Dodaj do ulubionych

Kiedy poszerzą Wał Miedzeszyński

11.11.09, 07:28
chociaz do granic warszawy?
Kiedy zbudują most na POW?
Kiedy wreszcie powstanie wiadukt w Międzylesiu?
Czy ta Hanaka zupełnie zgłupiała?
Dlaczego zupełnie olała Wawer?
Kaczński przynajmniej poszerzył Wał oraz zbudował Trasę
Siekierkowską.
=================
Dochodzi do takiego absurdu, że z Otwocka na Służew codziennie
jeżdżę wschodnią stroną torów, aż do wiaduktu w Wawrze, potem Trasą
Siekierkowską.
Parę kilometrów dalej ale znacznie szybciej i w miarę w normalnym
ruchu.
Edytor zaawansowany
  • 12.11.09, 00:01
    HGW dala 500mln na stadion Legii (za poparcie w wyborach) oraz
    zbudowała najdrozsza oczysczalnie na świecie - Czajka. Aha no i
    szukała jeszcze jak wykombinowac zeby nie budowac stadionu
    narodowego w obecnym miejscu, aby zgarnąc kase za teren. Obiecała ze
    most pólnocny szybciutko zbuduje i sami widzimy kiedy ruszył...No i
    na EURO2012 nie bedzie pełnej obwodnicy Warszawy, dojdzie tylko do
    Puławskiej. Chyba za Wisła zaczyna sie Polska B, w Warszawie też.
  • 12.11.09, 03:04
    Kiedy poszerzą Wał Miedzeszyński - nie prędko.
    Tego zadania nie ma już od ponad roku w WPI, nie jest opracowywana żadna dokumentacja dla tej inwestycji. Coś zacznie się dziać pewnie ok 2013 ok 2016 powinien zostać poszerzony w granicach Warszawy - o ile gospodarka ruszy, inaczej nici z inwestycji bedziemy do 2020 roku spłacać kredyty na most północny i metro.
    Województwo ma w planach stopniową przebudwę 801 od Warszawy do Wilgi do 2018 roku.
    ------------------------------

    Kiedy zbudują most na POW - pewnie koło 2014, Na razie jest zaskarżona decyzja środowiskowa. Oraz nie ma kasy na ten odcinek

    Warto pamiętać co jest inwestycją krajową, a co miejską.

    Z tą budową Trasy Siekierkowskiej przez Kaczyńskiego to lekka przesada, za jego kadencji zaczęto budowę tylko odcinka od Bora - do Płowieckiej. Pozatym schrzaniono dokumentacje tak, że Bogdan Car mógł dzięki temu opóźnić budowę II etapu węzła Marsa prawie o 3 lata. Do tego tak pośpiesznie kończono ten odcinek trasy, aby zdążyć przed wyborami prezydenckimi, że schrzaniono podbudowę, - nie dokonano pełnej wymiany grunów na zakolu Wawerskim i trasa osiada.

    Mówisz że zbudował Wał Miedzeszyński - fakt, ale niestety zbudował to w wersji okrojonej, zamiast 2x3 wał ma przekrój 2x2, projekt zmieniano już nawet po wybraniu wykonawcy, po zmniejszeniu frontu robót, wykonawca zobowiązał się że w ramach kwoty za zbudowanie wału 2x3 zbuduje wał 2x2 i dodatkowo przefrezuje kilka ulic w Warszawie - tak się pojawiły frezowania weekendowe w Warszawie.

    Mówisz, że Hanka zaniedbuje Wawer, pewnie to jest i racja, ale podpobnie zaniedbuje również Targówek, Białołęke, Pragę Północ, Rembertów i jeszcze kilka dzielnic Warszawy. Jakby faworyzowała Wawer, pojawiły by się głosy że to dlatego że tam mieszka.
    Tak naprawde zastój iwnestycyjny wynika z Janosikowego, decyzji o budowie metra, i mostu Północnego-które pochłaniają prawie wszystkie środki na inwestycje-gdyby nie kasa unijna to budowało by się jeszcze mniej. Za Kaczyńskiego roczne janosikowe było w granicach 400-600 mln, teraz sięga 1 mld rocznie.

    --
    TAK-dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w aglomeracji warszawskiej
    SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
  • 14.11.09, 07:49
    co by nie mówi to jedna poprawił sytuację komunikacjyjną w Wawrze.
    Hanka zupełnie olała tę dzielnucę.
    Ale zostawmy Kaczyńskiego.
    Przyjżyjmy się na co Hanka pieniądze wydaje.
    - system sterowania ruchem na czernikaowskiej i wisłostradzie -
    jeżdżę tamtedy od czsu do czasu. Osobna faza dla lewoskretów to
    porazka denerująca korki w godzinach poza szczytem komunikacyjnym. Z
    mojego punktu widzenia pieniądze zmarnowane.
    - system sterowania ruchem pomiędzy placem Zawiszy a rondem
    waszyngtona. To już jest kuriozu. System służy tylko do tego by
    generować korki na dojazdach do placu oraz ronda. Odcinek pomiedzy
    oboma obiektami jest za krotki by w znaczacy sposób przyspieszyć
    przejazd tramwajów. Poza tym zdaje sie ze tramwaje mają na moście
    ograniczenie prżedkości z jakiegoś idiotycznego powodu więc wym
    bardziej ta inwestycja jest poroniona. Pieniądze wyrzucone w błoto!
    - buspasy - są tanie bo farba niewiele kosztuje (ciekawe że ZDM
    zapiera się nogami i rękami przed zastowowaniem tej samej techniki w
    tworzeniu sciezek rowerowych) tylko że mają sens w moemencie gdy
    kierowcy mają alternatywę - zbodowane sa obwodnice i laczniki
    drogowe! Co z tego że wyrwą jeden pas z Trasy łazienkowskiej czy
    Ostrobramskiej skoro ludzie i tak bedą musieli tamtędzy pojechać
    tylko że czas przejazdu wydłuży się dwukrotnie! Autobusy też nie
    pojąda bo korki bedą się genetować już na wjeździe na buspas!
    Jeśli chodzi o Wawer to w tej dzielnicy Hanka niczego nier
    zbudowała. Mogła pchnąć chociaż ten nieszczęsny wiadukt w
    Międzylesiu. Ale ona "klacz trojańska" woli buspasy tworzyć!
    PS
    Hanka jest nieporozumieniem. Baba nie ma pojęcia o sytuacji drogowej
    w mieście. Upór przy tym by buspas na trasie łazienkowskiej
    obowiązywal cala dobe oraz w dni wolne jest zastanwiający.
    Ona przezydentem już nie zostanie!
  • 12.11.09, 08:19
    "Poszerzenie" Wału M. do granic miasta to chyba zbudowanie nowej drogi, pod którą należy pozyskać grunty, pomijając inne trudności. Inwestycja powinna zostać zrealizowana nie później niż most południowy, ale zapewne wyjdzie jak zawsze.

    Co do HGW i Kaczyńskiego: Powstanie wielkiej inwestycji nie jest sprawą jednej osoby, ani nawet ekipy z jednej kadencji. Sami widzimy ile czasu trwają procedury, przygotowania, przetargi, protesty, odwołania, unieważnienia, powtórki, itd. Inwestycja typu droga lub most to kwestia kilku kadencji i należy pamiętać, że osoby które przecinały wstęgi na otwarciu trasy często miały najmniejszy wpływ na jej powstanie. Owszem, mogły w ograniczonym zakresie zwiększyć lub zmniejszyć budżet inwestycji, lub mogły naciskać aby pójść na skróty by kosztem jakości mieć osiągi przed wyborami (m.in. rondo Starzyńskiego, trasy Siekierkowska czy Prymasa 1000-lecia). W momencie, gdy HGW, Kaczyński, czy kto kolwiek inny objął stanowisko, tryby biurokracji już od dawna kręciły się, oni mogli tylko załapać się na widowisową końcówkę. Bo co mógł zrobić prezydent stolicy, który rządził tylko pół kadencji, a i wtedy myślał tylko o tym, jak zostać prezydentem kraju? Kaczyński nie został prezydentem W-wy, aby jej pomóc. Użył tego stanowiska jedynie jako trampoliny by iść dalej. Szkoda że wiele osób nie widziało tego głosując w wyborach, ale dziwi mnie że są jeszcze osoby, które nadal tego nie chcą dostrzec. Przykre. Nie piszę tego, by zjechać Kaczyńskiego (nie mogę przeboleć że przez dwa lata stolica jechała na zaciągniętym hamulcu) ani obronić HGW. Po prostu uważam zdania typu "X nie może zbudować małej drogi, a Y gołymi rękami zbudował całą trasę" za wysoce niemądre i każdy, który je wygłasza powinien wstydzić się własnej niewiedzy.

    wkkr - nie mam Ci za złe, że tak napisałeś (ale będę miał jeśli to się powtórzy), jednak nalegam by na tym forum trzymać się zasady, że fakty przedstawiamy w sposób merytoryczny i pełny. W Twoim przypadku oznacza to, że nie powinieneś był napisać "Kaczyński przynajmniej poszerzył Wał oraz zbudował Trasę Siekierkowską", lecz "Mnóstwo osób przyczyniło się do poszerzenia Wału i zbudowania TS, a przez część bardzo długiego okresu planowania i wykonania akurat tak się złożyło, że Kaczyński na krótko był prezydentem Warszawy".
  • 12.11.09, 12:30
    Trzeba zacząć od tego, że ani poszerzenie Wału do granic Warszawy ani POW nie
    leży w gestii prezydenta Warszawy.
    Ta pierwsza to inwestycja MZDW, a ta druga GDDKiA.

    Polecam też spróbować dojazd z Otwocka na Służewiec z wykorzystaniem kolei.
    Myślę, że powinno być szybciej.
    --
    SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
  • 12.11.09, 23:22
    Jeździłem Wałem 10 lat temu. Codziennie do i z pracy.
    Było 2x1 i korki mniejsze niż teraz.
    Czy to popyt wzbudzony, czy wszyscy nagle zaczęli pracować na Służewcu? S1
    powinna wrócić, wraz z P/B+R.

    No chyba że komuś za daleko do torów, to wtedy chyba przyda się nowy tabor/linia
    na ewentualny buspas na Wale.

    --
    Jak pracuje Warszawska Straż Miejska?
    Sprawdź: znak-b36.blogspot.com
  • 14.11.09, 08:05
    to pieniądze wyrzucone w bloto.
    Sądzę że za rok będą tam takie same pustki jak są do tej pory.
    Mogę to miejsce monitorować bo jeżdzę tam codziennie.
  • 14.11.09, 08:02
    tom.krakus napisał:
    ewentualny buspas na Wale.
    ===============
    No to by była katastrofa. Otwoc i Jozefów mogły by zapomniec o
    dojazdach do pracy.
    Ja przez 8 lat jeździłem autobusem i metrem do pracy. Zabieralo mi
    to łącznie (do i z pracy) 3h. Teraz przesiadłem się do samochodu.
    Łącznie zabiera mi to 1h. Ja do autobusu i metra nie wrócę nawet
    jeli czas przejazdu zwiększy mi się do 2.5h. W moim samochodzie
    jestem sam, żaden pijany lub agresywny mnie nie zaczepia, nikt mnie
    nie skroi, słucham takiego radia jakie chcę, nie śmierdzi, jest
    czysto, mam klimatyzację, nikt nie pali papierosów ani nie pije piwa.
    Naprawdę dużo musiało by się zmienić bym mial wrócić to tego syfu z
    którego korzystałem przez 8 lat.
  • 14.11.09, 07:55
    Wał Miedzeszyński?
    Poza tym panowie, 90% spoleczeństwa ocenia tych którzy rzadza na
    podstawie oddanych inwestycji. Nikogo nie obchodzą niuanse prawne.
    Dlatego w rzadzacy powinni oddziaływać na procesy inwestycyjne na
    miarę swoich mozliwości.
    Nic tak mnie nie wkurza jak przedstawiciel władzy mówioący "to nie
    nasz droga, nic nam do tego" A ja odrazyu się pytam - a co człowieku
    zrobiłes w sprawie tej drogi? Czy chociaż rozmawialeś na jej temat z
    tym w kompetencji ktorego ta droga jest?
    Uprzwianie polityki nie ogranicza się do realizacji budzetu oraz
    zapisów prawnych. Gdyby tak było nie potrzebne byłyby wybory
    samorzadowe. Wystarczyli by urzednicy z centrali!
  • 20.12.09, 18:21

    Coś zacznie się dziać pewnie ok 2013 ok 2016 powinien zostać poszerzony w granicach Warszawy - o ile gospodarka ruszy, inaczej nici z inwestycji bedziemy do 2020 roku spłacać kredyty na most północny i metro.


    Najgorsze, że chyba nie ma na tą trasę nawet rezerwy terenu. Po obecnym śladzie jest za ciasno. Za 10 lat wszystko zostanie zabudowane...
  • 19.10.13, 01:11
    www.youtube.com/watch?v=PK0QsHjTGPA -
    Szerszy Wał Miedzeszyński - dopiero po 2013
    Film z 12.11.2009 r.

    Okazuje się, że ma być POW do 2018 roku, a tu zamiast dwujezdniówki od S2 do skrętu na Otwock... niespodzianka. W Biurze Drogownictwa i Komunikacji 16.10.2013 wyraźnie powiedziano mi, że NIE MA PIENIĘDZY NA DWUJEZDNIÓWKĘ na południe od ul. Czarnuszki.

    "DW 801 wylot z Warszawy (Wał Miedzeszyński) ze strony http://www.zdm.waw.pl/fileadmin/user_upload/aktualnosci/Automatyczne_Pomiary_Ruchu_ZDM_2009.pdf - razem z 2 kierunków aż 24166 poj. na dobę, jednojezdniowa droga, na której niekiedy nawet prawdziwych zatok autobusowych nie ma, przy granicy z Józefowem obszar wyraźnie zabudowany, bez lewoskrętów, b. dużo zjazdów indywidualnych, szer. jezdni chyba 7 m, złe perspektywy, ostatnio powstało dużo osiedli w zach. cz. obsz. MSI Falenica (długie pasy z zachodu na wschód)

    DW 801 Józefów (3,6 km) od gr. Warszawy - 19285 poj. na dobę GPR 2010, teren bez bloków i świateł, niemało zjazdów indywidualnych, lewoskręt tylko na stację benzynową, szer. jezdni 7 czy 6 m, kilka kopert zamiast zatok autobusowych, niekiedy brak chodników"

    To ma być dojazd do POW? A może kolejne "nadwiślańskie muzeum drogownictwa"smile, chce się powiedzieć?

    Jak mieszkańcy Trójmiasta Otwockiego (i ogólnie pasa położonego w okolicy wschodniego brzegu Wisły na S od Warszawy) będą dojeżdżać do stolicy? Jeżeli nie zmienią swoich przyzwyczajeń, to korki mogą kwitnąć gorzej niż za czasu remontu mostu na Kołłątaja (ukończonego 16.10.2013).
    Na dodatek już od 2015 r. czeka nas budowa S17 i utrudnienia na trasie lubelskiej. ZDM ogłosiło przetarg jedynie na koncepcję budowy dwóch jezdni od ul. Trakt Lubelski do S2. W ramach budowy S2 ma być też wykonane kilkaset m dwujezdniówki od S2 do skrzyż. z ul. Czarnuszki. Dalej ma się zaczynać stara, niedobra jednojezdniówka.

    Wydaje się, że to MZDW jest tu najsłabszym ogniwem. Około 5-6 km dwujezdniówki (w większości w nowym śladzie) od granic Warszawy do ul. Górczewskiej w Józefowie mogłoby kosztować bardzo dużo, nawet w okolicach 200 mln zł. MZDW ma poważne kłopoty finansowe. Dziś na dawnej mapie zobaczyłem, że nadwiślanka (przynajmniej na południe od DK 50) miała kiedyś numer dwucyfrowy (35). Obecnie numery dwucyfrowe mają drogi krajowe. S17 nie przyda się zbytnio mieszkańcom centrów: Józefowa, Otwocka i Karczewa w dojeździe do centrum Warszawy, zyskają głównie gm. wiejskie Wiązowna i Kołbiel, a gęściej zaludniona część powiatu nawet na początku drogi przez Warszawę ma nie mieć dwujezdniówki. To, co dzieje się z DW 801, w ogóle wygląda na absurd, bezsens i marnotrawstwo. Chyba trzeba zawalczyć tak, jak walczyło się o przeznaczenie tych kilku mld zł na ukończenie EOW. Te ok. 7 km dwujezdniówki ma kluczowe znaczenie. Bez niego będzie absurd, ruch może się przenieść się na ciąg ul. Patriotów.

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.