
    Koszmar nieprawdopodobny, po przeczytaniu tego nie mam już cienia wątpliwości
    którędy musi biec nasza autostrada (zakładając że budowa po wale byłaby realna)
  • logownica 25.08.05, 12:42
    oczywiście mam na myśli drogę koło KPN
  • kmsanczia 25.08.05, 12:55
    Niestety w każdym przypadku trzeba będzie coś wyburzyć. Nawet na Dąbrowie jest
    sporo domów postawionych bez pozwolenia na zasadzie rozbudowy jakiejś starej
    szopy. Ale to już jakby ich wkalkulowane ryzyko, skoro zdecydowali się budować.
    Natomiast w miejscu gdzie w Burakowie zaczyna się wał jest do brzegu Wisły tak
    blisko, że chyba musieliby stawiać most, a obok kilka nowych willi (na które
    ktoś wydał pozwolenie wiedząc, że tam trasy nie będzie).

    Przypominam, że ja nadal jestem przeciw węzłowi w Kiełpinie, ale i trasa po wale
    nie wydaje mi się realna. Chyba gdzieś był jeszcze jakiś pomysł puszczenie
    estakady NAD Kampinosem... ;)

    --
    NOWA Wirtualna Galeria Łomianek
  • logownica 25.08.05, 13:03
    Mam nowatorski pomysł ! Tunel pod KPN.
  • kmsanczia 25.08.05, 13:14
    To nawet nie jest takie nierelne jakby się mogło wydawać, tyle że nie w tym
    kraju. Np. w Austrii jest mnóstwo tuneli, co prawda w górach ale za to bardzo
    długich. Nawet jak metro budują to na ulicy jest dziura wielkości 10m2, a pod
    ziemią jedzie sobie maszna i kopie. U nas muieliby pewnie odkrywkowo przekopać
    cały Kampinos potem posadzić od nowa. ;-)

    --
    NOWA Wirtualna Galeria Łomianek
  • vampi_r 25.08.05, 13:30
    Co do tunelu pod KPN....
    Z technicznego punktu widzenia sprawa wykonalna. Praktycznie nie wykonalna.
    Koszty, koszty, koszty.
    Tunel musiałby miec kilka-kilkanaście km długości. W zależności od wariantu
    przebiegu pod KPN. W dodatku jeśli rzecz miałaby miejsce pod rezerwatem
    przyrody, należałoby tunel budowac tarczą i dostatecznie głęboko, by nie miał
    wpływu na środowisko na powierzchni. Trzeba by też zastosować odpowiednie
    metody, dowadniania terenu, by poziom wód gruntowych nie został obniżony (bo
    wtedy wszystkie drzewa nad tunelem po prostu by uschły). Co jakiś czas
    musiałyby być też wyprowadzone na powierzchnię kominy wentylacyjne. Koszty
    budowy i późniejszego utrzymania tunelu byłyby kosmiczne. Nas na to nie stać.
    Jeśli każdy, kto uważa taki pomysł za realny, zgodzi się wyłożyć co miesiac z
    własnej kieszeni 1000 zł przez najbliższe kilka lat lub płacić za paliwo nie
    1 EURO,ale 5 EURO, to można to budować.
    Choć wątpię, czy na takie rozwiązanie dostalibyśmy jakieś fundusze z UE.

    Czyli tunel pod KPN to sajens-fikszyn.
    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • logownica 25.08.05, 13:32
    przeciez zartowalam :-/
  • vampi_r 25.08.05, 13:57
    logownica napisała:

    > przeciez zartowalam :-/

    Wiem, że Ty żartowałas, ale ja znam takich, którym takie pomysły wydają się
    rzeczywiście genialne.
    Popatrz na forum Chomiczówki...
    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • vampi_r 25.08.05, 14:03
    Ja znam wypowiedź pewnej pani ze stowarzyszenia z Chomiczówki, w którym
    przekazuje genialne jej zdaniem rozwiązanie, by wszystkie ulice w Warszawie
    chować w tunelach.

    PS. Logownica :-))))=
    Przesyłam Ci swój zabójczy uśmiech.
    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • logownica 25.08.05, 14:22
    Odwzajemniam :-D)))
    Hi hi fajna ta pani z Chomiczówki, może by tu ją zaprosić na forum, ożywiłaby
    nieco atmosfere.
  • kmsanczia 25.08.05, 14:43
    Zakładam Stowarzyszenie Popierające Panią Z Chomiczówki! Logownica, przyłączasz się?
    ;-)))
    --
    NOWA Wirtualna Galeria Łomianek
  • logownica 25.08.05, 14:58
    No koniecznie :-)) Jako organizacja społeczna wystąpimy do UE o jakies
    dofinansowanie programu i może osiągniemy ten sukces finansowy co nam Esscort
    wróży.
  • vampi_r 25.08.05, 15:18
    To ja do Was dołączam na Prezesa stowarzyszenia.

    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • logownica 25.08.05, 15:37
    Przykro mi ale spółźniłeś sie o dwie osoby, stanowisko prezesa i wice jest już
    obsadzone ale myśle że praca sekretarza też moze byc satysfakcjonuąca :-)) A ja
    poświęce sie i obejmę też urząd skarbnika, żeby nie było że tylko zaszczytne
    posady.
    A teraz spadam, miłego popołudnia.
  • vampi_r 25.08.05, 21:15
    Oj, to szkoda... ale może być dwóch vice...
    Trzymam kciuki za Twoją budowę. Gdybyś miała jakieś trudności notarialno-podatkowo-prawne, to wal jak w dym.

    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • logownica 26.08.05, 09:45
    Na drugiego wice to się moge jeszcze zgodzic :-)) A co do reszty to akurat w
    tych branzach czuje sie całkiem pewnie. Raczej w tym drugim wątku ewentualnie
    będę Cię molestować :-))
  • esscort 25.08.05, 13:54
    nawet w żartach bym tego nie rozpatrywał. Nikt by się na to nie porwał - nawet
    gdyby możliwości finansowe były nieograniczone. Tak jak nikt nie porwie się (a
    były przecież takie koncepcje) na budowę tunelu pod laskiem młocińskim
  • vampi_r 25.08.05, 13:21
    Koszatek i Jaa_ga w zasadzie odpowiedzieli jakie jest stanowisko wobec takich
    sytuacji, jak opisana w linku. Jesteśmy zdecydowanie przeciw i uważamy, że po
    to są niezabudowane rezerwy terenu, że własnie w nich należy budowac nowe
    trasy. Nie tylko w Warszawie, ale i w całej Polsce.
    Wszelkie "spychnictwo" tras pod czyjeś okna, czy przez czyjeś nowe domy jest
    godne napiętnowania. I SISKOM takie postawy piętnuje.

    Byliśmy zdecydowanie przeciw przesunięciom POW w Załuskach (na naszej stronie w
    dziale TV jest do obejrzenia "Sprawa dla reportera" z maja br.), byliśmy
    przeciw podsuwaniu S7 Bliznem, Grotom. Piętnujemy postawę stowarzyszenia z
    Chomiczówki, które chce podsunąć S-7 w Radiowo. I jesteśmy przeciw prowadzeniu
    S-7 po wale w Łomiankach, gdyż wtedy budowa trasy będzie wymagała właśnie
    wyburzeń nowych domów.

    Prawo na to pozwala, jeśli jest to inwestycja "krajowa". Jednak istnieje
    jeszcze coś takiego, jak przyzwoitosć. Jeśli ktoś zbudował dom niedawno według
    pozwolenia na budowę i w planach zagospodarowania przestrzennego w momencie
    wydawania pozwolenia nie była planowna taka inwestycja, to i nikt nie powinien
    teraz zostać zaskoczony zmianą planów.

    Stare rezerwy terenu pod trasy zostały utworzone kilkadziesiąt lat temu i czas
    ten był wystarczający, by każdy kto budował dom mógł sprawdzić, co planowane
    jest obok.

    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka