Dodaj do ulubionych

Awokado,kto ma doswiadczenie w z ta roslinka?

25.11.04, 14:48
Edytor zaawansowany
  • kasiaba1 26.11.04, 21:31
    Ja mam taką, z własnej pestki, ma już ze 4 lata...
    Trzeba ją podlewać bardzo miękką wodą (ja podlewam przegotoaną) i bardzo
    oszczędnie nawozić.
    --
    Kasia, mama Zuzi i Tymka
  • spaldi 27.11.04, 15:13
    Czy Wasze awokado tez ma olbrzymie liscie i zajmuje duzo miejsca?
    Bo u mnie kiedys stalo takie drzewko i potrzebowalo pol pokoju.
    Owoce niestety nie jadalne:(Przynajmniej w moim przypadku.
    --
    ....najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki.
  • kasiaba1 27.11.04, 19:13
    Witaj, moje awokado nie zajmuje pół pokoju, tylko trochę miejsca na parapecie,
    po prostu jak się za bardzo rozrosło spacyfikowałam za pomocą nożyczek,
    wypuściło boczne pędy i teraz jest krzaczkiem z wieloma odnogami.
    I jeszcze nigdy nie słyszałam żeby awokado owocowało w mieszkaniu- gratulacje :)
    --
    Kasia, mama Zuzi i Tymka
  • spaldi 27.11.04, 22:45
    Owocuje! A ja sie dziwie, ze to jakis fenomen, bardzo sie ciesze:)
    Wiec wywnioskowalam z Twojej wypowiedzi Kasiu, ze mozna, a nawet nalezy
    przycinac mu boczne pedy, aby nie rozrastalo sie ponad miare.
    Tak tez postapie, bo juz miejsca brakuje na nowe palmy:)
    Dziekuje za rade.
    --
    ....najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki.
  • ada296 05.12.04, 23:42
    mam doświadczenie w jedzeniu... :-)
    ale po Waszych wpisach pestkę zasadzę sobie :-)
    może coś wyrośnie :-)

    --
    Rozwiodłam się z mężem na tle religijnym. On myślał,że jest bogiem. A ja bylam
    innego zdania.
    salon
  • as38 11.12.04, 13:04
    No ja juz nie raz próbowałam wychodowac awokado i nic! Poproszę o wskazówki. Co
    zrobic z pestką od momentu wyjęcia jej z miązszy awokadowago?

    Pozdrawiam

    Asia
  • kasiaba1 11.12.04, 20:17
    Nooooooooo, ja po prostu wsadziłam ją do ziemii, jednak nie zakopując
    całkowicie, tylko tak do połowy (pestka poziomo).
    Byc może awokado z którego wyjmowałaś pestki było za wcześnie zerwane i dlatego
    nie wykiełkowało... nie zniechęcaj się, życzę powodzenia :)
    --
    Kasia, mama Zuzi i Tymka
  • as38 13.12.04, 11:18
    Mówisz, że poziomo? No to spróbuje jeszcze raz ;)
    Kiedys czytałam ze trzeba zapałkami ponakłówac w połowie o i w wodzie trzymac
    zanim nie wypusci pedów. Zawsze mi zgnilo zanim wypuscilo cokolwiek...

    Dzieki!
    Pozdrawiam

    Asia
  • green_woman 16.12.04, 14:40
    moja jest juz dość rozłożysta, chociaż nie wysoka. trochę podsychają jej brzegi
    liści, chyba przez suche powietrze. ale jest bardzo żywiołowa i "w sezonie"
    rośnie w oczach :)
  • ata2 31.12.04, 12:33
    pestke po awokada nadziałam na trzy drewniane patyczki do szaszłyków
    włożyłam do słoika , zalałam wodą do wysokości 2/3 pestki.
    I czekałam ok 2 miesiące aż wyrosły korzonki .Wsadziłam je do ziemi tak żeby
    końcówka pestki wystawała.
    I wyrosło piękne na wysokośc ok 30 cm po czym zdechło powoli powoli najpierw
    odpadły listki jeden drugie aż został smutnu kikut :(
    szkoda.....
  • czarna_jagodka 31.12.04, 17:06
    > pestke po awokada nadziałam na trzy drewniane patyczki do szaszłyków
    > włożyłam do słoika , zalałam wodą do wysokości 2/3 pestki.
    > I czekałam ok 2 miesiące aż wyrosły korzonki .Wsadziłam je do ziemi tak żeby
    > końcówka pestki wystawała.
    Robiłam podobnie :-))) Dodam tylko że pestkę umieszcza się w wodzie tą bardziej
    płaską stroną.i nie trzeba aż tak dużo zalewać. wystarczy 1/3 wysokości pestki.



    > I wyrosło piękne na wysokośc ok 30 cm po czym zdechło powoli powoli najpierw
    > odpadły listki jeden drugie aż został smutnu kikut :(
    > szkoda.....
    Mnie wyrosła śliczna roślinka. Mam ja już chyba z 3 czy 4 lata. Jest bardzo
    ładna i dekoracyjna.
  • pola8 08.01.05, 20:05
    a ja pestkę włożyłam do doniczki z inną roslinką. Zakiełkowało i teraz boję sie,
    je wyciagnąć bo nie wiem jak głęboko sięgają korzenie. Co mam robic?
  • angelfish 02.08.05, 23:04
    wychodowalam juz kilka drzewek....
    - najpierw mocze pestke na noc, zeby obrac latwo z brazowej skorki,
    - potem nakluwam 3 wykalaczkami i zanurzam w kieliszku w wodzie -spiczastym
    czubkiem do gory ( z plaskiego wyrasta korzen- o sadzeniu poziomo w ziemi nigdy
    nie slyszalam, pewnie trwa wieki zanim cos sie ukaze)
    - stawiam w szafce bez dostepu swiatla, zmieniajac wode co jakis czas,
    - po jakims czasie peka na dwie czesci i pojawia sie bialy kielek, wtedy
    stawiam na parapecie,
    - jak wyrosna pierwsze zielone listki, sadzam do doniczki, tak by polowa peski
    byla na wierzchu.
    Potem rosnie sobie jak drzewko, jak wyrosnie 6-8 lisci obcinam czubek, wtedy
    sie rozdwaja i tak w kolko, az bedzie krzaczek.
    Powodzenia.
  • neeki 05.08.05, 21:10
    ide do sklepu po awokado. kiedys probowalam ale mi nie wyszlo
    --
    we are not afraid - london stands united!
  • botazka 11.10.05, 15:38
    czy awokado na oknie poł€dniowym ma szansę ?
    ile potrzebuje podlewania?
  • grom31 27.09.05, 07:15
    Moje Awokado ma ponad metr i ma okolo roku, czy mam je obciac od gory zeby
    poszlo ma boki ??? Troche sie boję. Aha i jeszcze jedno, moje drzewko nie lubi
    telewizora, odpadaly liscie.
    Pozdrawiam.
  • jadwiha 11.10.05, 10:23
    wiosną włożyłam pestki do doniczki z ziemią siup na balkon, z 4 pestek wyrosły 2
    roslinki, mają po ok 30 cm. Teraz przniosłam je do domu i zaczynają im zasychać
    cześci liści (brązowe plamy.) Czy jakoś nawilżacie, spryskujecie swoje roślinki
    stojące w mieszkaniach? Nie wiem co sie dzieje.
  • grom31 12.10.05, 13:20
    To raczej normalne w naszych warunkach klimatycznych, jest za suche powietrze,
    zwlaszcza teraz jak np w blokach zaczeli grzac. Napewno troche pomoze zraszanie
    calej rosliny, ale i tak nie zastapi to wymaganej wilgotnosci.
  • rawe 05.11.05, 00:25
    moze to duzo nie da ale sprobuj postawic doniczke na podstawce z mokrym
    piaskiem (wczesniej uprazonym) ja tak zrobilam ze storczykiem i podoba mu sie:)
    i nawet go nie pryskam i mi sie nie skarzy ;)

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.