Dodaj do ulubionych

Skowronska odebrala Mielcowi kase na kolej!!!!!!

15.12.07, 01:11
W glosowaniu nad poprawkami do ustawy budzetowej w Komisji Finansow
Publicznych posel Skowronska glosowala za odebraniem zapisanych 5
mln. przeznaczonych na remont linii kolejowej Dębica - Mielec!!!!

Edytor zaawansowany
  • jaro124 15.12.07, 09:51
    a czego się po niej spodziewałeś
  • dietel 15.12.07, 12:09
    Chodzi o to by ludzie wiedzieli, że tak naprawdę upadek kolei w
    Mielcu (nie tylko kolei zresztą) to nie wina Rzeszowa, Warszawy czy
    kogo tam jeszcze -
    ale posłów, samorządowców (na szczeblu powiatu, miasta, sejmiku),
    radnych tylko i wyłącznie z MIELCA!!!
  • inesita3 15.12.07, 21:31
    A co my nieboraki zrobic mozemy? Wybory dopiero za cztery lata, jak ja obrzucimy zgniłymi jajami to sie babsko jeszcze bardziej zawezmie i sie przeprowadzi do Rzeszowa i dziure po hotelu zalata, zlikwiduje przemysl "samolotowy" i odbierze Mielcowi prawa miejskie a da Przeclawowi!...... Jednak nie, wroc! Trzeba ja jednak obrzucic zgnilymi jajami! Aby babsko poczulo zapach siarki! Tak podobno czuc w piekle! Sorry, za brak polskich znakow, musialam jednak napisac bo we mnie zawrzalo na ta wiadomosc, klikam chwilowo z zagranicy, ale calym sercem jestem w Mielcu!
  • dietel 15.12.07, 21:40
    Hola Hola!!! STOP! Czy ktoś tu przypadkiem nie robi ze
    SKOWROŃSKIEJ "kozła ofiarnego KOLEJOWEGO"? Może ktoś zauważył, że
    się gorąco w tej sprawie robi i próbuje na innych wine zwalać? Czy
    nie warto aby tym tematem zajeły się w końcu raz a dobrze mieleckie
    media? Może ktoś podrzuci im ten temat?
  • tomek12nm 15.12.07, 19:49
    Dla mnie skowronska od jakiegos czasu to jedna wileka k.... która
    czego sie nie dotknie to zepsuje, pokazuje sie tylko na imprezach
    zeby zebierac poparcie przed wyborami. Ja osobiscie nie widziałem
    zeby zrobiła cos dla Mielca, a przynajmniej cos pozytecznego.
  • dietel 15.12.07, 20:04
    Orientuje się ktoś może kto był inicjatorem wpisania do budżetu kwot
    na remont tej linii?
  • oreczka1 15.12.07, 21:07
    Ta pani ma raczej cepy w dowodzie lub jak kto woli słoma jej z drogich szpilek wychodzi, ani z niej Mielczanka jedno spod Przecławia, z dziada się panisko zrobiło, żadnego patriotyzmu lokalnego w niej nie ma, warsiawka ją w łeb uderzyła i blichtr i świecidełka. Ot taka nowobogacka cegła w starym murze PO, pomalowanym graffiti.
  • dietel 15.12.07, 21:35
    Nie zamierzam bronic Skowronskiej gdyz fakty sa niepodwazalne. Ale
    dyskutujmy merytorycznie na temat podany w temacie! Wiadomo, że w
    sprawie kolei zawiniła nie tylko ona - co zrobił DEPTUŁA gdy był
    marszałkiem? Przecież on miał większe kompetencje jako kierujący
    samorządem wojewódzkim w sprawie kolei.

    To samo tyczy się nomen omen CHODOROWSKIEGO - wiadomo nie od dziś,
    że w tej sprawie blefował ruchy. Nie zrobił nic ani w sprawie dworca
    a i nacisk jaki powinien być z jego strony na samorząd wojewódzki
    był żaden co ułatwiło zadanie rozwalenia naszej linii kolejowej
    Rzeszowowi! Przecież to za kadencji Deptuły z obiecanych dwóch
    szynobusów na naszej linii jeździło pół tj. rezerwa obiegowa - gdy
    jakiś szynobus np. w Bieszczadach czy Lubaczowie się zepsuł u nas
    zamiast pociągu była uruchamina zastępcza komunikacja autobusowa!
  • oreczka1 15.12.07, 22:01
    Ten sam post napisany przezemnie dotyczy Deptuły. To człek z Radomyśla nie z Mielca. Dot. Chodorowskiego: to inny wymiar, czekam na spełnienie obietnic wyborczych prezydenta i bardziej ufam, że on je spełni, niż pseudo- przedstawiciele Mielca troje posłów i jeden senator!
  • chlujek 15.12.07, 22:14
    Zanim zaczniecie stawiac szubienice, moze przydalaby sie zimna
    kapiel i odrobina rozsadku.
    Po co Mielcowi remont jednoszynowej, doszczetnie zdewastowanej linii
    kolejowej.Jak powszechnie wiadomo Mielec na wlasne zyczenie
    zlikwidowal wszystkie zaklady dla ktorych kolej byla onem na
    swiat.Tarnobrzeg zupelnie podobnie.Po upadku Siarkopolu Tarnobrzeg
    to odludzie.Mielcznie albo pracuja w paru zakladzikach na terenie
    miasta albo siedza w domu i pisza na forum.Problem dojazdow do pracy
    nie wchodzi wiec w gre.Te kilka dojezdzajacych osob z powodzeniem
    dowozi gdzie trzeba komunikacja na gumowych kolach.Zatem na pytanie
    czy Mielec potrzebuje polaczenia kolejowego ze swiatem, jest jedna
    odpowiedz.Nie, nie potrzebuje.Brawa dla p.Skowronskiej za trzezwosc
    myslenia i odwage.
  • dietel 15.12.07, 22:22
    Ile ludzi pracuje na strefie? Tam nie może dojeżdżać pociąg? A kolej
    towarowa nie potzrebuje szyn? Poza Mielcem są inne miasta an trasie
    i w Mielcu może do pociągu wsiadać 20 osób i to wystarczy! Widziałeś
    ile osób wsiada do pociągu w Dębicy a Dębica jest mniejsza od Mielca!

    Jeśli tak jak Ty myśli Skowrońska to jest to najgorsze gó.. i
    wiocha jakie może być. Bo od Ciebie jako człeka prostego i nie
    mającego tzw. "władzy", zamkniętego przed ekranem nie wymagam wiele.
    Ale i tak szkoda że tacy głupcy się znajdują...
  • tomek12nm 16.12.07, 13:50
    Dokadnie, kolej to nie tylko pasazerka!! na strefe dostarczany jest
    miedzy innymi wegiel do elektrociepłowni czy drzewo do melnox.
  • dietel 15.12.07, 22:15
    Trzeba w kimś pokładać nadzieję:) Jak wszystkich zlejemy to oni nas
    oleją:) Poza tym kurde od czego są dziennikarze żeby drążyć temat...
    Może ich w Mielcu nie ma? Może Mielec całkiem zszedł na psy? Jeśli
    tak to trudno się dziwić, że na Rzeszów "rucha".
  • strzelec1 16.12.07, 21:22

    > sprawie kolei zawiniła nie tylko ona - co zrobił DEPTUŁA gdy był
    > marszałkiem? Przecież on miał większe kompetencje jako kierujący
    > samorządem wojewódzkim w sprawie kolei.

    Wina tego gościa jest bezsporna. On jest jest jednym zgrabarzy koloei mieleckiej
    i w ogole podkrpackiej. I wszystko przez jakiej chore ambicje i obrazalstwo.

    > To samo tyczy się nomen omen CHODOROWSKIEGO - wiadomo nie od dziś,
    > że w tej sprawie blefował ruchy. Nie zrobił nic ani w sprawie dworca
    > a i nacisk jaki powinien być z jego strony na samorząd wojewódzki

    O samych przewozach Chodorowski moze zrobi tyle ze napisze od czasu do czasu
    liste pobożnych zyczeń do Rzeszowa lub Warszawy. I on po prostu tyle moze.

    Zgadzam sie ze sprawa dworca utknęła w martwym punkcie. Mozan przeciez wzorem
    innych miast przejąc budynek dworca i przywrócić go do stanu "nieszpetności".
  • dietel 21.12.07, 19:26
    > O samych przewozach Chodorowski moze zrobi tyle ze napisze od
    czasu do czasu liste pobożnych zyczeń do Rzeszowa lub Warszawy.

    Kiedy i gdzie pisał ostatnio ter pobożne życzenia? Można prosić o
    konkrety?

    >I on po prostu tyle moze.
    PUDŁO! Może znacznie więcej - w sytuacji gdy marszałek województwa
    musi brać pod uwagę interesy całego województwa (nie jest to obrona
    Deptuły z mojej strony) ważna jest odpowiednia postawa miast
    powiatów i ich naciski (formalne,nieformalne). Jeśli natomiast
    samorząd wojewódzki widzi, że miastu nie zależy a nawet, że miasto
    chce wykopać kolej a z ust przedstawicieli miasta padają tu i ówdzie
    sformułowania, że kolej nieporzebna, ze mało ludzi jeździ, że to nie
    ma sensu, że wszystkiemu widnne skostniałe PKP, że ważniejsze są
    inne innwestycje to trudno, żeby w takiej sytuacji marszałek
    wychodził przed szereg no chyba, że jest osobą która tą problematyke
    świetnie rozumie ale wiadomo, że to się rzadko zdarza.

  • bordo5 15.12.07, 22:47
    Większość tu piszących schamiała zupełnie a jeszce na dodatek
    wypisuje dyrdymały o potrzebie kolei. Jak się psa chce uderzyć to
    kij się znajdzie zawsze. Jak się chce dokopać Skowrońskiej to się
    wyciągnie bądź co, teraz kolej , która prawie nikomu w Mielcu nie
    jest potrzebna i która upadła z tego powodu. jak będzie trzeba to
    wyszuka się pani poseł coś innego Zupełny upadek obyczajów.
  • dietel 15.12.07, 22:52
    Kto chce dokopać i komu to widać - po prostu przedstawiłem fakty
    jakie miały miejsce na sejmowej Komisji Finansów Publicznych.
    Jak kto jest przeciwnikiem kolei w Mielcu to się przecież z
    tego "njusa" ucieszy - prawda? Więc skoro tylu przeciwników kolei w
    Mielcu to co morde drzesz?
  • chlujek 15.12.07, 23:08
    Strefa to twor tymczasowy majacy pomoc regionowi.Zaklady ze strefy
    to zaklady oparte o tania i niewolnicza sile robocza, obcy kapital,
    niemal zadne podatki.Kiedy skonczy sie ich czas zostawia
    wyekspoatowane urzadzenia i budynki no i ogromne bezrobocie.Kolej to
    przewozy z ktorymi nie radzi sobie transport drogowy.Kolej to bardzo
    drogi srodek transportu, deficytowy i kosztowny w modernizacji.Linia
    Tarnobrzeg Debica powinna byc budowana od zera.Bo jedna nitka torow
    to czasy kolei austrowegierskich.Ja wiem ze piekne dworce , szybkie
    i kolorowe pociagi to namiastka wielkiego swiata,
    nowoczesnosci.Mielec niestety to malutkie miasteczko w
    Kolbuszowskich lasach bez wielkich perspektyw i przyszlosci.Powstalo
    i zylo dzieki wspolpracy z "kacapami" ale razem z Walesa
    pogoniliscie "kacapow" i teraz macie dokladnie to o co walczyla
    mielecka solidarnosc.Czyz to nie powod do radosci i dumy ? Tworca
    tego watku chcialby ukamienowac Skowronska za to ze nie popiera jego
    wielkopanskich zachcianek.Skowronska obowiazuje trzezwosc myslenia,
    pozbycie sie nacjonalistycznych i regionalnch ciagotek i oczywiscie
    dyscyplina klubowa i partyjna.Zbudujcie wielki przemysl (
    np:samoloty dla Rosji) a odbiorcy wybuduja wam kolej jakiej nie ma
    na swiecie.
  • onlymielec 15.12.07, 23:35
    Popatrzcie na Europe Zachodnia ,jedynie Wiela Brytania tylko przez
    kilka lat zaniedbala kolej.Tam sie inwestuje w kolej.Co do
    Skowronskiej ,jestem za PO mimo wszystko co robia ale jak patrze co
    PO robi w Mielcu ogarnia mnie smiech!Nie piszcie ze ostatni miesiac
    to nie jakas kpina.Podsuwam jeszcze kilka POmyslow zlikwidowac
    srefe,przeswietlic Sikorkiego jak kupil za grosze PZL,a mlodych
    wyslac do Rzeszowa na roboty.A prasa w Mielcu to jeszcze wieksza
    kpina niz Skowronska,bedzie siedziec cicho najwyzej napisze artykul
    o jakiems morderstwie pod Padwia i pijanych rowerzystach.Jak chcecie
    cos wiedziec wiecej polecam Echo Dnia,tam nie smierdzi Rzeszowem.
  • dietel 16.12.07, 00:19
    Kolej to żaden wielki świat i żadne "wielkopańskie zachcianki"! To
    normalność w Europie w takiej wielkości miastach jak Mielec. Skoro
    Skowrońska jest przeciwko utrwalaniu regionalizmów to właśnie
    powinna popierać możliwość komunikowania się ze światem.
    Zobacz na Dębicę (50 tys. mieszkańców). Tam do każdego z prawie 60
    pociągów na dobę wsiada po kilkadziesiąt osób

    Po następne nie chcę ukamienować Skowrońskiej - po prostu podaję
    fakty. Widocznie bardzo bolą i są jej nie na rękę skoro takie
    oburzenie, że je w ogóle podaję. Dobrze by było gdyby "ciemnota" nic
    nie wiedziała - prawda? Tyle, że tą ciemnotą jest również Skowrońska
    skoro prezentowałaby taki tok myślenia jak Ty, zwłaszcza, że piszesz
    bzdury, że kolej taka kosztowna i droga - tymczasem kasa która
    mogłaby iść do Mielca na modernizację torów pójdzie gdzie indziej. A
    posłanka z dworem adoratorów dalej to samo "w koło macieju..." I
    jeszcze jaka totalna przewrotność - głupotę, zacofanie, brak
    podtswowej wiedzy na temat ekonomiki transportu szynowego ("kolej to
    bardzo drogi środek transportu, deficytowy i kosztowny")
    nazywa "trzeźwością myślenia"
  • strzelec1 16.12.07, 21:10

    > wyciągnie bądź co, teraz kolej , która prawie nikomu w Mielcu nie
    > jest potrzebna i która upadła z tego powodu.

    Najpierw pomyśl a potem pisz!!!
    Moze korzystasz w domu z ciepła z miejskiej sieci ciepłowniczej?? Jesli nie masz
    ogrzewania z MPEC-u to moze Twoj zaklad pracy z niego korzysta?? Moze pracujesz
    na strefie?? Wiesz ze na cene energii ma wpływ koszt transportu węgla do EC??
    Moze na pierwszy rzut oka nie widzisz, ze jesteś uzalezniony od kolei ale tak
    jest. I pomysl ze mozliwosc transportu kolejowego stoi pod znakiem zapytania z
    powodu złego stanu technicznego toru.Brak mozliwosci dostaw węgla koleją
    spowoduje konieczność dowozu go samochodami z Debicy a za to zapłacimy wszyscy a
    wtedy i wy zapłaczecie za koleja.

    To samo z firmami grupy Krono. Onie nie wyjda z Mielca dlatego ze strefa sie
    skonczy tylko dlatego ze nie ma tu jak czegos dowiezc i wywiezc.

    Jesli chodzi o przewozy pasazerskie to popatrz czasem ile samochodów z
    mieleckimi rejestracjami stoi pod dworcem w Debicy. Ilu ludzi klnie i wiezie
    swoich znajomych na pociag do Debicy po tej dziurawej drodze bo to jedyna sznasa
    zeby z Mielca pojechać w świat. A dlaczego szynobus jezdzi pusty?? Bo kto
    pojedzie czyms co jedzie 31 km w 1:24?? A bez remontu nie da sie szybciej.

    Przykłady można mnożyć. Kolej w Mielcu JEST potrzebna choc moze niektórzy nie
    dojrzeli do tego zeby widziec te potrzebe.
  • polangol 15.12.07, 23:43
    przykre p Skowronska!!
    Czy wie pani co to jest patriotyzm lokalny!! Mielec wybral pania
    zeby pozbyc sie kaczek, a nie za pani zaslugi dla rozwoju powiatu
    mieleckiego i samego mielca bo ich pani niema zadnych!!!
    Troche rozumiem pania. Chce pani odnies sukces w skali wojewodztwa
    czy kraju nie narazajac interesow swoich kolegow z PO!! Ale w mielcu
    jest pani skonczona!!
    Przykre jest tez to ze z ugrupowania ktore nieznosze czyli PiS jest
    przedstawiciel ktory wie co to jet patriotyzm lokalny i chyba
    najwiecej zrobil dla naszej malej ojczyzny!!
    p skowronska zacznij uczyc sie od Ortyla bo nastepnej kadencji juz
    nie bedzie!!
  • chlujek 16.12.07, 01:29
    Radio maryja przygotowuje pielgrzymke do Warszawy moze zatem
    dolaczyc do nich z transparentami "kolej dla Mielca","Lokalni
    patrioci laczcie sie" albo" precz ze Skowronska", moze jakis komitet
    zbierajacy podpisy pod petycja by sejm wyrzucil Skowronska. Pomyslow
    na poprawe komunikacyjnych problemow Mielca jest wiele ale napewno
    urzeczywistnienia nie doczeka sie zaden z absurdalnych postulatow
    tego forum.Jednego nie moge pojac, skad ten wrzask.Wszystko w Mielcu
    bylo i przemysl i kolej i lotnisko.Dzis nie ma nic i to za sprawa
    mielczan i nagle wrzask by wrocic do starego.Za pozno.Cywilizacja i
    postep odjechaly ostatnim pociagiem.Szkoda.
    PS.
    Debica to duzy wezel kolejowy.
    Kolej to ogromne inwestycje: majdrozsze .Potrzebne sa torowiska,
    budynki, zasilanie, tabor, ludzie i oczywiscie utrzymanie.Jak
    myslicie ile moze kosztowac dwutorowa linia kolejowa z Mielca do
    Debicy a ilu pasazerow skorzysta z kolejowego transportu, ile
    zakladow lezacych przy trasie skorzysta z tej formy komunikacji
    zwazywszy ze jak na dzis te firmy problemy komunikacyjne maja
    rozwiazane.
    Patriotyzm lokalny ? to co reprezentujecie to skrajana forma
    nacjonalizmu lokalnego, brak szacunku dla wladzy i wlasnych
    przestawicieli w rzadzie ale to juz taka polska zaleta.
  • dietel 16.12.07, 12:42
    > Debica to duzy wezel kolejowy.

    Dzięki linii z Mielca którą podróżuje (jak napisałeś) 5 osób?

    Śmieszny jesteś do potęgi...

    A te 5 osób (tylko 5 osób) jeździ właśnie dlatego, że mamy taką
    głupią posłanke, głupiego byłego marszałka i głupiego prezydenta
    którzy zamiast dbać o mieszkańców obcinają regionowi pieniądze na
    remont linii o prędkości 20 km/h, twierdząc, że w innych regionach
    kraju są bardziej potrzebne...

    SKRAJNY DEBILIZM I OSZOŁOMSTWO!!!
  • smalltownboy 16.12.07, 01:33
    Stalowa Wola także popiera modernizację i elektryfikację tej linii, celem
    szybkiego połączenia naszego drugiego w województwie miasta i Tarnobrzega z
    Krakowem, Śląskiem i górami. Ponadto pociągi z Lublina tą trasą miałyby o wiele
    bliżej niż, tak jak obecnie, przez Radom, Kielce. Trzeba naciskać na polityków,
    by przywrócili świetność tej linii, jak przed laty, zamiast odbudowywać linię
    Rzeszów - Ocice, skoro Rzeszów do Warszawy może jeździć przez Przeworsk-Stalową
    Wolę- Lublin po dobrych, już istniejących torach.
  • bordo5 16.12.07, 10:14
    Ale się wam wszystkim (prawie) pieprzy. Jak widzę ten skład
    szynobusu w którym jest mniej ludzi (góra 5) niż pisze na tym forum
    o kolei to zastanowaim się kto tu zgupiał. Mam wrażenie, że jeszcze
    ktoś czasami w tym kraju myśli ekonomicvcznie, moze rzdko ale w tym
    wypadku na pewno. Ilu z was jechało ostatnio tym szynobusem że tak
    krzyczycie. Komu zabrać pieniądze, żeby spełnić fanaberie jakiegoś
    kolejomana?
  • dietel 16.12.07, 12:56
    > Ale się wam wszystkim (prawie) pieprzy. Jak widzę ten skład
    > szynobusu w którym jest mniej ludzi (góra 5) niż pisze na tym
    forum
    > o kolei to zastanowaim się kto tu zgupiał.

    A zastanowiłeś się chociaż przed napisaniem tych bzdet dlaczego
    jeździ szynobusem tylko 5 pasażerów?
    1. Ano właśnie dlatego, że pociągi na tej trasie jeżdżą 20 km/h
    czyli pomalej niż rowery!!!
    1. Ano właśnie dlatego, że Deptuła będąc marszałkiem dopuścił, żeby
    zamiast zapowiadanych dwóch szynobusów na naszej trasie jeździła
    rezerwa obiegowa, tj. w sytuacji awarii szynobusa gdziekolwiek na
    Podkarpaciu z naszej trasy zabierano nasz i dawano tam a u nas
    kursował zastępcza komuniokacja samochodowa z której nikt nie chciał
    korzystać (opóźnienia, jazada nie wg. rozkładu itp. utrudnienia).
    1. Ano dlatego, że Chodorowski niemal oficjalnie dawał do
    zrozumienia Rzeszowowi (UMWP), że linia kolejowa i przewozy
    pasażerskie go nie interesują, że ma to w dupie z przyczyn które sam
    w jego imieniu (jak mniemam) wyartykułowałeś

    Więc remont który zablokowała Skowrońska miał być po to żeby ten
    stan zmienić więc tacy jak Ty nie mają teraz prawa, żeby wytykać
    takie rzeczy jak frekwencja gdyż są one pochodną polityki
    Skowrońskiej, Deptuły i Chodorowskiego!!!
  • onlymielec 16.12.07, 20:40
    Czego piszecie o przewozie ludzi ,a co z transportem przemyslowym?
    Jezeli Mielec ma byc osrodkiem przemyslowym to powiedzcie mi jak
    maja wygladac w przyszlosci przewozy transportowe,przez
    modernizowana linie Rzeszow -Osice? Brawo pacany na kolana ze
    Skowronska przed Rzeszowem i swiece z modlitewnikiem do lapy,ale z
    Mielca wynocha dla zainteresowanych moge zasponsorowac bilet w jedna
    strone do Rzeszowa!
  • 2sevan 16.12.07, 21:59
    Witam

    Niedziela wieczór, więc można zmarnować kilka chwil w tym temacie ;-)

    Panowie, dajcie luz i przestancie jeździć po Skowrońskiej. Kobieta z pewnością
    chciałaby aby te marne 5 milionów trafiło na remont tego nieszczęsnego odcinka
    ale prikaz z góry był jasny, miała przejść tylko północna obwodnica Rzeszowa i
    przeszła. Wszelkie inne tematy out. Za jakiś czas pieniądze się znajdą bo linia
    kolejowa z Dębicy do Mielca i dalej Tarnobrzega to naprawdę ważny element
    gospodarczego krwiobiegu naszego regionu

    Inna rzecz która mnie rozśmieszyła w tej całej jałowej dyskusji to wypowiedzi
    paru osób o nic nieznaczącej roli kolei dla miasta i regionu czy dla odmiany
    wizje wielkiej kolei. Kolega smalltownboy i jego wizja zelektryfikowanej
    magistarli z dziesiątkami połączeń szokuje swoim rozmachem. Mam dla kolegi
    informacje. Nintendo wypuścił na rynek nową konsole ;-)

    Kolega chlujek wyraził myśl w której sugeruje, iż kolej podobnie jak stadion czy
    lotnisko które odeszły do przeszłości musi podzielić ich los. Kolej niby to
    nikomu nie służy, zakłady przestawiły się na transport samochodowy i trzeba do
    niej dopłacać. I jeszcze bardziej absurdalnie jakoby linie należałoby wybudować
    od nowa, kolej to bardzo drogi i deficytowy środek transportu i stek innych
    bzdur z którymi nawet nie chce się polemizować. Można się tylko uśmiechnąć.
    Szkoda że kolega chlujek ale i nie tylko on mentalnie tkwi w poprzednim
    systemie, nie widzi albo nie chce widzieć tych kilku prywatnych pociągów
    towarowych które codziennie przejeżdżają przez Mielec, pewnie nie ma pojęcia ile
    i jakie ładunki przeładowuje się z szerokiego toru do pociągów które potem jadą
    w Polskę. Nie słyszał o planowanej inwestycji w Padwi, gdzie większość ładunków
    inwestor planuje wywozić pociągami naszą linią a transport drogowy ma pełnić
    marginalną rolę. Sądzi, że dowóz miału węglowego do mieleckiej elektrociepłowni
    już od kilkunastu lat odbywa się ciężarówkami, a zlokalizowane w Pustkowie i
    Mielcu zakłady kronowodu nigdy w swojej działalności nie korzystały z transportu
    kolejowego a do Mielca nigdy nie dojechał żaden wagon z drewnem czy chemią.
    Zostawmy więc kolegę chlujka w jego świecie.

    Wracając do kwestii niezbędnego remontu linii. Tak jak dla samolotów Raynaira,
    Lotu czy Wizzaira za państwowe lub samorządowe pieniądze rozbudowuje się
    lotnisko w Rzeszowie tak dla kilku prywatnych lub państwowych przewoźników
    kolejowych państwo zobowiązane jest do utrzymania i wyremontowania tej linii.
    Linii która od drogi Mielec – Kolbuszowa różni się tylko tym że jest z żelaza a
    nie asfaltu. Można i należy dyskutować jak zorganizować przewozy pasażerów na
    tej linii ( czy ograniczyć się do 3-4 par pociągów do Krakowa czy postawić na
    przewozy lokalne)


    Kolegę bordo5 irytuje pusty szynobus, a mnie irytują bzdury które wypisuje! A co
    kolega myśli gdy w piątek widzi 5 czy 6 pełnych pasażerów wagonów Hetmana?
    Szukałeś przyczyn takiego stanu rzeczy? Pusty szynobus to efekt katastrofalnej
    oferty z jaką kolej wychodzi do klientów nie zaś efekt dziejowej transformacji
    skutkującej zmianą preferencji podróżnych w wyborze środka transportu. Zapewniam
    Cię, że nigdzie w Polsce nie zobaczysz tak pustych pociągów jak te dwie pary na
    naszej linii. Tam gdzie oferta jest na poziomie tam są i podróżni. Jechałeś może
    regionalnym pociągiem z 60-tys Goerlitz do sąsiednich miast Zittau albo
    Budziszyn? Czy masz choć blade pojecie jak zorganizowana i finansowana jest
    regionalna komunikacja w Czechach czy Niemczech? Czemu z Rzeszowa do Krakowa
    jeździ się tylko pociągiem, PKS skasował prawie wszystkie kursy, a busiarze
    temat odpuścili? Nie chciałbyś aby z Mielca do Krakowa jechać w czasie poniżej 2
    godzin, wolisz tłuc się pekaesem ponad trzy? Pieniądze o których mowa nie miały
    być przeznaczone na dopłaty do przewozów szynobusem lecz remont torowiska.
    Remont torów który naprawdę staje się niezbędny bo nie wyobrażam sobie aby miał
    do ciepłowni dowozić ze Śląska ciężarówkami.


    pozdrawiam
    marek
  • chlujek 16.12.07, 22:18
    27, Ty czegos nie rozumiesz.Nie ma gospodarczego krwioobiegu w tym
    regionie,Jest pare zakladzikow ktore wykorzystuja transport drogowy
    jakos egzystuja i to im wystarcza.Spojrz na mape.Mielec lezy w
    martwym komunikacyjnie punkcie i nie chodzi tutaj o przewozy
    pasazerskie do ktorych na calym swiecie sie doplaca ale o przewozy
    towarow.Zreszta szkoda czasu na te jalowe dyskusje.Pozyjemy
    zobaczymy.
  • bordo5 18.12.07, 17:50
    Odpowiedź koledze Markowi - 2sevan

    I ja się zagalopowałem i Ty. Ja faktycznie patrzyłem na tę dyskusję
    pod kątem pustych pociągów pasażerskich nie biorąc pod uwagę
    możliwości kolei w przewozie towarów. I tu popałniłem pewien błąd. O
    obu sprawach poniżej.
    Nadal podtrzymuję swe zdanie, że walka o zwiększenie ilości
    przewozów osobowych na tej lini jest nonsensem ekonomicznym.
    Piszesz, że oferta jest zła, że gdzieś tam, w Goerlitz pociągi
    lokalne świtnie funkcjonją i ludzie nimi jeżdżą. Powiem Ci, że
    podobnie jest w Warszawie, Gdańsku, na Śląsku itd. Tylko jaką ofertę
    może kolej zaoferować mieszkancom wsi podmieleckich? Padew ma 7 km
    długości. Na piechotę lub rowerem , niezależnie od pogody, większość
    ludzi ma ponad 1 km a bywa że 3. Baranó ma do "dworca" - ha, ha -
    ok 2-4 km, Jaślany od 0,5 do 1,5 km itd. Niektórzy na piechotę szli
    by tyle ile trwa sama podróż do Mielca. Potem w Mielcu trzeba
    przesiąś się na MKS. I co dalej? Ile musi trwać podróż? A może
    zrobić lokalne MKS - y aby dowoziły ludzi do dworców? Ale one wtedy
    pojadą do Mielca. To tyle o przewozach regionalnych ludzi. Co do
    przewozu towarów to zapewne kolej ma szansę i pod tym kątem można by
    linię wyrtemontować. Jest jednak pewne ale. Dzisiaj słuchałem po
    12.00 audycji Kuby Strzyczkowskiego o strajkach na kolei. Tam była
    wypowiedż szefa związków , który uważał że kolej sama się wyżywi i
    nic nie musi brać od państwa ale: musi być 50% podwyżka zarobków,
    muszą być wprowadzone wysokie opłaty za korzystanie z dróg kołowych
    dla tirów by się im nie opłacało przewozić towarów drogami tylko
    koleją i po trzecie (tak mówił) kolej sama nie da rady i rząd musi
    jej pomóc. Ja życzę powodzenia tym, którzy są za transportem
    kolejowym. Moze jak się kolej sprywatyzuje to będzie to wszystko
    sensowne. Wcześniej nie.



    Kolegę bordo5 irytuje pusty szynobus, a mnie irytują bzdury które
    wypisuje! A co
    kolega myśli gdy w piątek widzi 5 czy 6 pełnych pasażerów wagonów
    Hetmana?
    Szukałeś przyczyn takiego stanu rzeczy? Pusty szynobus to efekt
    katastrofalnej
    oferty z jaką kolej wychodzi do klientów nie zaś efekt dziejowej
    transformacji
    skutkującej zmianą preferencji podróżnych w wyborze środka
    transportu. Zapewniam
    Cię, że nigdzie w Polsce nie zobaczysz tak pustych pociągów jak te
    dwie pary na
    naszej linii. Tam gdzie oferta jest na poziomie tam są i podróżni.
    Jechałeś może
    regionalnym pociągiem z 60-tys Goerlitz do sąsiednich miast Zittau
    albo
    Budziszyn? Czy masz choć blade pojecie jak zorganizowana i
    finansowana jest
    regionalna komunikacja w Czechach czy Niemczech? Czemu z Rzeszowa do
    Krakowa
    jeździ się tylko pociągiem, PKS skasował prawie wszystkie kursy, a
    busiarze
    temat odpuścili? Nie chciałbyś aby z Mielca do Krakowa jechać w
    czasie poniżej 2
    godzin, wolisz tłuc się pekaesem ponad trzy? Pieniądze o których
    mowa nie miały
    być przeznaczone na dopłaty do przewozów szynobusem lecz remont
    torowiska.
    Remont torów który naprawdę staje się niezbędny bo nie wyobrażam
    sobie aby miał
    do ciepłowni dowozić ze Śląska ciężarówkami.


    pozdrawiam
    marek

  • manfred.ludow83 18.12.07, 21:05
    przesunięcie kasy dla Mielca na centrum konferencyjne w Rzeszowie nie jest
    pomysłem Skowrońskiej tylko gwiazdy Łukacijewskiej, która nie ma pojęcia o czym
    mówi..akurat Skowrońska jest przeciwna tej inicjatywie tak samo jak większość
    mielczan...z resztą wydaje mi się, że to tylko gadanie a kasa nie przepadnie bo
    już jest zaklepana...na centrum trzeba będzie poszukać funduszy gdzie
    indziej...a co do wpisów niektórych "lokalnych patriotów"...szkoda, że dość
    popularna jest ciągle opinia, że jedyna metoda rozwoju to żerowanie jednych na
    drugich...rozwój regionalny to z jednej strony rozwój stolicy województwa i czy
    się komuś podoba czy nie - jest to Rzeszów..a z drugiej strony Mielca, bez
    którego nie może być silnego Podkarpacia..oba miasta są sobie niezbędne!...z
    kolei normalna strategia rozwoju regionalnego nie polega na inwestycjach typu
    Włoszczowa albo lotnisko pod Kielcami bo takiego focha ma akurat przemek
    semafor..takie czasy to były za Gierka..a tak przy okazji dyskusji- składanie
    poprawek z sufitu do własnego budżetu to nic więcej jak czysty populizm...ale
    jak widać niektórzy łapią się i na to...
  • strzelec1 18.12.07, 22:03
    bordo5 napisał:
    > Nadal podtrzymuję swe zdanie, że walka o zwiększenie ilości
    > przewozów osobowych na tej lini jest nonsensem ekonomicznym.
    > Piszesz, że oferta jest zła, że gdzieś tam, w Goerlitz pociągi
    > lokalne świtnie funkcjonją i ludzie nimi jeżdżą. Powiem Ci, że
    > podobnie jest w Warszawie, Gdańsku, na Śląsku itd.

    Nie trzeba szukac w Niemczech: zachodniopomorskie,lubuskie czyWielkopolskie
    przywracają ruch na liniach gdzie pociągi nie kursowały od 10 lat.Widac ma to
    jakis sens! I są to linie prowadzące przez duzo mniejsze ośrodki jak Mielec. Bo
    trzy wymienione przez Ciebie regiony charakteryzuja przewozy aglomeracyjne a to
    jest inna sprawa.

    > Tylko jaką ofertę
    > może kolej zaoferować mieszkancom wsi podmieleckich? Padew ma 7 km
    > długości. Na piechotę lub rowerem , niezależnie od pogody, większość
    > ludzi ma ponad 1 km a bywa że 3. Baranó ma do "dworca" - ha, ha -
    > ok 2-4 km, Jaślany od 0,5 do 1,5 km itd. Niektórzy na piechotę szli
    > by tyle ile trwa sama podróż do Mielca. Potem w Mielcu trzeba
    > przesiąś się na MKS. I co dalej? Ile musi trwać podróż? A może
    > zrobić lokalne MKS - y aby dowoziły ludzi do dworców? Ale one wtedy
    > pojadą do Mielca. To tyle o przewozach regionalnych ludzi.

    Nie wiem czy pamietasz rok 2000 kiedy było jeszcze przed wielkimi cięciami. ok
    15:30 w Mielcu mijały sie pociagi. Oba w dni robocze zabierały po ok 200 osób!!!
    I dworce wtedy były tam gdzie są dzis, pociag jechal niewiele szybciej a jednak
    chetni byli. Dzis 200 osób juz nie zbierze ale 70 czyli tyle ile mieści szynobus
    spokojnie.
    Popatrz jak nabite jezdża autobusy np w kierunku Padwi w dni robocze ok 15??
    Moze część z tych osób co stoja na jednej nodze w autobusie chetnie pojechałoby
    pociagiem i przszło sie nawet ten 0,5 km więcej potem. Co do pzystnków na trasie
    to wszytskie z wyjątkiem Rzochowa i Padwi są położene w gęstej zabudowie i ma
    kto z nich jeździć. Oczywiście nie liczyłbym na dojazdy pracownikow na strefe.
    Trzeba postawic na dowóz uczniów do szkół. We wszystkich 3 miastach przez które
    prowadzi linia kolejowa sa uczelnie wyzsze. Troche mlodziezy sie tam przemieszcza.

    > 12.00 audycji Kuby Strzyczkowskiego o strajkach na kolei. Tam była
    > wypowiedż szefa związków , który uważał że kolej sama się wyżywi i
    > nic nie musi brać od państwa ale: musi być 50% podwyżka zarobków,
    > muszą być wprowadzone wysokie opłaty za korzystanie z dróg kołowych
    > dla tirów by się im nie opłacało przewozić towarów drogami tylko
    > koleją i po trzecie (tak mówił) kolej sama nie da rady i rząd musi
    > jej pomóc.

    Jakbydotowac kolej w takiej skali jak drogi to by kolej była superkonkurencyjnym
    srodkiem transportu. A tak jak paliwo do lokomotyw jest obciążone podatkiem
    drogowym to o czym my tu mówimy...

    Ja życzę powodzenia tym, którzy są za transportem
    > kolejowym. Moze jak się kolej sprywatyzuje to będzie to wszystko
    > sensowne. Wcześniej nie.

    Praywatyzacja kolei juz jest posunięta. Przez Mielec przejezdzaja pociagi 3
    prywatnych przewoźników. Zapora wciąz sa wysokie ceny dostepu do infrastruktury
    i chroniczne jej niedoinwetsowanie przez państwo.
  • chlujek 16.12.07, 22:07
    Mielec nigdy nie bedzie osrodkiem przemyslowym.Byl nim ale to juz
    historia. Z Mielcem o przemysl, rozwoj i przyszlosc konkuruja miasta
    lepiej polozone, bardziej politycznie elastyczne i o jasno
    zarysowanej przyszlosci.Z Rzeszowem Mielec nie ma zadnych szans na
    zwyciestwo, mial a moze i ma szanse na wspolprace ale do tego trzeba
    nieco pokory, przebieglosci i wyrachowania.Ociekajace nienawiscia
    teksty niektorych "madrych" z tego forum wcale nie pomagaja w
    ukladaniu sie z Rzeszowem.Moze czas polubic to miasto, w koncu to od
    dziesiatkow lat stolica wojewodztwa wiec naturalnym jest ze powinna
    byc piekna i nowoczesna.To ze Rzeszow to jeden z najbardziej
    dynamicznie rozwijajacych sie regionow kraju powinno byc powodem do
    dumy.
  • onlymielec 16.12.07, 22:22
    chlujek ty sie chyba nie slyszysz,Mielec nie bedzie osrodkiem
    przemyslowym? Polecam do lektury strategie rozwoju Mieleca na lata
    2007-2018.Polubic to ja moge Tarnobrzeg ,Stalowa Wole,a Rzeszow
    pozostawiam dla Ciebie.Nawet teraz Mielec jest waznym osrodkiem
    przemyslowym Podkarpacia jak waznym to dam ci przyklad produkujemy
    prawie 20% produkcji przemyslowej w wojewodztwie.Jezeli do tego
    dodasz Tarnobrzeg i Stalowa Wole to bedziesz wiedzial ile te regiony
    daja Podkarpaciu i co TY na to,dalej patrz na Rzeszow jak na
    stolice.Popatrz na USA ,Zachodnie Niemcy, Anglie a zobaczysz jaka
    role odgrywaja silne jednostki terytorialne,no chyba ze popatrzysz
    na Moskwe tam maja silna stolice.
  • chlujek 16.12.07, 22:54
    Moj drogi, kiedys bylo cos takiego co nazywalo sie PZPR i obiecywalo
    spoleczenstwu raj na ziemi, potem byla solidarnosc i obiecywala ze
    robotnikom bedzie sie zylo lepiej niz za komuny, teraz od 25 lat
    Mielec ma swoje wizje, strategie, plany i co z tego wynika.Ano
    nic.Ja wiem ze przez Ciebie przemawiaja malomiasteczkowe ambicje,
    wiem ze jestes lokalnym patriota i bardzo mi sie to podoba ale to
    troche za malo by zmienic stan jaki jest.Jezeli za rozwoj regionu
    odpowiadaja wladze regionu , czyli Rzeszow i w planach tych wladz
    jest niewiele miejsca dla Mielca to jak to chcesz zmienic.Jaki
    przemysl powinien Mielec stworzyc by pomyslano o budowie
    kolei.Powiadasz ze Stalowa Wola i Tarnobrzeg.Rzecz jednak w tym ze
    tamci maja alternatywne ciagi komunikacyjne ktorych nie ma Mielec.
    Nie mozesz porownywac Polski do USA czy GB, inna tradycja inna
    mentalnosc inna wartosc pracy. 2seven napisal ze kolej jest tania w
    budowie.No coz juz takie stwierdzenie eliminuje go jako rzeczowego
    rozmowce. Czy wiesz ze 300 metrow (sic) trzypasmowej drogi kosztuje
    w Polsce ok 6 milionow PlN.Jak myslisz , ile moze kosztowac 300 m
    dwupasmowej lini kolejowej.Mysle ze dopoki Mielec nie ugnie karku
    przed Rzeszowem bedzie spychany na margines.Tak to juz jest i to na
    calym swiecie ze "..pokorne ciele dwie krowy ssie..".I tym
    optymistycznym akcentem zycze by Mielec rosl w sile a ludziom zylo
    sie dostatnio.Wracam do lektury " Absurdow PRL" ale czy tylko PRL-u.
  • oreczka1 17.12.07, 01:45
    Mordo ty moja! Pisz na forum Rzeszowa, nie wtryniaj się tu do rozmów o NASZYM mieście! Pisz sobie na rzeszowskim forum o stringach pasujących do blondynek! Bo tam takie tematy przeważają!
  • strzelec1 17.12.07, 08:31
    chlujek napisał:

    > mentalnosc inna wartosc pracy. 2seven napisal ze kolej jest tania w
    > budowie.No coz juz takie stwierdzenie eliminuje go jako rzeczowego
    > rozmowce. Czy wiesz ze 300 metrow (sic) trzypasmowej drogi kosztuje
    > w Polsce ok 6 milionow PlN.Jak myslisz , ile moze kosztowac 300 m
    > dwupasmowej lini kolejowej.

    Czy czytasz to swoja "twórczość" zanim puścisz na forum??
    1 Kto tu oprócz Ciebie nówi o jakiejś budowie?? Tematem watku jest REMONT
    istniejącego stanu. Nikt nie mówi żeby coś nowego wybudowac!!
    2 Gdzie znalazles takie bzdurne określenie jak "trzypasmowa droga" lub
    "dwupasmowa linia kolejowa"??
    Ta trzypasmowa droga to ma składac sie z 2 pasów ruchu w jedną stronne i 1 w
    druga czy jak?? A te pasma w linii koljowej to są dwa tory czy dwie szyny czyli
    jeden tor??
    3. Skad wymysliles jakies bzdury o linii dwutorowej w Mielcu?? To nigdy nie
    bedzie magistrala. W Mielcu moze powstac jedynie porządna linia kolejowa
    regionalnego znaczenia. I cos takiego jest nam potrzebne!!!

    Widzisz ze powyzsza "twórczość" eliminuje Ciebie jako powżnego rozmówce bo nie
    masz po prostu pojęcia o temacie w którym sie wypowiadasz. W Odróznieniue od
    Ciebie 2sevan je ma. Gośc po prostu wie o czym mówi jak zabiera tu głos i widze
    ze troche to Cie kole w oczy.
  • onlymielec 17.12.07, 15:12
    Jesli wladze wojewodztwa nie beda przeznaczac prawie calego budzetu
    dla tych marnych 8% procent populacji ktora zamieszkuje Rzeszow i
    ktora jest ledwie dwa razy wieksza od populacji Mieleca to bede
    pokorny.
    To nie tylko Mielec ma zapewnic przemysl by byly podstawy do remontu
    kolei,jesli wiesz cokolwiek o ekonomice to powinnienes wiedzeic ze
    najpierw trzeba zapewnic infrastrukture a dopiero pozniej zapraszac
    potencjalnych inwestorow.Tak sie sklada ze w Mielcu jakis przemysl
    juz jest i to prawie 20% tego co ma cale Podkarpacie,wiec nie mow mi
    o ambicji ja tu pisze o utrzymaniu tego co jeszcze nie zniszczyly
    wladze tego najgorszego wojewodztwa w Polsce.
    Jezeli piszesz ze Mielec powinnien byc pokorny bo lepiej na tym
    wyjdziemy to lepiej napisz zeby Rzeszow nie byl zachlanny i nie
    budowal np.Centum Konferencyjnego za 42 mln.I co mamy byc cicho
    kpina to co robia w Rzeszowie a jescze wieksza to co robi ta.....
    Skowronska.Jak by chodzilo o jej potfel to by sie z dyscypliny
    partyjnej wylamala,ale tu chodzi tylko o jakiejs miasto ktore z
    powiatem ma tyle samo ludzi co Rzeszow.
  • manfred.ludow83 17.12.07, 10:23
    Czy Szanowny Kolega mógłby podać źródło swoich informacji?
    Czy pieniądze były zapisane w budżecie czy były poprawką zgłoszoną do budżetu i
    kto był autorem tej poprawki??
  • pirek75 17.12.07, 15:59
    A biuro poselskie pani poseł twierdzi coś innego, oto odpowiedź, którą otrzymałem:
    "Witam serdecznie, to co pisza interanuci na forum mielekckim jest nieprawdą.
    Poseł Krystyna Skowrońska głosowała za poprawką, która miała przyznac 5 lmn
    zlorych dla Mieleca. Poprawkę zgłosił poseł K. Popiołek, poseł Skowrońska
    glosowała za przyjeciem poprawki. Pozdrawiam D. Rawinis, asystent"
  • manfred.ludow83 17.12.07, 16:53
    coś nie mogę się doczekać na odpowiedzi...mam nadzieję, że jednak się w końcu
    dowiem...bo wyjaśnienia biura poselskiego przeczą temu co pisał autor...czyżby
    nowa genialna strategia w sztabie pis??...
  • oreczka1 17.12.07, 20:32
    Czyli co??? Odebrała kasę na kojej czy nie? Mamy kasę na most w Połańcu, obwodnicę Mielca i remont drogi Mielec- Kolbuszowa, czy nie??? Może ktoś odpowie na te zasadnicze pytania? Gierki partyjne na pewno interesują tvn24, a normalnych Mielczan raczej nie!
  • karma1 17.12.07, 23:11
    Dwie konkluzję, po przeczytaniu ogromu tych wpisów:

    1. Polacy (Mielczanie) jak widać, są bardzo skorzy do sądzenia i wydawania
    wyroków, nawet tylko na podstawie zasłyszanej pogłoski. Rada: najpierw dowiedz
    się prawdy, zanim zaczniesz mieszać kogoś z błotem. Może sie bowiem okazac, że
    za dwa dni ktoś napisze o Tobie, że się "sprzedajesz" na górce Cyranowskiej
    (jeśli jesteś kobietą) albo wykorzystujesz seksualnie własne dzieci, choć to nie
    będzie miało nic wspólnego z prawdą. Fama jednak pójdzie w naród i zobaczysz
    wtedy jak CI będzie miło.

    2. Jest takie stare przysłowie, którego dokładnie nie potrafię zacytować, ale
    mniej więcej chodzi w nim o to: zanim zaczniesz kogoś krtytykowac zamień sie z
    nim miejscami (konkretnie chodziło coś o to, żeby "być w jego skórze"). Nie
    macie bladego pojęcia jak wygląda budżet Państwa, jak się go uchwala i jak to
    się robi, żeby tą przykrótką kołdrą przykryć wszystko (co z definicji nie jest
    możliwe). Gdyby posłowie z Mielca głosowali "za" Mielce, posłowie z Krakowa "za"
    Krakowem, posłowie z Kielc "za" Kielcami itd. to nikt nigdy nie uchwaliłby
    budżetu - po prostu nie ma w Polsce tyle pieniędzy żaby każdy dostał ile chce.
    CO jest ważniejsze - linia kolejowa czy most pod Połańcem? Może trzeba wybrać?
    Może nie ma kasy na wszystko? Może trzeba zabrać kasę z kolei zeby dać na domy
    dziecka? Może, może, może ... Mozemy sobie tu gdybyć, bo nikt z nas nie zna jak
    naprawdę wygląda budżet, ale podejrzewam, że (jak wszędzie) żeby coś dostać z
    czegoś trzeba zrezygnowac, bo nie wierzę, ze Mielec dostanie wszystko co chce a
    inni nie.
  • oreczka1 18.12.07, 00:16
    Dobrze piszesz, ja rozumiem. Jednak tu jest w tym szkopuł, że fundusze na inwestycje dla naszego miasta zostały już nam przeznaczone i poszły za tym plany i proinwestycje a tu przyszło następne "nowe rządzące" i zmienia według własnego "widzimisie" promując Rzeszów kosztem regionu. Jak mogą pracować samorządy, urzędnicy na tzw. najniższym szczeblu, skoro nie ma ciągłości w realizacji planów często przygotowywanych od lat i za niemały wkład własny? I proszę sobie nie myśleć, że Mielczanie to szarzy ludzie! Choć przeważająca rzesza nie ma dostępu do internetu i nie może wypowiedzieć publicznie swego zdania, a gazety mieleckie to w większości komercyjne papierzyska do publikowania anonsów, jednak Mielczanie niezależmie od wieku dyskutują na tematy, którym posłom by do głowy nie przyszły! Krytykują, ze dach na bloku obłazi z farby, a jednocześnie cieszą się, jak zobaczą jakiś dźwig budujący nowe domy! W Mielcu jest teraz zaangażowany tylko jeden dźwig, w Tarnowie i Rzeszowie jest ich kilkanaście! To boli! Każdy chce mieć w swoim mieszkaniu fajnie, jak to zrealizuje, chce aby okolice mieszkania były fajne, potem chce, zeby jego dzielnica była fajna, potem chce aby jego miasto było fajne, potem powiat a potem województwo i jego stolica. czy to tak trudno "wyższym" władzom zrozumieć?
  • onlymielec 18.12.07, 12:50
    Dokladnie to wyjasnilas.Byly pieniadze na most na Polancu,przyznane
    przez UE,Mielec przeznaczyl na te cele pieniadze ale Skowronska
    uznala ze lepiej jest wybudowac Centrum Konferencyjne za 42 mln w
    Rzeszowie.Jezeli to do Was nie trafia i piszecie cos o domach
    dziecka i budzecie to sie pytam co Skowronska do tej pory zrobila
    dla Mielca,prosze nie pisac ze przed nami jeszcze 4 lata i dajmy Jej
    szanse ,dla mnie jest skonczona w przyszlych wyborach bedzie
    startowac z listy rzeszowskiej.
  • onlymielec 18.12.07, 12:58
    Oto wyniki prac PO i PiS na temety infrastruktury Mieleca.
    miasta.gazeta.pl/rzeszow/1,34971,4698247.html
    Gdzie tu Skowronska ,i inni ?
  • karma1 18.12.07, 13:41
    Po pierwsze cytujesz artyku sprzed miesiąca, więc cokolwiek nieaktualny, bo
    przez ten czas mogło juz sie coś zmienić.

    Po drugie, oczepiłeś sie tej Skowrońskiej jak rzep psiego ogona, i nie dociera
    do Ciebie, że akurat Skowrońska była i jest przeciw tym zmianom. Weź człowieku
    wrzuć na luz, i spójrz na to trochę bardziej obiektywne, przez pryzmat faktów a
    nie plotek i pomówień!!
  • shirla 19.12.07, 22:57
    Skowrońska głosowała za koleją i dofinansowaniem, założyciel postu chyba nie
    sprawdził faktów rzetelnie...
  • manfred.ludow83 20.12.07, 10:57
    albo jest młodym sztabowcem działającym według wytycznych: "bryzgaj gównem ile
    się da...zawsze coś może się przylepić"...
  • lechowski51 20.12.07, 13:50
    ...ktore byly tez w programie wyborczym PO!!!!Wowczas cala wasza
    dyskusja jak ma glosowac Skowronska bylyby
    bezprzedmiotowe.Skowronska wybrana przez mieszkancow Mielca i okolic
    ma bronic naszych interesow a nie glosowac zgodnie z nakazami Tuska
    czy Chlebowskiego.To wyborcy wyryfikuja czy posel wypelnia
    oczekiwania i potrzeby tych ktorzy go poparli w wyborach.Nie
    interesuja mnie barwy partyjne tylko kto dziala w moim
    interesie.Dlatego bede glosowal na Popiolka a nie na Skowronska
  • strzelec1 20.12.07, 14:26
    Informacja o tym ze posłanka Skowrońska głosowała przeciw tej poprawce pojawiła
    sie w "Nowinach" z 11 grudnia. Jednak nie pojawiło sie to w internetowym wydaniu
    "Nowin".
    Autor wątku nie podał źródła informacji i w tej sytucji jest troche winny.
    Dlatego prośba na przyszłosć, by podawac źródłó podawanych tu informacji.
  • dietel 21.12.07, 18:37
    W dzisiejszym wydaniu Nowin znów piszą, że podkarpaccy politycy PO
    głosowali, zgodnie z poleceniem partyjnym, przeciwko poprawkom na
    inwestycje w naszym wojewóztwie.

    W takim razie kto mówi prawdę? Nowiny czy biuro poselskie
    Skowrońskiej??
  • lechowski51 21.12.07, 20:16
    ...jak klamal Tusk obiecujac naiwnym wyborcom druga Irlandie
  • karma1 22.12.07, 11:50
    Pyskaczu Lechowski, za takie coś możesz wylądować w sądzie, jak sie komuś
    zarzuca kłamstwo trzeba, to udowodnić, a takim dowodem nie są na pewno wycinki
    prasowe, i to bardzo ogólnikowe. Jesteś pieniaczem i tyle, zero merytoryczności,
    aby tylko sobie poszczekać!!
  • karma1 22.12.07, 11:53
    A jeśli chodzi o Tuska, to przynajmniej nie nabija kabzy sobie, swoim kolesiom z
    różnych urzędów i nie buduje kolejnego UB, tak jak Twoi "umiłowani" Kaczyńscy
    (jeśli nie wiecie o czym pisze, poczytajcie o budżecie na rok 2008 - mi się
    akurat podoba fakt ograniczenia wydatków na kancelarie sejmu, CBŚ i IPN, a
    zwiększenie np. dla wypłaty dla nauczycieli). CO tym razem kolego Lechowski
    wymyślicie, żeby trochę poszczuć "konkurencję"??
  • dietel 22.12.07, 14:44
    Skoro w gazetach piszą (dziesiejsze internetowe wydanie "gazety"
    też) to niech Skowrońska to sprostuje. Jest przecież prawo prasowe z
    którego poseł winien korzystać. jeśli nie chcą sprostować to znaczy
    że Skowrońska kłamie!

    ps. Przy okazji tej dyskusji o linii kolejowej widzimy jakimi
    prostakami są zwolennicy Skowrońskiej, jakimi prostackimi
    argumantami rzucają byle tylko uchronić szanowną posłankę. Jestem
    zwykłym wyborcą, nigdy nie uczestniczyłem w żadnej parti ale takie
    zachowanie to coś co nawet nie da się komentować...
  • chlujek 22.12.07, 15:19
    Dietel, (masz cos wspolnego z Krakowem ?) jako wyborce i obywatela
    obowiazuje Cie tez szacunek dla wladzy no a przedewszystkim
    zaufanie.Niezaleznie od tego jak Skowronska glosowala nie byla sama
    w podejmowaniu tej decyzji, nie mysl tez ze wplyw na te decyzje moze
    miec glos trzech czy czterech podnieconych lokalnych patriotow.Jesli
    spoojrzysz na to nieco chlodniej to pretensje kieruj do wlodarzy
    miasta bo to oni sa odpowiedzialni za to co sie na ich terenie
    dzieje.Te 5 mln wystarczyloby na dwie budki dla droznika.Zapytaj
    swojego wojta czy jak mu tam, skad Mielec wezmie reszte pieniedzy na
    ten kosztowny i szczerze mowiac nieoplacalny remont.Skowronska to
    malutki trybik w wielkiej machinie to trybik ktory sami tam
    wstawiliscie wiec nie probuj go teraz usuwac bo cala maszyna moze
    zwalic ci sie na leb.Mysle tez ze polska prasa to "najbardziej
    wiarygodny" donosiciel na swiecie.Zbliza sie dzien narodzin
    dzieciatka a dla Polakow to czas spokoju i pokoju, wybaczania i
    pojednania, wyciagania wczesniej wbitych nozow w plecy ( po to by po
    Szczepanie wbic je ponownie tyle ze glebiej),Zawyjcie wiec wspolnie
    o stajence i dalsze posikiwanie na Skowronska zostawcie na po
    swietach,zegnam lamiac sie przyklasztornym wypiekiem symbolizujacym
    lepszy swiat.
  • dietel 22.12.07, 16:05
    Ty powinienes zostac bajkopisarzem tyle bzdetów nie na temat, tyle
    bzdurnej argumentacji.
    Pytanie jest proste jak głosowała Skowrońska i dlaczego kłamie (taki
    wniosek skoro nie prostuje informacji prasowych) skoro sprawa jej
    zdaniem jest oczywista i kolej niepotrzebna.
  • karma1 22.12.07, 21:27
    Nic prostrzego, jest biuro poselskie i dyżury, każdy obywatel ma prawo iść i
    przedstawić co mu leży na żołądku. Idź, zapytaj a potem obrzucaj pochwal się co
    sie dowiedziałeś, ale nie obrzucaj kogoś błotem tylko dlatego że "coś" było w
    prasie. W imieniu Skowrońskiej było w Korso notka o jej głosowaniu. Dlaczego
    wierzysz jednej gazecie a drugiej nie? Może dlatego, że CHCESZ wierzyć akurat
    tej, która przedstawia ja w niezbyt pochlebnym (Z Twojego punktu widzenia)
    świetle, bo to jest "po TWojej linii ideologicznej"???
  • dietel 22.12.07, 21:57
    A Ty kim jesteś skoro uważasz, że posługiwanie się informoacjami z
    Nowin czy Wyborczej jest "obrzucaniem kogoś błotem"?
    Notki w Korso nie czytałem więc skoro jest taka rozbieżność to
    pójście do biura Skowrońskiej nic nie da bo tam pewnie będą mówić,
    że Skoerońska jest cacy.
    Proponuję więc żebyś poszedł/poszła za mnie skoro mnie tak opluwasz,
    za to, że cytuję informacje z prasy i powiedziała w jej biurze, żeby
    pani poseł ustosunkowała się w końcu do informacji w poważnych
    gazetach, przesłała tam sprostowania.
    Poza tym skoro pani poseł jest tak pozytywnie nastawiona do
    transportu szynowego na naszym terenie, niech pokaże co w tym
    zakresie zrobiła:
    1.dla poprawy infrastruktury kolejowej
    2.dla normalnego funkcjonowania ruchu pasażerskiego lokalnego
    3.dla przywrócenia pociągów dalekobieżnych

    Bądźmy poważni - napisanie notki w gazecie (nie wiadomo nawet czy
    prawdziwej w kontekście artykulów w innych chyba poważniejszych
    gazetach) nie wystarczy.
    Niech jej biuro napisze informację/artykuł do prasy o poczynaniach
    pani poseł na rzecz ratowania naszej lokalnej linii (modernizacja,
    przywrócenie poc. osobowych i dalekobieżnych). Notatka (słowo) jest
    niczym - działanie jest wszytkim!
    Jeśli tak się stanie będe pierwszym zwolennikiem pani poseł.
    Ba - zdaję sobie sprawę, że jednak pani poseł mogła nic nie zrobić w
    tej sprawie do "sich por" toteż nie przekreślam jej całkowicie bo
    każdy ma prawo do błedu ale czekam jako jej potencjalny wyborca na
    konkretne, skuteczne działania w tej sprawie!
  • karma1 23.12.07, 18:27
    CO ty bredzisz? Potrafisz czytać co sie do Ciebie pisze? Kto się opluwa??
    Niedowartościowany jakiś jesteś czy co?? Czy uważasz, że zarzucanie komuś
    kłamstwa na podstawie jakichś niesprawdzonych informacji, bez dania szansy
    wypowiedzenia się na ten temat osobie "kłamiącej" nie jest obrzucaniem błotem??
    No to gratuluję wyznawanych norm etyczno-moralnych?
    czemu to niby ja mam iść za Ciebie do biura? TO ty masz, jak widać, problem i
    "sto pytań do", wiec nie posługuj się kimś, nie szukaj odpowiedzi w prasie na
    swoje pytania, na które odpowiedź da Ci ta konkretna osoba, do której te pytania
    kierujesz? Na pewno pienienie się na forum nie da CI odpowiedzi na te pytania,
    więc jeszcze raz CI mówię - idź i zapytaj, a nie wysługuj się innymi.
    PS> a'propos - to ty wyzywasz ludzi od kłamców, prostaków, więc nie świruj, że
    ja Cię tu opluwam, bo to ty raczej nie przebierasz w słowach!
  • dietel 23.12.07, 19:20
    Uspokój się troszkę i słuchaj uważnie!

    - biuro Skowrońskiej niech lepiej wyśle sprostowania do prasy,

    - ściąganie tabunów ludzi do biura poselskiego którzy przeczytali
    tekst w Wyborczej czy Nowinach by dowiedzieli się gdzie leży prawda
    to nonsens

    - to samo dotyczy informowania spoleczeństwa o działaniach
    podejmowanych przez posła, po to jest prasa by tam o tym mówić a nie
    ściągać wyborców do biura - sic!

    - nikogo nie wyzywam: nie wiem czy nawet użyłem słowa "kłamca" pod
    adresem posłanki, napewno używali je tutaj inni

    - skoro obrona posłanki sprowadza się do negowania sensu istnienia
    kolei w Mielcu to taką obronę należy uznać za prostacką

    Jeszcze raz podkreślam - nie chodzi mi o polityczny atak itp. tylko
    o rzetelne rozwiązanie problemu tego problemu dla Mielca.

    Zróbcie coś wreszcie politycy mieleccy w tym temacie a nie atakujcie
    zwykłych ludzi!!!
  • manfred.ludow83 24.12.07, 01:31
    w ramach uściślenia informacji cytat z internetowej Gazety Rzeszowskiej z dnia
    21.12...."Żadna z tych poprawek nie przeszła. Głosowali za nami posłowie PiS-u i
    LiD-u. PO i PSL miały dyscyplinę klubową i ich posłowie głosowali przeciw.
    Zdarzały się tylko wyjątki. Np. Leszek Deptuła zagłosował m.in. za pieniędzmi na
    lotnisko, a Krystyna Skowrońska z PO za OKL. Większość sejmowa opowiedziała się
    jednak przeciwko.
    - Myślę, że pieniądze na ten ośrodek uda się pozyskać z rezerwy - mówi posłanka
    Skowrońska."

    a że w prasie nie raz pojawiają się często nie sprawdzone informacje, które
    niekiedy wzajemnie się wykluczają to już zupełnie inna sprawa..
  • karma1 24.12.07, 16:39
    Aao to ja mam inny cytat w spornej sprawie, tym razem z Nowin: "Podczas
    głosowania poprawki w sprawie linii kolejowej Łódź Kaliska-Dębica na odcinku
    Mielec-Dębica, wstrzymała się od głosu Krystyna Skowrońska (PO), a Leszek
    Deptuła (PSL) nie głosował."
  • onlymielec 24.12.07, 23:53
    No to wszystko jasne,wstrzymala sie nie bede pisac nic wiecej bo
    jeszcze pojde do wiezienia za oszczerstwa.Napisze tak --dziekuje
    Pani Szanowna Skowronsko,moj skowronku kochany!Jak najwiecej takich
    glosowan do konca kadencji!Nie pisac nic wiecej tylko same pochwaly
    dla naszej kochanej poslanki,bo zaslugi ma przeogromne dla rozkwitu
    Mielca!Ciekawe kto bedzie glosowal za Mielcem moze ktos z
    Bialegostoku:)
  • dietel 25.12.07, 00:47
    To ja też dziękuję!
    Dziękuję Ci posłanko szanowna, że tak wiele uczyniłaś!
    Wszak to kolej przecie...
    A Ty miła nasza posłanko nie pozwalaj by przez nasze miasto
    przewalały się pekapiarskie dudniące tabuny!
    Zakłócały nam spokój, wydzierały pieniąde podatników a nadto
    jeździły puste!
    Niech jadą precz do Kolbuszowej!, do Rzeszowa, w Bieszczady ale nie
    tu!!!
  • shirla 03.01.08, 10:40
    Naprawdę dosyć śmieszne te wasze rozważania, w pierwszym głosowaniu posłanka
    Skowrońska głosowała za pieniędzmi na kolej natomiast w drugim wstrzymała się od
    głosu. Zresztą i tak każdy będzie uważał co innego bo swoje zdanie ma
    jakakolwiek by prawda nie była. Na przyszłość radzę rzetelnie sprawdzać
    informacje a nie opierać się tylko na jednym źródle. Teraz widzę że wojna
    polityczna trawa i nie tylko tam na górze ale wśród nas. Do czego ta polityka
    doprowadziła??
  • dietel 08.01.08, 21:01
    Polityczne to sa Twoje wypowiedzi. Bo bronisz poslanke w sprawie
    ktora jest żenująca, w sprawie kolei ktora juz dawno powinna byc
    podniesiona przez politykow mieleckich i rozwiazywana (przynajmniej
    powinno sie probowac).

    Skoro taka jestes pelna wiedzy o glosowaniach poslanki w sprawie
    kolei mieleckiej powiedz prosze co dobrego dla kolei w Mielcu przez
    ostatnie dwie kadencje zrobila Skowronska??
    Zebym nie byl posadzony o polityke mozesz napisac rowniez
    o "dokonaniach" innych parlamentarzystow.
  • shirla 03.01.08, 10:43
    a i na zakończenie dodam że kto jak kto ale Pani posłanka pobiła wszystkich
    jeśli chodzi o ilość osób które na nia głosowały, więc są osoby które z
    perspektywy czasu ostatecznie dostrzegają jej dokonania, a czepianie się jednego
    i to niesprawdzonego tematu jest po prostu żenujące
  • onlymielec 03.01.08, 18:53
    Dla Ciebie zenujące jest to że nas bulwersuje jej wstrzymanie od
    głosu.Prosze bardzo.To dlaczego Ty sie teraz nie powstrzymasz od
    komentarzy tak jak zrobiła Skowrońska w głosowaniu? Pozdrawiam.
  • awz3 04.01.08, 16:04
    Ta Pani jest naprawdę puściutka. Typowa blondynka!!!
  • shirla 04.01.08, 22:20
    For onlymielec żenujące dla mnie było kłócenie się jak to Pani poseł zagłosowała
    za pierwszym razem,nie sprawdzenie faktów i bluzganie,kolejne głosowanie to
    wstrzymanie się od głosu tu już bardziej zrozumiałabym wzburzenie, jeśli tekst
    porównania mnie z blondynką odnosi się do mnie to cóż niech stracę za wyrażanie
    swoich poglądów, zresztą jak my wszyscy,ale skoro tak usilnie szukacie kozła
    ofiarnego to nie ma sensu prowadzić dalszej konwersacji...
  • onlymielec 05.01.08, 14:27
    shirla for you.
    Osobiście nie uważam ze kolor włosów ma coś do rzeczy.Znam z
    historii 3 blondynki co zrobiły wiecej niż stado wielu madrych
    facetów.
    1 Margaret Teacher- potrafiła podnieść z kolan gospodarke Wielkiej
    Brytanii,poradzić sobie z górnikami, a anagielski footbol i ligę
    postawić tam gdzie Nam sie nie uda dojść nawet za 50 lat.
    2 Królowa Victoria -stworzyła najwieksze imperium na świecie i już
    takiego nie bedzie.
    3 Caryca Katarzyna- wszyscy wiedza co....;(
    Wszystkie były stanowcze wiedzały do czego dąrzą i co chcą zrobić
    co do Naszych posłów nic nie powiem.Takich mamy posłów niestety.
    Kluchy.. Ciepłe..Jak przychodzi co do czego sie wstrzymują jak
    wypłata pierwsi.Pozdrawiam
  • strzelec1 09.01.08, 12:06
    plk.lublin.pl/prz/modtbg.pdf
    Na otarcie łez zostaje na fakt ze lada dzień zacznie sie remont na szlaku
    Chmielów - Padew. Zostanie wymieniona nawierzchnia na odcinku 4 300 m dzieki
    czemu zostanie zlikwidowane ogrniczenie prędkośći do 40 km/h i przywrócona
    prędkość 70 km/h.

    Troche marne to pocieszenie bo pociad z Mielca do Debicy pokouje większą część
    trasy z prędkoscia 20km/h a po remoncie jechałby 90 km/h.

    Problemem jest tylko to, że wspomniany remont bedzie na terenie Zakładu Linii
    Kolejowych Lublin a odcinek Padew - Dębica podlega pod ZLK Rzeszów. Lublin coś
    robi na swoich torach, Rzeszów nic tylko wprowadza kolejne ograniczenia
    prędkości. Szkoda ze cały podkarpacki odcinek linii 25 nie podlega pod ZLK
    Lublin. Wtedy moze doczekalibyśmy się porzadnej linii kolejowej.
  • onlymielec 09.01.08, 21:31
    Jak daleko jest z Padwii do Lublina? Chyba bliżej niż z przed
    Twojego monitora do Rzeszowa:)
  • abercrombies 15.11.08, 01:04
    W tym roku to samo...

    miasta.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,5911967,Poprawki_regionalne_bez_sukcesu.html

    Rozumiem, że i w tym roku nasza posłanka głosowała przeciwko
    poprawkom dającym kilka milionów zł. na ratunek mieleckiej kolei.
    Ciekawe czy i w tym roku KORSO będzie bronić tej "nędznej kobity"...
  • chlujek 15.11.08, 05:24
    Kilka milionowe nie uratuje mieleciej kolei , mowiac wprost bylyby to
    pieniadze wyrzucone w bloto. Poslanka glosujac na NIE wykazala
    ogromny zmysl praktyczny i chwala jej za to. Ty natomiast nazywajac
    ja " nedzna kobita" jestes fatalnie wychowanym mieleckim s////em.
  • strzelec1 15.11.08, 10:44
    To może zaraz zaproponujesz, żeby w ogóle zaorać Mielec bo po co tu niby wydawać
    na jakikolwiek rozwój jakiekolwiek pieniądze. Sprawny transport jest podstawą
    rozwoju i widać posłance nie zależy na rozwoju Mielca.
  • abercrombies 15.11.08, 11:21
    Jej zmysł praktyczny jest iście zabójczy - fałszywe obiecanki
    deklaracje itpp. itd.

    W w/w artykule GW zadeklarowała, że z planu wewnętrznego (coś
    takiego w ogóle istnieje? sic!) PKP bęzie przekazywała pieniądze na
    konkurencyjną linię w Kolbuszowej. Ciekawe, że poseł RP wywiera
    wpływ czy nawet decyduje o działaniach ekonomiczno - finansowych
    podmiotu samodzielnego i niezależnego jakim jest spółka prawa
    handlowego.
    Kiedy Popiołek zorganizował spotkanie w sprawie modernizacji tej
    linii Skowrońska nie przybyła i nie poparła inicjatywy ale w zamian
    zobowiązała się publicznie do zorganizowania odrębnego spotkania. Do
    dziś nic o takowym nie słychać. Słychać natomiast pokrzykiwania jej
    prymitywnych klakierów, że kolej w Mielcu nie ma sensu.


    ps. czytam tą dyskusję i mam niezły ubaw - zwolennicy Skowrońskiej
    nawołują by jej nie krytykować, nie czytać krytycznych uwag pod jej
    adresem w mediach a jeżeli takowe się pojawią iść do biura
    poselskiego i sprawdzić jak jest naprawdę. Buahahahaha
  • lechowski51 15.11.08, 12:41
    Dobrze ze ktos wrocil do tej dyskusji po roku.Malo tego!Glosujac za trzy lata
    powinnismy miec w pamieci jak zachowywali sie poslowie Ziemi Mieleckiej w
    glosowaniach nad przyznaniem srodkow na jej rozwoj.Jest oczywistym ze Pani
    Skowronska glosuje nie w interesie mieszkancow Mielca i powiatu a zgodnie z
    dyrektywami regionalnej PO ktora zawiaduje Lukacijewska.Pani Skowronska wie ze
    to od Lukacijewsjkiej jest zalezna jej przyszla kariera/miejsce na liscie
    wyborczej/ a nie od otumanionych wyborcow,ktorzy znow beda na Nia glosowac by od
    wladzy odsunac PiS.
    Zdumiewa mnie postawa "lokalnych patriotow" jak only czy chlujek,ktorzy
    dzialanie Skowronskiej wbrew interesowi mieszkancow Mielca uznaja za swietna
    taktyke!
    --
    Niemoralnym jest ten który żyje na koszt ogółu-prof.Rybarski
  • abercrombies 16.11.08, 11:53
    Skoro powaznie dzskutujemy powiedzmy parę swłów o innych:
    1.Deptuła - doprowadził jako marszałek do wycięcia osobowych i
    dalszego spadku pasażerów:
    -skrócił realcje z Dębica - Stalowa Wola do Dębica - Tarnobrzeg
    wskutek czego stalowowolanie nie jeżdżą naszą linią ale przez
    Pzreworsk,
    -uruchomił szynobus za którego zwykle jeźzi zastępcza komunikacja
    autobusowa,
    -olał Komiitet w obronie tej linii (apel do niego publikowoało
    Korso).

    2.Ortyl:
    -jako minister nie zrobił nic - teraz jako senator też niewiele robi
    -olał Komitet w obronie tej linii (zignorował postulaty Komitetu, m.
    in. chodziło o wydłużenie niektórych pustawych osobówek do Krakowa).

    3.Popiołek:
    -robi najwięcej ale bardzo nieudolnie,
    -wysuwa dziwne arguemty sugerujące głęboką nieświadomość tematu (w
    prasie pojawiła się notka, że uzasadnia poprawkę do budżetu dot.
    pieniędzy na kiolej w Mielcu faktem, że potrzebna jest sprawna
    komunikacja między SSE w Mielcu i Tarnobrzegu, które generują
    olbrzymie ilości przewożonych towarów tymczasem na tym odcinku
    prędkości są dobre (ok. 70 km/h) natomiast cały czas "zawaleniem"
    grozi linia na odcinku Mielec - Dębica (20 km/h i 40 km/h).
    -w ogóle w swej argumentacji nie bierze pod uwagę, że naszą linią
    jeźzi pociąg Hetman czyli żę jest to najkrótsze połąćzenie
    Zamoszczyzny z Krakowem i Śląskiem
    -zapomina, że nasza linią wiedzie najkrótszy szlak z Lublina do
    Krakowa i że ta linia a nie dłuższe trasy powinna być wykorzystywana
    do przewozu osób i towarów w tej relacji).
  • abercrombies 20.11.08, 16:02
    Znalazłem w necie stanowiso KOMITETU o którym pisałem w innym
    poście. Dobitnie potwierdza ono postawę Deptuły i ówczesnego radnego
    sejmiku ORTYLA. Chcieli oni powołać spółkeę na podkarpaciu
    ipostarszyli radnych, że jak spółki nie będzie będą zwolnienia 700
    kolejarzy. Zwolnień żadnych nie było mimo, że spólka nie powstała.
    Do dziś powystały chyba 3 takie spólki w Polsce a na Podkarpaciu
    dziadygi nic nie potrafią tylko niszczyć, likwidować i kraść
    połączenia z linii mieleckiej (np. pociąg Hrubieszów/Bełzec -
    Zamość - Wrocław przesunięto na trasę dłuższą czasowo o półtorej
    godziny przez niewielki Lubaczów a to działo się za czasów gdy
    wicemarszałkiem był ORTYL) i prosić o następne pieniądze na remont
    linii Rzeszów - Kolbuszowa bo jak Warszawa na to nie da to będzie
    koniec świata.

    Poczytajcie sami:
    209.85.129.132/search?q=cache:wi2kFV78PzEJ:www.wolnadroga.pl/%3Fdzial%3Darchiwum%26rok%3D04%26nr%3D20%26art%
    3D13+Komitet+Obrony+Linii&hl=pl&ct=clnk&cd=13&gl=pl


    PROTEST

    StanowiskoKomitetu Obrony Linii Kolejowej Dębica - Rozwadów
    wobec powołania przez Sejmik Województwa Podkarpackiego
    spółki „Podkarpackie Przewozy Regionalne”

    Komitet Obrony Linii Kolejowej Dębica - Rozwadów wyraża stanowczy
    protest wobec faktu podjęcia przez Sejmik Województwa Podkarpackiego
    uchwały w sprawie powołania spółki „Podkarpackie Przewozy
    Regionalne”.
    1. Uważamy, że przejęcie przewozów kolejowych przez samorząd
    wojewódzki spowoduje likwidację wielu połączeń na Podkarpaciu,
    zwolnienia pracowników PKP i olbrzymie utrudnienia w dojazdach do
    pracy i szkół.
    2. Ograniczone i utrudnione zostaną połączenia poza granice
    województwa, a przecież Rzeszów nie jest dla bardzo wielu podróżnych
    jedynym celem podróżnych, dotyczy to w szczególności linii kolejowej
    Dębica - Mielec - Tarnobrzeg - Stalowa Wola, gdzie potoki podróżnych
    koncentrują się również w kierunku Krakowa, Lublina i Warszawy. Nie
    umniejsza to faktu, że chcemy, by do Rzeszowa ze Stalowej Woli przez
    Tarnobrzeg, Dębicę jeździł od nowego rozkładu jazdy autobus szynowy.
    3. Zadłużenie nowej spółki spowoduje konieczność nie tylko
    likwidacji wielu połączeń, ale i konieczność przejęcia w prywatne
    ręce tych niewielu pociągów, które przynoszą dochód.
    4. Samorząd Województwa w dotychczasowej swej działalności nie radzi
    sobie z problemami ruchu kolejowego na Podkarpaciu. Przyznanie mu
    większych uprawnień w tym zakresie będzie prawdziwą katastrofą dla
    mieszkańców.
    5. Stanowczo protestujemy przeciwko zatwierdzaniu fatalnych
    rozkładów jazdy, w szczególności dla linii Dębica - Mielec -
    Tarnobrzeg - Stalowa Wola (podstawa: uchwała Zarządu Województwa
    Podkarpackiego o zatwierdzeniu rozkładu jazdy na 2005 r.).
    6. Samorząd Wojewódzki nie potrafił wyliczyć kosztów działalności
    przewozowej.
    7. Samorząd Wojewódzki nie powinien prowadzić działalności
    kolejowej, gdyż to zbyt duże obciążenie dla samorządu - powinno być
    to zadanie PKP, natomiast Samorząd Wojewódzki powinien mieć wpływ na
    kolej.
    8. Za ewentualną likwidację połączeń regionalnych winą obarczamy
    radnych, którzy głosowali za podjęciem uchwały (przeciwko byli
    jedynie radny J. Krzanowski z Krosna i radny S. Wąsik z Dębicy).
    9. Nie przyjmujemy argumentów rozgłaszanych radnym przez urzędników
    UM w Rzeszowie, że w razie nie utworzenia Spółki zwolnionych
    musiałoby być 700 kolejarzy. Uważamy, że są one nieprawdziwe i miały
    na celu wystraszenie radnych.
    10. Za czystą propagandę i straszenie radnych przed głosowaniem
    uważamy pogląd, iż w razie nie utworzenia spółki „zarządzanie koleją
    na Podkarpaciu przejmie Kraków”.
    11. Domagamy się podjęcia przez Zarząd Województwa natychmiastowych
    kroków celem uzdrowienia rozkładów jazdy na linii kolejowej Dębica -
    Mielec - Tarnobrzeg - Stalowa Wola.
    12. Dotychczasowe nasze monity w tej materii, apele, skargi i
    protesty zdają się na nic. Prosimy o sprawdzenie tej kwestii przez
    media podkarpackie, czy nie zachodzą działania korupcjogenne i
    niezgodne z interesem mieszkańców (m.in. ewentualne powiązania
    kapitałowe i rodzinne urzędników z innymi niż PKP przewoźnikami).
    13. Rozkład jazdy na tej linii jest fatalny i niedostosowany
    społecznie. Zarząd Województwa mimo, iż gotowi jesteśmy podjąć
    natychmiastowe rozmowy, nie reaguje. Zebrano w tej sprawie kilka
    tysięcy podpisów.
    14. W pracy Urzędu Marszałkowskiego w zakresie kolejnictwa zachodzą
    poważne nieprawidłowości, m.in. giną dokumenty, inwigiluje się
    bezprawnie członków Komitetu.
    15. Na skargę złożoną Marszałkowi Deptule w styczniu, dotyczącą
    tuszowania przez dyrektora S. Nowaka wprowadzenia ulepszeń do
    rozkładu jazdy na linii Dębica - Mielec - Tarnobrzeg - Stalowa Wola
    i działania przez niego na szkodę linii Dębica - Mielec -
    Tarnobrzeg - Stalowa Wola, nie dostaliśmy do chwili obecnej
    odpowiedzi!
    16. Naszym zdaniem Zarząd Województwa w tej sprawie zachowuje się
    gorzej niż PKP - mamy na to dowody i możemy je w każdej chwili
    przedstawić.
    17. Zarząd Województwa Podkarpackiego jako jedyny spośród trzech
    województw (Podkarpackie Lubelskie, Małopolskie) nie przedstawił
    swej opinii do ustaleń z dnia 11 marca 2004 r. dotyczących
    wprowadzenia lepszej oferty przewozowej dla linii Dębica - Mielec -
    Tarnobrzeg - Stalowa Wola, zatwierdzonych przez Dyrektora Biura
    Marketingu „PKP Przewozy Regionalne”. Zmiany korygowały w sposób
    istotny dotychczasowy fatalny rozkład jazdy pociągów na tej linii.
    Wskutek braku opinii Zarządu fatalny rozkład nie uległ zmianie.
    18. Zarząd Województwa Podkarpackiego złamał uchwałę, zgodnie z
    którą pierwszy autobus szynowy miał być przekazany do ratowania
    przed likwidacją linii Dębica - Mielec - Tarnobrzeg - Stalowa Wola.
    Jesteśmy zbulwersowani, że spalinowy szynobus jeździ również na
    zelektryfikowanej linii Przeworsk - Stalowa Wola Rozwadów. Na linii
    Dębica - Mielec - Tarnobrzeg - Stalowa Wola autobus szynowy jest
    praktycznie niewykorzystywany! Taką sytuację uważamy za skandal i
    działanie na szkodę linii kolejowej Dębica - Mielec - Tarnobrzeg -
    Stalowa Wola.
    19. Kompletnie nie rozumiemy postawy Marszałka Deptuły i całego
    Zarządu, która naszym zdaniem godzi w żywotne interesy mieszkańców
    Województwa Podkarpackiego. Mimo gotowości rozmów z naszej strony i
    dyskusji na argumenty, unikają oni kontaktów z nami.
    Mielec, 14 września 2004 r.
    Komitet Obrony Linii Kolejowej
    Dębica - Rozwadów
    Wiceprzewodniczący Zarządu
    Grzegorz Zięba
  • strzelec1 22.11.08, 23:24
    > 1.Deptuła - doprowadził jako marszałek do wycięcia osobowych i
    > dalszego spadku pasażerów:

    Racja. Za jego rządów kolej w podkarpackim runęła.

    > -skrócił realcje z Dębica - Stalowa Wola do Dębica - Tarnobrzeg
    > wskutek czego stalowowolanie nie jeżdżą naszą linią ale przez
    > Pzreworsk,

    Widać, że nie znasz Stalowej Woli, że tak piszesz. To akurat było dobre
    posunięcie. Z Mielca nigdy nie docierały pociągi osobowe do samej Stalowej Woli.
    Kończyły bieg w Rozwadowie. Jest to co prawda osiedle Stalowej Woli jednak
    położone kawałek od centrum miasta. poza tym uliczki między dworcem a Rynkiem
    rozwadowskim wyglądają gorzej jak na Ukrainie. Jak pociąg zaczynał bieg w
    Rozwadowie to stalowowolanie i tak woleli jechać przez Przeworsk bo tamten
    pociąg jechał przez centrum miasta. A z pociągiem na Dębicę to było trochę tak
    jakby pociąg zaczynał jazde nie w Mielcu ale w Rzochowie. Miałoby to sens? Po
    tej zmianie pociagi z Tarnobrzega dojeżdżają do samego centrum Stalowej Woli a
    do Miela i tak trzeba sie przesiąśc jak to było przedtem.
    No i druga sprawa to, że wówczas obsługe osobówek na naszje linii zaczał
    szynobus. Jakby jeździł do Rozwadowa obsłużyłby tylko 2 pary a tak obsługiwał 4.

    > -uruchomił szynobus za którego zwykle jeźzi zastępcza komunikacja
    > autobusowa,

    Tu zawalił na całego. To on podjął w 2006 roku decyzję o niezakpywaniu kolejnych
    szynobusów. Dzięki niemu mamy tylko 4 szynobusy obsługujące 4 obiegi. Nie ma
    czasu nawet aby im zrobić normalny przegląd bo są stale w trasie. Żadnej maszyny
    nie da sie eksploatować bez przegladów i serwisu. Następny zarząd województwa
    kontynuuje tę głupią politykę. Dzięki temu na Podkarpaciu kolej jest droga i
    nieefektywna podczas gdy w innych regionach kolej dynamicznie się rozwija dzięki
    zakupom szynobósów. W Wielkopolsce wycofoano juz z tras lokalnych składy
    lokomotywa z wagonami na rzecz szynobusów.

    > -olał Komiitet w obronie tej linii (apel do niego publikowoało
    > Korso).

    Ten komitet też czasem miał postulaty trochę fantasy.

    Co do Ortyla i Popiołka to w pełni sie zgadzam.
  • darek-krysztofiak 15.11.08, 13:24
    Wewnętrzny plan kolei-może chodzi o fundusz kolejowy...
  • chlujek 15.11.08, 15:01
    Ten tekst jest powiedzmy delikatnie dla wasko myslacych.
    1. Nie istnieje problem kolei mieleckiej ale lini kolejowej Rozwadow
    - Debica.
    2. Skowronska nie decyduje sama o rozdziale funduszy.
    3. Fakt ze Skowronska pochodzi z Mielca nie znaczy ze musi popierac
    kazdy nierealny projekt.
    4.Mielec nie jest atrakcyjny gospodarczo ( byl ale to przeszlosc) bo
    niby co takiego robic w Mielcu by wymagalo to budowy nowych linii
    kolejowych.

    Mielczanie, zostaliscie zepchnieci na margines zycia gospodarczego i
    nikt nie jest w stanie was z tego wyciagnac. Lato jako prezes PZPN
    nie doprowadzi do tego ze Mielec bedzie swiecil triumfy jak za
    dawnych lat, Skowronska jak0 posel nie urzeczywistni waszych marzen o
    wielkim swiecie pchajacym sie do Mielca drzwiami i oknami. Czas zdac
    sobie sprawe ze dzisiejsza wielkosc Mielca to dzielo powojennych
    komunistow, wam udalo sie tylko wszystko spieprzyc, Mielec to
    malutkie misteczko bez realnej przyszlosci.Mysle ze zdajac sobie
    sprawe z tych oczywistosci latwiej bedzie przejsc do realizacji zadan
    na miare waszych mozliwosci. Ustalone podzialy polityczne , wzajemne
    powiazania i siec wplywow nie pozwoli na zadne zmiany. Polska to kraj
    mafijny gdzie rodziny rzadza okreslonymi sektorami zycia publicznego.
    Od czasow skoczka elektryka jest gorzej dla Mielca i gorzej.No, macie
    fontanne , pare ladnych drog w obrebie bylego WSK, strefe ktora
    nabija kieszenie obcym, pare obcych zkladow (obozow) pracy
    niewolniczej, ciasne i waskie ronda, pokraczna kladke, brak i to
    chyba tyle. Niewiele tego jak na prawie 30 lat wolnosci, demokracji i
    kapitalizmu, oj niewiele.S.///scie mielczanie wszystko i o to ja
    chlujek mam do was zal.

  • lechowski51 15.11.08, 15:47
    Mozesz powiedziec chlujek kiedy ostatni raz byles w Mielcu?

    --
    Niemoralnym jest ten który żyje na koszt ogółu-prof.Rybarski

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka