Dodaj do ulubionych

Licencja Pilota

06.06.09, 23:43
Czesc,
Zamierzam zrobic sobie licencje pilota. Mam juz troche wiedzy od
czego powinno sie zaczac, oraz mam na oku aeroklub (w Brampton w
Kanadzie, lub w Buffalo w USA). W pierwszej kolejnosci musze zrobic
licencje PPL. Zastanawiam sie czy nie bylo by lepiej starac sie o nia
w USA. Moje pytania:
1. Czy licencja PPL zrobiona w USA jest akceptowana takze w Kanadzie,
i na odwrot..zrobiona w Kanadzie czy jest uznawana w USA (licencja
PPL robiona w Polsce jest uznawana jedynie w krajach UE)
2. Na jakich samolotach mozna latac majac PPL, czy tylko na
awionetkach typu np. Cessna 172, czyli jednosilnikowe czy samolotami
wyposazonymi w silniki odrzutowe np Cessna Citation Mustang (takim
samolotem zamierzam latac)
3. Czy na samoloty odrzutowe Cessna Citation Mustang wymagana jest
juz licencja CPL
4. Ile czasu trwaja kursy zarowno PPL jak i CPL (koszty juz poznalem)

Z gory dziekuje za odpowiedzi.
Edytor zaawansowany
  • 28.06.09, 02:54
    Do latania po calym kontynencie wystarcza jedna licencja. Moze byc zrobiona w
    Kanadzie albo w Meksyku o ile popada pod regulacje ICAO. Ale jesli mieszkasz w
    Kanadzie a masz zamiar przeprowadzic sie do Stanow to licencja straci waznosc.
    Podobnie zreszta ja prawo jazdy. Ile trwa trening? Tego dowiesz sie od szkoly.
    Rozne sa czasy trwania kursow. Ale z tego co wiem musisz wylatac jakies 30 godzin.
    Na Citation to sobie polatasz jak... zrobisz licencje na samoloty wielosilnikowe
    a potem na odrzutowe... oraz jak zbierzesz KUPE kasy. Cessna 172 to prawie 200$
    za godzine lotu. Nawet nie chce myslec ile koszuje godzina takiego pieknego
    ptaszka jak Citation Mustang (cena to ok. 3mln dol). No dobrze, moge sie
    domyslac, ze pieniadze masz skoro pytasz o licencje PPL w polaczeniu z Citation
    Mustang. Bo jak pewnie wiesz, posiadacz PPL NIE moze latac zarobkowo. Do tego
    niezbedna jest CPL. Koszt pelnego szkolenia na CPL w Stanach to zgrubsza 30 do
    45 tys dol (CPL + Airframe And Powerplant). Szkolenie trwa 18 miesiecy. Mieszka
    sie w "akademikach". Gwarancji pracy raczej nie ma, bo pierwszy rok po
    skonczeniu szkoly trzeba latac a nikt nie zatrudni zoltodzioba. Zostaje tylko
    podlaczenie sie do jakiegos klubu i pracowanie za grosze jako instruktor albo
    latanie na prerjach. To ostatnie moze byc nawet ciekawe, tylko tylek marznie smile
    PPL pozwala ci latac na jednosilnikowych maszynach ZA DNIA gdy nie ma potrzeby
    latania na przyrzadach.To przykladowe "specjalnosci", ktore trzeba zaliczyc by
    wyjsc z PPL
    * Landplane rating
    * Seaplane rating
    * Multi-engine rating
    * Multi-engine centre line thrust rating
    * Night rating
    * VFR-Over-the-Top rating
    * Instrument rating

    --
    So long, and Thanks for All the Fish

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.