Forum Praca Praca
ZMIEŃ
    Dodaj do ulubionych

Okulary dla programisty

26.06.06, 11:44
    Witam, pracuję w pewnej firmie od trzech miesięcy jako programista. Ze względu
    na charakter mojej pracy spędzam bardzo dużo czasu przed ekranem komputera.
    Zaczynam miewać coraz większe kłopoty z czytaniem małych liter. Postanowiłem
    więc kupić sobie okulary. W jaki sposób się za to zabrać ? Na pewno wielu
    Czytelników ma doświadczenie w tym kierunku i potrafi powiedzieć na co zwrócić
    uwagę a czego unikać. Nadmienię jeszcze że jestem studentem i nie stać mnie na
    okulary powyżej 400 zł, mam jeszcze inne wydatki. Da się załatfić coś z NFZ ?
    A może zgłosić się do pracodawcy o okulary ? W końcu to sprzęt do pracy, czy
    się mylę ? A jeśli mam sobie je kupić sam to proszę o poradę gdzie się
    nalepiej wybrać (w Krakowie), żebym miał dobrze zbadany zwrok, a żeby nie
    zdarto zbytnio ze mnie skóry. Pozdrawiam
    Edytor zaawansowany
    • miang 26.06.06, 11:48
      zwroc sie do pracodawcy o lepszy monitor i karte graficzna, odswiezanie sobie
      ustaw na max
      --
      That which does not kill us, makes us stranger.
    • astropanic 26.06.06, 12:01
      Chyba nie wiesz co piszesz...
      To nie jest sama kwestia odświerzania monitora. Wpływ na to ma również siedzenie
      po nocach i studiowanie wszelakiej dokumentacji. Monitor mam w porządku, zarówno
      w pracy jak i w domu (CRT oraz laptop), co z tego odświerzanie jest ok, jak
      światło monitora męczy ? Chociaż nie wiem jaki by monitor był dobry i świetne
      oświetlenie to jak będziesz siedziała tyle przed ekranem i książkami co ja to
      zmienisz zdanie o odświerzaniu. Wiem że są pewne normy, np. nie siedzieć przed
      ekranem przy niewłaściwym oświetleniu, ale zdarza się że czas goni i projekt
      musi być szybko ukończony... te i inne tego typu sprawy niestety pogarszają
      zwrok. Możesz mi wierzyć na słowo... czy masz CRT Nokię która wyciąga luzem