Dodaj do ulubionych

Tiry zablokują Oławę

IP: 195.117.40.* 23.08.06, 13:57
www. olawa. naszemiasto. pl/wydarzenia/638694. html
Edytor zaawansowany
  • Gość: oławianka IP: 81.219.239.* 26.08.06, 19:21
    właśnie coś na ten temat było w faktach tvn, te tiry i ten cały objazd przez
    Oławie to koszmar
  • borus6 26.08.06, 23:39
    PRAWO CO DNIA
    Rzeczpospolita 27-28 XI. 1999 ( 277)

    Rewizja Nadzwyczajna Czy zakaz jest dozwolony

    Nocne przejazdy Tirów przez Sochaczew

    Rzecznik praw obywatelskich twierdzi, że Rada Miejska w Sochaczewie miała prawo
    zakazać przejazdów tirów nocami przez miasto. Zaskarżył rewizją nadzwyczajną
    wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego, który ocenił taki zakaz jako sprzeczny
    z prawem. Poprzedziły go głośne protesty mieszkańców przeciwko masowemu ruchowi
    ciężkich pojazdów przez centrum miasta.
    Sochaczewianie żądają budowy obwodnicy, która wyprowadziłaby samochody poza
    miasto, a dopóki jej nie będzie - przynajmniej doraźnego ograniczenia ruchu,
    zwłaszcza Tirów jadących tędy tranzytem. W czerwcu minionego roku Rada Miejska
    podjęła uchwałę w sprawie ograniczenia w Sochaczewie ruchu pojazdów
    samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 t w godzinach od
    22.00 do 6.00. Miesiąc później uchwałę unieważnił wojewoda skierniewicki,
    zarzucając, że Radą przekroczyła swoje kompetencje. Należą bowiem do niej
    jedynie sprawy z zakresu organizacji ruchu na drogach gminnych, podczas gdy
    drogi, ,tranzytowe przebiegające, przez Sochaczew, są drogami krajowymi i
    zarządzanie ruchem na nich należy do wojewody.
    Burmistrz Sochaczewa zaskarżył to rozstrzygnięcie do NSA. Jednakże w kwietniu
    tego roku NSA - Ośrodek Zamiejscowy w Łodzi oddalił skargę, gdyż uznał, że
    wojewoda trafnie ocenił, uchwałę jako sprzeczną z prawem i prawidłowo
    stwierdził jej nieważność.
    Natomiast rzecznik praw obywatelskich dostrzegł w wyroku NSA „rażące naruszenie
    prawa, skutkujące negatywnie w sferze praw i wolności obywatelskich,
    gwarantowanych w konstytucji" Zgodnie z nią organa samorządu ustanawiają akty
    prawa miejscowego obowiązujące na obszarze ich działania. Również ustawa o
    ochronie i kształtowaniu środowiska przewiduje możliwość wprowadzenia na
    podstawie przepisów gminnych ograniczeń dla środków transportu i komunikacji,
    jeżeli stwarzają one uciążliwości dla środowiska powodując hałas i wibrację.
    Zdaniem prof. Adama Zielińskiego uchwała RM w Sochaczewie stanowi właśnie akt
    prawa miejscowego, a podstawę do jej podjęcia dała konstytucja oraz ustawa o
    ochronie środowiska. D.FR.

    Obwodnica w Sochaczewie została zrealizowana
  • borus6 26.08.06, 23:42
    Ocena wpływu poruszania się pojazdów

    www.ue.psm.pl/?k=pn&pl=8

    Nawierzchnia drogowa nie jest niszczona przez samochody osobowe z obciążeniem
    osi rzędu 5 kN (0,5 T), lecz przez samochody ciężarowe. Niszczące działanie
    pojazdu na nawierzchnię rośnie w funkcji potęgowej obciążenia. Z powszechnie
    przyjmowanego prawa czwartej potęgi wynika, że przejazd jednego samochodu
    ciężarowego normatywnego 100 kN/oś wywiera taki wpływ na nawierzchnię, jak
    przejazd 160 tys. samochodów osobowych. Natomiast pojazd ciężarowy o nacisku
    dwukrotnie większym – 200 kN/oś – powoduje 16-krotnie większe zniszczenie
    nawierzchni.
  • Gość: oławianin IP: *.wroclaw.mm.pl 27.08.06, 10:45
    Rozpętała się niezła wymiana zdań między Wrocławiem a Oławą w sprawie tirów.
    Zobaczcie: www.olawa.naszemiasto.pl/wydarzenia/639816.html

    Wpisujmy się! Pokażmy wrocławianom, że jest nas wielu!
  • Gość: josip IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.08.06, 12:11
    >właśnie coś na ten temat było w faktach tvn, te tiry i ten cały objazd przez
    >Oławie to koszmar

    Ten caly tranzyt przez Wroclaw to koszmar..ludzie!
    Przez dziesieciolecia tranzyt tirow mknie przez Wroclaw i rozjezdza nasze drogi... W czym jestescie od nas lepsi? Dlaczego u nas tiry moga jezdzic a u was nie? Stan drog? Nie wiem jaki jest w Olawie ale zaswiadczam wam ze wroclawskie ulice nie nadaja sie do przyjecia tych ciezarowek. Kazdy wasz argument jest po odpowiednim obroceniu naszym argumentem...Poczekajcie ten rok i wszystko wroci do normy - tiry znowu beda patroszyc Wroclaw i rozjezdzac ulice, niszczyc budynki...
    Pytam sie jeszcze raz - dlaczego wroclawianie moga cierpiec przez tiry a olawianie nie skoro warunki drogowe mamy identycznie?
  • Gość: zdegustowany IP: 81.219.239.* 27.08.06, 14:15
    dlatego że ja rano nie mogę przejść prze pasy na drugą stronę ulicy ile mam
    czekac pół godziny, to lekka przesada ile mamy czekać :(
  • Gość: josip IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.08.06, 15:46
    A dlaczegoz to obywatele Wroclawia moga czekac te pol godziny a wy nie? W ... sie wam poprzewracalo chyba. Prosze o konkretny powod dlaczegoz to tiry maja jezdzic przez Wroclaw a nie przez Olawe. Moze pora teraz sie troche zamienic? Codziennie musze wdychac spalin ktore one generuja, codziennie halasuja mi pod domem, codziennie stoje w korku z ich powodu, codziennie boje sie o zycie, codziennie..itd. Egoizm i tyle wychodzi z Olawian. Mamy dokladnie takie samo prawo do beztirowego zycia jak wy - z tym ze my te tiry juz mam od jakiegos czasu wiec teraz pora na lekkie odciazenie Wroclawia.
  • Gość: ntx IP: *.devs.futuro.pl / *.devs.futuro.pl 27.08.06, 15:56
    a kto Ci kazał mieszkać we Wrocku??? ja dlatego tam nie mieszkam, bo nie lubię
    wielkomiejskiego tłoku (ludzie, samochody, tramwaje, psy, koty, brud, smród,
    etc.)

    dlczego Wrocław nie ma obwodnicy? śródmiejskiej, autostradowej, zwykłej...
    żadnej!!!

    przecież to własnie mieszkańcy tego miasta skutecznie blokowali budowę
    obwodnicy (przykład Maślic jest jak najbardziej na miejscu)
  • Gość: josip IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.08.06, 16:32
    A kto Ci kazal mieszkac w Olawie? I prosze mi nie mowic ze jest wsia, bo wsia nie jest. Mieszkajac w miescie trzeba liczyc sie z tym ze ruch moze byc wzmozony. Powtarzam - Wroclaw to miasto, Olawa to miasto - nasze prawa i obowiazku sa jednakowe. Dlaczego wiec Olawa? dlatego ze Wroclaw juz jest rozjechany, wiecej nie udzwignie:/
    Cala ta sytuacja moglaby wygladac odwrotnie gdyby tiry "od poczatku" jezdzily przez Olawe...gydby nagle ktos chcial wszystko przerzucic na Wroclaw rowniez nie obyloby sie bez protestow...nalezy jednak zrozumiec ze nie jest sprawiedliwa sytuacja gdy jedno miasto jest notorycznie taranowane przez tiry a drugie nie.
  • Gość: Pytam sie jeszcze IP: *.devs.futuro.pl / *.devs.futuro.pl 27.08.06, 20:51
    josip napisał(a):

    >Pytam sie jeszcze raz - dlaczego wroclawianie moga cierpiec przez tiry a
    >olawianie nie skoro warunki drogowe mamy identycznie?

    jaaasne, te warunki są identyczne (mosty, drogi itp.) chyba sobie kpisz w tym
    momencie

    >A kto Ci kazal mieszkac w Olawie?

    nie mieszkam a Oławie :P tylko w Jelczu-Laskowicach

    > I prosze mi nie mowic ze jest wsia, bo wsia nie jest

    a kto mówi, że Oława to wieś??

    jakoś nie ustosunkowałeś się do mojej wypowiedzi na temat wrocławskiej
    obwodnicy
  • Gość: ntx IP: *.devs.futuro.pl / *.devs.futuro.pl 27.08.06, 20:53
    powyższy post jest mój, przepraszam, zapominiałem się podpisać :-)
  • Gość: Mixer IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.08.06, 08:54
    Nie ma co porównywać naszej marnej sieci drogowej do Wrocławia, w Oławie od lat
    70 -tych nic się nie wybudowało ani nigdzie nie wzmocniono nawierzchni, jeszcze
    niedawno jeździły tu furmanki a teraz mają jeździć tiry o nacisku 115 kN/oś.
    Przecież to paranoja. Jeszcze 3 lata temu był spokój, a teraz rozjeździli nam
    drogi dokumentnie i DZDW Wrocław nic nie zrobił aby wyremontować te drogi na
    czas objazdu, nie wymalowano pasów dla pieszych, gdyby nie znaki pionowe to nikt
    by nie wiedział gdzie te przejścia są. Objazd jest prowadzony przez środek
    miasta i dzieli miasto na dwie części, z żadnej drogi podporządkowanej nie da
    się teraz wyjechać. Okoliczne wsie nie mają chodników, drogi wąskie ok. 6m,
    zakręty pod kątem 90 stopni. Przejedźcie się tą trasą i sami stwierdzicie, że
    nie nadaje się na objazd. Ładnie to tylko na mapie wygląda.
  • Gość: oławianin IP: *.internetdsl.tpnet.pl 28.08.06, 09:33
    dokładnie!!!
  • Gość: jeździec IP: 82.160.94.* 28.08.06, 19:13
    nie będzie tak źle. Kierowcy ciężarówek znają np. z gazet, tv sytuację trasy
    przez Oławę, będą nie poważni jak zdecydują się na ładowanie w korki, dziurawą i
    ciąsną drogę - więc wybiorą drogę do Warszawy np. przez Opole i Częstochowę.
    Około 60 km dalej ale przejadą trasę w tym samym czasie - w lepszych warunkach.
  • borus6 29.08.06, 14:12
    Ale to jest rola strategów drogowych, policji - kierowac TIRy na drogi
    objazdowe - mądrze przemyślane. Ale i tak zdemolują każdą drogę, więc czas
    szybciej realizować trasy przelotowe,obwodnice, modernizować kolej, budować
    autostrady.
    Sprawa powinna znaleźć miejsce w sejmie dla przyspieszenia wykupu terenów na
    trasach inwestycji.
  • elop5 29.08.06, 20:39
    Teraz Dolny Śląsk bedzie musiał w przyszłym roku remontować lub modernizować
    mnóstwo dróg zniszczonych przez TIRy
  • Gość: sekathor IP: *.internetdsl.tpnet.pl 30.08.06, 08:41
    Wczoraj wracałem z Oławy do J-L koło 22.40 i powiem wam.. tir po tirze, nie wiem czy to akurat rezultat zablokowania ruchu, ale ździwiło mnie to, bo w końcu był to dość żadke zjawisko, na tej drodze, a jeżdżę nią troche.
  • opolak 30.08.06, 10:38
    Każde zwiększenie obciążenia pojazdu ponad dopuszczalny prawem limit przynosi
    wymierną stratę w postaci zwiększonych i narastających uszkodzeń nawierzchni
    drogowej.

    .............

    Nawierzchnia drogowa nie jest niszczona przez samochody osobowe z obciążeniem
    osi rzędu 5 kN (0,5 T), lecz przez samochody ciężarowe. Niszczące działanie
    pojazdu na nawierzchnię rośnie w funkcji potęgowej obciążenia.

    Z powszechnie przyjmowanego prawa czwartej potęgi wynika, że przejazd jednego
    samochodu ciężarowego normatywnego 100 kN/oś ( 10 T) wywiera taki wpływ na
    nawierzchnię,

    jak przejazd 160 tys. samochodów osobowych.

    Natomiast pojazd ciężarowy o nacisku dwukrotnie większym – 200 kN/oś ( 20 T )–
    powoduje 16-krotnie większe zniszczenie nawierzchni.


  • smerfix 02.09.06, 22:17
    Mieszkańcy mogą zakazać jazdy TIRów między 22:00 a 6:00 rano
  • gregola 05.09.06, 22:13
    Kierowcy TIRów wybiorą drogę jaka będzie Im pasować, wymienią sie między soba
    informacjami - mają CB-radio. Po czasie okaże się jak najlepiej dojechać do
    Czech, Niemiec, żeby ominąć Wrocław. To jest Ich chleb
  • Gość: lukas IP: 213.199.201.* 05.09.06, 22:55
    Wrocław daje 1 mln zł (800 tyś na bierzące remonty i 200 tyś na sygnalizacje
    świetlną w Godzikowicach)
  • Gość: lukas IP: 213.199.201.* 05.09.06, 22:56
    Miało być bieżące :)
  • opolak 09.09.06, 22:32
    Tiry nie pojadą przez Opolszczyznę
    Izabela Żbikowska2006-09-08, ostatnia aktualizacja 2006-09-08 19:36
    Opolski oddział Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nie zgodził się na
    poprowadzenie tranzytu tirów z granicy na Warszawę przez Opolszczyznę.
    Przekonał także do tego wojewodę opolskiego
    W ubiegły piątek alarmowaliśmy o projekcie wojewody dolnośląskiego, który tiry
    znad granicy zamierzał kierować na drogi Opolszczyzny, chcąc w ten sposób
    rozładować korki we Wrocławiu i na Dolnym Śląsku. Wojewoda opolski Bogdan
    Tomaszek nie widział wówczas w tym projekcie nic złego. Po publikacjach
    prasowych oburzyli się jednak mieszkańcy Nysy i Niemodlina, przez które
    poprowadzony miał być tranzyt. Zapowiedzieli nawet blokady dróg.

    Wczoraj Maria Burzyńska, wicedyrektor GDDKiA, konsultowała się ze swoim
    wrocławskim odpowiednikiem. - W zaproponowanym przez wrocławskie GDDKiA
    rozwiązaniu tiry w ogóle nie wjeżdżają na teren Opolszczyzny - wyjaśniała
    Burzyńska. Z taką opcją zgadza się wojewoda Tomaszek.

    Wrocławska GDDKiA prosi jednak, by w wyjątkowych sytuacjach, np. gdy dojdzie do
    blokady dróg na terenie Dolnego Śląska, puścić tranzyt przez Opolszczyznę.
    Objazd poprowadzono by drogą 39 przez Brzeg-Namysłów lub drogą 46 przez Nysę-
    Niemodlin.

    Dyrektor Burzyńska nie chce jednak o tym słyszeć: - Nie możemy się na to
    zgodzić, gdyż na obu trasach trwają lub będą rozpoczynane remonty nawierzchni i
    wszędzie będzie ruch wahadłowy - tłumaczy. Natomiast szukający kompromisu
    wojewoda Tomaszek mówi: - Jedyne rozwiązanie, jakie możemy zaproponować, to A4.

    Nie można wykluczyć jednak, że część kierowców tirów wybierze opolskie drogi. -
    Jestem pewien, że kiedy zobaczą utrudnienia, jakie panują na drogach
    Opolszczyzny, to szybko zrezygnują z tego objazdu - mówił Marek Świetlik,
    dyrektor Wydziału Rozwoju Regionalnego opolskiego Urzędu Wojewódzkiego.

    Komendant wojewódzki policji, obawiając się nasilonego ruchu, zapowiada większą
    liczbę patroli na drogach.

    Dyskusja nad pomysłem wojewody dolnośląskiego stała się również okazją do
    wznowienia przez wojewodę Tomaszka starań o pieniądze na remonty dróg
    wojewódzkich oraz ewentualną budowę obwodnicy Nysy i Niemodlina. W poniedziałek
    spotka się z ministrem transportu i budownictwa Jerzym Polaczkiem.

    Na razie tiry jadą przez Oleśnicę, Bierutów i Oławę, ale tamtejsi mieszkańcy
    już zapowiedzieli protesty.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka