Forum Praca Praca
ZMIEŃ
    Dodaj do ulubionych

    Dilbertoza w "Plusie"???

    IP: 195.187.102.* 20.05.02, 08:47
    :-)))
    Trzy miesiące temu zrezygnowałam z telefonu komórkowego w Plusie. W piatek
    dostałam od nich trzecią kolejną fakturę opiewającą na ujemną sumę!
    Dowiedziałam się z niej po raz kolejny, ze mam zapłacić -30 zł. Czyżby
    antyświat w interpretacji telefonii komórkowej? Antyfaktury za antyrozmowy czy
    co? Skąd ja mam wziąć antypieniądze, żeby to zapłacić?
    Nb. po drugiej takiej fakturze dzwoniłam do biura obsługi klienta, żeby im
    uświadomić, że marnują papier, ale widać nie dotarło...
    Edytor zaawansowany
    • Gość: Mar IP: 213.25.197.* 20.05.02, 22:09
      Gość portalu: Lobelia napisał(a):

      > :-)))
      > Trzy miesiące temu zrezygnowałam z telefonu komórkowego w Plusie. W piatek
      > dostałam od nich trzecią kolejną fakturę opiewającą na ujemną sumę!
      > Dowiedziałam się z niej po raz kolejny, ze mam zapłacić -30 zł. Czyżby
      > antyświat w interpretacji telefonii komórkowej? Antyfaktury za antyrozmowy czy
      > co? Skąd ja mam wziąć antypieniądze, żeby to zapłacić?
      > Nb. po drugiej takiej fakturze dzwoniłam do biura obsługi klienta, żeby im
      > uświadomić, że marnują papier, ale widać nie dotarło...

    • Gość: Lobelia IP: 195.187.102.* 21.05.02, 10:30
      Wiesz, faktura opiewa na mnie i jest napisane "do
      zapłaty -30 zł". Jakby chcieli zwrócić, to powinni
      normalnie przekaz wysłać, albo zawiadomienie, zeby się
      zgłosic po odbiór.
    • Gość: Hamster IP: 195.117.18.* 22.05.02, 13:29
      Oj ! Dilbert to chyba Ty a nie Plus. To jest zwrot kasy za abonament który
      zawsze placiles na miesiac do przodu , koles. Idz do kasy w jakims firmowym
      salonie i se odbierz albo zadzwon i spytaj sie jak mozna otrzymac ta kase a nie
      truj.
    • Gość: Lobelia IP: 195.187.102.* 22.05.02, 14:49
      Nie wiem co to jest, ale:
      a) zwrot kasy za abonament już odebrałam, prawie od
      razu po rezygnacji z telefonu, więc to nie to
      b) nawet gdyby, to nie wydaje ci się dziwne i
      nielogiczne, że zamiast przesłać powiadomienie o tym,
      że jest do odebrania nadpłacony abonament przesyłają
      ujemną fakturę i druk rachunku na którym jest napisane,
      że to ja mam zapłacić Plusowi -30 zł?
      Mnie to rozbawiło, nie każdego musi. Pozdrawiam,
    • Gość: mek IP: 2.4.STABLE* / *.teleton.pl 22.05.02, 15:07
      -30 zł na fakturze znaczy że tyle masz nadpłaty na koncie i musisz zgłosić się
      do salonu firmowego aby je odebrać, lub do jakiegoś autoryzowanego
      przedstawiciela i przesłać do DOK faksem pismo co mają z tymi pieniędzmi zrobić
      (Przesłać ci przekazem, przelewem na konto czy zaliczyć na poczet płatności za
      inny numer w Plusie). Nie mogą tego zrobić bez twojej wyraźnej zgody. Troche to
      zakręcone ale takie są przepisy.
    • Gość: Lobelia IP: 195.187.102.* 22.05.02, 15:35
      Jeszcze raz powtarzam, że ja rozumiem, iz jest to
      prawdopodobnie jakaś nadpłata (choć nie wiem, skąd się
      wzięła, bo zwrot za abonament odebrałam). Tudzież
      rozumiem, że chcą, żeby im powiedzieć, co z tą nadpłatą
      zrobić. Natomiast zabawne wydaje mi się, że zamiast
      wysłać do mnie pisemko treści "Ma pani nadpłatę 30 zł i
      niech się pani po odbiór zgłosi" wysyła się rachunek
      treści "Niech nam pani zapłaci -30 zł".
    • Gość: mek IP: 2.4.STABLE* / *.teleton.pl 22.05.02, 16:26
      Faktury generuje komputer. Nie jest w stanie wychwycić, że ktoś ma nadpłate.
      Faktura zostaje wygernerowana bo konto nie jest zamkniente. Niestety wygląda to
      trochę dziwnie, ale nie da się tego w obecnej chwili przskoczyć.
    • no-name1 22.05.02, 17:08
      A mnie sie wydawalo, ze swiat tak daleko poszedl juz do przodu, ze komputer
      mozna zaprogramowac w taki sposob, ze jak widzi liczbe ujemna to nie generuje
      faktury, ale jakies inne pismo w stylu "ma Pan nadplate w wysokosci ... (i tu
      komputer wstawia kwote)".
      Ale widac slabych mamy jeszcze informatykow.
    • Gość: Lobelia IP: 195.187.102.* 23.05.02, 09:54
      O właśnie o to mi chodzi - chyba możliwość zaistnienia
      nadpłaty jest rzeczą na tyle oczywistą, że program
      komputerowy taką opcję powinien uwzględniać. Na dodatek
      to co dostaję, to są 3 (słownie - trzy) kartki formatu
      A4. Kupa zmarnowanego papieru.
      Nb. wyjaśniłam sprawę i okazuje się, że nie mam żadnej
      nadpłaty, tylko gdzieś tam nie dotarła informacja o
      odebraniu przeze mnie abonamentu. Może już przestaną mi
      te ujemne faktury przysyłać.
    • Gość: Nika24 IP: *.mancafe2.mancomplex.pl 14.06.02, 21:08
      Kochani ja dostałam takie coś kiedyś od "kochanej" ERYGSM
      W kasie do odebrania było 0,85 gr
      heh nawet nie opłacało się jechać
    • Gość: Lobelia IP: 195.187.102.* 17.06.02, 08:59
      No tak, ale może przynajmniej napisali, ze jest do
      odebrania, a nie do zapłacenia -85 gr. W końcu to też
      pieniądze, a księgowości musi się zgadzać... Nb.
      właśnie dostałam kolejną fakturę na te -30 zł, chociaż
      już wyjaśniałam sprawę i powiedziano mi, że nie mam
      żadnej nadpłaty... Ciekawe, kiedy przestaną mi te
      śmiecie przysyłać.
    • Gość: As IP: *.radom.pilickanet.pl 28.12.02, 18:14
      Boże! To nie może być prawda!? Co ten koleś wypisuje? Ręce mi opadają
    • Gość: Kas IP: *.t-systems.com.pl 06.06.02, 15:48
      To jeszcze nic..
      Ostatnio zapytałam BOA w Plusie o coś i oni mi odpisali:
      "Szanowni Państwo bla bla bla
      Twoje pytanie bla bla bla"

      Zapytałam ich, czy w końcu ja jestem "Szanowni Państwo" czy "Ty".

      Na co otrzymałam odpowiedź iż "Niektóre frazy w naszej bazie są sterowane
      automatycznie, mimo to dziękujemy Pani za cenne uwagi i sugestie- są one dla
      nas bardzo ważne. Zostaną przekazane do odpowiedniego Działu."
      A następnie w tej samej wiadomości:
      "Szanowni Państwo dziękujemy bla bla
      Otrzymaliśmy Twoje żądanie bla bla"

      Rewelacja!
      Mam wrażenie zę rozmawiam WYŁĄCZNIE z automatem i odpowiedz o przekazaniu info
      jest też z automatu!
    • Gość: polesiak IP: *.ipartners.pl / 217.153.76.* 25.06.02, 08:47
      Bo tak w rzeczywistości jest. Jakby większość odpowiedzi miała być wklepywana
      pzez ludzi, to ich załoga składałaby się w 80 % z osób obsługujących abonentów.
    • Gość: Maggie IP: proxy / *.crowley.pl 24.11.02, 06:29
      A ja spotkałam się z pięknym neologizmem.
      Neostrada rozsyła piękne powiadomienia, gdy ma jakąś awarię - " Usługa bla bla
      bla, nie będzie działać... bla, bla.. Za UNIEDOGODNIENIA serdecznie
      przepraszamy". Aż mną zatrzęsło. Wysłałam maila, że czegoś takiego żaden
      językoznawca nie uwzględnił.

      Mail zwrotny był bardzo uprzejmy - obiecali już tak nie pisać.

      POZDR.
    • Gość: Andy IP: *.acn.pl 24.11.02, 12:46
      Kiedys prowadzilem sprawy napraw i obslug pojazdow w Szwecji-jeszcze ani Plus
      ani inna madra firma w Polsce nie istniala.
      Jesli mialem nadplate za usluge, lub wykazalem naleznosc dla mnie z
      jakiegokolwiek innego powodu, dostawalem ze Szwecji KREDYTFAKTURE.- Wiadomo
      bylo ze to forsa dla mnie a nie odwrotnie.Dziwie sie wiec tym wszystkim ktorzy
      usiluja dowiesc Lobeli ze pisanie do niej faktur na -30zl. to jest o.k. i tak
      musi zostac bo swiat niczego lepszego nie wymyslil....
      Jeszcze dodam ze fakturowaniem w Malmoe zajmowal sie jeden czlowiek - pracownik
      stacji obslugi, ale nie bylo to jedynym zajeciem tego faceta...Dziwne?
      Pozdrawiam
    • Gość: Robert IP: *.lodz-wschod.sdi.tpnet.pl 25.11.02, 15:55
      No właśnie,
      to ja cienias w komputerach wiem, że np. Access może mieć formułkę:
      jeśli liczba mniejsza od zera to wstaw tekst...
      no a chyba programy mogą być bardziej skomplikowane
    • elektromonter 27.11.02, 17:56
      Gość portalu: Robert napisał:

      > No właśnie,
      > to ja cienias w komputerach wiem, że np. Access może mieć formułkę:
      > jeśli liczba mniejsza od zera to wstaw tekst...
      > no a chyba programy mogą być bardziej skomplikowane.


      Usługodawca (PLUS), jako płatnik VATu musi wystawić fakturę korygującą i
      przesłać ją do klienta. Nie może załatwić tego jakimś świstkiem z kasy.
      W księgowości musi się wszystko zgadzać, a problem "konstrukcji formalnej"
      (wyglądu) rzeczonej faktury jest już inną sprawą.
      I Lobelio nie martw się o marntrawienie papieru przez PLUSGSM -
      wszelkie koszty odbiją sobie na klientach:)))
      Chyba, ze miałeś/aś na myśli kwestię ekologii.

      P.S.
      Robert - zgłoś się do Plusa i zaproponuj im wstawienie formułki w Access'ie -
      na pewno się ucieszą.
    • Gość: Robert IP: *.lodz-wschod.sdi.tpnet.pl 28.11.02, 10:16
      elektromonter napisał:

      > Usługodawca (PLUS), jako płatnik VATu musi wystawić fakturę korygującą i
      > przesłać ją do klienta. Nie może załatwić tego jakimś świstkiem z kasy.
      > W księgowości musi się wszystko zgadzać, a problem "konstrukcji formalnej"
      > (wyglądu) rzeczonej faktury jest już inną sprawą.
      > I Lobelio nie martw się o marntrawienie papieru przez PLUSGSM -
      > wszelkie koszty odbiją sobie na klientach:)))
      > Chyba, ze miałeś/aś na myśli kwestię ekologii.
      >
      > P.S.
      > Robert - zgłoś się do Plusa i zaproponuj im wstawienie formułki w Access'ie -
      > na pewno się ucieszą.


      Akurat na księgowości to się znam i wcale nie jest tak jak piszesz. Faktura
      korygująca służy do czegoś innego, a rozwiązanie umowy i wypłata nadpłaty winna
      być inaczej księgowana.
      A tak przy okazji - w całym tym wątku chodzi o sposób działań PLUSA -
      wystawianie faktury (bynajmniej nie korygującej) z minusową kwoatą do zapłaty.
    • Gość: melassa IP: 1.5.* / 192.168.2.* 20.01.03, 01:48

      Ludzie - czy w ogóle jest coś takiego jak faktura z minusową wartością?
      Albo jest faktura, albo korekta faktury. Obie zawsze mają wartość dodatnią.
      Faktura może na przykład brzmieć: opłata abonamentowa 30 zł. Korekta tejże
      faktury: Zwrot należności za opłatę abonamentową 30 zł. To chyba dość
      oczywiste!
      Ja się też zastanawiam nad jednym - po co Plus wystawiał fakturę na abonament,
      skoro wiedział o rezygnacji klienta z usług. Przecież po to jest właśnie
      miesięczny okres wypowiedzenia przy tego typu umowach. Wystawiają fakturę na
      abonament, potem wystawiają fakturę z wartością ujemną... Jakiś kosmos. Jak się
      domyślam - oni przy wystawianiu faktury już wiedzą, że będą musieli wystawić
      potem korektę (w ich przypadku fakturę z minusikiem). Widać tak lubią.

    Popularne wątki

    Nie pamiętasz hasła

    lub ?

     

    Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

    Nakarm Pajacyka