Forum Praca Praca
ZMIEŃ
    Dodaj do ulubionych

    wypowiedzenie umowy, urlop a wyjazd za granice.

    IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.03.06, 09:21
    Witam,
    Wypowiedzialam um. o prace. Umowa konczy mi sie 30 kwietnia . Obecnie do 30
    kwietnia jestm na urlopie wypoczynkowym. Czy moge jeszcze w kwietniu wyjechac
    za granice do pracy? Wiem, ze spokojnie moglabym podjac rownolegle druga
    prace w Polsce. Gdyby trzeba bylo podejsc do starej firmy, nie byloby
    problemu, bo bylabym na miejscu. Natomiast mam obawy czy moge wyjechac za
    granice. W sumie jestem jeszcze pracownikiem, pracodawca moze czegos
    potrzebowac... Chcialabym sie upewnic, czy pracodawca moze mnie np. sciagnac
    z urlopu. Nie chcialabym narobic sobie klopotow.
    Bardzo prosze o rade! Chce rezerwowac bilet:)
    Edytor zaawansowany
    • Gość: Małgoś IP: *.sentel.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 29.03.06, 09:41
      Możesz wyjechać gdziekolwiek, jesteś na urlopie wypoczynkowym i masz do tego
      prawo.
      Jednak w sytuacji gdybyś była niezbędna w zakładzie pracy, a okoliczności,
      które na to wskazują nie były znane ani nie mogły być przewidziane przed
      rozpoczęciem wypoczynku, pracodawca ma prawo odwołać Cię z urlopu. Musi się
      jednak liczyć z koniecznością pokrycia poniesionych przez Ciebie kosztów
      będących w bezpośrednim związku z odwołaniem z urlopu np. koszty biletów
      lotniczych.
      Odwołanie pracownika z urlopu ma charakter polecenia pracodawcy wiążącego
      pracownika. Dlatego też w razie odwołania powinnaś zgłosić się do pracodawcy i
      podjąć pracę bowiem odmowa podjęcia przez pracownika czynności pracy
      potraktowana może zostać jak naruszenie obowiązków pracowniczych i stanowić
      podstawę rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika.
      Oczywiście powodem odwołania powinny być szczególne potrzeby pracodawcy, które
      nie mogłyby być zaspokojone bez Twojej obecności.
    • 29.03.06, 10:00
      I jeszcze kwestia zakazu konkurencji. Jeśli nie masz zapisu zakazie
      konkurencji w umowie to możesz rozpocząć pracę zagranicą. Jeśli masz to nie
      polecam, choć pewnie nasze sądy i tak nie mają kasy na znaczki ....
    • Gość: alice IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.03.06, 10:53
      Dzieki za odpowiedzi.
      Hmm nie pamietam czy podpisywalam umowe o zakazie konkurencji.. prace
      zaczynalam jakis czas temu. Ja jade do zupelnie innej pracy. Zadna konkurencja.
      Tutaj mialam prace biurowa tam jade do pracy fizycznej.

      Mysle ze na 95% nie beda mnie sciagac z urlopu, bo juz przyjeli nowego
      pracownika czyli maja za mnie zastepstwo.

      Teraz nie wiem co robic. Chyba zaryzykuje i polece.


    Nie pamiętasz hasła lub ?

    Zapamiętaj mnie

    Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

    Nakarm Pajacyka
    Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.