Dodaj do ulubionych

DAMON-3, życie z aparatem

03.02.09, 21:00
Witam!
To mój pierwszy dzień z Damonem-3.
Mam aparat tylko na górnych zębach. Damon-3, półestetyczny. Jeżeli chodzi o
wygląd, to uważam, że jest całkiem nieźle. Jestem nastolatką, wiec jeżeli
mówię Wam, że nie mam ochoty się powiesić z powodu tego aparatu to musicie mi
uwierzyćwink Nie mam zamiaru twierdzić, że go nie widać, ale nie jest
odrzucającywink Wygląda na prawdę estetycznie, ładniej od zwyczajnego aparatu.
Zaraz po założeniu czułam się zupełnie dobrze, niestety teraz zaczyna boleć
mnie głowa. Bolą również zęby. Po lekach przeciwbólowych powinno ustąpić.
Nie mam żadnych problemów z mówienie. Jedyne co, to ciężko mi ułożyć górną
wargę, gdyż aparat jest dość gruby, ale zaczynam się przyzwyczajać.
Jutro kolejny odcinek. Jeżeli macie jakieś pytania dotyczące Damona, zapraszam!
Pozdrawiam!
Edytor zaawansowany
  • aparat-damon-3 04.02.09, 17:34
    Drugi dzień z Damonem.
    Głowa przestała mnie boleć! Zęby "swędzą";/ Bolą tylko przy jedzeniu, wiec na
    razie ograniczam się do zup, płatków z mlekiem, jogurtów itp.
    Ogólnie aparat jest mało uciążliwy i zaczynam się do niego przyzwyczajać.
    Dzisiaj wieczorem konfrontacja z najlepszą przyjaciółką, jutro z chłopakiem.
    Ciekawego co powiedzą na mój nowy imagewink
  • aparat-damon-3 07.02.09, 14:23
    To już 5 dzień z Damonem. Refleksje:

    1.Pierwsze dni są dość bolesne. Ból zębów jest niewielki, za to mam uszkodzony język i policzki. Dzisiaj już jest ok, ale 2 dni temu było na prawdę nieprzyjemnie.
    Radze przygotować się na dietę mleczno-zupową, ponieważ na początku jedzenie nie ma za wiele wspólnego z przyjemnością. Dzisiaj zjadłam pierwszą kanapkę od założenia aparatu, oczywiście było to miękkie pieczywo, żadnych skórek.

    2.Wbrew pierwszemu wrażeniu aparat wcale nie jest aż tak gruby. Można się do niego szybko przyzwyczaić, nauczyłam się już nawet uśmiechać bez wystawiania zębówwink

    3.Kwestie estetyczne przeszły bardzo gładko. Najlepsza przyjaciółka i chłopak zaakceptowali mój 'metaliczny' uśmiech i ogłosili, że ten aparat wygląda dużo lepiej i subtelniej niż zwykły.

    4.Warto pocierpieć przez pierwsze dni, ponieważ niemal od razu widać efekty. Moi rodzicie zwrócili dzisiaj uwagę, że najbardziej wystający ząb troszkę się cofnął. Porównaliśmy zdjęcia i wyszło, ze na prawdę jest lepiej. Wiadomo, że postępy będą przebiegać z różnym natężeniem, ale taka drobna poprawa na samym początku jest bardzo krzepiącasmile

    Póki co jestem bardzo zadowolona z mojego aparaciku. Szeroko się uśmiecham i radzę wszystkim, którzy się wahają: zdecydujcie się na aparat jak najszybciej!

    Pozdrawiam i życzę wszystkim szerokiego, pięknego uśmiechubig_grin
  • 18ewka18 21.02.09, 12:52
    witam
    Też mam Danonda. Minął już rok i jestem zachwycona. Rezultaty sa
    bardzo widoczne i z tygodnia na tydzień widać rożnicę. Jedyna rada
    nie jedz tabletek przeciwbólowychsmile Aparat ten przesuwa korzenie
    zębów i tym samym wywołuje zapalenia - normalne, tabletki
    przeciwbólowe są również przeciw zapalne i zatrzymują cały proces a
    jak przstaną działać wszystko od nowa się zaczyna (ból).
    Najprostszy sposób na ból to jogurty. Zęby przestają boleć w ciągu
    pół godziny. Faktem jest, że po 2 tygodniach nie możesz już na nie
    patrzeć ale przynajmniej ból ograniczasz do minimum. Na dziąsła kup
    sobie maść w aptece i też po klopocie, a wieczorem przy łóżku zostaw
    wodę jak poczujesz wbijanie aparatu w dziąsła i wargi - tyk wody
    pomaga. Po miesiącu przyzwyczisz się do aparatu calkowicie a po 3 m-
    cach ustępują drętwienia zębów i jesz już wszystko (nawet orzeszkismile)

    Pozdrawiam serdecznie ( a na pocieszenie dolny aparat dużo mniej
    boli)i szybciej się do niego przyzwyczajasz
  • aanka88 09.03.09, 21:47
    z Damonem spedzilam juz ponad roksmile dokladnie 14 miesiecysmile efekty
    kolosalne...naprawde!
  • brzoska80 10.03.09, 18:59
    pokazcie jakies zdjecia.ciekawa jestem jak wyglada ten aparat
    naprawde bo w necie na stronach ortodontycznych to upiększają te
    zdjęcia
  • aparat-damon-3 03.04.09, 22:28
    Zdjęcia postaram się wrzucić jutrosmile
    Mam pytanie do osób, które noszą Damona. Widzę, że nosicie aparat dość długo -
    ponad rok, jak poważne były Wasze wady? Ja mam aparat od 2 miesięcy i postęp
    jest tak niewiarygodnie duży, ze sądzę, że w rok się spokojnie wyrobięwink
    2 dni temu miałam zmieniany drucik, teraz mam taki grubszy i mocniejszy, boli
    jak nie wiem cosad Ale mam nadzieje,że jutro czy pojutrze wrócę do normalnego
    jedzenie.
    Po tygodniu od założenia aparatu jadłam zupełnie normalnie, zagoiły się
    wszystkie okaleczenia na języku a zęby zupełnie nie bolały. Z tego co czytam, to
    przechodzę przez proces prostowania zębów zupełnie znośniewink Pozdrawiamsmile
  • twoja_frustracja 03.05.18, 13:32
    Na początku leczenia szybko są zmiany zauważalne-w prostowaniu zębów, później już nie jest tak kolorowo. Ja mam dalej krzywe zęby po 3 latach, mam krzywe dwa łuki bo brakuje miejsca w szczęce.
    NIkt sie w rok nie wyrobi z leczeniem!? bzdury piszeszsmile myślisz, że ortodonta pozbyłby się tak szybko zarobku? zawsze ci powiedzą na początki że leczenie trwa 1,5 roku co w praktyce oznacza nawet 4 lata!!!
  • 1_evelink 09.05.09, 23:10
    ja też mam aparat samoligaturujący. miałąm do wyboru damon albo
    innej firmy. roznica w cenie byla 500 zł na kazdy łuk. wiec
    stwierdziłam, że szkoda trochę dopłacać 1000 zł na półprzeźroczysty
    aparat. tak więc mam metalowy i nie jest tak strasznie, z resztą nie
    przejmuję się tym jak wygląda, bo przecież ma być skuteczny a nie
    ładny.
  • stikol7 18.05.09, 13:36
    Czy Damona zakldaliscie w Warszawie?
  • aparat-damon-3 10.06.09, 22:32
    Nie, zakładałam Damona w Łodzi.
    Od pon mam drugi łuk i przyznam, że jest na prawdę strasznie! Powtórka z
    rozrywki, poharatane policzki i koszmarny ból dziąseł. Przyznam, że góra to był
    pikuś w porównaniu z dołem, gdzie mam na prawdę bardzo krzywe zęby i boje się,
    że tym razem będzie dłużej bolało.
    Jeżeli chodzi o górę to po 4 miesiącach zęby są już proste i moja orto zapowiada
    zdjęcie aparatu przed upływem roku, z czego oczywiście bardzo się cieszębig_grin
    W jakim tempie prostują się Wasze ząbki?wink
  • dancewithme 18.06.09, 20:33
    Aparat-damon-3, a jak mówisz? Zależy mi na normalnym mówieniu i ortodontka
    dzisiaj podczas umawiania się na pierwszą wizytę(jestem jeszcze przed wszystkim)
    stwierdziła, że bezligaturowy damon będzie dla mnie najlepszy. Ale to 1000zł
    więcej za łuk ;/
  • allexxx 17.07.09, 07:52
    a Ty gdzie zakładaeś Damona? I jak? Pozdrawiam
  • karollwr 22.09.09, 00:31
    ten damon trochę kosztuje, bo ja płciłem 7500 zł za dwa łuki
    widzę że są miejsca, że można taniejzałożycak,
    ale i tak jestem zadowolony,
    po tym co przeszedłem z inymi orto to koszmar....
  • hexa84 18.09.09, 16:05
    hej ja juz prawie 3 tyg z damon'em u gory (dol pozniej bo na razie nie bylo miejsca)
    wyglad jest ok, przyzwyczailam sie od razu, a bol byl tak 2-3 dni, jem juz
    normalnie, co najdziwniejsze nie wchodzi w aparat tyle jedzenia co sie
    spodziewalam wink
    mam pytanie ile placilyscie za luk?
    bo jak czytam komentarze to wydaje mi sie ze ja duzo przeplacilam - 3.5 tys/
    szczecin
    pozdrawiam aparatki wink
  • fantastic_asiulek 23.09.09, 19:53
    ja bd nosila 2 lata aparat i 2 lata retencyjny crying( za miesiac
    zakladaja bardzo sie boje orto mowila ze 2 godziny az crying( czy to
    boli prosze szczerze chce sie przygotowac nawet na najgorsze sad
    pozdrawiam ;*
  • anelew 24.09.09, 19:23
    Ja dzisiaj miałam założony aparat, narazie na górę. Jest to aparat
    bezligaturowy, ale nie wiem czy jest to DAMON i chciałabym się tego dowiedzieć.
    W linku zamieszczam moje zdjęcie zaraz po założeniu smile
    www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/de348e656dcb38ff.html
  • okbyz 30.09.09, 11:46
    Tak to Damon 3MX.
    Jestem ortodonta wiec wiem dobrze ze ten aparat naprawde robi cuda.
    Ale strasznie za niego przeplacacie. U mnie w gabinecie jeden luk
    kosztuje 2200 zl.
    Zycze powodzenia w leczeniu.
  • anelew 30.09.09, 17:04
    ja za 1 łuk zapłaciłam 2300 smileza 2 miesiące zakładam kolejny ;] zaczyna podobać
    mi się ten aparat, szybko się do niego przyzwyczajam i nie bolało mnie tak
    bardzo jak się tego spodziewałam.
  • mili7773 30.05.10, 19:15
    Aparat Damon3 noszę od 2 miesięcy,płaciłam 2200zł za 1 łuk razem 4400zł
    wszystkie wizyty u ortodonty są darmowe są 2 zmiany łuku po 130zł za łuk w ciągu
    leczenia,do aparatu przyzwyczaja się bardzo szybko 2-3 dni bólu praktycznie
    zero,trochę buzia bolała pierwsze dni i ciężko jeść pierwsze dni ale po tygodniu
    już jest super wierzcie mi!! poprawę widać bardzo szybko np.mpj brat miał
    nałozone 2 zeby na siebie po miesiacu sa juz obok siebie jak powinny w taki
    aparat naprawde warto inwestowac aparat damon3 nie tylko prostuje zeby ale
    formuje kosci policzkowe i cały układ twarzy zmienia wyglad,dzieki temu opoznia
    sie proces starzenia i powstawania zmarszczek wady zgryzu sa takze powodem
    prochnicy,psucia zebow i paradontozy wiec mysle ze warto!
  • ortodonta 30.05.10, 20:38
    tyle,ze na te pozytywy rodzaj zamkow nie ma zadnego znaczenia. to co mozna osiagnac zamkami damona mozna uzyskac kazdymi innymi.
    marka zamkow nie ma zadnego znaczenia. wiec ogolnie mozna powiedziec,ze warto sie leczyc ortodontycznie , a to czy warto placic za aparat wiecej, to juz indywidualna sprawa, bez wiekszego zwiazku z jakoscia leczenia.
    --
    technika lingwalna, aparat językowy, incognito
  • aureolkaa 30.05.10, 23:14
    Czytam już ponad rok i w końcu nie wytrzymałam ...
    Widać, że nasz Pan ortodonta ma dziwny kompleks na punkcie zamków Damon.
    Cokolwiek dobrego zostanie napisane na ich temat, musi zaraz zostać
    skomentowane. Pan ortodonta chyba walczy z konkurencją, albo ktoś kto nimi leczy
    musiał Mu bardzo zajść za skórę tongue_out
    Śmieszne to Panie doktorze, ponieważ widać że wydawana opinia na temat tych
    zamków jest bardzo subiektywna..
    Nie bronię damona, mimo iż sama go noszę, zgodzę się, że najważniejsze w
    leczeniu są umiejętności i doświadczenie ortodontów, ale daj nam proszę cieszyć
    się efektami (w znacznej większości błyskawicznymi) skoro już się na nie
    zdecydowaliśmy.
    Dlaczego nie komentuje Pan opisów leczenia tych, którzy wybrali mini zamki,
    kosmetyki, czy technikę lingwalną?
    Chciałam wybrać Pana gabinet, cieszę się jednak że wybrałam inaczej, daje nam
    się Pan poznać jako lekarz ograniczony jedynie do jednego stylu leczenia, co z
    kolei niesie za sobą myśl, że nie ma Pan doświadczenia, albo mało w Panu
    profesjonalizmu.

    W wyrazami szacunku. N.
  • 1989ps 31.05.10, 14:35
    Niezwykle budująca, wprowadzająca nową jakość do dyskusji, wypowiedź. Jakość
    spod znaku dyletanctwa, dodatkowo obarczona błędem w logicznym rozumowaniu. Czy
    z założenia, lekarzowi hołdującemu jednej, choć tego nie wiemy, metodzie
    leczenia, można zarzucić brak doświadczenia i profesjonalizmu?
  • aureolkaa 31.05.10, 16:42
    Ja to tak właśnie odbieram. Brak profesjonalizmu widzę w tym, że nasz Pan
    ortodonta wyraża się negatywnie o damonie w bardzo subiektywny sposób. W moim
    mniemaniu ma on albo z kimś konflikt, albo walczy z konkurencją naszym kosztem.
    Moje wypowiedzi mogą zalatywać amatorszczyzną, przecież z aparatem do czynienia
    będe mieć jedynie 2 lata swojego życia, nie muszę mieć wiedzy doktora. Pan
    ortodonta jest opiekunem tego forum dlatego uważam że nie jest profesjonalne
    reklamowanie jedynie jego metod, większość użytkowników i laików jak ja liczy
    się najbardziej z jego zdaniem, a argumenty że np. za damona się przepłaca jest
    z palca wyssana, bo w wielu gabinetach za klasyczny metal płaci się tyle, co za
    damona w innym.
    Powtarzam , to jedynie moje odczucia i moje zdanie.
    Pozdrawiam
  • ortodonta 31.05.10, 21:14
    szukasz roznych wyjasnien moich ocen (konkurencja itp) gdy tymczasem wyjasnienie jest banalne . dziele sie bezinteresownie z Wami swoja wiedza. nie mam w tym zadnego interesu. wielokrotnie spotykalem sie z bezinteresowna postawa i fakt istnienia takich ludzi nie wzbudza we podejrzen. moja ocena jest ocena obiektywna, bo jako profesjonalista wiem na czym polega leczenie orto. zabralem glos, na wiesc o tych rewelacjach z zmienianiem ukladu szczek itd, bo to powtarzany marketingowy szum.
    mam kilku pacjentow z zamkami D i uwazam je za bardzo przecietny produkt (co nie znaczy,ze nie da sie nimi dobrze wyleczyc, wrecz przeciwnie da sie wspaniale ustawic zgryz). zamki self lig. sa zwyklymi zamkami orto. bez zadnych cudownych wlasciwosci. kazda wade zgryzu ktora da sie wyleczyc zamkami SL da sie wyleczyc tez zamkami zwyklymi w tym samym czasie i z tym samym komfortem.
    moje opinie sa wyrazem sprzeciwu wobec naciaganego marketingu, ktory sprzedaje sie pacjentom. uwazam ,ze nie jest to wporzadku. piszac krytycznie nie odnosze z tego powodu,zadnych korzysci, bo niby jakie? gdybym namawial do konkretnego produktu, to mozna by snuc takie podejrzenia. w kazdej chwili moge nabyc kazdy typ zamkow (mam kilka opakowan zamkow SL, jakosciowo duzo lepszych od D) ale staram sie na forum nie wymieniac marki produktow, ktore uzywam , bo tym zamkow w leczeniu orto to sprawa 6rzedna.
    --
    technika lingwalna, aparat językowy, incognito
  • ortodonta 31.05.10, 21:33
    jesze uwaga nt rzekomego braku nowoczesnosci i propagowaniu wlasnych metod. ortodoncja (tak jak matematyka, biologia, fizyka,...) jest jedna. trudno wiec mowic o braku nowoczesnosci a tym bardziej propagowaniu wlasnych metod. nie ma zadnych ''moich'' metod. tak jak nie ma ''mojej'' matematyki. sa oczywiscie tacy, ktorzy probuja ''stworzyc'' ''wlasna'' ortodoncje do uprawiania ktorej potrzeba ich produktu. to naduzycie na ktore zwracam uwage.
    oczywiscie dany problem mozna rozwiazac lepiej lub gorzej, wynik moze byc idealny, badz bliski lub daleki od niego , ale nie dlatego,ze stosujemy rozna matematyke, ale dlatego, ze jedni sa lepszymi, zdolniejszymi matematykami a inni nieco mniej. matematyka w dalszym ciagu jest jedna.
    --
    technika lingwalna, aparat językowy, incognito
  • aureolkaa 31.05.10, 21:44
    Dziękuję za odpowiedź.
    Zgodzę się, że o damonie mówi się dużo, materiały o tym jak on zmienia profil
    twarzy i jak młodnieje buzia również powodują u mnie ironiczny uśmiech. Miałam
    kiedyś wątpliwości czy dobrze zrobiłam wybierając damona ponieważ czytając Pana
    wypowiedzi odnosiłam wrażenie że go Pan nie poleca. Mogę się domyśleć że nie
    byłam jedyna, która miała obawy, stąd mój pierwszy post.
    Zamki damona ząbki prostują, jak każde inne zamki. Nie są gorsze ani lepsze od
    innych, doskonale spełniają swoją funkcję. A marketingowym ściemom zamkach o
    cudownych właściwościach odmładzających mówimy stanowcze NIE smile
    Z pozdrowieniami, N.
  • twoja_frustracja 03.05.18, 13:42
    Dokładnie, ludzie napalają się na tego Damona a zwykłym aparatem tez wyleczyć można zgryz -zwykłym i tańszym. na damonie zarabia ortodonta, za wizyty płacisz więcej (a to że przychodzisz rzadziej to nie zawsze prawda) damon zniekształca proporcje twarzy, psuje też profil, zęby są jak łopaty, wiele osób się skarży na forach że ma krzywą twarz. Nie każdemu wszystko pasuje i nie u każdego będzie taki efekt łoł. Uważajcie młode dziewczyny, cofają się policzki skóra nie ma podparcia, jak ta skóra przestanie być taka sprężysta szybciej klapnie? w wieku 20 -25 lat tego można nie uchwycić ale później zaczniecie się zastanawiać i płakać... gdy odkryjecie że za własne pieniądze zamiast się "odmłodzić, wyładnieć" usychacie...
  • twoja_frustracja 03.05.18, 13:48
    Brawo Panie ortodonto! ja nie jestem stomatologiem ale do podobnych wniosków doszłam buszująć po necie i sama mając aparat Damona. Nie przepłacajcie dziewczyny! tańszy aparat nie znaczy gorszy.
  • askaa2022 31.05.10, 17:07
    Witam
    Dziś mojej małej siostrze założono ten aparat. Mała ma dopiero 8 lat
    i strasznie się denerwuje, chce go ściągać. dominika ma aparacik na
    dolnych i grnych ząbkach.Strasznie niewyraźnie mówi. Teraz na
    szczęscie mała się uspokoiła i zasnęła. W ogóle po wizycie u
    ortodontki mała jest obrażona na cały świat.
    Hmmm możesz opisać jak wygląda ten ból, jak sobie z nim radzić. Czy
    możesz z tym aparatem jeść normalnie?
  • askaa2022 01.06.10, 13:50
    Proszę wyraźcie swoją opinie na temat tego aparatu.
    Jak walczyliście z tym bóle?
    Mała cały czas jest markotna, nawet zaczęła gorączkować. Do tego
    bardzo niewyrażnie mówi.
    Proszę o Wasze opinie
  • ortodonta 01.06.10, 14:08
    po pierwsze czemu nie spytasz swojej orto?
    po drugie bol nie ma zwiazku z marka zamkow. zamki damona czy innej firmy w taki sam sposob wplywaja na zeby
    po trzecie mala jest obrazona czy ja faktycznie boli? to co sie pojawia w pierwszych dniach to tkliwosc zebow, przejdzie najdalej po tygodniu, mozna podac lek p.bolowe dla dzieci - apap, po uzgodnieniu z lekarzem.
    problem z wymowa tez przejdzie, teraz to bardziej wyglada na histerie jak faktyczny problem.

    technika lingwalna, aparat językowy, incognito
  • askaa2022 01.06.10, 22:10
    Mała jest zła że jej pozwoliłam załozyć zamki ale to przecież dla
    jej dobra.
    Mała faktycznie ząbki bolą, dziąsła jej krwawią.Bardzo nie wyrażnie
    mówi.
    Leki przeciwbólowe małej podaję, do tego mam od ortodonty preparat
    do przemywania ząbków i dziąseł małej.
    Jak mam mała przekonać aby dała sobie cokolwiek zrobić przy nich?
    proszę o rady wink
  • ortodonta 02.06.10, 07:52
    zasada pierwsza i podstawowa: dziecko nie chce aparatu , nie zakladamy! w ortodoncji nie ma stanow naglych, pol roku czy rok wiele nie zmieni w jakosci leczenia za to psychicznie dziecko dorosnie.

    druga sprawa, to czemu tak wczesnie? potrzeba leczenia w wieku 8 lat jest bardzo rzadka, najczesciej leczenie zaczynamy 5 lat pozniej, gdy jest pelne uzebienie stale i dobra wspolpraca z pacjentem.

    ale moze byly jakies wazne powody, dla ktorych leczenie trzeba bylo zaczac juz?

    jesli nie, to przerwalbym leczenie, zdjal aparat i wrocil do tematu za kilka lat.
    nie mozna tego robic na sile, bo prostujac zeby ''dla dobra dziecka'' krzywdzi sie je i mozna zrobic traume na wiele lat. psychika jest wazniejsza od zebow.
    --
    technika lingwalna, aparat językowy, incognito
  • askaa2022 02.06.10, 13:08
    Po wielu wizytach u stomatologa został małej przedstawiony aparta
    na ząbki. Mała wiedziała na czym to polega, jak wygląda taki
    aparacik. Rozmawiałam z mała i ona się zgodziła, zrozumiała że to
    dla jej dobra jest, aby miała ładne i proste ząbki.
    Wybrałyśmy się do ortodontki już na załozenie klamerek i mała się
    zraziła. Nie myślała że to aż tak boli.
    Nie wiem może po prostu mała ma go zabardzo skręconego i dlatego
    jest taka olbrzymia tkliwość?

    Tak było konieczne założenie aparatów ortodontka powiedziała że
    lepiej wcześniej niż później.

    Co do ściągania klamerek- wiem że jakbym teraz jej ściągnięto to
    mała już nigdy by się na ponowne założenie nie zgodziła.

    Co mogę w ogóle małej podawać do jedzienia, picia? Mała już mi 3
    dzień nic nie je ;-(

  • martunia60 02.06.10, 17:06
    > Po wielu wizytach u stomatologa został małej przedstawiony aparta
    > na ząbki. Mała wiedziała na czym to polega, jak wygląda taki
    > aparacik.
    skad takie dziecko moze to wiedziec ??? nawet jak jej wytlumaczylas
    to i tak tlumaczenie a zakladanie i potem noszenie to dwie rozne
    sprawy !
    > Wybrałyśmy się do ortodontki już na załozenie klamerek i mała się
    > zraziła. Nie myślała że to aż tak boli.
    juz mialas sygnal ,ze dziecku cos nie pasuje ....!
    > Nie wiem może po prostu mała ma go zabardzo skręconego i dlatego
    > jest taka olbrzymia tkliwość?
    o to powinnas spytac sie orto , ktory prowadzi leczenie Twojego
    dziecka.
    > Co do ściągania klamerek- wiem że jakbym teraz jej ściągnięto to
    > mała już nigdy by się na ponowne założenie nie zgodziła.
    tego nie mozesz wiedziec !!! nigdy nie mow nigdy...
    > Co mogę w ogóle małej podawać do jedzienia, picia? Mała już mi 3
    > dzień nic nie je ;-(
    wszystko co jest miekkie i latwe do pogryzienia , badz miksuj
    wszystko co sprawia jej bol w trakcie jedzenia... papke zje bez
    problemow i gryzienia !!!
  • askaa2022 02.06.10, 21:48
    hmmm papkę co masz na myśli konkretnie?
    Mała jest typowym niejadkiem.
    Dzisja już troszkę lepiej ból się zmniejszam choć mała nadal jest
    markotna.

  • martunia60 02.06.10, 22:17
    > hmmm papkę co masz na myśli konkretnie?
    hmmm to chyba Twoje dziecko i chyba jak byla mala to nie jadla
    ziemniakow ze schabowym tylko dawalas jej papki ??? nie wiem jak mam
    nazwac , jedzenie "przecierane" , warzywa ugotowane i zmiksowane ,
    zmiksowane owoce ... to sa papki , zupa zmiksowana , z ktorej
    powstaje krem . PAPKA smile
    > Mała jest typowym niejadkiem.
    skoro jest typowym niejadkiem to aparat to dla niej wymowka zeby nie
    jesc - proste . nie musi sie tlumaczyc bolem brzuszka , czy
    paluszka , nie je bo ma aprat i ja " boli " , pamietaj ,ze dzieci sa
    bardzo sprytne .
    > Dzisja już troszkę lepiej ból się zmniejszam choć mała nadal jest
    > markotna.
    normalne ,ze jest markotna , dorosli marudza w pierwszych tygodniach
    wspolzycia z aparatem a co dopiero dzieci ..... daj jej czas nie
    zmuszaj do nichego , cierpliwosci , widze ,ze Ty jestes bardziej
    zestresowana niz pewnie Twoja corka .
    wiesz tutaj raczej nikt Ci nie powie jak masz swychowywac Twoja
    corke i co jej dawac do jedzenia , bo nikt nie zna Twojego dziecka...
  • askaa2022 02.06.10, 23:19
    Po 1 Dominika nie jest moją córką tylko siostrą. Wychowuję mała ze
    względu na to gdzuż całkiem niedawno zmarli nam rodzice. Nie miałam
    nigdy z mala dobrego kontaktu, teraz jest ciężko.
    2 Ok chyba muszę się przyzwyczaić do tego jak narazie, ale jak mała
    mi kolejny już 4 dzień jeśc nie będzie to m isię odwodni.
    Fakt na aparat narzeka.

    <odp>
  • ortodonta 03.06.10, 10:01
    od niejedzenia to sie nie odwodni, poza tym cos tam chyba je, moze malo ale je. wazne zeby pila. po tygodniu przejdzie,zdaje sie,ze juz 5 dni minelo?
    po 2 tyg. nie bedzie zadnych problemow.
    wazne by szczotkowala zeby po kazdym posilku. ten wiek nie jest dobry dla aparatu stalego, bo trudno zapanowac nad prawidlowa higiena a zla to prosta droga do prochnicy w czym aparat bardzo ''pomaga''.

    skontaktuj sie z orto, to jej pacjent jej problem. za to jej placisz.

    nie martw sie az tak. dzieci w tym wieku to czesto mali terorysci i wykorzystuja doroslych. zdystansuj sie nieco od problemu. nic jej nie bedzie, za kilka dni oboje bedziecie sie usmiechac smile --
    technika lingwalna, aparat językowy, incognito
  • askaa2022 03.06.10, 12:39
    Dziś już 5 dzień z aparacikiem, można powiedzieć że z dnia na dzień
    jest coraz lepiej. Choć nadal jest markotna i to bardzo.
    Hmmm co do higieny ząbków- mała niechceabym jej te ząbki myła, jak
    już ją siłą zaciągnę do wtedy zaczyna się horror.
    Hmm czy to normalnie aby cały czas z dziąsełek leciała krew??/
    <odp>
  • martunia60 03.06.10, 14:16
    > Dziś już 5 dzień z aparacikiem, można powiedzieć że z dnia na
    dzień
    > jest coraz lepiej.
    i bedzie coraz lepiej , na poczatku zycie z aparatem wcale nie jest
    latwe ...
    Choć nadal jest markotna i to bardzo smile to normalne , tak jak Ci
    napisalam , wykorzystuje fakt ,ze ma aparat wiec marudzi na
    wszystko ! i tak jak mowi ortodonta , dzieci to mali "
    terrorysci " smile wiec tym sie nie przejmuj
    > Hmmm co do higieny ząbków- mała niechceabym jej te ząbki myła, jak
    > już ją siłą zaciągnę do wtedy zaczyna się horror.
    Dominika ma 8 lat wiec powinna sama myc zeby , a nie ty jej powinnas
    myc , sprobuj zachecic ja do mycia zebow przez zabawe , idz razem z
    nia do lazienki i myjcie razem zeby Ty swoje i ona swoje , zrob
    konkurs , ktora lepiej umyje zeby smile , ktora glosniej bulgocze woda
    jak pluka zeby , ktora lepiej pluje woda , dzieci lubia takie
    zabawy i maja przyjemne z pozytecznym .
    > Hmm czy to normalnie aby cały czas z dziąsełek leciała krew??/
    to wcale nie musi byc wina aparato , moze ma za twarda szczoeczke i
    trzeba zmienic na miekkciejsza , dziecku moze tez brakowac witaminy
    c i dlatego krwawia jej dziasla . sprobuj porozmawiac z orto
    Dominiki , nie boj sie pytac , zadzwon , umow sie na wizyte i
    powiedz o wszystkich problemach !!! rozmowa z orto jest bardzo
    wazna !
  • 1989ps 03.06.10, 13:23
    Nie dręcz dziecka i siebie. Idźcie do ortodonty, który obiektywnie oceni stan
    buzi siostry. Powiedz mu o swoich spostrzeżeniach i razem rozważcie wszystkie za
    i przeciw leczeniu aparatem stałym. Może warto pomyśleć o aparacie ruchomym?
    /Niestety nie napisałaś o rodzaju wady./
  • askaa2022 03.06.10, 16:11
    Małej wada to zgryz otwarty całkowity.

    Potrzebe jest to zamkowanie już w tym wieku? Czy tragiłam na złego
    ortodontę?
    <odp>
  • 1989ps 03.06.10, 17:24
    Nie zagłębiając się w szczegóły, zgryz otwarty u dzieci jest leczony aparatami
    ruchomymi. Co prawda, każdy przypadek wymaga oddzielnej analizy i jednostkowego
    potraktowania.
  • askaa2022 03.06.10, 22:26
    A mi powiedziano że mała musi mieć założony aparat stały ;-(
    hmmm powinniśmy zmienić ortodontę???
  • askaa2022 04.06.10, 12:20
    Dziś dzwoniłam do ortodontki, przedstawiłam jak sprawa wygląda, a
    ona mi powiedziała że niestety ale nie ma czasu, że nas nie przyjmie
    bo terminy ma zarezerwowane, że mała musi się przyzwyczaić do
    aparatu- innego wyjścia nie ma. Powiedziała że za 3 tygodnie
    porozmawiamy na normalniej wizycie.

    Hmmm co mam w takim przypadku zrobić? Zmienić ortodontę?

    Co do mycia ząbków- Dominikę powoli przekonuję do mycia ząbków po
    każdym posiłku, wyeliminowałam jej nawet słodycze. Dzisiaj
    zakupiłyśmy mięciutką szczoteczkę ale niestety dziąsełka nadal jej
    krwawią. Czy to jest normalne?
    Proszę o odp
  • 1989ps 04.06.10, 13:14
    Każde krwawienie, poza miesiączkowym, nie jest "normalne". Zamiast zamartwiać
    się i tracić czas na pisanie, idź do światłego lekarza stomatologa, który po
    obejrzeniu buzi dziecka i zebraniu wywiadu, ustali rozpoznanie i powie jak dalej
    masz postępować. Nie można leczyć na odległość, nawet przy pomocy internetu!
    Może załóż blog i w nim opisuj wszystkie Wasze perypetie, nawet godzina po godzinie.
  • martunia60 04.06.10, 14:21
    > Dziś dzwoniłam do ortodontki, przedstawiłam jak sprawa wygląda, a
    > ona mi powiedziała że niestety ale nie ma czasu, że nas nie
    przyjmie
    > bo terminy ma zarezerwowane, że mała musi się przyzwyczaić do
    > aparatu- innego wyjścia nie ma. Powiedziała że za 3 tygodnie
    > porozmawiamy na normalniej wizycie.
    >
    > Hmmm co mam w takim przypadku zrobić? Zmienić ortodontę?
    co do tego ,ze nie ma czasu hmmm jezeli mnie by tak powiedziala to
    ja bym sie wkurzyla smile , moglas sprobowac powiedziec ,ze
    przyjdziesz na kilka minut przed wizyta pierwszego pacjenta badz po
    wizycie ostatniego .....
    idz na konsultacje do innego orto , na pewno bedzie ciezko sie do
    kogos umowic ot tak z dnia na dzien bo wiadomo niedlugo zaczynaja
    sie wakacje i sporo rodzicow decyduje sie na zalozenie dzieciom
    aparat na wakacje zeby sie przyzwyczaily. jednak nic ci nie szkodzi
    sprobowac .
    > Co do mycia ząbków- Dominikę powoli przekonuję do mycia ząbków po
    > każdym posiłku, wyeliminowałam jej nawet słodycze. Dzisiaj
    > zakupiłyśmy mięciutką szczoteczkę ale niestety dziąsełka nadal jej
    > krwawią. Czy to jest normalne?
    > Proszę o odp
    daj czas zeby dziasla sie przyzwyczaily , jak juz ci pisalam moze
    byc tez inna przyczyna krwawienia dziasel i o to powinnas spytac sie
    orto badz dentysty , w miedzy czasie kup tantum verde i niech
    Dominika pluka zeby po myciu .
  • askaa2022 04.06.10, 15:49
    Udało mi się umówić Dominikę na 17 do stomatologa najlepszego w
    mieście. Mam nadzieję że nam coś po prostu doradzi, powie nam
    przyczynę tych krwawiących dziąsełek małej.
    Tandum verde mamy i jeszcze jakieś 2 preparatu do stodowania- ale
    wydaje m isię że to nie pomaga.
    Mała przez to wszystko jest coraz bardziej niespokojna, i w dodatku
    niestety zaczyna gorączkować.
    <odp>
  • askaa2022 08.06.10, 15:40
    Byłam z małą u stomatologa. przepisała nam jakieś inne preparatu do
    higieny jamy ustnej i maludzie skutkują. Dominika aż tak bardzo nie
    uskarża się już na aparacik. Fakt jeszcze zbytnio jeść nie może tzn
    gryść ale jakoś dajemy radę, więcej przecierków i zupek jej podaję.
    Zarejestrowałam Dominikę na czwartek do innego ortodony
    opowiedziałam co i jak że maluda ma aparat stały i w ogóle a ona
    powiedziała abym przyszła z mała bo to dziecko raczej jest za małe
    na taki aparat.
    Hmmm co ja mam o tym wszystkim myslec???
  • martunia60 08.06.10, 22:57
    askaa2022 napisała:

    > Byłam z małą u stomatologa. przepisała nam jakieś inne preparatu
    do
    > higieny jamy ustnej i maludzie skutkują. Dominika aż tak bardzo
    nie
    > uskarża się już na aparacik. Fakt jeszcze zbytnio jeść nie może
    tzn
    > gryść ale jakoś dajemy radę, więcej przecierków i zupek jej podaję.
    > Zarejestrowałam Dominikę na czwartek do innego ortodony
    > opowiedziałam co i jak że maluda ma aparat stały i w ogóle a ona
    > powiedziała abym przyszła z mała bo to dziecko raczej jest za małe
    > na taki aparat.
    > Hmmm co ja mam o tym wszystkim myslec???
    Co masz myslec ... poczekaj do wizyty u nowego orto , zobaczysz co
    ci powie a potem bedziesz myslec , na razie i tak sama nic nie
    wymyslisz - niestety ! musisz uzbroic sie w cierpliwosc , acha i
    jezeli ten nowy orto powie ci cos co cie bedzie niepokoilo , nie
    wachaj sie znalezc jeszcze jednego orto i umowic sie i z trzecim ,
    to chodzenie po roznych specjalistache powinnas zorganizowac przed
    zalozeniem malej aparatu no ale ... wyszlo jak wyszlo ,
    zobaczysz ,ze znajdzie sie dobre rozwiazanie dla Dominiki .
  • askaa2022 10.06.10, 15:52
    Dzisiaj byłam z Dominiką u ortodontki. Małej został zdjęty aparat
    stały z ząbków ze względu na to że Dominika jeszcze jest za mała na
    taki aparacik. P{owiedziano że do niego wrócimy za kilka lat.
    Teraz mała będzie miała zakładany tzn trainer.
    Hmmm wiecie co to w ogóle jest? Na czym to polega?
    Jutro mamy go do odbioru.
    Podzielcie się swoją wiedzą- bardzo proszę
  • 1989ps 10.06.10, 16:28
    Informację znajdziesz w necie. Wpisz w Google "trainer ortodoncja" i przeczytaj.
  • askaa2022 10.06.10, 21:56
    Hmmm dlaczego uważasz że trainer jest dobrym rozwiązaniem w tym
    wieku??
    Aparacik stały ortodontka ściągnęła za 100 zł.
    a za trainert dla dzieci w wieku 6-9 lat- koszt 250 zł + wizyta.
    Ale cóż małej ząbki trzeba ratować .

    Na początku będzie uzywała trainera wykonanego z elastycznego
    tworzywa, dziecko ,,zuje: ten aparat i ćwiczy mięśnie
    szczęki.Później mała dostanie twardszy aparacik , plastikowy trainer
    działający podobnie jak płytkowy aparat ortodontyczny. Małej
    trainery mam zakładać na noc i na jedną godzinę dziennie.
    Hmmm ale czy mała nie będzie chciała m itego wyciagac?
  • korolowa0 12.06.10, 13:57
    czy przy aparacie typu Damon są równiez te gumki które biegną po skośie i łączą
    górę z dołem? ( od haczyków na zamkach ) czy są płytki na podniebienie?

    Co tak naprawdę go różni (prócz ceny ) od zwykłego stałego aparatu? szukam
    informacji ale nie ma tego jakoś tak w kupę zebranego, a ja również nie jestem
    jeszcze biegła w kwetsiach aparatów aż na tyle aby te fachowe nazwy i terminy
    usystamatyzować i rozponac różnice.

    Bede wdzieczna za informacje.
  • askaa2022 15.06.10, 13:24
    No to od 2 Dni Dominice na 1 godzinkę dziennie i na cała noc
    zakładam trajner Jest o wiele wygodniejszy i przynajmniej maluda mi
    aż tak bardzo nie marudzi. Teraz w końcu Dominika nauczy się
    normalnie oddychać przez nosek a nie buźkę- bo z tym był ogromny
    problem.
    Hmmm używał ktoś z Was trajnera? wiecie jak długo trzeba go stosować?
    Bardzo proszę o wasze wypowiedzi
  • ortodonta 17.06.10, 10:39
    Dnia 16-06-2010 o 21:59:11 <askaa2022@gazeta.pl> napisał(a):

    > Czemu uważasz że dla 8 letniej dziewczynki trainer to najlepsze
    > rozwiązanie??
    > Mam pytanie jak Dominika przez cały czas oddychała przez buźkę to po
    > założeniu jej trainera nie będzie miała jakiś większych problemów z
    > oddychaniem? Ze spaniem??/
    >
    > Bardzo proszę o Twoją opinię


    Ano temu, że to najlepszy aparat dla dziecka w tym wieku. Nie tylko skuteczny (gdy jest noszony) to jeszcze bardzo tani (w porównaniu ze stałym).

    Przyczyną zgryzu otwartego jest często nawykowe oddychanie przez usta, co zaburza rozwój kości szczęk. Przywrócenie prawidłowego toru odychania przez nos, przywróci prawidłowy rozwój szczęk. Dziecko się nie udusi, aparat nie jest przecież szczelny.

    Wazne by ustalić co jest przyczyną oddychania przez usta. Dlatego warto odwiedzić laryngologa, by ocenił migdały.

    --
    technika lingwalna, aparat językowy, incognito
  • askaa2022 18.06.10, 13:46
    byłam dzisiaj z mała u laryngologa z samego rana. Pani doktor
    powiedziała że mała ma przerostem migdałka gardłowego- dlatego mała
    tylko i wyłącznie oddycha przez buźkę.

    Czy to coś teraz zmieni w leczeniu ortodontycznym Dominiki???
    Jak ty byś teraz z tym postąpił?? Co dalje będzie??

    Bardzo prosze o Twoją odp
  • askaa2022 29.06.10, 15:54
    do <ORTODONTA>
    Małej nadal krwawią dziąsełka. Jak sobie z tym radzić??? Nie
    pomagają prperaraty przepisane przez stomatologa.

    Co teraz?
  • aurelia-81 13.10.15, 22:17
    Uffff jestem juz 3 dzień po założeniu damona. Pierwsze 2 dni było trochę ciężko, ale jakoś przeżyłam. W sumie piszę też żeby odświeżyć trochę temat, bo ostatnie wątki są sprzed kilku lat. Jest tu ktoś kto czyta o damonie, albo ma założonego?
  • kacpiii94 06.11.15, 18:16
    Dziś miałam założonego Damona na górę i na dół... Nie mogę jeść i bolą mnie zęby. Jak długo utrzymuje się ten ból?
  • korniszon75 05.10.18, 11:55
    Ja się właśnie zastanawiam, widziałem, że można go założyć w Tekst linka
  • olawitkowska3 20.11.18, 09:39
    Witam polecam poczytać o aparacie ortodoncjakabaty.pl/aparaty-samoligaturujace-damon i jego zaletach
  • kkowalska12 04.12.18, 20:18
    Moja koleżanka zaczęła ostatnio korzystać z nakładek na zęby twojpieknyusmiech.pl big_grin wykupiła terapię w ich niemieckiej filii i jest bardzo zadowolona z efektów wink ma niewielką wadę zgryzu podjęła się terapii ze względów estetycznych. Sama nakładka jest niewidoczna zauwazylam dopiero jak poszlysmy razem na obiad zdjela go do jedzenia. Tak to bym sie chyba w ogole nie zorientowała big_grin Mówiła że poleca wszystkim którzy są sceptyczni wobec stałych aparatów i nie maja powaznej wadt wink

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.