Dodaj do ulubionych

PKP w Ostrowie umiera!

11.11.04, 13:18
Już wkrótce kolej w Ostrowie będzie nieżywa. Polskie Koleje Państwowe planują
właśnie likwidację szlaku kolejowego Poznań - Katowice. W praktyce oznacza
to, że zlikwidowane zostaną pociągi pospieszne przejeżdżające przez Ostrów
Wielkopolski. Ponadto likwidacji ulegnie jeszcze więcej pociągów regionalnych
w naszym mieście, niż w zeszłym roku. Zmiany mają nastąpić w grudniu tego
roku, kiedy wyjdzie nowy rozkład jazdy PKP. To początek agonii kolei w
Ostrowie! Szlak, który niedawno był jednym z najbardziej zatłoczonych i
ruchliwych w Polsce umiera i traci na znaczeniu w wyniku działań kierownictwa
PKP. Mam nadzieję, że Urząd Miejski i Starostwo w Ostrowie nareszcie zaczną
podejmować kroki, któe zapobiegną takiej sytuacji. Wszak rząd Leszka Millera
przeznaczył na przewozy regionalne 500 milionów złotych! Pytam, gdzie są
teraz te pieniądze, bo ja ich nie widzę, a widzę tylko kolejne cięcia
przewozów! Mam nadzieję, że ktoś zainteresuje się nareszcie tą sprawą, tym
bardziej, że nie ma ŻADNYCH powodów, aby likwidować pociągi. Według badań
rentowności, które przeprowadziła gazeta "Nowe sygnały", pociągi relacji
Katowice-Poznań są rentowne. Również szybkości na trasie sa relatywnie
wysokie, bo pociągi osiągają tutaj prędkość 120 km/h, a poza tym trasa jest
krótsza niż ta, którą od grudnia przebiegać będzie szlak!
Proszę, zróbmy coś z tym, zanim kolej w Ostrowie umrze!
Edytor zaawansowany
  • Gość: oleander IP: *.internetdsl.tpnet.pl 18.11.04, 17:53

    juz dawno nalezalo starac sie o srodki unijne na remont szlaku kolejowego
    wroclaw-ostrow-lodz oraz kluczbork-ostrow-poznan teraz mamy poklosie
    tego czego nie zrobiono. przeciez gdyby wszystkie wazniejsze miasta ktore leza
    na tych szlakach stworzylyby odpowiednia dokumentacje i wnioski pieniadze
    najprawdop[odobnie w duzej czesci zostaly by przyznane do tego wlasne
    srodki+ skrb panstwa. a tak nie ma juz wojska niedlugo nie bedzie praktycznie
    wezla kolejowego, drog expresowych takze nie widac, rozbudowa pasa na
    lotnisku w michalkowie stoi w martwym punkcie...a nasi "regionalni" politycy
    i wlodarze mowia na okraglo o staraniach w celu sciagniecia inwestora.....
    do czego na co????? myslenie tych ludzi wykracza jedynie w obszar szynobusu
    z ostrowa do kalisza ....zalosne..tak jak wyglad ostrowskiego dworca.
    i niech ktos sie odezwie ze to obiekt pkp jakos we wroclawiu, krakowie itp.
    tez sa to obiekty pkp ale miasto dbajac o swoj wizerunek finasuje remonty
    dworcy....a u nas strach wejsc.
  • czarny_aniol86 29.11.04, 17:22
    Kaliszu? Strach, kaliski pkp umiera na waszych oczach, ale przezyłem szok gdy
    spojrzałem ze zamiast kilkasiedziesiu miast zostało tylko.....12!!!!!!!!
    Ludzie!!! zlikwidowali pociag włókniarz i wiele innych i puszczeja przez to
    zasrane Kutno!!!!
  • Gość: Ottylia IP: 80.50.221.* 30.11.04, 13:47
    PKP w Ostrowie umiera a na trasie Warszawa-Skierniewice-Częstochowa-Lubliniec-
    Opole-Wrocław są poszczane nowe ekspresy.
  • Gość: ami IP: 193.151.96.* 03.12.04, 20:28
    Chciałem jechać koleją z Ostrowa do Wrocławia. Szukałem połączeń w internetowym
    rozkładzie jazdy. Wiecie co mi zaproponowano... abym z Ostrowa do Wrocławia
    jechał przez ...POZNAŃ. Tak, tak do wyboru miałem dwa połączenia. Pierwsze z
    Ostrowa do Wrocławia z przesiadką w Poznaniu, drugie z przesiadką w Kluczborku.
    To tak jakby do Paryża jechać przez Moskwę. A przecież istnieje bezpośrednia
    linia (106km)łącząca Ostrów z Wrocławiem. Jak w tej sytuacji PKP chce być
    konkurencyjnym. Toż to trup, i na dodatek cuchnący.
  • Gość: oleander IP: *.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 09.12.04, 19:28

    najgorzej ze z tym trupem zaczyna cuchnac takze nasz dworzec oraz caly
    ostrowski wezel robbi sie po prostu zardzewialy.
  • tessg 11.12.04, 01:32
    Bardzo słuszna racja.Popieram .Czyżby naród juz nic nie miał do powiedzenia w
    własnych sprawach.Opieszałośc władz miasta nie zna granic nie chca sie
    narażać.A winowajca na neurologii och jak zachorował z tych przekretów
    wiedział gdzie iść /zrobi sie głupim ? nie bedzie odpowiadał a niewinny idzie
    za niego do paki na dwa lata i kasę jeszcze musi zapłacic a nastepne sprawy w
    toku .Wreszcie jest podobno demokracja Wladze miasta weźcie sie do dzieła
    niech góra Wami przestanie rządzić bo sie nie nadaje.
  • ranunculus 18.12.04, 13:24
    > Już wkrótce kolej w Ostrowie będzie nieżywa. Polskie Koleje Państwowe planują
    > właśnie likwidację szlaku kolejowego Poznań - Katowice. W praktyce oznacza
    > to, że zlikwidowane zostaną pociągi pospieszne przejeżdżające przez Ostrów
    > Wielkopolski.

    Jaka likwidacja ?
    To po co się wpisuje ten szlak na listę głównych korytarzy transportowych
    (powstało coś takiego w PLK dla wskazania, o dotacje na które linie się
    ubiegać). Po to zeby potem likwidować pośpiechy jadące nim ?
    Przypominam też, że przewóz towarowy tą linią stale rośnie (!) co też wymusi
    zadbanie o tory...
    Dziękujcie też Łodzi - wywalczyła aby nie budować linii przez Bełchatów-Wieluń
    Kutno tylko przebudować linię przez Łódź Kaliską-Zduńską Wolę-Ostrów
    (naturalnie po to żeby znów mogły tam jeździć ekspresy).
    Melodia przyszłości, ale o ile bardziej optymistyczna... Nie jest jeszcze na
    nic za późno.
  • ranunculus 18.12.04, 13:25
    > Dziękujcie też Łodzi - wywalczyła aby nie budować linii przez Bełchatów-Wieluń
    >
    > Kutno tylko przebudować linię przez Łódź Kaliską-Zduńską Wolę-Ostrów

    O, przepraszam,
    nie Bełchatow-Wieluń-Kutno tylko Bełchatów-Wieluń-Kępno, naturlich.
  • Gość: haja IP: *.labedy.pl / *.crowley.pl 01.05.05, 21:40
    wy ku.. zaje..e niemam czym dojechac do domu
  • duch3 17.03.05, 23:30
    Jestesmy bardzo powiazani z Ostrowem! Praktycznie kazdy pociag zmierzajacy z
    Poznania do Srody jedzie dalej do Ostrowa. Nas tez doluje coraz mniejsza liczba
    polaczen a zwlaszcz do Poznania.
    Paranoja byl zrobienie pociagow ktore ze Srody wyjezdzaja o 8:19 i 8:38 a
    nastepnie cztery godziny przerwy, jeden pociag i znow cztery godziny przerwy i
    dwa pod rzad!
    W PKP siedza jacys chorzy ludzie! Moze razem cos nam sie uda zdzialac!
    --

    --
    Forum Środa Wielkopolska
  • Gość: qqqq IP: *.zapis.net.pl 18.03.05, 11:55
    Jak nie umieją sobą zarządzać to niech się rozpadną, tylko tych ludzi jest mi
    szkoda którzy tam pracują całe życie a pewnie pojdą na zasiłek. Prezesów
    powinni ukamienowac drobnym żwirkiem.
  • Gość: tutejszy IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 02.04.05, 06:07
    Nawet mi sie nie chce wymieniać tego co sie w Ostrowie rozpada i zwija. Aha -
    duże zwolnienia szykują się z Wagonu.
    Szkoda gadać...............................
  • Gość: ju@epf.pl IP: 195.205.110.* 14.04.05, 19:55
    To co przeczytałem jest straszne. Mieszkałem niedaleko Ostrowa a w latach 1959-
    1964 chodziłem do Technikum Kolejowego. Po szkole pracowałem do lutego 1967r w
    ZNTK, przważnie w Ośrodku Obliczeniowym. Później przeniosłem się na wielką
    budowę socjalizmu, czyli do Tarnobrzega. Pracowało tu w porywach kilkanaście
    tysięcy ludzi. Teraz z wielkiego Siarkopolu zostały nędzne resztki. Widać z
    tego, że tu też jest fatalnie. Nie przejmujcie się jednak. Kiedyś nie było
    ZNTK, Siarkopolu itd. a ludzie jakoś żyli. Na pewno się pojawi w Ostrowie jakiś
    mądry gość i znowu o Ostrowie będzie można coś fajnego przeczytać. Ciekawe czy
    przeczyta to ktoś, kto ze mną kończył E5a albo pracował ze mną w Ośrodku
    Obliczeniowym? Pamiętam z tamtych lat masę wspaniałych ludzi, szczególnie
    fajnych dziewczyn. Chyba się rozmarzyłem.
  • Gość: ju@epf.pl IP: 195.205.110.* 14.04.05, 19:55
    To co przeczytałem jest straszne. Mieszkałem niedaleko Ostrowa a w latach 1959-
    1964 chodziłem do Technikum Kolejowego. Po szkole pracowałem do lutego 1967r w
    ZNTK, przważnie w Ośrodku Obliczeniowym. Później przeniosłem się na wielką
    budowę socjalizmu, czyli do Tarnobrzega. Pracowało tu w porywach kilkanaście
    tysięcy ludzi. Teraz z wielkiego Siarkopolu zostały nędzne resztki. Widać z
    tego, że tu też jest fatalnie. Nie przejmujcie się jednak. Kiedyś nie było
    ZNTK, Siarkopolu itd. a ludzie jakoś żyli. Na pewno się pojawi w Ostrowie jakiś
    mądry gość i znowu o Ostrowie będzie można coś fajnego przeczytać. Ciekawe czy
    przeczyta to ktoś, kto ze mną kończył E5a albo pracował ze mną w Ośrodku
    Obliczeniowym? Pamiętam tam masę wspaniałych ludzi, szczególnie fajnych
    dziewczyn. Chyba się rozmarzyłem.
  • Gość: texas IP: *.internetdsl.tpnet.pl 07.10.05, 19:15

    kto czytal ostatnia gazete wyborcza ten wie ze planowana jest nowa magistrala
    szybkiej koleji laczacej wroclaw z wawa..i o dziwo nie przez ostrow tylko
    wielun kalisz...toz to jakas paranoja....
    z drugiej strrony zobaczcie sobie sami jaki silny jest lobbing kaliski...
    przeciez zmodernizowana linia w ostrowie to takze lepsze tory w kaliszu jesli
    chodzi o trase warszwaa-wroclaw... a ktos mi mowi ze miedzy ostrowem a kaliszem
    jest ok.. nawet jakies pisma prezydenci podpisywali o wspolparacy i co..po raz
    kolejny wyszlo ze my ostrowianie musimy liczyc tylko na siebie bo kaliszaki
    sprzedadza nas przy pierwszej okazji....
  • Gość: szeryf IP: *.echostar.pl 21.10.05, 15:19
    na linii kalisz-ostrow chyba nic sie nigdy nie zmieni - wystarczy wspomniec ta
    niezbudowana droge szybkiego ruchu ktora konczy sie przy tesco tym zakretem
    90st. tam miala isc droga omijajaca skalmierzyce a potem do ostrowa - ile czasu
    by wtedy sie jechalo do kalisza? 10min? wiec patrzac na historie nie
    spodziewajcie sie nic lepszego, z reszta kalisz ma kompleksy bo ich wezel
    kolejowy jest 1/4 tego co ostrowski...
  • Gość: sector IP: *.promax.media.pl 21.10.05, 20:01
    Obwodnica Skalmierzyc ma w koncu zaczac byc budowana. gdzies czytalem ostatnio.
    Dobrze by bylo, gdyby polaczyc za jakis czas ostrowska Aleje Slowackiego z
    kaliska Aleja Wolnosci. Obie sa 4 pasmowe i koncza sie przy granicy miast.

    Co do kolei to w Kaliszu nie ma WEZLA kolejowego, tylko zwykla stacja
    przelotowa. Wezel jest wtedy, gdy tory rozchodza sie w kilku kierunkach.
  • Gość: kolejarz IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.10.05, 01:27
    Ostrowski węzeł umiera przez własną głupote.Wprowadzając nowy rozkład jazdy
    nikt nie protestował każdemu było na ręke i wielki mafiozo Budynkiewicz olewa
    nas.
  • Gość: sector IP: *.promax.media.pl 23.10.05, 10:35
    To, ze ten rozklad jest dla nas niekorzystny, nie znaczy,z e kolejny bedzie tez
    taki. Pozatym w czasach kiedy ropa naftowa ciagle drozeje, wroze ze transport
    kolejowy bedzie powoli wracal do lask. Wegla mamy w Polsce jeszcze duzo,
    kopalnie sa zamykane, gornicy na bezrobociu, kiepskie drogi rozwalaja nam
    tysiace Tirow wozace ciezkie towary, tysiace wypadkow na drogach spowodowanych
    dziurawymi (od tirow) drogami... Gdyby transport towarow wrocil na tory,
    wszystkie powyzsze problemy mialy by szanse na rozwiazanie sie. Pozatym
    stalibysmy sie mniej uzaleznienie od ropy i od Rosji. Mysle, ze sprawy pojda w
    tym wlasnie kierunku. Jestem dobrej mysli.
  • Gość: realista IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.10.05, 13:45
    Bo z tego sie w Polsce robi prąd.
    I wody i wegla mamy pod dostatkiem - a ropa coraz droższa.
    Więc kolej musi sie odrodzić.
    Oczywiscie kolej nie znaczy PKP, bo to chora firma.
    Przesunięcie chociażby 30 - 40 % transportu z dróg na tory - to ogromne
    korzysci dla środowiska. To pare tysiecy istnień ludzkich uratowanych przed
    śmiercią!!!
    Kolej musi sie odrodzić w Polsce.
    A węzeł ostrowsi musi też odżyć!!!

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka