Dodaj do ulubionych

Okecie Lotnisko rozbudowa protest

30.03.07, 12:10
Nie dla rozbudowy Okęcia


Jak poinformowała Gazeta Wyborcza Dyrekcja PP Porty Lotnicze powróciła do
starej koncepcji budowy III pasa startowego na lotnisku Okęcie …..

Oznacza to bardzo poważne zagrożenie bowiem tworzy warunki do rozbudowy
lotniska Okęcie do poziomu 20 mln pasażerów na rok. W latach 2002-2005 jako
Przewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury podjąłem działania na rzecz
ograniczenia uciążliwości lotniska (ograniczenie lotów nocnych i wojskowych ,
powołanie lotniska Modlin i przeniesienie nań tanich przewoźników,
uruchomienie prac komisji międzyresortowej dla lokalizacji nowego lotniska
dla aglomeracji warszawskiej ,przyśpieszenie rozbudowy infrastruktury
transportowej wokół lotniska Okęcie ) .To z mojej inicjatywy publicznie od
ówczesnego Prezydenta Warszawy ,kierownictwa PP Porty Lotnicze ,Szefostwa
Resortu Infrastruktury padły zapewnienia ,że budowa Terminala II kończy
proces poszerzania lotniska Okęcie .Zapowiadano też rekompensaty dla
mieszkańców za uciążliwość pozostawania w strefie oddziaływania Lotniska i
wprowadzenia Obszaru Ograniczonego Użytkowania wokół Lotniska Okęcie.
Nie dotrzymano zobowiązań dlatego mówię NIE .

Jeśli chcesz poznać moje opracowanie o zagrożeniach dla okolic lotniska wejdź
na
WWW.dawidy.bankowe.com.pl

Janusz Piechociński WWW.piechocinski.blog.onet.pl ,
janusz@piechocinski.pl
Edytor zaawansowany
  • dancake 06.04.07, 11:03
    Uważam, że jest to jeden z najważniejszych tematów wokół którego mieszkańcy
    naszej okolicy (nie tylko Mysiadła) powinni się zjednoczyć i mówić jednym
    głosem. Przykład bezsensownych dyskusji i oskarżeń na innych tematach na tym
    forum pokazuje, że nie będzie to łatwe.
    Popieram inicjatywę wspólnego działania w tej sprawie, od naszego zaangażowania
    zależeć może, czy i ile samolotów będzie krążyło nad naszymi domami.
    Do Pana Janusza mam prośbę o bieżące informowanie nas (za pośrednictwem tego
    forum) o statusie sprawy.
    Pozdrawiam.
  • owrank 06.04.07, 12:42
    to ja podwieszam, zeby było widoczne
  • komokecie 10.04.07, 16:05
    Przyłącz się do akcji protestacyjnej Komitetu Obrony Mieszkańców Lotniska
    Okęcie i pod adres wojt@lesznowola.waw.pl wyślij
    swój list.
    Potwierdzenie nadania wyślij też na komokecie@gazeta.pl .
    Poproś sąsiadów i znajomych żeby zrobili to samo .O kolejnych działaniach KOM
    Okęcie będziemy informować na bieżąco.



    Pani Maria
    Jolanta Batycka Wąsik
    Wójt gminy
    Lesznowola


    Pani
    Hanna Kosik Przewodnicząca
    Rady
    Gminy Lesznowola





    W związku z zaawansowanymi pracami przygotowawczymi Przedsiębiorstwa
    Państwowego Porty Lotnicze nad rozbudową Lotniska Okęcie ( plany budowy III
    pasa startowego na południowych obrzeżach terenów lotniska Okęcie ) zwracam
    się do Pani Wójt i Pani Przewodniczącej o podjęcie uchwały rady Gminy
    Lesznowola przeciwko planom rozbudowy Lotniska Okęcie i podjęcie skutecznych
    środków prawnych dla obrony interesu mieszkańców
    północnej i północno-wschodniej części gminy Lesznowola .



    z wyrazami szacunku
  • ordyl 13.04.07, 11:07
    Witam

    Wczoraj odbyła się rada sołecka. Zaproszony na nią Janusz Piechociński
    przedstawił nam sytuację oraz możliwości protestów.
    Rada podjęła decyzję aby na najbliższym festynie w Nowej Iwicznej ustawić
    stoisko oraz zbierać podpisy mieszkańców w tej sprawie. Wszystkich chętnych do
    pomocy lub wsparcia protestu zapraszamy do współpracy.

    Nasze stanowisko przekażemy pozostałym radom sołeckim oraz radzie gminy i
    staroswtu. Również podjęliśmy działania w celu nawiązania kontaktów z
    ościennymi gminami.

    Podsumowując wczorajszą dyskusję im więcej protestów im więcej ludzi
    zaangażowanych w te działania tym większe prawdopodobieństwo odrzucenia
    pomysłów rozbudowy lotniska Okęcia.

    Zdrówka

    ps spotkanie zakończyło się późno więc miałem możliwość obserwacji startów
    samolotów po godzinie 24:00. Jest to niedopuszczalne szczególnie w kontekście
    mó obrońców tego pomysłu. Na szczęście byłem tak zmęczony dniem że usnąłem
    bardzo mocno i nie słyszalem już następnych. o siódmej obudził mnie zbłakany
    samolot nad moim domem i dobrze bo zdążyłem do pracy.
  • owrank 13.04.07, 12:51
    > ps spotkanie zakończyło się późno więc miałem możliwość obserwacji startów
    > samolotów po godzinie 24:00. Jest to niedopuszczalne szczególnie w kontekście

    tyle, że ktoś napisał na forum, że jedną z korzyści z 3 pasa będzie możliwość
    obłużenia znacznie więcej samolotów w dzień DZIEKI temu ograniczenia w lotow w
    nocy...
  • ordyl 13.04.07, 13:25
    owrank napisał:
    >
    > tyle, że ktoś napisał na forum, że jedną z korzyści z 3 pasa będzie możliwość
    > obłużenia znacznie więcej samolotów w dzień DZIEKI temu ograniczenia w lotow
    w nocy...

    tak samo jak fakt że cieszą się mieszkańcy Ursynowa.
    teraz lata 8 mln będzie latało 20 milionów.
    Okęcie nie przestrzega ani zobowiązań ani nie wypłaca odszkodowań.
    jedynym ratunkiem jest budowa lotniska lub lotnisk na obrzeżach Warszawy ,
    wtedy automatycznie ruch będzie tam przenoszony.
    Zamiast inwestować właśnie w to na siłę się topi kase w Okęciu.
    Te wszystkie obietnice sa nic nie warte.
    Budowa drugiego terminala miała już coś odciążyć. jest gorzej niż było. Z roku
    na rok jest coraz gorzej.

    Jeśli powstanie drugi pas będą nad nami latały samoloty z czym się to wiąże ?
    Na dzień dzisiejszy korytarz jest wyznaczony poza nami a i tak zdarza się że
    latają.

    Następna sprawa rozbudowa Okęcia to również kłopot komunikacyjny w kontekście
    obwodnicy ale również zwiększonego ruchu do lotniska (cargo).

    ten temat był kiedyś poruszany wraz z pismem protestacyjnym.

    Kiedyś mnie przekonywano że budowa nowego lotniska to potworne koszty. że
    taniej jest okęcie rozbudować. Jak widać ta rozbudowa wciąż trwa wybudowano już
    drugi terminal były budowane parkingii w dalszym ciągu jest to nie wydolne.
    Teraz budujemy drugi pas nowy terminal etc.
    W planach jest jeszcze dojazd do lotniska połaczenie szynowe ile to kosztuje
    lub już kosztowało?
    używane sa argumenty wygody dla warszawiaków że blisko. mieszkam tu
    codziennie latam średnio raz na 3 lata.
    Ruch lotniczy w większym stopniu zapewne obsługuje mieszkańców spoza Warszawy.

    Jak usłysze jakiś racjonalny argument to się pokajam na razie to jest albo
    ściema albo obietnice bez pokrycia.

    Zdrówka
  • owrank 13.04.07, 15:44
    dla jasności - jestem absolutnie przeciw drugiemu pasowi startowemu na
    Piaseczno.
    Ja zacząłęm się jakiś czas temu interesować tematem i sam byłem zaskoczony że
    jak najbardziej jest korytarz powietrzny nad Nową Iwiczną. I co więcej
    korytarzy startowych nad Warszawą jest tak ponad 10 a nie 4 (czyli po jednym na
    kierunek każdego pasa) i właśnie jeden z nich na punkt startowy SOPEL leci
    bezpośrednio nad NI a nie na Piaseczno.
  • berecik1962 15.04.07, 02:20
    > Wiadomo nie od dziś, że Okęcie jet za małe i leży za blisko centrum miasta.
    > Dodatkowo jest fatalnie skomunikowane (jedna czteropasmowa droga dojazdowa, po
    > dwa pasma ruchu w każdy kierunku) i położone na kierunku najintesywniejszego
    > rozwoju aglomeracji. Ponadto, w celu zaoszczędzenia drogiego paliwa samoloty
    > często latają "na skróty" nie trzymając sie korytarza dolotowego lotniska.
    > Codziennie co najmniej jeden przelatuje nad ulicą Mleczarską lub jeszcze dalej
    > na zachód od korytarza. Dlatego popieram protest przeciwko tej inwestycji,
    > jako głos rozsądku dlatego, że: primo, nawet jeżeli utrzymany zostanie
    > "wolumen" pasazerów Okęcia, to wzrośnie ilość operacji lotniczych na tym
    > lotnisku; secundo, nowy port lotniczy to konieczność; tertio, to szansa dla
    > nowych obszarów i infrastruktury na rozwój.
    > Stop dalszym inwestycjom na Okęciu!
  • ordyl 16.04.07, 14:33
    W dniu 30 marca 2007 odbyło się mieszkańcow Włoch z burmistrzem Włoch

    Godzina 19:00 - głos zabierają mieszkańcy - padają następujące pytania i
    problemy :

    1. LOTNISKO - większość domów i mieszkańców jest starsza niż lotnisko, byli tu
    pierwsi i nie zgadzają się na budowę 3 pasa -
    Dlaczego lotnisko nie płaci podatku od nieruchomości? Ile dzielnica dostaje od
    lotniska , ile powinna i co dzielnica zrobiła czy zrobi , aby PP Porty Lotnicze
    zaczęło płacić ten podatek?


    Jak widać Włochy również protestują.

    Zdrówka
  • janoush 18.04.07, 10:56
    1. LOTNISKO - większość domów i mieszkańców jest starsza niż lotnisko, byli tu
    pierwsi i nie zgadzają się na budowę 3 pasa

    Tadeusz, może już dość bicia piany :). Cenię Janusza Piechocińskiego, ale sprawa
    trzeciego pasa to chyba jest trochę na wyrost...
    Nie wiem jak pewne są informacje o jego budowie, ale wierz mi, jest jedna
    podstawowa przeszkoda w wykonaniu tej inwestycji:
    Aby to zrobić należało by zburzyć postawiony dopiero 10 lat temu budynek Centrum
    Zarządzania Ruchem Lotniczym. Dlaczego ? Ano dlatego, że procedury podejścia do
    lądowania (STAR) jak i procedury startu (SID) mają swoje ograniczenia i nie moga
    być one w żaden sposób przekraczane - inaczej pas jak i całe lotnisko nie
    zostanie dopuszczone do ruchu. Budynek CZRL stoi o prostu w takim miejscu, ze
    nijak nie da się wcisnąć dodatkowego pasa. Wyburzenie budynku wiązałoby się z:
    1. Odszkodowanie dla PAŻP w celu wybudowania nowego budynku CZRL w celu
    zachowania ciągłości bezpieczeństwa ruchu lotniczego.
    2. Wysiedlenia i odszkodowania dla mieszkańców, którzy mieszkaliby w strefie
    budowy (teren PPL w tym kierunku jest za mały na dodatkowy pas ze strefą ochronną)
    3. Wybudowanie samego pasa, ale także urządzeń dodatkowych (ILS, CALVERT, VORy,
    i innych systemów świetlnych i nawigacyjnych, co nie jest małym kosztem.

    To są naprawdę olbrzymie koszty. PPL obecnie nie może sobie pozwolić na to,
    zwłaszcza po wejściu ustawy o PAŻP z grudnia 2006 roku.

    >Dlaczego lotnisko nie płaci podatku od nieruchomości?

    To chyba powinna gmina egzekwować ?

    I żeby nie było - nie pracuję już w PPL :)

    Pozdr.
    Janusz
  • owrank 18.04.07, 12:09
    rzecz w tym, że naszym kraju jak się okaże, że ktoś ma intereses w tej
    rozbudowie to na budowę Modlina/Mszczonowa kasy nie bedzie ale na odszkodowania
    i pieniądze o których piszesz środki się znajdą (nawet jeżeli będą wyższe niż
    inwestycja w nowe lotnisko).
    Ja pozwoliłem sobie 2 tygodnie temu zadzwonić do rzecznika PPL - bardzo miły i
    sympatyczny człowiek, potraktował moje pytanie (pomimo, że jestem osobą
    prywatną, żadnym dziennikarzem czy coś) bardzo poważnie i udzielił dosyć
    ciekawej odpowiedzi, że i owszem są starania aby była "rezerwa na teren" pod
    nowy pas (zapewne chodzi o kolizję z drogą) ale czy kiedykolwiek to powstanie
    to nie wiadomo bo jest to proces kilkuletni (może nawet do 10 lat) i nie
    wiadomo co się przez ten czas stanie - jakie będą decyzje, kolejne rządy,
    możliwości rozwoju innych lotnisk czy strategia głównego klienta czyli LOTu...
  • zielinsp 19.04.07, 14:21
    Próbował uśpić Twoją czujność :)). Wg mnie skuteczna rezerwacja terenu
    spowoduje powstanie pasa prędzej czy później, ale nieuchronnie. I dlatego
    trzeba działać już.
    Z tego co zrozumiałem, budowa POW w obecnie projektowanym kształcie z Konotopy
    do Puławskiej skutecznie ten pomysł zablokuje. I za tym powinniśmy lobbować
    również, bo to nasz podwójny intertes.
  • owrank 19.04.07, 14:52
    nie wiem czy skutecznie bo prawda jest taka, że droge zawsze można puścić w
    tunelu. Oczywiście ja nie wiem o jakiej kolizji mowa czyli czy kolizja jest na
    długośći pasa 3000m czy na jego szerkości 60 metrów ale w Paryżu na Charless de
    Gaulle drogi kołowania przecinają autostradę chyba nawet w kilku miejscach...
  • zielinsp 19.04.07, 15:32
    No właśnie chodzi o to żeby tego tunelu nie było, a trasa biegła po śladzie
    obecnie projektowanym. I wtedy nie będzie kolizji w kołowaniu, ale w starcie i
    lądowaniu, a to już jest mam nadzieję nie do przeskoczenia.
  • owrank 19.04.07, 16:13
    patrzc okiem laika to w czasie budowy trasy można ją wrzucić do tunelu a raczej
    do "zagłębienia" - to bardzo fajnie właśnie widąc w Paryżu gdzie autostrada
    idzie w zagłębiniu a nad nią są poukładane betonowe płyty, równe z poziomem
    powierzchni lotniska. Także patrząc okiem laika można to zmienić na etapie
    budowy trasy
    Oczywiśćie jestem przeciw jako mieszkaniec NI, ale byłby ostrożny twierdząc, że
    wydanie pozwolenia na budowę trasy całkowicie zamknie drogę do 3ciego pasa...
  • 6erard 19.04.07, 16:50
    Naprawdę, aż tak przeszkadzają wam te samoloty ?
    Mi osobiście bardziej przeszkadzają chamscy kierowcy, którzy jadą bez
    wyobraźni – ulica Graniczna czy Łabędzia to nie droga szybkiego ruchu. A jak
    widzę barana w terenówce czy innym samochodzie ( niezłej klasy) skaczącym
    na „ leżących policjantach” i jadących dużo powyżej 50km/h . Tylko lać, bo
    tłumaczenie nie pomoże - trzeba mieć mózg a nie sieczkę.

    Chyba poszalałem trochę ze swoimi wywodami :)

    Wracając do lotniska, większość lotów jest w godzinach 6:30 – 22:00
    więc prawie ich nie słychać na pewno nie bardziej niż sąsiada szalejącego w
    sobotni poranek z kosiarką spalinową na działce 300 m2
    Szczerze mówiąc gdyby Okęcie miało być naprawdę lotniskiem z „klasą” to jestem
    w stanie iść na kompromis, bo to, co jest teraz ……………
    Owszem nowy terminal 2, jest zrobiony fajnie, ale co z tego jak są tam tylko
    przyloty. A samoloty nie stają przy rękawach tylko wszędzie kursują autobusy.

    Proszę nie myśleć, że jestem całkowitym zwolennikiem takiego rozwiązania. Też
    bym wolał, żeby powstało nowe lotnisko z drugiej strony Warszawy. A to zostało
    doprowadzone do porządku.
    Tylko ile trzeba na to czekać - skoro rocznie budujemy, aż 7 km autostrad.

    Uczmy się sztuki kompromisu – a będzie nam się żyło lepiej i łatwiej.


    Pozdrawiam

    Gerard Gielecinski
  • owrank 20.04.07, 08:56
    na temat kierwców wolę nic nie mówić, bo sam podobnie jak 99% kierowców nie
    przestrzegam prędkośći na Puławskiej (tam ze 20-30% trasy jest na ogrniczeniu
    50 km/h). Problem o którym mówisz jest równiez widoczny w NI za torami, gdzie
    nie ma spowalniaczy i na odcinku przystanek kolejowy - ulica Kielecka niektórzy
    sportowcy osiągaja pod 100 km/h

    kompromis został zawarty przed budową terminala 2 - ustalono, że jest zgoda na
    terminal 2 pod warunkiem otworzenia drugiego lotniska oraz, że terminal 2 to
    ostatnia rozbudowa Okęcia. Weź pod uwagę, że JUŻ ilość lotów ogromnie wzrosła
    przez ostatnie kilka lat - i to był właśnie kompromis. Natomiast od dwóch lat
    blokuje się (podobno jest w tym jakaś celowość) odpalenie Modlina i po cichu
    szukuje się kolejna ogromna rozbudowa Okęcia, metodą faktów dokonanych.



  • 6erard 20.04.07, 10:15
    Kompromis już był ?
    Może i był, tylko powiedz mi dlaczego osoby które do tego kompromisu
    doprowadziły nie sporządziły stosownych umów obwarowanych takimi karami
    finansowymi, że na pewno nikt by się nie zastanawiał nad rozbudową bo po
    prostu by się nie opłacało.

    Chyba osoby zajmujące się tą sprawą wcześniej, nie są osobami które wierzą w
    zapewnienia typu „ … jak mój brat będzie prezydentem to ja nie będę
    premierem …”
    Panie Januszu - nie bądźmy naiwni.


    Czy ktoś ma w tym interes, a czy jest jakaś inwestycja w której go ktoś niema?

    Ponadto może „Myszka” nas obroni w końcu jest wysoka, postawmy na niej jeszcze
    10 metrowy maszt jakiejś sieci komórkowej. A na pewno samoloty nie będą nad
    nami latały :)
    Z tym, że ci co mieszkają na ostatnim piętrze będą mogli gotować jajka
    przykładając do sufitu ( super mikrofala).


    ….. Problem o którym mówisz jest równiez widoczny w NI za torami, gdzie
    nie ma spowalniaczy i na odcinku przystanek kolejowy - ulica Kielecka niektórzy
    sportowcy osiągaja pod 100 km/h ……

    Nie uważam, że są potrzebne spowalniacze na drogach, wystarczy choć trochę
    wyobraźni, a jak do kogoś nie dociera to należy go zabrać do kostnicy niech
    zobaczy ciało potrąconego dziecka.
    ( czujemy się bezpiecznie w naszych potężnych samochodach –
    prawdziwi „MACZO” !!!)


    Pozdrawiam

    Gerard Gielecinski
  • ordyl 20.04.07, 10:26
    Cześć Gerard
    Wytłumacz mi na czym ma polegać kompromis?
    Nie będzie 4 pasa?

    Samoloty latają kiedy chcą startują z połowy pasa, na moim ogródku słyszę
    samoloty nie samochody.

    Jesteś za rozbudową ?

    Zdrówka
  • 6erard 20.04.07, 12:01
    Mi osobiście nie przeszkadzają latające samoloty.
    Oczywiście, że wolał bym słyszeć codziennie odgłosy natury, a nie zgiełk
    miejski.
    Tylko, że to jest nie do osiągnięcia na terenach tak bliskich Warszawy.

    A co jest kompromisem dla mnie? To, że jak zacznie mi to przeszkadzać to
    dostanę rekompensatę za uciążliwość i będę mógł się przeprowadzić gdzie indziej.
    Na razie mi to miejsce pasuje, właśnie na bliskość Warszawy, lotniska, dworca
    itp. A zarazem blisko lasu.

    To lotnisko czy nowe, niema znaczenia samoloty In tak będą musiały latać nad
    czyimś domem. Uważacie, że okoliczni mieszkańcy Modlina są szczęśliwi z
    pomysłu, że powstanie tam lotniska?

    Nie stosujmy „spychologii”!!! jak coś jest niewygodne dla nas, nie możemy
    patrzeć tylko na swój ogródek. Owszem rozbudowa Okęcia była by uciążliwa dla ca
    50 tys. ludzi. Ale wygodą dla ilu?

    Nie mogę zająć na razie stanowiska w sprawie rozbudowy lotniska, niema żadnych
    konkretów. Więc po co pisać protesty jak będzie miało być rozbudowane to i
    tak będą musieli do nas wystąpić. A gmina nie zajmie stanowiska bez opinii
    mieszkańców. A że w większości opinie pewnie będą negatywne to i stanowisko
    Gminy nie będzie inne.

    Mysiadło i Iwiczna to nie „Natura2000” więc Unia raczej nas nie poprze, a
    raczej była by za.
    Wiec wygląda na to, że jesteśmy na trochę słabszej pozycji ( czyli jak miała by
    być rozbudowa to będzie, a protesty będziemy mogli słać do samego Pana Boga) A
    istotą całej sprawy jest to, żeby była jakaś rekompensata, a nie tylko
    słomiane obietnice jak przy terminalu drugim.


    Pozdrawiam

    Gerard
  • ordyl 20.04.07, 12:41
    6erard napisał:

    > Mi osobiście nie przeszkadzają latające samoloty.
    > Oczywiście, że wolał bym słyszeć codziennie odgłosy natury, a nie zgiełk
    > miejski.
    > Tylko, że to jest nie do osiągnięcia na terenach tak bliskich Warszawy.
    Nie przeszkadzają - korytarz jest trochę dalej, ale to odczucie subioektywne

    >
    > A co jest kompromisem dla mnie? To, że jak zacznie mi to przeszkadzać to
    > dostanę rekompensatę za uciążliwość i będę mógł się przeprowadzić gdzie
    indziej
    Jest to kompromis ludzie wyjażdzaja do Anglii Irlandii i dalej. Czy to jet
    stanowisko PO? Ostatni gasi światło?

    > .
    > Na razie mi to miejsce pasuje, właśnie na bliskość Warszawy, lotniska, dworca
    > itp. A zarazem blisko lasu.
    Szczególnie bliskośc lotniska jest dla nas korzystna. Ile razy korzystałeś z
    lotniska?

    >
    > To lotnisko czy nowe, niema znaczenia samoloty In tak będą musiały latać
    nad
    > czyimś domem. Uważacie, że okoliczni mieszkańcy Modlina są szczęśliwi z
    > pomysłu, że powstanie tam lotniska?
    Modlin chcę lotniska jest to dla nich szansa. my nie chcemy.
    tu jest uciążliwość dla 50 tysięcy tam 5.
    >
    > Nie stosujmy „spychologii”!!! jak coś jest niewygodne dla nas, nie
    > możemy
    > patrzeć tylko na swój ogródek. Owszem rozbudowa Okęcia była by uciążliwa dla
    ca
    Warszawa potrzebuje nowoczesnego lotniska. Ja ostatnio korzystalem z
    Krakowskiego bo jest tańsze więc o czym rozmawiamy


    > 50 tys. ludzi. Ale wygodą dla ilu?
    Niewygoda dla całego południa W-wy ze względu na uciążliwość węzła
    komunikacyjnego lotnisko. jeżeli zwiększymy ilość lotów do 20 mln ta
    uciążliwość będzie jeszcze większa.

    >
    > Nie mogę zająć na razie stanowiska w sprawie rozbudowy lotniska, niema
    żadnych
    >
    > konkretów. Więc po co pisać protesty jak będzie miało być rozbudowane to i
    > tak będą musieli do nas wystąpić.
    W Polsce dzieją się różne rzeczy np. w Piasecznie osiedla Multi-Hekk. Np
    Rospuda. Jeżeli będziemy czekać z założonymi rękami to obudzimy sie z ręką w
    nocniku.
    A gmina nie zajmie stanowiska bez opinii
    > mieszkańców. A że w większości opinie pewnie będą negatywne to i stanowisko
    > Gminy nie będzie inne.
    > Mysiadło i Iwiczna to nie „Natura2000” więc Unia raczej nas nie pop
    > rze, a
    > raczej była by za.
    Można mówić że zdrowie susła lub zimorodka jest ważniejsze niż 50 tysięcy
    ludzi ale czy Unia to poprze?

    > Wiec wygląda na to, że jesteśmy na trochę słabszej pozycji ( czyli jak miała
    by
    >
    > być rozbudowa to będzie, a protesty będziemy mogli słać do samego Pana Boga)
    Tak jest w Polsce my politycy z arogancją władzy i mieszkańcy-tubylcy którzy
    mają siedzieć cicho. Tylko potem się nie ma co dziwić że na wybory ludzie nie
    chcą chodzić. Weź przykład ze starszego kolegi Janusza Piechocińskiego i
    zainteresuj się problemami ludzi.

    A
    > istotą całej sprawy jest to, żeby była jakaś rekompensata, a nie tylko
    > słomiane obietnice jak przy terminalu drugim.
    Rekompensata nie została jeszcze nikomu wypłacona bo porty nie mają na to
    pieniędzy. I tak za wszystko zapłaci skarb państwa i my.

    Sry Gerard że tak ostro ale wszystkich zwolenników Okęcia tak traktuje.
    mam nadzieje że się dołaczysz do naszego protestu.
    Życzę zdrówka i mam nadzieje że znajdziesz dla nas czas.
  • owrank 20.04.07, 13:06
    > Mi osobiście nie przeszkadzają latające samoloty.
    mi dzisiaj też nie ale najwidoczniej nie wiesz jak może iść korytarz powietrzny
    jeżeli powstanie nowy pas - około 1 km od auchan, w kierunku torów, czyli zdaje
    się przez środek NI i częściowo nad MY.

    > A co jest kompromisem dla mnie? To, że jak zacznie mi to przeszkadzać to
    > dostanę rekompensatę za uciążliwość i będę mógł się przeprowadzić gdzie
    właśnie w tym rzecz że rekompensat póki co żadnych dla nikogo nie ma, z
    wyznaczeniem strefy uciązliwości sa jakieś dziwne jazdy bo ktoś ją odrzucił,
    bierze pod uwagę stan lotów sprzed kilku lat itp. itd.

    > Na razie mi to miejsce pasuje, właśnie na bliskość Warszawy, lotniska, dworca
    pytanie czy będzie Ci pasowało jak będziesz miał co 10 minut huk samolotu
    powiedzmy maks 500 metrów od Ciebie a Twojego domu nikt nie bedzie chciał
    jeżeli nie opuścisz 20% z ceny

    > To lotnisko czy nowe, niema znaczenia samoloty In tak będą musiały latać nad
    > czyimś domem. Uważacie, że okoliczni mieszkańcy Modlina są szczęśliwi z
    > pomysłu, że powstanie tam lotniska?
    Mszczonów się "zabija" o lotnisko, bo dla mniejszych miejscowości to szansa na
    nową drogę, inwestycje, miesjca pracy czy wzrost wartości ziemii wokół (pod
    nowe centra logistyczne)

    > Nie stosujmy „spychologii”!!! jak coś jest niewygodne dla nas, nie
    pytanie do zastanownia : czy lotnisko powinno latać nad głowami circa 500
    tysięcy Warszawiaków i osób z okolicy Wawy (tylko w mieście i gminie Piasczno,
    gminie Konstancin, gminie Lesznowola możesz liczyć ponad 100 tysiecy
    mieszkańców) czy przeszkadzać 5 tysiącom ludzi z Mszczonowa ? Ja widzę różnicę.

    >> 50 tysięcy które podajesaz to mieszkało w samym Piasecznie w 2004 roku a
    nowy korytarz szedłby mniej więcej przez centrum Piaseczna a gdzie gmina
    Piaseczno i okoliczne gminy. Poza tym lotnisko ma dwa kierunki - policz jeszce
    Włochy które są dużo bardziej zurbanizowane....

    dam Ci przykład - w tej chwili w Nowej Iwicznej za torami powstają 3 osiedla
    domów jednorodzinnych na jakies 250 domów gdzie może zamieszkać nawet 1000
    osób...

    > Nie mogę zająć na razie stanowiska w sprawie rozbudowy lotniska, niema żadnych
    > konkretów.
    konkretów jest mnóstwo bo te pomysły wracają od 15 lat, co najlepsze że pomija
    się również fakt, że przez 15 lat za równo Piaseczno jak i Włochy mocno się
    zmieniły. Chcesz mapę jak ma iśc nowy pas ??? służę linkiem.

    > tak będą musieli do nas wystąpić.
    z czym wystąpić ? przecież oni tylko zwiększą ilość lotów. Jakby mieli nowe
    budować to może by kogoś o coś pytali....

    > Wiec wygląda na to, że jesteśmy na trochę słabszej pozycji ( czyli jak miała
    > być rozbudowa to będzie, a protesty będziemy mogli słać do samego Pana Boga)
    jedynym naszym orężem sa tak naprawdę ludzie, którzy tu miszkają którzy znają
    ludzi, którzy decydują...

    Pozdrawiam
  • ktos_z_mysiadla 20.04.07, 14:19
    6erard napisał:
    > Mi osobiście nie przeszkadzają latające samoloty.

    Ale większości mieszkańców Mysiadła przeszkadzają.
    Decydując sie na funkcję publiczną brał Pan zapewne pod uwagę, że bedzie Pan
    reprezentował interesy wyborców, nie tylko swoje własne. Obserwując nasze życie
    polityczne widzimy, że nie zawsze tak jest, ale chcę wierzyć, że w Pana
    przypadku tak było.

    > Więc po co pisać protesty jak będzie miało być rozbudowane to i
    > tak będą musieli do nas wystąpić.

    Wydaję mi się, że lepiej protestować zanim zapadną jakiekolwiek decyzję.
    Później może być za późno.
    Osobiście popieram sprzeciw w sprawie rozbudowy lotniska.
  • 6erard 20.04.07, 15:02
    Moje stanowisko i opinie są wyłącznie moimi własnymi poglądami.

    Szanuję Pana Janusza, ale wybacz nie do końca się z nim zgadzam.
    … powołanie lotniska Modlin i przeniesienie nań tanich przewoźników …
    60km od Warszawy, tanie linie przestaną być tanie, trzeba będzie doliczyć koszt
    i czas dotarcia. Na Okęcie z Warszawy czy okolic możesz dotrzeć nawet
    komunikacją miejską, taksówka z Mysiadła 40 zł. Ile będzie kosztowało dotarcie
    na Modlin i czym?

    Skoro rekompensaty nie zostały wypłacone, to należy sprawę skierować do sądu i
    komornika.

    …..To z mojej inicjatywy publicznie od
    ówczesnego Prezydenta Warszawy ,kierownictwa PP Porty Lotnicze ,Szefostwa
    Resortu Infrastruktury padły zapewnienia ,że budowa Terminala II kończy
    proces poszerzania lotniska Okęcie .Zapowiadano też rekompensaty dla
    mieszkańców za uciążliwość pozostawania w strefie oddziaływania Lotniska i
    wprowadzenia Obszaru Ograniczonego Użytkowania wokół Lotniska Okęcie. …….

    Ale z tego co widać nikt tych zapewnień nie spisał jako umowy.


    Ad owrank
    …. jedynym naszym orężem sa tak naprawdę ludzie, którzy tu miszkają którzy
    znają
    ludzi, którzy decydują.....

    Tak masz racje siła jest w ludziach. To może jak mamy taką siłę to powalczmy o
    to, żeby samoloty nie wychodziły poza korytarz powietrzny, a jak nie damy rady
    wymusić na PPL takiej błahostki ( przynajmniej dla tych którzy decydują jak
    piszesz) to tym bardziej nie zablokujemy rozbudowy.
    Ad ktos_z_mysiadla
    Masz rację! ale jak powyżej napisałem poglądy tutaj prezentowane są tylko i
    wyłącznie moimi. I zapewnia cię, że tam gdzie mam reprezentować grupę
    społeczną to czynię.


    Dlatego proponuję zorganizowanie spotkania z PPL odnośnie rozbudowy. Jest nowy
    prezes
    ( chociaż niewiadomo czy go nie zmienią zanim odbędzie się spotkanie) sądzę
    że, od tego powinniśmy zacząć a dopiero potem ew. protestować.
    Jeśli wyrazicie aprobatę na takie spotkanie, to zadzwonię do PPL w celu
    organizacji w/w sptkania.

  • ordyl 20.04.07, 15:11
    ad spotkanie
    Janusz organizuje takie spotkanie. Czy nie moglibyście skorelować swych działań?
    Na takim spotkaniu fajnie żeby był również szef PPL.

    Z resztą się nie zgadzam. Szczególnie z umowami i zawartym kompromisem.
    Ten kompromis tez był oprotestowany i mieszkańcy się na niego zgadzali. Jak
    widać mieli rację bo PPL nie zamierza przestrzegać umów.

    Rekompensaty poszły do Strasbourga niestety w dziwnym kraju żyjemy,
    prokuratury umarzaja sprawy , a przestępcy paraduja po ulicach. Czy to się
    kiedys zmieni zależy od polityków.

    Tanie linie chca latać z Modlina , Cargo pewnie też byłoby zrobić tam wygodniej.
    Jest szansa na hub przesiadkowy. Upór przy Okęciu jest antyrozwojowy.

    Okęcie nigdy nie będzie nowoczesnym lotniskiem Modlin Sochaczew ma taka szansę.

    Przykłady innych miast powinny nas uczyć.

    Zdrówka

    Ps to jest takie polskie każdy organizuje na własną rękę. Skoordynumy nasze
    działania. Jeśli Janusz był liderem protestu to pomóżmy mu a nie tworzymy
    kolejne wirtualne byty.
  • 6erard 20.04.07, 15:39
    Przepraszam, ale ani ja ani Pan Janusz do siebie nie dzwoniliśmy odnośnie
    takiego spotkania. Więc skoro Pan Janusz organizuje takie spotkanie to bardzo
    mnie to cieszy.

    Panie Januszu jeśli potrzebuje Pan jakiejś pomocy przy organizacji w/w
    spotkania to służę swoim czasem. ( prześlę swoje namiary na maila)


    Wiesz dlaczego tanie linie chcą przenieść się na inny port lotniczy – bo będzie
    dla nich taniej.
    I będą mieli lepsze warunki. Bo chyba się zgodzicie, że Etiuda nie wygląda
    jak port lotniczy.
    Tylko co z klientami. Ja uważam, że jest to naprawdę daleko. A koszt dojazdu +
    cena biletu+ czas dojazdu, wyniesie tyle co polecieć LOT-em z Okęcia.

    Tadziu kompromisem będzie też powstanie nowego lotniska „Modlin” a na Okęciu
    przestrzeganie korytarza powietrznego. Tylko czy taki uzyskamy ? Oby.



    Pozdrawiam

    Gerard



  • ordyl 20.04.07, 16:10
    6erard napisał:

    > Wiesz dlaczego tanie linie chcą przenieść się na inny port lotniczy – bo
    > będzie
    > dla nich taniej.
    > I będą mieli lepsze warunki. Bo chyba się zgodzicie, że Etiuda nie wygląda
    > jak port lotniczy.
    > Tylko co z klientami. Ja uważam, że jest to naprawdę daleko. A koszt dojazdu
    +
    > cena biletu+ czas dojazdu, wyniesie tyle co polecieć LOT-em z Okęcia.
    Odnoszę wrażenie że do pracy dojeżdzam samolotem.
    20 milionów rocznie pasażerów nie jest z Mysiadła Włoch Ursynowa i Piaseczna.
    Większośc pasażerów jest spoza W-wy i jest im wszystko jedno czy to będzie
    Okęcie (droższe opłaty) czy Modlin Sochaczew Mińsk. Problemem jest
    infrastruktura w przypadku tych lotnisk poza W-wą mają albo mogą mieć lepszą od
    Okęcia a co za tym idzie łatwiejszy dojazd. Gdyby było jak mówisz tanie linie
    nie upierałyby sie przy Modlinie bo straciłyby klientów na rzecz Okęcia.
    Logiczne?

    Obalanie mitów na temat lotniska jest najgorsze, nie ma argumentów "za"
    Okęciem.

    >
    > Tadziu kompromisem będzie też powstanie nowego lotniska „Modlin” a
    > na Okęciu
    > przestrzeganie korytarza powietrznego. Tylko czy taki uzyskamy ? Oby.
    Jak ktoś powiedział w Polsce przestrzeganie prawa jest dla ..... lub
    czasopisma i inne rośliny.

    Zdrówka
  • 6erard 20.04.07, 16:34
    Tadziu nie możesz mówić, że niema argumentów za Okęciem. Bo gdyby tak było to
    taki plan by nie powstał i nikt by go nie popierał.
    Nie wiem jaki są wszystkie argumenty za.

    Z tego co wiem to przebudowa pasów miałaby polegać na likwidacji pasa krótszego
    i wybudowanie równoległego do pasa głównego. Jak miały by wyglądać korytarze
    powietrzne i czy na rozwiązanie mające 15 lat jest zgodne z obecnymi
    przepisami, tak gęsta i wysoka zabudowa jaką widać w Piasecznie czy Mysiadle
    też ma chyba jakieś znaczenie ?
    Dlatego sądzę, że spotkanie o którym pisaliśmy pozwoli nam posiąść taką wiedze.


    Pozdrawiam

    Gerard
  • owrank 20.04.07, 15:26
    Modlin jest maks 40 km od centrum Wawy. Oczywiście samo przeniesienie na północ
    powoduje, że Piaseczno, które ma teraz bliżej będzie miało dużo dalej ale
    Żoliborz szybciej chyba dojedzie do Modlina niż na Okęcie w godzinach szczytu.

    dla porównania CDG w Paryżu jest nieco ponad 30 km od centrum

    ja osobiście uważam, że MOdlin wcale nie jest jakąś specjalnie ciekawą
    lokalizacją - lotnisko "narodowe" powinno być gdzieś między Warszawą a Łodzią

    oczywiście, że równocześnie z rozbudową MOdloina musi powstać kolejka tam -
    tory już są a to najważniejsze bo wystarczy modernizacja + ciekwaszy tabor

    póki co nie ma podstawy prawnej do rekompensat i niekoniecznie sąd przyzna Ci
    gratyfikację. Polska to nie USA, gdzie dostaniesz milion USD za to , że masz
    złe wyniki w pracy na skutek nie wyspania się spowodowanego hałasem samolotów.

    > Tak masz racje siła jest w ludziach. To może jak mamy taką siłę to powalczmy
    > to, żeby samoloty nie wychodziły poza korytarz powietrzny,
    to jest może ciekawostka, ale w naszej okolicy są trzy korytarze startowe a nie
    jak się powszechnie uważa jeden, także nie wiadomo czy napewno latają poza
    korytarzami.
  • my_name_is_juras 07.12.07, 15:15
    Zdaje sie że problem znów wraca jak bumerang. Ponoć ULC zwócił się
    do Hanny Gronkiewicz Waltz o pozostawienie rezerwy (zmianę trasy
    obwodnicy) tak by w przyszłości umożliwić rozbudowę Okęcia.

    Może warto sprawie łeb ukręcic w zarodku, nim sie okaże że wszyscy
    wszystko ustalili, tylko nikomu o tym nie powiedzieli...
    miasta.gazeta.pl/warszawa/1,86243,4674038.html
  • kojot66 28.02.08, 16:41
    Jak skutecznie zaprotestować przeciwko tej głupiej i bezsensownej
    rozbudowie?
    Jedna z mozliwości jest - sięgnięcie po nalezne odszkodowania.
    Wedle mojej wiedzy, w obszarze ograniczonego uzytkowania mieszka do
    100 tys. osób. Wielu z nich to właściciele nieruchomości. Rozbudowa
    Okęcia sposodowała powstanie oou, ale bez skutecznego wyegzekwowania
    odszkodowań na drodze sądowej nikt spośród tych właścicieli nie
    dostanie złamanego szeląga. Dopiero masowe wystąpienia do sądu i
    zasądzenie odszkodowań mogą zmienić tę sytuację. PPL, zamiast myslec
    o trzecich pasach i dalszych rozbudowach, będzie zmuszone do
    szukania środków na zaspokojenie słusznych roszczeń.
  • purchawek 28.02.08, 19:19
    no to procesujmy się i Okęcie zbankrutuje.
  • kojot66 20.03.08, 09:06
    Chcą milionów za hałas
    Piotr Szymaniak 18-03-2008, ostatnia aktualizacja 19-03-2008 22:35
    Co kilka minut huk nad głowami, przed którym nie chronią nawet
    dźwiękoszczelne okna. Po latach bojów sąsiedzi lotniska mogą się
    domagać od Portów Lotniczych odszkodowań lub wykupu gruntów.


    autor zdjęcia: Sołtys Seweryn
    źródło: Fotorzepa
    +zobacz więcejBędą loty, szkół nie będzie
    Latem na zewnątrz nie da się wytrzymać nie tylko z powodu hałasu,
    ale i zanieczyszczeń – mówi Artur Kamiński z Włoch. – Jakby tego
    było mało nie można budować mieszkań, szkół, przedszkoli, boisk.
    Będzie nam się tu żyło coraz gorzej, a nasza ziemia i domy tracą na
    wartości.

    Mieszkańcy okolic Okęcia od dawna domagają się odszkodowań od Portów
    Lotniczych. Dzięki ustanowieniu w sierpniu przez wojewodę
    mazowieckiego Obszaru Ograniczonego Użytkowania będą mogli uzyskać
    rekompensatę za poniesione straty. Od niedawna wspiera ich
    Stowarzyszenie Mieszkańców Obszaru Ograniczonego Użytkowania. Kilka
    dni temu złożyło ono dziesięć pierwszych wniosków o odszkodowania.

    A uzyskanie ich to dla mieszkańców prawdziwa droga prze mękę. Na
    własną rękę muszą kompletować setki stron dokumentacji, zamawiać
    drogie ekspertyzy, a później ewentualnie walczyć w sądzie.

    Termin składania dokumentów upływa za półtora roku. – Współpracujemy
    z renomowaną kancelarią prawniczą – mówi Barbara Szulc, członkini
    stowarzyszenia. – W przygotowaniu są kolejne wnioski.

    – Uciążliwość lotniska jest znana od lat, natomiast do tej pory nie
    było odpowiednich przepisów – mówi Tadeusz Wroński, z urzędu
    marszałkowskiego.Jakie kwoty wchodzą w grę? Według szacunków wartość
    nieruchomości położonych najbliżej pasa startowego spadła
    trzykrotnie. W zależności od działki średnie odszkodowanie może
    wynieść nawet 1 milin zł. W strefie jest 2,6 tys. mieszkań. Ale PPL
    nie spieszy się wypłatą odszkodowań.

    – Mieszkańcy muszą pamiętać, że to do nich należy udowodnienie, że
    odszkodowanie im się należy i to w tej konkretnej wysokości –
    usłyszeliśmy w PPL.

    Z kolei Ministerstwo Infrastruktury, pod które podlega spółka umywa
    ręce. – Kwestie odszkodowań leżą w gestii PPL – mówi Teresa
    Jakutowicz, rzecznik resortu.

    Skomentuj artykuł

    Źródło : Życie Warszawy
  • ordyl 16.04.08, 15:01
    Witam

    miasta.gazeta.pl/warszawa/1,87872,5116325.html
    Niestety pomoc jest po drugiej stronie Okęcia.

    Zdrówka

    --
    nowy serwis informacyjny www.mysiadlo.eu
  • kojot66 16.04.08, 17:00
    To nie jest pomoc prawna, to są tylko porady prawne. A dobrymi
    radami piekło wybrukowane.
    Jeśli chce sie uzyskac odszkodowanie od lotniska, nie ma sie co
    radzic, tyklko trzeba założyc sprawe do sądu.
  • ordyl 26.04.08, 18:03
    Tak to jest jak się czyta tylko gazety. No cóż rzeczywiście mówimy o
    ruchach pozornych.

    Trzymam kciuki za Włochy w takim razie

    Zdrówka
    --
    nowy serwis informacyjny www.mysiadlo.eu

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka