• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
Dodaj do ulubionych

postarzanie

  • 16.04.05, 12:06
    Ja jak do tej pory robiłam decoupage, ale ze spękaniami nie próbowałam
    jeszcze nic. Mam sporo butelek w domu, które można by postarzyć itp. Ale
    teraz doradzcie mi odnosnie tych kraków. Jednoskladnikowy, czy dwu- ? A w
    ogóle o co w tym chodzi. Pewnie to było w wątkach nie raz, ale... plisssss...

    I ktory daje spekania ładniejsze, czyli tą "pajeczynke".A moze np. pajeczynka
    dobrze wyglada tylko na okreslonych rzeczach? Doradzcie, bo musze sie
    zmobilizowac i sprobowac z ta technika...

    p.s. w sierpniu ide na parapetówke, wiec musze opanowac to do perfekcji, i
    zrobic cos slicznego. Moze ktos cos doradzi?
    --
    _szminka jest protestem przeciw niedoskonałości bytu_
    Edytor zaawansowany
    • 16.04.05, 12:33
      z krakami to jest tak:
      jednoskładnikowy - popularny, wygodny w eksploatacji fiat
      dwuskładnikowy - wyższa szkoła jazdy, mercedes

      Do sierpnia masz dużo czasu, zacznij jeździć fiatem, a potem hop do marcedesa.
      Sama poczujesz różnicę.
      I sama zdecydujesz.
      powodzenia wink
      • 16.04.05, 12:42
      • 16.04.05, 12:49
        świetnie powiedziane... Napewno najpierw spróbuje od fiaciorka smilesmilesmile

        To teraz jakiej firmy? Jaka nazwa? Jestem zarejestrowana w creativehobby, tam
        cus jest... czy moze lepszy w innym sklepie polecasz?
        --
        _szminka jest protestem przeciw niedoskonałości bytu_
        • 16.04.05, 12:52
          Jak dla mnie jest ok, nie zamierzam cudować by znaleźć coś innego. smile
          Spękania wychodzą jak należy.
          --
          rafal.prv.pl
          • 16.04.05, 15:00
            nie jetem plastykiem, ale metodą prób i błędów dochodzę do efektów.
            - Na pierwszy ogień u mnie poszedł Krakerlierlack z Empiku - totalna porażka,
            spękania dno (odstawiony do szafy)
            - drugi był Cracle medium Talensa - porażka (do szafy)
            - trzeci to oczywiście Krakerlier-Lack Nerchau - cudowny specyfik, który dodał
            mi skrzydeł. Od lutego używam go ile wlezie.
            ale
            zachciało mi się czegoś lepszego no i zaatakowałam maimerii (688 i 678)
            dwuskładnikowy.

            Jestem po kilku próbach, efekt porażający, spekania wychodzą ekstra, ale jest
            problem z wypełnianiem spekań. To wymaga dużo wprawy. Jak na razie wypełniam
            bitum 710 - postarza powierzchnię brudzac ją troche, ale nie każdemu jak widać
            na forum to pasuje. Mnie bardzo, lubie takie brudne i zgrzebne prace z
            wykopalisk.

            Ja zaczęłabym z pewnościa od Nerchau i nie pędzlem a gąbką polecam nanosić
            farbę na kraka. Pędzlem też trzeba umieć machać - ja nie bardzo potrafię, bo
            jestem cieżkim przypadkiem.
            Efekt jest ZAWSZE! a o to chodzi!!!!!!!!!!!!!!!
            powodzenia ania
            • 16.04.05, 15:13
              wielkie dzieki aniu ! Kiedy juz zaczne probowac, nie omieszkam podzielic sie
              efektami smile Trzymcie kciuki smile)))
              --
              _szminka jest protestem przeciw niedoskonałości bytu_
              • 16.04.05, 15:39
                a klej do serwetek masz jaki??
                --
                _szminka jest protestem przeciw niedoskonałości bytu_
                • 16.04.05, 15:52
                  klej tez z creativehobby - haftgrund. Mam też z Empiku. Wszystkie sa ok,
                  trzymają jak wikol.

                  Zrobiłam sobie torebkę, wzorek wydrukowałam na zwykłym papierze z drukarki,
                  wycięłam i przykleiłam haftgrundem - myslałam, ze po jakimś czasie się jednak
                  odklei, ale do dzis trzyma jak szatan, a torbę noszę juz długo, przeżyła mróz i
                  deszcz i nic sie nie dzieje.

                  Pataryna - do zamówień i do dzieła.
                  ania
      • 16.04.05, 17:58
        Aniu - nie zgodzę się w kwestii tego porównania.
        Jedno i dwu- składnikowe kraki dają zupełnie inny efekt.
        To tak jabyś porównywała gruszkę i jabłko - niby owoc, ale zmakują inaczej i do
        czego innego pasują
        Kraki jednoskładnikowe dają fantastyczny efekt pracy dwóch (a nawet większej
        ilości) farb ze sobą. Świetnie prezentują się na drewnie.
        Kraki dwuskładnikowe dają efekt popękanej porcelany - tym samym lepiej pasują
        do szkła, porcelany, ceramiki.
        Każdy służy do uzyskania innego efektu. Ja osobiście jednoskładnikowego używam
        właśnie Reyher z Empiku i jestem bardzo zadowolona.
        A jakość spękań, którą się uzyskuje jest kwestią wprawy i ćwiczeń.
        Pozdrawiam
        SzeLLka
        --
        artystką bywam... jedynie tuż po wschodzie słońca...
    • 16.04.05, 16:00
      Łatwiejszy w uzyciu jest 1- skladnikowy, jednak przyznam szczerze, ze mnie sie
      on podoba wyłącznie na drewnie, bo taka daje strukture, na drewnie wyglada
      naturalnie.Natomiast na szklo, ceramike, metal wedlug mnie pasuje zdecydowanie
      bardziej 2- skladnikowy, jednak tu trzeba troche pocwiczyc, by ladnie wyszlo.
      Sama zaczynalam od butelek i kladlam krak 1 skladnikowy, dzis srednio mi sie to
      podoba.Radze klasc gąbka i bardzo cieniutko, wtedy wyjda w miare male spekania,
      na szkle wielkie popekania nie pasuja.
      Do sierpnia masz duzo czasu,moglabys z 2skladnikowym pocwiczyc.
    • 16.04.05, 17:54
      pisałam swego czasu ja i wiele innych krakujących.
      Tu poczytaj - wyłożone mam nadzieję dość prosto:
      forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=23390&w=19872184
      Powodzenia
      SzeLLka
      --
      artystką bywam... jedynie tuż po wschodzie słońca...
      • 16.04.05, 20:50
        prawde mówicie drogie panie i macie rację.
        pataryna - słuchaj bardziej doswiadczonych ode mnie!
        pozdrawiam
    • 16.04.05, 21:17
      hihi ... No ciekawe jak mi to pójdzie ?!
      --
      _szminka jest protestem przeciw niedoskonałości bytu_
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.