Dodaj do ulubionych

Wąskie gardła (Warszawa)

31.01.11, 18:31
Witam serdecznie
Mam takie pytanie odnośnie tych ulic

- Władysława Broniewskiego
- Wołowska
- Płochocińska (od modlińskiej do Giełdy)
- Dywizionu 303

miały być poszerzone, czy coś wiadomo na ten temat ?

myślę że w warszawie jest więcej takich ulic nieposzerzonych , co by usprawniły jazdę po zakorkowanym mieści.
Edytor zaawansowany
  • 01.02.11, 21:43
    Akurat Dywizjony nie można nazwać wąskim gardłem. Jeździ się tam bezproblemowo aczkolwiek jakby zrobili drugą nitkę (może przy okazji S7) to bym się nie obraził.
    Bardziej przydałoby się zrobienie Dźwigowej bo to jest zmora.
  • 30.04.11, 13:40
    1. poszerzenie dźwigowej w ogóle jest realne? to chyba wymagałoby zamknięcia linii kolejowej nad ulicą. biorąc pod uwagę ilość torów, PKP raczej nie poszłoby na coś takiego.

    2. powiedzmy, że dźwigowa zostaje poszerzona. gdzie się rozpłynie ten ruch po obu stronach? skrzyżowanie z połczyńską i tak jest na granicy swoich możliwości.
  • 28.02.13, 08:55
    Jest to droga wylotowa z Warszawy. Jednojezdniowa. Nawet lewoskrętów jest mało. Natężenie ruchu w Józefowie (przed Warszawą) podczas GPR 2010 wyniosło ponad 19 tys. pojazdów. Podobno nie ma szans na budowę dwujezdniowej drogi na tym odcinku do 2019 r. Tak więc jeździć komunikacją publiczną należałoby szczególnie dla dojeżdżających tą drogą. Na dwujezdniowym odcinku WM jest dużo sygnalizacji świetlnych. W pobliżu WM na trasie od Traktu Lubelskiego do granic Warszawy jest wiele zabudowań. Jak więc poprowadzić tam trasę? Ale według mnie Wołomin, Zielonka, Kobyłka czy Ząbki (szlak DW 634) mają gorszy dojazd do Warszawy od Otwocka, Józefowa i Karczewa (szlak DW 801).
  • 02.02.11, 09:55
    Wołowska? chyba Wołoska ...
    A największym gardłem to chyba jest Prosta.
    --
    Le5zek
  • 14.06.11, 11:13
    A propos. Czy po otwarciu za 2 lata Prostej będzie ona przebudowana do dwupasmowej? Czy są gdzieś jakieś projekty w sieci?
    --
    Le5zek
  • 04.02.11, 09:10
    "Zapomnieli" wybudować na Kasprowicza drugiej nitki między Oczapowskiego i Przy Agorze no i mamy zupełnie nieptorzebne korki. A jak jeszcze auta z Tarchomina przeleją się tam przez Most Północny...
    --
    Uwaga: Forum "Żoliborz, Bielany" to forum cenzurowane. Uczmy się kochać posty, tak szybko odchodzą.
  • 05.02.11, 20:37
    Za jednojezdniowe Kasprowicza można dziękować (w kolejności chronologicznej):
    - Kaczyńskiemu
    - Marcinkiewiczowi
    - HGW
  • 09.02.11, 23:52
    Podziękujmy HGW. Cała kadencja nie wystarczyła. Czy w tym temacie w ogóle coś się dzieje?!!!
  • 11.02.11, 07:44
    Tu któryś debil - najprawdopodobniej Święcicki albo Piskorski - zatwierdził taki pomysł na stacje metra, że chyba już się nie da zbudować drugiej jezdni ...
  • 12.02.11, 17:31
    > Tu któryś debil - najprawdopodobniej Święcicki albo Piskorski - zatwierdził tak
    > i pomysł na stacje metra, że chyba już się nie da zbudować drugiej jezdni ...

    Andersa raczej nigdy nie będzie poszerzona - polityka władz miasta nastawiona jest na to, aby zniechęcać kierowców do wjeżdżania samochodami do centrum, w ramach tej polityki planuje się jeśli już to zwężanie a nie poszerzanie ulic prowadzących do centrum.
    --
    Wolność słowa po żoliborsku
  • 13.02.11, 10:44
    lukasz.1978 napisał:

    > Andersa raczej nigdy nie będzie poszerzona - polityka władz miasta nastawiona j
    > est na to, aby zniechęcać kierowców do wjeżdżania samochodami do centrum, w ram
    > ach tej polityki planuje się jeśli już to zwężanie a nie poszerzanie ulic prowa
    > dzących do centrum.
    Jest takie angielskie powiedzenie - "never attribute to malice that which can be explained by stupidity" - "nie tłumacz złą wolą tego, co da się złożyć na karb głupoty"
  • 13.02.11, 16:25
    Nie wiem, czy głupi czy złośliwi. Ale tak czy siak takie mają transportowe założenia. Z tego też powodu nie powstają w centrum parkingi podziemne, np. pod Placem Teatralnym, aby zniechęcić kierowców do przyjazdu samochodem do centrum.

    Ja tam mam wątpliwości, czy są to priorytety słuszne. Może w teorii to brzmi nawet i pięknie, ale w praktyce rogowanie samochodów z centrum przyczyni się do obumierania centrum, które opanowane zostanie do reszty przez kebaby i lumpeksy. Bogatsza klientela będzie centrum omijać. Ten proces zresztą już się zaczął "lumpeksizacji" centrum już się zresztą zaczął.
    --
    Bielany: nasza dzielnica - nasze forum
  • 13.02.11, 17:03
    Wracając do tematu
    Broniewskiego, Płochocińska nic się w temacie nie dzeiej.
    Dywizjonu 303 chyba tak samo.

    Wołowska - dokumentacja na ukończeniu, nie ma pieniędzy na realizację,
    Kasprowicza, - gotowa dokumentacja i pozwolenia brak środków na realizację.
    Obje mają być realizowane po 2014 roku.


    --
    SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji KRS 0000260007
    zobacz mapę planowanych inwestycji drogowych
  • 04.05.11, 20:29
    Co do wąskich gardeł to jeszcze wylotówki z Warszawy - Górczewska i Żołnierska. O ile w przypadku tej pierwszej coś się dzieje ku lepszemu, to w tym drugim miastu starczyło pieniędzy na frezowanie. Reszta za kilka lat jak pojawią się środki na dokończenie Trasy Siekierkowskiej, tj. Marsa.
  • 19.05.11, 00:36
    xyz_007 napisał:
    > - Wołowska
    WołoSka

    > myślę że w warszawie jest więcej takich ulic nieposzerzonych , co by usprawniły
    > jazdę po zakorkowanym mieści.
    Łodygowa na przykład.
    Brak obwodnicy Żaba - Wiatraczna oraz Trasy Świętokrzyskiej Kijowska - Zabraniecka.


    --
    Bufet - oddaj inwestycje na prawym brzegu Wisły!
  • 18.10.11, 12:46
    No i teraz przy Wileniaku mamy skutki braku TYCH dwóch inwestycji sad
    --
    Popieram Palikotasmile
  • 25.07.11, 11:44
    Kiedy zacznie się poszerzanie wąskiego gardła na drodze 724 na pograniczu Powsina i Konstancina? Niedawno czytałem, że ekipy mają tam wejść lada dzień i prace potrwają 3 tygodnie.
  • 01.03.13, 15:38
    xyz_007 napisał:

    > Witam serdecznie
    > Mam takie pytanie odnośnie tych ulic
    > - Władysława Broniewskiego
    > - Wołoska
    > - Płochocińska (od Modlińskiej do Giełdy)
    > - Dywizionu 303
    > miały być poszerzone, czy coś wiadomo na ten temat ?

    Po pierwsze to cytując pozwoliłem sobie poprawić pisownię.
    Po drugie - różne rzeczy różni politycy obiecują, zwłaszcza w Warszawie.
    Po trzecie, warto się zastanowić nad celowością każdej takiej inestycji. Ulice są jak te rurki w systemie hydraulicznym. Założenie jednej bardzo grubej niewiele da, jeśli wlot i wylot są wciąż o małej przepustowości. W oparciu o to pozwolę sobie skomentować:
    - Broniewskiego. Razem z Popiełuszki, Rydygiera i Al. Wojska Polskiego "wlewają" się na czteropasmowy wiadukt nad torami PKP, za którym jest rondo Babki Radosława o umiarkownej przepustowości. Nie widzę sensu zwięszania przepustowości ul. Broniewskiego, gdyż zwiększyłoby to tylko zator przed pominkiem Hallerczyków. Co więcej, byłyby spore "koszty społeczne" gdyż na rezerwie pod drugą jezdnię Broniewskiego są obecnie parkingi, ogródek piwny i place, na które mieszkańcy wyprowadzają swoje zwierzaki. Po co im robić taką przykrość, wydawać pieniądze i na koniec nie poprawić płynności ruchu w Mieście.
    - Na temat Wołoskiej nie czuję się kompetentny wypowiadać się, bo to nie moje okolice i nie znam wszystkich uwarunkowań. Chyba problemem są jakieś sprawy własnościowe, bo nie rozumiem idei tego lokalnego przewężenia.
    - Płochocińska. Akurat ten temat znam bardzo dobrze. Ograniczenia są następujące: do czasu zaprojektowania przedłużenia TMP na Zieloną Białołękę (czyli także skrzyżowania z Płochocińską) trudno by było wydać wytyczne do projektowania przebudowy Płochocińskiej. Poza tym, przejazd pod Marywilską jest wąski, rozebrać go nie można, bo byłaby katastrofa komunikacyjna, a pod nim jest miejsce na 3 pasy ruchu. I to "ciasne". Zgadzam się, że czwartym pasem powinien być niezależny pas zjazdowy z Marywilskiej na północ, żeby można się było włączać bezkolizyjnie. Ostatnim problemem (jeżeli pieniądze uznamy za problem dotyczący wszystkich inwestycji) jest Giełda. Handlujący tam mają dostateczną siłę przebicia, żeby zablokować każdą inwstycję, któa mogłaby pozbawić ich parkingu dla kupujących.
    Niezależnie pod powyższego: Po co robić czteropasmową Płochocińską do Cieślewskich, skoro dalej jest ona dwupasmówką? Nawet teraz tworzą się tam spore korki.
    - Dywizjonu 303 - nie wiem, co się tam dzieje, ale przepustowość Obozowej z jej skrzyżowaniami i przystankami tramwajowymi oraz tak naprawdę to jednym pasem w każdą stronę (obok siebie mogą jechać tylko małe samochody miejskie i to powoli) nie jest większa niż jednopasmowej, ale praktycznie bez "atrakcji" ul. Dywizjonu 303. Jakby było w Warszawie za dużo kasy, to pewno warto by ją poszerzyć, ale w obecniej sytuacji niewiele by to dało.


    Pozdrawiam,



    --
    Salaamu Wa-alleikum

    Chaladia Bolandi
  • 19.06.13, 14:01
    chciałabym poznać nazwiska geniuszy, którzy zaprojektowali i zatwierdzili plany Marynarskiej w taki sposób, że nie przewidziano zatoczki autobusowej i zatrzymujące się autobusy blokują jeden z oszałamiającej ilości dwóch pasów na ulicy, która jest zakorkowana od niepamiętnych czasów...

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.