Dodaj do ulubionych

Lekaro nie odbierze śmieci z gminy Lesznowola!

26.06.13, 13:03
Firma Lekaro odstąpiła od podpisania umowy - jak można przeczytać na forum Mysiadła - gmina Lesznowola zbyt późno przekazała wszystkie dokumenty!!!

W dniu dzisiejszym wybrana została firma Jarper (którą niektórzy radni bardzo chwalili za szczodrość w dotacji różnych działań).
Cena podana przez Jarper jest wyższa od Lekaro więc ze spodziewanych obniżek prawdopodobnie nic nie będzie. Podobnie z podaniem harmonogramu odbioru śmieci, ponieważ umowa z Jarper nie została jeszcze nawet podpisana.
Edytor zaawansowany
  • zawsze.bluvela 28.06.13, 18:19
    Witam
    Mam pytanie czy wszystkim mieszkańcom lesznowoli odpowiada sposób naliczania opłat za śmieci tzn. z m3 wody?
    Czy rzeczywiście wszyscy mieszkańcy zużywają tylko 3m3 wody na osobę /miesiąc.?
    Płaciłam do tej pory za wywóz w f-mie SITA 61,-/m-c przy wywozie 2 x w m-cu. Teraz moja 6 osobowa rodzina musi zapłcić za mieszane śmieci 189,-/m-c a gmina mówi że ją to nie obchodzi "trzeba mniej zużywać wody" usłyszałam w odp.
    Co więc jeśli ktoś pierzy i muję się może nieco więcej niż przeciętny mieszkaniec gminy?
  • ania.nie.nie 29.06.13, 08:58
    droga blu ;) czas zacząć wyznawać zasadę "czeste mycie skraca życie" a zamiast prac, spryskiwać Brisem ;)
    chyba nie ma szans na pospolite ruszenie i jakiś ogólnogminny bunt...
  • zawsze.bluvela 29.06.13, 17:39
    Dziękuję za "dobre rady" . Rozumiem że w gminie mieszkają albo sami bogaci ludzie albo kwestia czystości osobistej i mieszkania to rzecz ostatniego planu. Wkońcu ubrania można też wietrzyć zamiast prać. Spotkałam tu wypowiedż że Pani 5 osobowej rodziny zużywa tylko 13m3 wody/m-c jest zachwycona stawkami. Gratuluje umiejętności kamuflażu brudu !!
    Ciekawe że jako miszkańcy gminy zostaliśmy odrazu potraktowani jak złodzieje że nie przyznają się ludzie do ilości osób zameldowanych. Jakoś inne gminy sobie z tym poradziły a nas nawet PESEL jest potrzebny żeby żaden złodziej się nie ukrył. Nie tylko Lesznowola ma problem meldunkuw Piasecznie większość osiedla słowicza to meldunki mieszane a jesdan opłata jest od osoby a nie za m3 wody. Cztery osoby dziennie wykąpane pytam ile śmieci w tym czasie generuję?
  • ania.nie.nie 29.06.13, 18:34
    Ciekawe że jako mieszkańcy gminy zostaliśmy odrazu potraktowani jak złodzieje że
    nie przyznają się ludzie do ilości osób zameldowanych.

    POPIERAM w całej rozciągłości.
    poza tym wszyscy mówią o mitycznych 7tys osób niezameldowanych, ale jak pytam jakiegokolwiek radnego/radną, sołtysa nikt nie wie/nie chce powiedziec skad te dane. urban legend?
  • zbyszek.czapnik 29.06.13, 22:16
    Jeszcze ciekawsze jest przeliczenie kosztów!
    Pani wójt w wywiadzie podała, że zameldowanych jest ponad 20 000 mieszkańców a szacunkowo 7 000 mieszka bez meldunku.
    OK. To weźmy te 20 tysięcy przy rozliczeniu kosztu śmieci przez firmę Jarper.
    838 188 zł podzielmy przez 20 tysięcy mieszkańców a wyjdzie nam 42 zł na osobę. Teraz podzielmy to na 6 miesięcy (bo na taki okres opiewał przetarg), to wyjdzie nam 7 zł. Odpowiednik opłaty przy około 2 metrach sześciennych wody i segregacji.
    Resztę proszę sobie obliczyć samemu! Czy komuś z Was uda się zapłacić równowartość 7 zł za osobę używając przelicznika z metrów sześciennych wody?
  • zawsze.bluvela 29.06.13, 22:53
    Czytając forum stwierdzam że ogólnie nie ma zainteresowania tematem. Nikt się nie sprzeciwia. Przypuszczam że większość wybierze obcję segregowania śmieci bo tańsza a w rzeczywistości będzie leciało wszystko jak popadnie.
  • zawsze.bluvela 29.06.13, 23:34
    Przeczytałąm właśnie o 99% rabacie na działkę pod kościół. Na taki gest gminę stać ale uczciwą stawkę za śmiecie dać mieszkańcom to już nie.
  • ania.nie.nie 30.06.13, 09:49
    Te ponad 20 tys to dokładnie 23400 os (dane z przetargu)..tylko nie wiem czy jeszcze plus 7000 czy te widma są tu już uwzględnione.
    a ponadto trzeba doliczyć dane z budżetu "Obsługa administracyjna systemu gospodarowania odpadami komunalnymi" (poz 75023)na kwotę 560 000 zł
    839 000+560 000=1 399 000
    co na osobę/mies daje 9,96 zł
    i ani kropli wody wiecej...
  • zbyszek.czapnik 30.06.13, 10:55
    CO MOŻE W OBSŁUDZE ADMINISTRACYJNEJ KOSZTOWAĆ PÓŁ MILIONA ZŁOTYCH?

    Jak to możliwe, że koszty administracyjne wynoszą ponad 1/3 wszystkich kosztów?
  • ania.nie.nie 30.06.13, 16:03
    odsyłam do budzetu, a konkretnie tab w excelu pt wydatki
    czy to jest zatwierdzony budzet trudno powiedziec...ale wisi na stronie BIP Gminy Lesznowola
    www.lesznowola.eobip.pl/bip_lesznowola/index.jsp?place=Menu02&news_cat_id=318&layout=1&page=0
  • zbyszek.czapnik 30.06.13, 17:10
    Normalnie szok!
    Pani wójt powiedziała, że zatrudniono w maju do tego celu 4 osoby.
    Netto do końca roku wydane ma na to być 252 tysiące. 7 800 zł na rękę miesięcznie (ZUS-y i inne opłaty są w innej pozycji tabeli).
    I te cztery osoby nie były w stanie zająć się podpisaniem umowy z Lekaro ani informować mieszkańców o zmianach?
    Dziś jest ostatni dzień czerwca a nadal nie wiadomo kiedy zobaczymy śmieciarki a nawet czy została podpisana umowa z firmą Jarper.
    Co w takim razie robią te cztery osoby i kiedy ich praca zostanie zakończona? Z końcem roku?

    Co do innych wydatków nie jestem w stanie zrozumieć jak przez 6 miesięcy funkcjonowania może to tyle kosztować!
    Zakup materiałów i wyposażenia 52 800 zł
    Zakup energii - gaz i woda 6 000 zł
    Zakup usług remontowych 2 000 zł
    Zakup usług zdrowotnych 3 000 zł
    Zakup usług pozostałych 130 000 zł
    Zakup usług dostępu do sieci Internet 8 000 zł
    Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych świadczonych w ruchomej publicznej sieci telefonicznej 4 000 zł
    Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych świadczonych w stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej 5 000 zł
    Podróże służbowe krajowe 15 000 zł
  • pirxthepilot 30.06.13, 17:51
    o Jezu!
  • valdore 01.07.13, 08:35
    Mnie odpowiada. Do tej pory płaciłem Jarperowi około 350 zł/kwartał, moje średnie zużycie wody to 10m3/m-c (5 osób - myjemy się BARDZO często i specjalnie wody nie oszczędzamy). Może czas zainteresować się wodomierzem ? Czy ma legalizacje, a może jest zepsuty ?
  • zbyszek.czapnik 01.07.13, 09:07
    No to ciekawe jakim cudem średnie zużycie wody jest ponad 3 m sześcienne na osobę miesięcznie?

    Było się zainteresować firmą SITA opłaty były by o ponad połowę niższe.
  • valdore 01.07.13, 09:51
    > No to ciekawe jakim cudem średnie zużycie wody jest ponad 3 m sześcienne na oso
    > bę miesięcznie?
    Gdzie jest takie zużycie ? Norma(?) przewiduje 3m/os/m-c - czy to dużo czy mało to nie wiem. Mnie się udało trochę ograniczyć zużycie kupując zmywarkę i inny typ pralki.

    > Było się zainteresować firmą SITA opłaty były by o ponad połowę niższe.
    Za kosz 240l ?
  • zbyszek.czapnik 01.07.13, 09:58
    Zmywarka sporo zmienia. Podobnie prysznic zamiast wanny.


    Co do wywozu śmieci dokładnie tak! Kosz 240 l.
    Miałem właśnie umowę z SITA przez ostatnie kilka lat!
  • valdore 01.07.13, 10:02
    > Zmywarka sporo zmienia. Podobnie prysznic zamiast wanny.
    Tutaj akurat mam wannę, zastanawiam się nad zmontowaniem prysznica, ale leniuch ze mnie straszny.
  • janoush 01.07.13, 22:50
    To kiedy mamy wybory nowego wójta ?
    Trzeba tylko pamiętać...
  • zbyszek.czapnik 01.07.13, 23:29
    Druga połowa listopada przyszłego roku!
    No chyba, że ktoś zebrałby 2300 podpisów w sprawie referendum o odwołanie...
  • valdore 02.07.13, 08:15
    Pewnie znów dostanie 90% głosów. Powciska ludziom kit, że to nie ona jest winna, że jest dobrze, że będzie lepiej, że nasza kiełbasa już przegoniła kiełbasy innych gmin... Jak to mawiał klasyk: "ciemny lud to kupi".
    Nie zapominajmy też o naszych radnych.
  • zzuuuza 02.07.13, 19:50
    Wójt jak działa wszyscy widzimy, ale Radni jej tylko przyklaskują - a mogą naprawdę więcej, muszą tylko chcieć.

    Dlaczego, żaden z rajców nie chce powiedzieć publicznie, że zostali poproszenie o milczenie w spr. kościoła? Innym, którzy byli na "audiencji" przed komisjami ( dzień może dwa) nawet nie wspomniano o takich planach.

    Szanowni Państwo Radni, czy taka prośba padła na komicjach???

    Nikt się pewnie nie odważy odpowiedzieć i opisać tej sytuacji?
  • ania.nie.nie 02.07.13, 21:03
    a dlaczego nikt nie chce przedstawić skanu pisma od Lekaro?
    z rozmowy z właścicielem Lekaro wcale to tak nie wyglada jak przedstawia strona gminna...

  • rasputin007 16.07.13, 18:31
    do zbyszek.czapnik:
    będziesz w jeszcze większym szoku, bo dzisiaj urzędnicy od śmieci dostali 50 tys. zł podwyżki :) dodatkowo dostali kolejne 50 tys. na zakup wyposażenia, 20 tys. na telefony i 25 tys. na wysyłanie wezwań do zapłaty :)
  • mwilusz 17.07.13, 09:16
    Z ogólnej puli przeznaczonej na wdrożenie nowego systemu gospodarki odpadami komunalnymi przenieśliśmy kwotę 213tys na wydatki bieżące tj.; wynagrodzenia bezosobowe o kwotę 50.000,-zl, zakup materiałów i wyposażenia o kwotę 50.000,-zł ( tusze, papier, itd. zwiane jest to ze zmianą ponad 7 tys. deklaracji), zakup usług pozostałych o kwotę 25.000,-Zł (opłaty pocztowe zwiane z wysyłką nowych deklaracji), opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych świadczonych w ruchomej publicznej sieci telefonicznej o kwotę 10.000,-zł, opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych świadczonych w stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej o kwotę 10.000,-zł, wydatki na zakupy inwestycyjne jed. budżetowych o kwotę 68.000,-zł przeznaczoną na zakup serwera, komputerów, monitorów i laptopów oraz centrali telefonicznej do Referatu Odpadów Komunalnych ( uruchomienie 3 numerów bezpośrednich do Referatu Gospodarki Odpadami). Na gospodarkę odpadami nie zostały, więc przeznaczone żadne dodatkowe środki finansowe oprócz tych, które były już zarezerwowane w budżecie. Był to tylko zabieg „kosmetyczny” związany z wymogami RIO.
    Są to również środki tylko zaplanowane, ale ile z nich zostanie „skonsumowanych” okaże się dopiero po zamknięciu budżetu, czyli w 2014r. Dla przykładu, w dniu wczorajszym zarezerwowaliśmy 540tys na zakup nowych komputerów do CEiS. Ile naprawdę wydamy okaże się dopiero po rozstrzygnięciu przetargu.
    Sugerowanie, że radni tak szczodrze wspierają wydatki na administrację publiczną ma się nijak do faktu, że to właśnie radni z Mysiadła rozpoczęli debatę i domagali się obniżenia stawek za odbiór odpadów komunalnych.

    Serdecznie pozdrawiam
    M.W.

  • zbyszek.czapnik 17.07.13, 10:59
    Panie Mariuszu w takim razie koszty administracyjne wyniosły by ponad 2/3 kosztów poniesionych przez nas na realizację ustawy! Nie uważa Pan, że to jest chore? Jeśli w deklaracjach śmieciowych obywatele podawali adresy e-mail to dlaczego wysyłać do nich fizyczną komunikację skoro można szybciej i taniej w wersji elektronicznej? W końcu po to kupione zostały komputery?

    Jaki cel ma segregacja odpadów skoro i tak wszystko jest ładowane do jednej śmieciary, rozdrabniane, mieszane i miażdżone? To wygląda na "działania pozorne" i jest nieuczciwe w stosunku do obywateli którzy chcieli by funkcjonować ekologicznie. Po co nam było kupować kilka koszy na śmieci, segregować odpady, skoro te wydatki i wysiłek zostają zmarnowane?
  • mwilusz 17.07.13, 13:21
    Witam
    „Panie Mariuszu w takim razie koszty administracyjne wyniosły by ponad 2/3 kosztów poniesionych przez nas na realizację ustawy!”
    Nie mam na imię Mariusz Jak Pan to ( 2/3) uzasadni na podstawie liczb, nie mając jeszcze żadnych końcowych rozliczeń? Na razie wszystkie liczby są tylko założeniem/planem, a więc jakakolwiek debata merytoryczna będzie zwykła spekulacją. Oczywiście, że koszty administracyjne w pierwszej fazie będą większe. Proszę jednak pamiętać, że komputerów, drukarek, nowej centrali telefonicznej, biurek, itd, nie zakupuje się, co pół roku.
    „Jeśli w deklaracjach śmieciowych obywatele podawali adresy e-mail to dlaczego wysyłać do nich fizyczną komunikację skoro można szybciej i taniej w wersji elektronicznej?”
    Poruszałem tą kwestię. Problem polega na tym, że musi być potwierdzenie w formie podpisu, że „obywatel” otrzymał deklarację ( list polecony). Jak Pan planuje rozwiązać ten problem wykorzystując wersję elektroniczną? To jest oczywiście kolejny absurd tej ustawy, ale samorządy nie są winne temu, że ustawodawca „stracił kontakt z rzeczywistością.” Kolejny przykład to fakt, że za każdym razem jak zmienimy stawki, wiązać się to będzie ze złożeniem nowych deklaracji ( ponad 7tys).
    „Jaki cel ma segregacja odpadów skoro i tak wszystko jest ładowane do jednej śmieciary, rozdrabniane, mieszane i miażdżone?”
    Jarper właśnie wyposaża swoją flotę w system GPS. Każdy pojazd, który w danym dniu odbiera np.: posegregowane odpady będzie monitorowany. Zaraz po „zrobieniu” trasy będzie kierował się do wyznaczonej stacji w celu „zrzutu ładunku.” Obowiązujące przepisy są bardzo restrykcyjne. Pierwsza kara za mieszkanie odpadów dla firmy posiadającej koncesję to kara grzywny, druga to strata koncesji. Czy komuś będzie się opłacało takie ryzyko? Proszę również pamiętać, że na początku panował ( nadal częściowo panuje) spory chaos. Potrzeba kilku tygodni, aby firma poznała topografię naszej gminy. Jest już znaczna poprawa, adresy, które firma omijała są już na liście. Kosze uliczne ( szczególnie zlokalizowane na uboczach) są już opróżniane.
    Na zakończenie podzielę się jeszcze jedną refleksją. Lesznowola, jako ( tak mi się wydaję) jedyna gmina w Województwie Mazowieckim wybrała metodę opartą na ilości zużytej wody. Coraz więcej gmin zaczyna stawiać nas za przykład, zdając sobie sprawę z tego, że mamy najbardziej optymalny i szczelny system. W ostatnich dniach odwiedziło nas kilka delegacji z innych gmin, aby zapoznać się z naszym systemem. Zaryzykuję stwierdzenie, że w następnych miesiącach kolejne samorządy będą zmieniać własne uchwały o metodzie naliczania opłat. Kolejną roztropną decyzją podjętą przez RG Lesznowola, była decyzja o podpisaniu umowy tylko na pół roku. Już teraz wiemy, że spora liczba Mieszkańców, ( szczególnie w zabudowie jednorodzinnej) nie widzi potrzeby opróżniania ich pojemników raz na tydzień. Zwróciłem również uwagę na fakt, że obecny harmonogram, wymaga dalszych prac. Dla przykłady. W Mysiadle budownictwo wielorodzinne obsługiwane jest we wtorki i piątki, a jednorodzinne w czwartki. Ekonomia podpowiada, ze jednorodzinne powinny zostać „opróżnione” również we wtorki lub piątki „przy okazji” wielorodzinnych. Każdy przejechany kilometr generuje koszt, nie wspominając już o kwestii ekologii. Dlatego za kilka miesięcy, kiedy będziemy bogatsi o kolejne doświadczenia, będziemy mogli dokonać pewnych modyfikacji i korekt w nowej specyfikacji przetargu, która ( mam nadzieję) pozwoli nam na kolejne obniżenie stawek. Gminy, które podpisały umowy na 2-3 lata nie będą miały takiej okazji.

    Pozdrawiam
    M.W.
  • rasputin007 17.07.13, 15:42
    mwilusz napisał:
    > Witam
    > Jak Pan to ( 2/3) uzasadni na podstawie liczb,
    > nie mając jeszcze żadnych końcowych rozliczeń? Na razie wszystkie liczby są tylko
    > założeniem/planem, a więc jakakolwiek debata merytoryczna będzie zwykła spekulacją.

    To w takim razie dlaczego konieczne było podniesienie budżetu na wynagrodzenia urzędników? Jak RG podjęła decyzję?

    mwilusz napisał:
    > Poruszałem tą kwestię. Problem polega na tym, że musi być potwierdzenie w formi
    > e podpisu, że „obywatel” otrzymał deklarację ( list polecony). Jak
    > Pan planuje rozwiązać ten problem wykorzystując wersję elektroniczną? To jest o
    > czywiście kolejny absurd tej ustawy, ale samorządy nie są winne temu, że ustawo
    > dawca „stracił kontakt z rzeczywistością.” Kolejny przykład to fakt
    > , że za każdym razem jak zmienimy stawki, wiązać się to będzie ze złożeniem nowych
    > deklaracji ( ponad 7tys).

    W ustawie nie ma ani słowa o tym, ze "obywatel" musi potwierdzić otrzymanie formularza deklaracji. Kto Panu to powiedział?

    Co do zmiany stawek to trzeba było wcześniej rozstrzygnąć przetarg to mieszkańcy nie musieliby składać drugiej deklaracji. Tu właśnie kłania się dobre planowanie. Znam koszty kontraktu z firmą wywożącą odpady i koszty obsługi to wiem ile mają zapłacić mieszkańcy. U nas w gminie wszystko jest płynne. To zwiększamy koszty obsługi o 213 tys., to w ostatniej chwili ogłaszamy przetarg, etc.

    I mała podpowiedź, Ministerstwo Finansów umożliwiło składanie PITów drogą elektroniczną. Wcale nie jest do tego potrzebne konto na ePUAP lub kwalifikowany podpis elektroniczny. A nasza gmina oczywiście tego wymaga :( przy mniej ważnym dokumencie niż deklaracja podatkowa...

    > Potrzeba kilku tygodni, aby firma poznała topografię naszej gminy.

    Panie Mirku... Naprawdę Pan tak myśli??? Przecież ta firma ma siedzibę na terenie gminy. I odbiera lub odbierała odpady z wielu nieruchomości z Mysiadła. Kiedyś nawet ode mnie. Ale później przywalili takie stawki, że przestało się to opłacać.
  • mwilusz 17.07.13, 18:03
    Panie Łukaszu
    „To w takim razie dlaczego konieczne było podniesienie budżetu na wynagrodzenia urzędników? Jak RG podjęła decyzję?”
    A co było źródłem finansowania rzekomego „podniesienia” wynagrodzeń, skoro nie dociera do Pana argument, że było to przesuniecie w tabelkach.
    „Plan wydatków na rok 2013:
    a) zwiększa się wydatki bieżące o kwotę 239.485,-zł w tym:
    - na cele oświaty, sportu i rekreacji o kwotę 94.485,-zł
    - na obsługę administracyjną systemu gospodarowania odpadami komunalnymi
    o kwotę 145.000,-zł
    b) zmniejszasię wydatki bieżące o kwotę 213.000,-zł na zbiórkę odpadów komunalnych
    c) zwiększa się wydatki majątkowe przeznaczone na cele oświaty o kwotę 2.980.000,- i obsługę administracyjną systemu gospodarowania odpadami komunalnymi o kwotę 68.000,-zł „

    „W ustawie nie ma ani słowa o tym, ze "obywatel" musi potwierdzić otrzymanie formularza deklaracji. Kto Panu to powiedział?”
    Prawnicy twierdzą, że deklaracje mają status ordynacji podatkowej. Oznacza to, że „obywatel” musi potwierdzić otrzymanie wezwania do zapłaty.
    W kwestii terminu przetargu nie będę się wypowiadał, gdyż również mam kilka zastrzeżeń. Można również mieć pretensje do firmy Jarper, ale wszystkie problemy, jakie zostały do mnie skierowane, zostały już „wyprostowane.” Jest dużo lepiej, ale nie idealnie. Nie przypominam sobie, aby dotarły do mnie jakieś zastrzeżenia z osiedla Mirabel, więc nie wiem, dlaczego Pan tak krytycznie ocenia Jarper.
    Pozdrawiam

  • zbyszek.czapnik 17.07.13, 16:22
    Przepraszam za pomylenie imienia.

    Dla mnie nie jest założeniem ani cena podana w przetargu, ani kwoty które przeznacza gminę na utrzymanie nieefektywnego działu który kosztuje ponad dwukrotnie więcej niż obsługa firmy Jarper.


    Dlaczego koszt połączeni internetowego i serwera jest wyższy niż w przypadku dostępnych rozwiązań komercyjnych?

    Czy gmina Lesznowola ma jakikolwiek zysk z odwiedzin tych delegacji? Czas to pieniądz i jeżeli pracownicy gminy zajmują się delegacjami z innych gmin zamiast pilnować naszego interesu to jest to marnotrawstwo. Być może "chaos" o którym Pan wspomina wynika właśnie z tego, że zajmują się nie tym, czym powinni.

    Gdzie znajdę informacje o przetargach dotyczących zaopatrzenia w sprzęt komputerowy i obsługę internetową? W BIP tego nie widzę.

    Jarper przez lata działał na terenie gminy jako firma komercyjna. Proszę nie wmawiać ludziom, że topografia gminy jest tak skomplikowana.

  • ania.nie.nie 17.07.13, 16:47
    wydaje mi się że sprzęt został już zakupiony, na zebraniu w Nowej Woli pan koordynator Grygiel opisywał długo i namiętnie jak wielką prace wykonują zatrudnione osoby wprowadzając deklaracje do systemu.
    podwyżka słusznie się należy!
  • zbyszek.czapnik 17.07.13, 17:31
    Dane osobowe i kontaktowe znajdują się już w bazie danych LPK gdzie można również pobrać średnie zużycie wody za ubiegły rok. Jedyne co jest do UZUPEŁNIENIA to wybór metody odbioru odpadów. Ewentualnie dodanie e-mail lub telefonu.
    Gdzieś była mowa o 7 tysiącach deklaracji. Jeśli podzielimy sobie to na 4 osoby które zajmują się tym od maja (2,5 miesiąca), to można się domyślać, że to jedna wielka kpina.
    Wystarczyło umieścić aktywny formularz na stronie gminy i większość mieszkańców wypełniła by go online.
  • rasputin007 17.07.13, 17:37
    Faktycznie to musi być wielka praca, bo prawie miesiąc temu napisałem mejla do pana Grygiela i do tej pory odpowiedzi nie widzę. Widać zapracowany :) a pytałem o zniżki dla dużych rodzin. kiedy mają być wdrożone? w jakiej wysokości?

    Ale wniosek o 50.000 dodatkowego budżetu na wynagrodzenia zdążył napisać. a za te 50.000 można było sfinansować bardzo fajne zniżki dla dużych rodzin. zakładając zniżkę 20 PLN miesięcznie to wystarczyłoby na zniżki dla ponad czterystu najbardziej potrzebujących rodzin. ale radni woleli podwyższyć płace urzędników 6.000 PLN na 7.100 PLN.
  • ania.nie.nie 17.07.13, 18:24
    ano wielka, bo jak pan koordynator usłyszał ode mnie że pani w us w Piasecznie ma do obsługi 35tys deklaracji pit to stwierdził że osoby w referacie śmieciowym mają więcej. nie wiem skąd ta matematyka...wszystkie moje zapytania odnośnie kwot podanych w bilansie były komentowane "nie umie pani czytać ze zrozumieniem"
    moze i nie umiem, ale za to umiem mnożyc, dzielić i dodawac...
  • mwilusz 17.07.13, 18:54
    Panie Łukaszu
    Pan zdaje się już pisał, że „w naszej gminie dyrektor biblioteki zarabia około 9.000 PLN miesięcznie”, że „diety radnych też systematycznie rosną” a dzisiaj, że ”radni woleli podwyższyć płace urzędników 6.000 PLN na 7.100 PLN”.
    Oczywiście nic z tego nie jest prawdą. Nie ukrywam, że spodziewałem się czegoś więcej po Pańskich komentarzach.
    Serdecznie pozdrawiam
  • rasputin007 17.07.13, 19:35
    Skoro nie jest to prawdą to proszę napisać ile zarabiają. Ja wszystkie te informacje biorę z BIP Lesznowoli. Budżet na wynagrodzenia osobowe pracowników referatu śmieciowego to 302 tys. PLN. pracuje tam 5 osób, więc na każdego przypada 60.400 PLN. w 2013 roku będą pracowali 8,5 miesiąca, więc średnia miesięczna pensja to 7.105 PLN. W którym miejscu piszę nieprawdę?

    Dalej - oświadczenie majątkowe pani Bucholc www.lesznowola.eobip.pl/_gAllery/19/68/19681/Danuta_Bucholc.pdf
    Dochód ze stosunku pracy 110.244 PLN. Jeżeli podzielimy to przez 12 to miesięcznie wychodzi nam 9.187 PLN. Znowu napisałem nieprawdę?

    Panie Mirku może i się czepiam. Może to wg Pana nie są przesadne zarobki. Ale moim zdaniem w sytuacji, gdy gmina nie ma pieniędzy to są pensje zdecydowanie za duże.
  • mwilusz 17.07.13, 19:50
    Panie Łukaszu
    Oddaję honor. Nie ukrywam, że nie przeglądam oświadczeń majątkowych, więc nie miałem takiej wiedzy. Oczywiście radni nie mają wpływu na politykę kadrową pracowników gminy. No cóż będę miał Pana spostrzeżenia na uwadze, zawłaszcza że już za kilka miesięcy czeka nas budżet na kolejny rok.
    Pozdrawiam

  • zbyszek.czapnik 17.07.13, 20:05
    Pani wójt w wywiadzie udzielonym iTV Piaseczno mówiła o czterech osobach!
    Nie wspomnę już o tym, że do tej pory śmieciami zajmował się referat ochrony środowiska więc tam powinno się zwolnic kilka miejsc.
  • mwilusz 17.07.13, 18:27
    Panie Zbigniewie
    „Czy gmina Lesznowola ma jakikolwiek zysk z odwiedzin tych delegacji? Czas to pieniądz i jeżeli pracownicy gminy zajmują się delegacjami z innych gmin zamiast pilnować naszego interesu to jest to marnotrawstwo.”
    Ja się spotkałem z radnymi z dwóch gmin. Nie jestem pracownikiem gminy.
    „Dlaczego koszt połączeni internetowego i serwera jest wyższy niż w przypadku dostępnych rozwiązań komercyjnych?”
    Zarezerwowane zostało 68tys na zakup „serwera, komputerów, monitorów i laptopów oraz centrali telefonicznej.” Ile to będzie naprawdę kosztować okaże się po rozpisaniu przetargu. Tak samo nie wiemy ile będą kosztować nowe komputery do CEiS na które przeznaczyliśmy 540tys.
    Jarper przez lata działał na terenie gminy, jako firma komercyjna. Proszę nie wmawiać ludziom, że topografia gminy jest tak skomplikowana.
    Jeszcze raz podkreślam, że postawa firmy nie jest idealna w początkowym etapie. Może potrzebują kilku tygodni, aby poznać wszystkie nieruchomości. Kwestia topografii to tylko jeden z problemów. Są problemy dróg prywatnych, pozamykanych furtek, innych kodów. Były przypadki składania skarg na firmę gdyż nie opróżniła pojemnika, który stał „tam gdzie zawsze, czyli za stodołą lub garażem” itd. Niektóre nieruchomości miały status wielorodzinnych zamiast jednorodzinnych lub na odwrót. „Wmawiać ludziom” – pozostawię to bez komentarza.

    Serdecznie pozdrawiam

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka