Forum Praca Praca
ZMIEŃ
    Dodaj do ulubionych

Brak składek chorobowych i ZUS zaniżony

27.12.17, 11:34
    Pracodawca nie chce nam płacić składek chorobowych i tłumaczy to tym że pracujemy w nie pełnym wymiarze godzin na umowa zlecenie i nasz zarobek jest poniżej minimalnej krajowej. Dla mnie oznacza to że kiedy zachoruję to zostaję bez pieniędzy a co jeśli ulegnę wypadkowi na drodze bo jestem także kierowcą i na dłużej nie będę mógł pracować ? Składki ZUS są tym samym też zaniżone ale do wieku emerytalnego mam jeszcze daleko o emeryturze nie myślę. Czy mogę jakoś wymusić by pracodawca jednak płacił nam składki chorobowe i pełny ZUS oraz ewentualnie zmienił umowę zlecenia na umowę o pracę.
    Edytor zaawansowany
    • aktyntasza 02.01.18, 14:58
      Policjanci mają regularne podwyżki płac i oprócz mundurówki i ,,trzynastki", które wypłacane są im co roku, otrzymują też inne dodatki socjalne, między innymi nagrody jubileuszowe po 20, 25, 30, 35 i 40 latach służby w wysokości odpowiednio 75 proc., 100 proc., 150 proc., 200 proc. i 300 proc. miesięcznego uposażenia. Funkcjonariusze mogą też liczyć na liczne dofinansowania. Do wycieczki, do "wczasów pod gruszą", do wypoczynku dla dzieci i młodzieży, kupna biletów do teatru i kina czy zajęć sportowo-rekreacyjnych. Funkcjonariuszom udzielane są też pożyczki na cele mieszkaniowe, a także bezzwrotne zapomogi. Jeszcze gorsza patologia jest na kopalniach bo nieraz pod płaszczykiem ochrony pracownika kręcą własne interesy. Głośny był przypadek jak protestowali przeciwko pracy w niedzielę, a kiedy wywalczyli co chcieli, pozakładali firmy i podnajmowali tych samych górników w niedzielę, wzbogacając się na pośrednictwie. Oczywistym było że kopalnia nie może stać w niedziele. Temat etatów związkowców powinien być priorytetem dla rządu. Jeśli praca na rzecz związku to wolontariat, lub ok etat, związkowy, ale opłacany ze składek członków a nie przez zakład pracy.
    • katarzyna_ksiezniak.kosmala 09.01.18, 11:25