Teraz i ja się pożalę...
Autor: Gość: mila(lee)
IP: *.euro-net.pl
15.02.12, 16:47
Jestem studentką ostatniego roku farmacji - półroczną praktykę kończę 31 marca. Kiedy wybierałam się na te studia w 2006 roku perspektywy były naprawdę niezłe. Nie poszłam na farmację w ciemno - przed wyborem kierunku przeglądałam oferty pracy, artykuły o świetlanej przyszłości branży, widziałam sporo ofert w firmach farmaceutycznych i w badaniach klinicznych, nie mówiąc już o stale rosnącej liczbie miejsc pracy w aptekach która praktycznie przewyższała podaż farmaceutów.
A teraz? Nowa ustawa doprowadzi do bankructwa jakieś 1500 aptek.Już teraz ciężko znaleźć jakąś dobrą ofertę - dobrzy pracodawcy wstrzymują się z zatrudnieniem, ogłaszają się tylko ci u których warunki pracy są tak fatalne że na stanowisku jest ciągła rotacja. Większość ofert pochodzi z pomorskiego i zachodniopomorskiego, a to dla mnie drugi koniec Polski - jeśli będę chciała znaleźć jakąkolwiek pracę po studiach, to zostanę bez rodziny, mieszkania, przyjaciół, bez niczego. W firmach farmaceutycznych na każde stanowisko (CRA, CTA etc.) wymagają dwuletniego doświadczenia. Jedyne oferty jakie można znaleźć to przedstawiciel handlowy, a i w tej branży zarobki znacząco spadły, a poza tym farmaceutów biorą niechętnie - ponoć są "zbyt etyczni", ciężko im wciskać gów**.