Dodaj do ulubionych

Wąskie gardła stolicy.

01.10.09, 22:40
Nie wiem jak innych ale mnie wyjątkowo denerwują "wąskie gardła" na głównych
ulicach Warszawy czyli krótkie fragmenty jednopasmówek w ciągu dwu a nawet
trzypasmówek... Chodzi mi głównie o (w kolejności wnerwienia):
- ul. Wołoska (odc. Racławicka - Konstruktorska)
- ul. Prosta (odc. rondo ONZ - rondo Daszyńskiego)
- ul. Górczewska (odc. Lazurowa - S8)
- ul. Kasprowicza (odc. Oczapowskiego - Przy Agorze i przyszła trasa
budowanego już Mostu Północnego)
- Al. Wilanowska (odc. Wołoska - Niepodległości)

Jak wiadomo ostatnio jedno takie "wąskie gardło" zostało zlikwidowane (ul.
Powstańców Śląskich przy Połczyńskiej) lub jest w trakcie likwidacji (Al.
Wilanowska odc Sikorskiego - Sobieskiego).

Czy istnieje jakiś sposób na skłonienie odpowiednich władz do uzupełnienia
tych braków w warszawskiej sieci ulic? Przecież relatywnie niskim kosztem
można uzyskać poważne udrożnienie ruchu w tych okolicach. Kilka razy w
tygodniu pokonuję w bólach skrzyżowanie Wołoska - Racławicka i wiem jak bardzo
przejazd takimi "wąskimi gardłami" jest flustrujący...

Jeśli znacie inne tego typu przypadki to proszę o ich dopisanie.
Edytor zaawansowany
  • 01.10.09, 23:18
    kuras77 napisał:


    > Czy istnieje jakiś sposób na skłonienie odpowiednich władz do uzupełnienia
    > tych braków w warszawskiej sieci ulic?

    Tak. Trzeba znaleźć sponsora, który to sfinansuje.
    --
    SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
  • 02.10.09, 01:13
    A co z oszczędnościami względem założeń przy innych inwestycjach, które sięgają
    często 40%? Idą do kieszeni urzędasów? Idealnie sprawdziły by się do
    finansowania względnie prostych i szybkich likwidacji "wąskich gardeł" stolicy...
  • 02.10.09, 01:16
    Poza tym akurat w przypadku ul. Wołoskiej był już nawet przetarg i chyba została
    podpisana umowa więc te pieniądze były na tą inwestycję zarezerwowane. I co,
    rozpłynęły się?
  • 03.10.09, 19:02
    Obydwie te ulica miały zarezerwowane pasy ziemi na drugą jezdnię.
    W przypadku Broniewskiego możliwość budowy drugiej jezdni chyba nadal istnieje.
    Choć - ponieważ zarzucono wydłużanie do Wółczyńskiej, oraz wybudowano Gen.
    Maczka - nie wiem, czy jest wiekszy sens.

    Andersa - jakis debil zezwolił na budowę zejść do metra oraz czerpni (wyrzutni?)
    powietrza na tym rezerwowym pasie. A tak można by było wstawic drugą jezdnię od
    Bankowego do Muranowskiej, a potem przez nowy wiadukt do Mickiewicza.
    Borys
  • 03.10.09, 19:54
    > W przypadku Broniewskiego możliwość budowy drugiej jezdni chyba nadal istnieje.
    > Choć - ponieważ zarzucono wydłużanie do Wółczyńskiej, oraz wybudowano Gen.
    > Maczka - nie wiem, czy jest wiekszy sens.
    Właśnie tego odcinka od Reymonta do Wólczyńskiej najbardziej brakuje, bo
    Conrada, Wólczyńska i Arkuszowa w szczycie nie wyrabiają. Do Maczka (i potem
    spowrotem) trudno się przebić.
    --
    Zapraszam na forumChomiczówka
    TAK dla obwodnicy wWarszawie
  • 03.10.09, 23:27
    Wólczyńska nie wyrobi z powodu gabarytów ...
    Borys
  • 04.10.09, 03:34
    Od Reymonta do rozjazdu Arkuszowa-Wólczyńska przydałyby się więc 2 jezdnie.
    Kiedyś to ma być pociągnięte dalej ulicą Janickiego i mieć wjazd na TMP, a na
    razie obsłużyłoby ruch zbierający się z Arkuszowej i Wólczyńskiej.
    --
    Zapraszam na forumChomiczówka
    TAK dla obwodnicy wWarszawie
  • 05.10.09, 01:41
    elfkabezhaltera napisała:

    > Obydwie te ulica miały zarezerwowane pasy ziemi na drugą jezdnię.
    > W przypadku Broniewskiego możliwość budowy drugiej jezdni chyba nadal istnieje.
    > Choć - ponieważ zarzucono wydłużanie do Wółczyńskiej, oraz wybudowano Gen.
    > Maczka - nie wiem, czy jest wiekszy sens.

    Broniewskiego jest całkiem przejezdna ale może będzie tam kiedyś druga jezdnia
    bo rezerwa jest. Moim zdaniem ważniejsze jest puszczenie jej dalej od Reymonta
    do Wólczyńskiej. A samą Wólczyńską powinno się rozbudować już dziś bo często są
    tam korki a i trasa mostu Północnego będzie się kończyła niedaleko.

    > Andersa - jakis debil zezwolił na budowę zejść do metra oraz czerpni (wyrzutni?
    > )
    > powietrza na tym rezerwowym pasie. A tak można by było wstawic drugą jezdnię od
    > Bankowego do Muranowskiej, a potem przez nowy wiadukt do Mickiewicza.
    > Borys

    No właśnie - jak wygląda sprawa Andersa? Jest tam wyraźnie rezerwa pod drugą
    jezdnię która bardzo by się tam przydała. Czy jest ona jeszcze planowana? Jak
    będzie wyglądał wiadukt przy dworcu Gdańskim? Tory i jezdnia będzie w takiej
    samej konfiguracji? Jeśli tak to moim zdaniem istniejące tory tramwajowe od pl.
    Bankowego do Muranowskiej powinny być przesunięte na wschód a w to miejsce
    powinna powstać druga jezdnia Andersa. Zapobiegło by to wtedy bezsensownemu
    dwukrotnemu przecinaniu jezdni torami na pl. Bankowym i Muranowskiej.
  • 09.10.09, 13:10
    Andersa miała by remontowana w poprzednim roku, ale zabrakło kasy. A
    fakt, że w tym roku frezowali Andersa wskazuje na to, że w
    najbliższych latach nie ma w planach remontu.
  • 04.10.09, 10:22
    wąskich gardeł, bo i tak zrobią tam buspasy i bedzie jeszcze gorzej.
  • 04.10.09, 10:30
    wkkr napisał:

    > wąskich gardeł, bo i tak zrobią tam buspasy i bedzie jeszcze gorzej.

    To nie buspasy korkują ulice, lecz samochody. Ale to chyba nie jest odpowiedź,
    która satysfakcjonuje kierowców...
  • 04.10.09, 15:04
    piwoslaw23 napisał:

    > wkkr napisał:
    >
    > > wąskich gardeł, bo i tak zrobią tam buspasy i bedzie jeszcze
    gorzej.
    >
    > To nie buspasy korkują ulice, lecz samochody.
    =========
    GENIALNE!
    Trzeba zlikwidowac samochody i wprowadzić same buspasy!
    Wtedy ulice napewno nie będą zakorkowane.
    PS
    No i wąskich gardeł nie trzeba bedzie likwidować, bo i poco?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.