Forum Praca Praca
ZMIEŃ
    Dodaj do ulubionych

    Akademia Ekonomiczna w POZNANIU = OK?

    04.04.05, 14:05
    Ktos tam studiowal??

    Rozmyslam wlasnie o podyplomowych studiach. Jestem po humanistycznych/jezykowych i potrzeba
    mi takiej jakgdyby "zachety" dla przyszlego pracodawcy ze posiadam rowniez wiedze ekonomiczna w
    jakimstam wymiarze.
    Chcalabym pracowac w HR'ach (kadrach) i wszystkie ogloszenia zdaja sie miec jedna rzecz wspolna-
    wiedze ekonomiczna, ktorej ja na razie nie mam.

    Myslicie ze takie podyplomowe cos daja? Zarowno jako papier i edukacyjnie? Chcem po tym cos
    umiec, a nie tylko machac papierkiem.

    A moze lepiej logistyke czy controlling?


    Edytor zaawansowany
    • lootek1 04.04.05, 14:21
      Witam!

      Mysle ze controlling jest ciekawszy od HR, ale to moje zdanie,
      jesli chodzi o logistyke to staje sie coraz bardziej modna a i mozna miec dobre
      zarobki w takowym dziale w firmach produkcyjnych.

      Ze swojej strony uwazam ze studia podyplomowe daja wiecej niz Twoj glowny
      kierunek bo to oznacza dla potencjalnego pracodawcy ze ciagle sie doksztalcasz
      i ze zalezy Ci na swoich umiejetnosciach - ciagle je poszerzasz = stajesz sie
      specjalista.

      Pozdrowienia.
    • ombra29 07.04.05, 13:16
      Lootek, pozwolilam sobie napisac Ci mejla na gazete, mam nadzieje ze dojdzie, jesli nie prosze o
      wiadomosc, postaram sie wyslac w inny sposob.

      pozdrawiam
      ombra29
    • ombra29 04.04.05, 14:29
      dzieki za odpowiedz lootek!

      czy mozesz rozszerzyc troche ta mysl o tym ze studia podyplomowe sa wazniejsze niz moje "glowne (
      anglistyka+germanistyka)
      Czy to znaczy ze potencjalny pracodawca bedzie bardziej zainteresowany podyplomowka?

      Zdaje sobie sprawe ze moze byc to trudne zdobyc prace bo nie jest latwo przekonac przyszlego szefa
      ze mimo to ze studiowalo sie 5 lat jezyki, to potrafilam sie nauczyc tez logistyki czy controllingu w
      rok..
      Tu widze wlasnie trudnosc.

      Wlasnie zauwazylam ze sliczny blad zrobilam piszac slowko chce z dodatkowym "m" na koncu. :-)

    • lootek1 04.04.05, 15:58
      Witam!
      Jak do tej pory mialem kontakt tylkko z pracodawcami z Niemiec, i wiem ze dla
      nich studia podyplomowe sa bardzo wazne, oznacza to ze nie tracisz czasu na
      czekanie na dobra prace ale sama sie ukierunkowujesz, a to znaczy ze wiesz
      czego chcesz w zyciu, masz motywacje i plan swojej kariery.

      Studia glowne sa wazne ale podyplomowka bardziej "zaglebia" sie w poszczegolne
      tematy. A tak w ogole to nigdy czy to po studiach czy po dyplomowce nie
      bedziesz na 100% przygotowana na to co moze Cie czekac w pracy. Dopiero w
      pracy "uczysz" sie zawodu i poznajesz controlling lub logistyke w miare
      zdobywania doswiadczenia.
      Podyplomowka pomaga tylko pokazac pracodawcy czym tak naprawde sie interesujesz
      i gdzie widzisz prace dla siebie. Juz skonczyly sie czasy ze wystarczylo
      poprawnie napisane CV i LM, wraz z opisem swojej osoby w samych superlatywach,
      a ukonczenie podyplomowki mowi potencjalnemu pracodawcy ze naprawde wiesz do
      czego dazysz i ukierunkowujesz sie wlasnie na takiego pracownika jakiego on
      szuka. A latwiej uwierzyc ze doszkolenie pracownika juz troche obeznanego z
      tematem jest bardziej oplacalne niz inwestowac w pracownika ktory tylko "mowi
      ze chce" pracowac w tym czy w tamtym dziale ale nie mial tak naprawde do
      czynienia z danym tematem.

      Pozdrawiam.
    • Gość: ja IP: 5.5R* / *.ruh.isu.net.sa 04.04.05, 16:03
      tak
    • Gość: ania_73 IP: *.devs.futuro.pl 04.04.05, 19:12
      polecam-robiłam tam magistra zaocznie a we Wrocławiu na AE studia podyplomowe-
      strata czasu to o czym mówili we wrocławskiej AE miałam w Poznaniu
      na "zwykłych" studiach
      pozdrawiam
    • Gość: Marek IP: *.internetdsl.tpnet.pl 04.04.05, 19:47
      Witam
      Skończyłem w tym roku ekonomie na AE w Poznaniu (konkretnie bankowość).
      Studiowało się bardzo dobrze, ale ..... Zawsze się coś znajdzie. Co do wyboru
      specjalności to w WLKP w logistyce nie jest za wesoło, bo choć są duze firmy
      spedycyjne to warunki nie są najlepsze. Controlling może być korzystniejszy.
      POLECAM AE w Poznaniu, nie powinnaś załować studiowania tam.
      Ps. Ja szukałem pracy kilka tygodni, ale to musi tyle trwać. Narazie jestem
      zadowolony!!! :D
    • izka2609 07.04.05, 13:57
      Witam.Trafiłam tu przez przypadek ale dołączę się do opinii.Skończyłam
      podyplomowe na AR w Poznaniu
      (rachunkowość, bo to mi było potrzebne) i jestem bardzoi
      zadowolona.Świetniwykładowcy,dobre materiały i ogólnie jest OK.Polecam.
      --
      MOJE DZIEWCZYNY
      DZIECI Z DYSLEKSJĄ
    • ombra29 14.04.05, 09:38
      Podbijam watek, bardzo to dla mnie wazne.

      Dziekuje z gory za info!
    • Gość: MAREK IP: 195.205.156.* 14.04.05, 10:04
      Tak jak pisałem to AE w Poznaniu jest OK. Każda uczelnia ma swoje wady i
      zalety. Moje studia przebiegły jakoś bezproblemowo dlatego mam dobre zdfanie o
      tej uczelni. Jak masz jakies konkretne pytania to dawaj???
    • ombra29 14.04.05, 10:19
      Dzieki za odpowiedz Marku,
      pytanie bardziej konkretne to wlasnie o ta podyplomowke. Co mawiaja ludzie o podyplomowych? Bo
      studia dzienne czy zaoczne nie wchodza w gre. Ja juz studiowalam szesc lat i po prostu nie mam czasu
      i ochoty.
      Mam wyksztalcenie humanistyczne i chodzi mi rowniez o to zeby nie tylko dostac papierek ale rowniez
      czegos sie nauczyc. I tu nastepne pytanie- Co wybrac zeby zostac po tych studiach jak najbardziej
      elestycznym, czyli nie zaglebiac sie w np. "tajniki logistyki" lub "zasobow ludzkich" lecz zdobyc wiedze,
      ktora bedzie sie przydawala w prawie kazdej sytuacji. Niestety nie umiem tego sama ocenic.
      no i pytanie numer 3 - czy orientujesz sie jak taki dyplom z podyplomowki jest uznawany za granica?
      Nie chodzi tu o stopien naukowy, lecz o to ze jest to dyplom z Polski a nie np. z Niemiec.

      Dziekuje serdecznie za odpowiedzi!
    • Gość: Marek IP: 195.205.156.* 14.04.05, 11:28
      O podyplomówce na AE moge powiedziec że stoja na przyzwoitym poziomie. Znam
      takich którzy mocno zachwalali ale zdażyło mi się słyszec także narzekania moze
      nie ogolnie na całe studia tylko na poszczegolne przedmioty, wykładowców,
      egzaminy itd. Wybierając specjalność Kadry lub ten Controlling nie unikniesz
      poznania szczegółów na te tam,aty ale myśle ze oprócz tego bedziesz miała
      okazje zdobyc także pożądana przez ciebie wiedze ekonomiczna. W temacie
      uznawania dyplomu to z powodu że UE nie wydała żadnych zasad uznawania dyplomów
      to każdy pracodawca decyduje sam czy uznaje te kwalifikacje czy tez nie. Tak
      maja wszystkie kraje w UE w każdym prawie zawodzie oprocz wiadomo lekarzy,
      stopmatologów itd. AE w Poznaniu Jest troche znana i zawsze mozesz sie powołac
      ze konczyłas najlepsza uczelnie ekonomiczna w Europie Srodkowo-Wschodniej bo
      jak pewnie wiesz SGH z Warszawy jest najlepsza uczelnia ekonomiczna w Eurpie
      Wschodniej ;-). Jak coś chcesz jeszcze wiedziec to pisz. Pozdrawiam
    • ombra29 14.04.05, 13:33
      Dzeki serdeczne!!!

      Zdaje sobie sprawe ze zaliczanie czy " sposob patrzenia" na dyplom z Polski moze byc rozne w roznych
      firmach. Ale najwazniejsze jest to ze wlasnie jest to po SGH najlepsza uczelnia.
      Zastanawialam sie prawde mowiac rowniez nad Szczecinem (uniwersytet lub zachodniopomorska
      szkola biznesu) bo dojazd jest latwiejszy i krotszy. Czy radzisz mi mimo wszystko wziac na siebie te
      niewygode i jezdzic do Poznania? Wlasnie ze wzgledu na opinie?.

      Druga sprawa to wybor kierunku wlasnie. Jestem ograniczona tym ze nie konczylam studiow
      ekonomicznych lecz humanistyczne i nie wszedzie mnie przyjma.
      zastanawiam sie bardzo mocno nad
      Zarzadzaniem strategicznym, zarzadzaniem przedsiebiorstwami i zarzadzaniem zasobami ludzkimi ( z
      tego co prawda zrobilam studium dodatkowe w czasie trwania moich studiow, wiec byloby to jakgdyby
      zglebianie) Hmm czy moglbys mi poradzic ktory z kierunkow byby najbardziej "elastyczny" Czyli po
      ktorym moznaby sie najlatwiej dostosowac do roznych wymogow przyszlego pracodawcy?

      Tu jeszcze link do strony ze studiami podyplomowymi:
      www.ae.poznan.pl/pages/i/1/2120.php
      Jeszcze raz SERDECZNIE CI DZIEKUJE , ze poswiecasz swoj czas i energie na odpowiedz!

      Pozdrawiam!
    • Gość: Marek IP: 195.205.156.* 14.04.05, 15:28
      Co do decyzji czy Poznan czy Szczecin to zalezy tylko od ciebie czy masz ochote
      się poświecać w imie niby bardziej prestizowej uczelni. Co do przyjecia na
      studia tyo nie sadze zeby Ci robili jakies problemy obojętnie na jakim kierunku
      tych podyplomówek bo po to one sa aby poznac nowa dziedzine bedać juz po innych
      studiach. Co do wyboru specjalności to ja dlatego wybrałem bankowość że jest on
      konkretnie nazwany i każdy wie czego mogłem sie nauczyc na tych studiach. Mnie
      zawsze przerazały specjalności okreslane tak ogolnie jak: strategia
      przedsiębiorstw, zarzadzanie strategiczne, zarzadzanie przedsiebiorstwem itd.
      Zarządzanie kadrami za to jest konkretne i sama zreszta pisałas ze dobrze
      czujesz sie w HR. Za to po tych ogolnych specjalnosciach nie masz okreslonego
      zawodu i róznie to bywa interpretowane. Wg mnie najlepiej podjac decyzje po
      zanalizowaniu i porownaniu przedmiotów z tych róznych specjalnosci. Bedziesz
      wiedziec przynajmniej co cie czeka przez te 4 semestry i jaka ścieżka
      przedmiotów ci bardziej odpowiada. Dasz rade. Ja zdobyłem mgr dopiero teraz w
      lutym a juz mysle ze chyba tez pojde na podyplomowke na AE. Ale raczej sie nie
      spotkamy bo mnie HR nie kręci ;D. Pozdro. Jak coś to pisz

    Popularne wątki

    Nie pamiętasz hasła

    lub ?

     

    Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

    Nakarm Pajacyka