Forum Praca Praca
ZMIEŃ
    Dodaj do ulubionych

    Biotechnologia - praca, możliwości, przyszłość...

    IP: *.zgora.dialog.net.pl 14.12.03, 12:36
    Witam,
    od jakiegoś czasu zastanwiam sie nad wyborem kierunku studiów.
    Zainteresowała mnie biotechnologia. mam jednak parę pytań, być może
    niektórzy z Was orientują się co do rynku pracy dla absolwentów tej
    dziedziny. Otóż ciekawi mnie czy są jakieś szanse pracy w Polsce? Czy są
    możliwości wyjazdów zagranicę? Czy to tylko i wyłącznie praca naukowa?
    Wreszcie czy jest sens pakowania się na ten kierunek? Z góry dziękuję za
    odpowiedź...
    Edytor zaawansowany
    • Gość: fox IP: *.sieradz.cvx.ppp.tpnet.pl 14.12.03, 21:54
      Skończyłem ten kierunek i...jestem sprzedawcą w sklepie AGD.z pewnością jest to
      przyszłość.....ale nie teraz i nie w Polsce. Jeżeli miałbym teraz wybierać
      kierunek studiów...poszedłbym na biotechnologię.
    • Gość: nemo IP: 195.117.195.* 16.12.03, 11:56
      Znajoma skonczyla biotechnologie na U.Wroc kilka lat temu. Po kilku
      przesiadkach obecnie pracuje jako ... celnik. Nic dodac, nic ujac.
    • Gość: wrex IP: *.chello.pl 18.12.03, 00:00
      ej no nie straszcie dziewczyny;) Podobno jest to jeden z najbardziej
      przyszlosciowych kierunkow, nie wwiem czy w Polsce ale w USA na pewno:)
    • Gość: starycynik IP: *.proxy.aol.com 18.12.03, 03:32
      Tez znam jednego biotechnologa ...jest motorniczym w tramwaju.

      Zaawansowane technologie jest sens studiowac w kraju zaawansowanym
      technologicznie.
    • Gość: szyszka IP: 80.51.220.* 18.12.03, 20:43
      Mój znajomy technobiolog... wskazuje pasażerom promu, gdzie jest ich kabina.
      Pewnie było to jego marzeniem. Ech... Ale przecież po innych kierunkach jest
      tak samo...
    • Gość: esox IP: 80.51.255.* 19.12.03, 08:45
      Ja jestem po studiach społecznych i myślałem, że to najbardziej nietrafiony
      pomysł...z tego mówicie - jestem szoku.
      To studia gdzie naprawdę trzeba się uczyć...
      Mam paru znajomych po biologi, ale oni są na doktoratach...
    • annabell8 24.12.03, 12:26
      Dziękuję wszystkim za wypowiedzi :) Decyzja zapadła i już zabrałam sie do
      przygotowań do egzaminów wstępnych :) Pozdrawiam świątecznie...
    • Gość: STUDI IP: *.prokom.pl 24.12.03, 13:01
      Z ta biotechnologia jest jak z reklamami. Duzo szumu, ale tak naprawde to nie jest jakas super nowoczesna technologia. Po za tym tak naprawde to paplanie sie smierdzacej breji z zagrozenime dla wlasnego zdrowia. W Polsce tylko co niektore zaklady ktore juz zliwkidowano i to pospiesznie na poczatku lat 90. No moze jeszcze jakies resztki Polfy, ale tam raczej nowoczesnosci nie uswiadczysz.

      Biotechnologia a raczej inzynieria bioprocesowa byla moim kierunkiem dyplomowania. Praca - obecnie w branzy informatycznej, najblizej biotechnologii bylem jak pracowale w wytworni lodow, ale tam zajmowalem sie raczej komputerami, rozliczaniem produkcji eksportem, a sorry czasem kalkulowalem koszty produkcji aby wyznaczyc cene koncowego produktu - ale raczej trudno to nazwac nowoczesna technologia.

      Jesli juz ot radza sie zainteresowac technologiami telkomunikacyjnymi i siaciami koputerowymi. Tyle ze zadnej ze szkol wyzszych nie stac na sprzet aby czegokolwiek nauczyc. Wiec pozostaje wydac sporo kasy na odpowiednie szkolenia by zyskac wiecej warte papiery niz dyplomy naszych uczelni. Niestety oplaty za szkolenia i egzaminy sa wysokie, wiec inna droga to cyrograf u pracodawcy. Inne dziedziny informatyki sa praktycznie bez przyszlosci - wiekszosc pracy zrobi dzieciak za friko w firmie. A to co dac moze kase jest niosiagalne na studiach.

      Proste jesli za jeden porzadny router trzeba zabulic 800 tys zlotych plus VAT to nic dziwnego ze nie dadza go w lapska studentom. (i nie chodzi o jakish high-end) A wykladowcy, sorry ale jak potencjalny wykladowca wylozy z lwasnej kieszeni jakies 20 tys aby otrzymac sotosowny certyfikat to raczej nie po to aby praowac na lasce budzetu.

      Bardziej poplatnym kierunkiem jest prawo no i medycyna - ludzie zaplaca aby byc leczonym przez kogos innego niz publiczna sluzba zdrowia, proponuje ginekologie.
    • Gość: W-Rex IP: *.chello.pl 01.01.04, 14:39
      piszesz ze inne dziedziny informatyli sa praktycznie bez przyszlosci? a
      przeciez cala chemia, bilogia bedzie sie w przyszlosci w duzej mierze opierac
      na informatyce, chyba sie nie myle co?;)

    Popularne wątki

    Nie pamiętasz hasła

    lub ?

     

    Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

    Nakarm Pajacyka