Forum Praca Praca
ZMIEŃ
    Dodaj do ulubionych

    umowa zlecenie rachunek wyliczenie

    IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.11.05, 15:23
    Mam pytanie - jak wyliczyć rachunek do umowy-zlecenie. Dokładnie chodzi o
    koszty uzyskania przychodów (20%???). Od kwoty brutto odejmuje się składki
    zus a dopiero od tej kwotu kup???
    Dzięki
    Edytor zaawansowany
    • 15.11.05, 15:27
      Jakie składki ZUS opłacasz od umowy zlecenia?

      Zdrowotne?
      Emerytalne, rentowe?
      Chorobowe? - te są dobrowolne
      Wypadkowe? - te są obowiązkowe jeżeli praca jest wykonywana w siedzibie firmy
      lub miejscu wykonywania przez nią działalności.

    • 15.11.05, 15:29
      Łączne koszty uzyskania przychodu to w większości przypadków umowy o dzieło 20%
      należności.Przykładowe wyliczenie podatku od wynagrodzenia z tytułu umowy o
      dzieło, zakładając kwote uzyskanego wynagrodzenia 200 zł brutto :

      wynagrodzenie brutto: 200 zł.
      koszty uzyskania przychodu (20%): 40 zł.
      podstawa opodatkowania: 160 zł
      należny podatek (19%): 30,4 zł
      wynagrodzenie netto: 169 zł 60 gr.

      --
      Pozdrawiam
    • 15.11.05, 15:42
      powyżej dotyczy również umowy-zlecenia.
      --
      Pozdrawiam
    • Gość: mysiurek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.11.05, 15:45
      dziękuję, ale kiedy odejmuję ten zus??? chodzi o składkę emerytalną, rentową,
      chorobową.
    • 15.11.05, 15:59
      Myli Pani pojęcia, koszty przychodu to Urząd Skarbowy, a składki emrytalne,
      rentowe i wypadkowe to Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

      Składki na Ubezpieczenie są odliczane z wynagrodzenia pracownika.Pracownik
      finansuje połowę składki na ubezpieczenie emerytalne (9,76%) i rentowe (6,5%)
      oraz w całości składkę na ubezpieczenie chorobowe ( 2,45%, w przypadku umowy
      cywilnoprawnej dobrowolne).Pracodawca finansuje połowę składki na ubezpieczenie
      emerytalne i rentowe oraz w całości składkę na ubezpieczenie wypadkowe (0,97-
      3,86%}.

    • Gość: mysiurek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.11.05, 17:29
      dziękuję panu za wyczerpującą odpowiedź ale może nie jasno się wyraziłam,
      chodzi o to czy:
      od kwoty brutto najpierw odejmuje się składki zus i od tej kwoty liczy się 20%
      kup czy do podatku należy policzyć kwota brutto - kup (20% od stawki na
      umowie) - składki zus x stawka podatku?
    • Gość: mysiurek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.11.05, 08:15
      up up
      to jak?
      z góry dziekuję
    • 16.11.05, 10:48
      Od wynagrodzenia pracownika odejmuje Pani składke na ubezpieczenie społeczne.Po
      wyliczeniu składki na ubezpieczenie społeczne otrzymuje Pani podstawe składki
      na ubezpieczenie zdrowotne.Od podstawy składki na ubezpieczenie zdrowotne
      odejmuje Pani koszty uzyskania przychodu i stosuje Pani podstawe
      opodatkowania.Następnie od podstawy opodatkowania odprowadzić powinna Pani
      zaliczke na podatek (19%).Od podstawy składki na ubezpieczenie zdrowotne,
      odprowadza Pani składke na ubezpieczenie zdrowotne (7,75%) i pełną składke na
      ubezpieczenie zdrowotne (8,00%).Pozostaje składka na ubezpieczenie zdrowotne
      do ZUS, zaliczka do urzędu skarbowego i składka sfinansowana z dochodu
      ubezpieczonego.

      Proszę zamieścić temat w dziale gospodarka = biznes, pieniądze.Tam uzyska Pani
      wiele więcej informacji, ponieważ zdecydowanie więcej jest tam użytkowników,
      którzy mają doświadczenie z własną działalnością gospodarczą, a co za tym idzie
      z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
      --
      Pozdrawiam
    • Gość: mysiurek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.11.05, 13:54

    Nie pamiętasz hasła lub ?

    Zapamiętaj mnie

    Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

    Nakarm Pajacyka
    Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.