Dodaj do ulubionych

Jerzy Lipka napisał.

15.03.05, 19:17
Wczoraj byłem na spędzie na Bielanach, czyli na posiedzeniu radnych tej
dzielnicy w szkole przy Conrada. Był też niejaki Jerzy Lipka radny Żoliborza
z ramienia Unii Polityki Realnej, członek komisji infrastruktury, z
wykształcenia mgr inż. transportu samochodowego. Podkreślam te funkcje i
wykształcenie Pana Jerzego Lipki.

Obiecałem sobie i jeszcze komuś, że nie będe się nabijał z Jerzego, ale nie
wytrzymałem.... przepraszam...

Przytoczę wieksza częśc tekstu z ulotki, pod którym podpisał się Jerzy Lipka
(całego nie chce mi się wklepywac). Zachowuję cały styl i interpunkcję:

"CZEGO SIĘ DOMAGAMY I CO PROPONUJEMY! (powinien być chyba "?" - przypis V)

Projekt warszawskiego węzła komunikacyjnego popierany przez podmioty
wymienione jako organizatorzy protestu (Stowarzyszenie na rzecz obwodnicy,
Ekostrsa, Zielone Mazowsze, Towarzystwo Przyjaciół Bielan, UPR i LPR oraz
liczne spółdzielnie mieszkaniowe - przypis V) zakłada rozwiązanie
warszawskich problemów komunikacyjnych poprzez budowę dróg zbiorczych
łaczących poszczególne dzielnice miasta. Drogi zbiorcze lub drogi ruchu
przyspieszonego mają inne parametry niż drogi ekspresowe. Nie ma na nich
ograniczeń, jeśli chodzi o zjazdy i wjazdy na osiedla, może się odbywać ruch
komunikacji miejskiej, ale przepustowość jest nieco niższa niż dróg
ekspresowych i autostrad. Nasz projekt zakłada zatem poprowadzenie poza
Warszawą autostrady z przeznaczeniem głównie dla ciężkiego ruchu
tranzytowego. Powinna ona omijac miasto od południa i wschodu, łącząc się na
północy w rejonie Modlina z trasą na Gdańsk.(...). Oczywiście, do Warszawy
przewidziane są zjazdy z autostrady z różnych kierunków. które łączyłyby się
z drogami zbiorczymi wewnątrz stolicy, umozliwiając również wyprowadzenie
części (sic!) ruchu lokalnego poza miasto.(...)

Jeśli chodzi o drogi zbiorcze wewnątrz miasta to za najpilniejsze uważamy
połączenie Trasy AK z Mostem Siekierkowskim (sic!) i przedłużenie Trasy
Siekierkowskiej, w celu swobodnego przejazdu między dzielnicami Warszawy.
Trzeba tez skończyć z absurdami takimi jak brak wyjazdu z mostu Syreny (sic!)
na Wisłostradę! Rezultat jest taki, że most Syreny jest niedociążony ruchem a
inne mosty nadmiernie przeciążone!(...)"
**********************************************************************

Kolejny tekst Jerzego Lipki (znbów zachowuję styl i interpunkcję):

"BROŃMY NASZYCH PRAW DO NORMALNEGO ŻYCIA!

Szanowni mieszkańcy Żoliborza i Bielan! Mimo przegrania procesu
z "Ekologicznym Ursynowem" Generalna Dyrekcja (nie napisane czego - przypis V)
stara się działać metodą faktów dokonanych. Te fakty to wykup ziemi na
terenie Bemowa pod łącznik autostrady, a u nas plany likwidacji kolejnej
części bazaru, tym razem po drugiej stronie ulicy Włościańskiej, gdzie
planuje się budowę pętli autobusowej, kończącej ruch komunikacji miejskiej na
Trasie AK. Oznacza to ni mniej ni więcej tylko odebranie nam możliwości
korzystania z miejskich autobusów na odcinku pomiedzy Mostem Grota Roweckiego
a wiaduktem będacym będącym przedłużeniem ul. Marymonckiej! W tej sytuacji
nie ma dobrego rozwiązania dla mieszkańców Żoliborza. (...)
Jeśli Generalna Dyrekcja nie zmieni planów, nie ma dobrego rozwiązania.
Jedyne wyjście to pozostawienie Trasy AK jako drogi ruchu przyspieszonego
(jest nią dzisiaj) i poprowadzenie autostrady poza miastem według projektu
popieranego miedzy innymi przez nasze stowarzyszenie."

*************************************************

I jeszcze fragment teksty Łukasza Borkowskiego o spontanicznych protestach na
Bemowie:

"Na Bemowie powstają spontanicznie wyłaniane komitety protestacyjne, włączają
się w protest spółdzielnie i współnoty mieszkaniowe, na czele z największą
SM "WOLA", w czym zasługa jej prezesa Roberta Ambroziaka!(...) Bemowo
oczekuje współdziałania ze strony Żoliborza i Bielan, a także Ursynowa!"

--
SISKOM TAK dla warszawskiej obwodnicy
Edytor zaawansowany
  • 17.03.05, 02:10
    No dobra.
    jako, ze dochodza mnie sygnały, że niektórzy nie bardzo rozumieją, w czym Jerzy Lipka daje kompletną plamę w swoich tekstach, co świadczy o tym, ze pojęcia nie ma o tym co pisze, to ustosunkuję się krok po kroku do tego, co napisał.

    Jerzy Lipka napisał:

    > "CZEGO SIĘ DOMAGAMY I CO PROPONUJEMY!
    >
    > Projekt warszawskiego węzła komunikacyjnego popierany przez podmioty
    > wymienione jako organizatorzy protestu zakłada rozwiązanie
    > warszawskich problemów komunikacyjnych poprzez budowę dróg zbiorczych
    > łaczących poszczególne dzielnice miasta. Drogi zbiorcze lub drogi ruchu
    > przyspieszonego mają inne parametry niż drogi ekspresowe. Nie ma na nich
    > ograniczeń, jeśli chodzi o zjazdy i wjazdy na osiedla, może się odbywać ruch
    > komunikacji miejskiej, ale przepustowość jest nieco niższa niż dróg
    > ekspresowych i autostrad.

    Pierwsza głowna niescisłosć: na trasach ekspresowych TEŻ może się odbywac ruch komunikacji miejskiej. Jerzy L. jako absolwent wydziału Transportu powinien o tym wiedzieć. Poza tym obecna Trasa AK jest klasy GP. I co? Ma zjazdy z kazdego osiedla?

    > Nasz projekt zakłada zatem poprowadzenie poza
    > Warszawą autostrady z przeznaczeniem głównie dla ciężkiego ruchu
    > tranzytowego.

    Jako absolwent Transporty Jerzy L. powinien znac i wiedzieć cos na temat potoków ruchu. Powinien znac skalę i prognozy ta ten "ciężki ruch tranzytowy".

    >Powinna ona omijac miasto od południa i wschodu, łącząc się na
    > północy w rejonie Modlina z trasą na Gdańsk.(...). Oczywiście, do Warszawy
    > przewidziane są zjazdy z autostrady z różnych kierunków. które łączyłyby się
    > z drogami zbiorczymi wewnątrz stolicy, umozliwiając również wyprowadzenie
    > części (sic!) ruchu lokalnego poza miasto.(...)

    Nie bardzo rozumiem, jak Bemowiak na Ursynów ma pojechac przez Modlin, Mińsk Mazowiecki i Górę Kalwarię. Nawet dla relacji Pruszków - Radzymin to jazda przez Górę Kalwarie i Mińks Mazowiecki to jakas paranoja. Autostrada, autostradą, ale do niej tez trzeba dojechać... przynajmniej ekspresówką. Jerzy L. wspomina tylko o zjazdach, ale zupełnie zapomina dodać, że te zjazdy byłyby przynajmniej 20 km jeden i trzeba ich wybudować (zmodernizować) najmniej 8-9.
    Poza tym ten "zjazd" od A2 do granic miasta, a co dalej - urwać trasę na granicy, czyli zrobic z trasy bezkolizyjnej zwykła ulice? - to będzie syndrom Pomnika Lotnika lub Ronda Zesłańców.

    >
    > Jeśli chodzi o drogi zbiorcze wewnątrz miasta to za najpilniejsze uważamy
    > połączenie Trasy AK z Mostem Siekierkowskim (sic!) i przedłużenie Trasy
    > Siekierkowskiej,

    Zauważcie. połączenie AK z mostem Siekierkowskim. Nie z Trasą Siekierkowską.
    Rozumiałbym, gdyby nie pisal o przedłużeniu Trasy Siekierkowskiej. Czyli te ulice zbiorcze powinny łaczyc AK z mostem, bez udziału trasy Siekierkowskiej...

    Jerzy L. jednak nie wie, ze:
    - w planach jest i jest już realizowana Obwodnica Etapowa Centrum
    - że Trasa Siekierkowska ma byc w tym roku doprowadzona do Marsa.
    - niedługo ruszy budowa Żołnierskiej i modernizacja Al. Jerozolimskich
    - i wielu innych odcinków OEC.

    Jak można domagac się czegos, co jest własnie realizowane?
    Pisząc to, znaczy ten człowiek albo nie ma pojęcia to planach i realizacji tras, albo usiłuje wcisnąc kit, że niby on na to wpadł.
    Poza tym z tego jego tekstu mozna tez wywnioskowac, ze chce doprowadzenia Trasy AK do Mostu Siekierkowskiego.

    > w celu swobodnego przejazdu między dzielnicami Warszawy.

    Ulicami zbiorczymi nie ma i nie będzie swobodnego przejazdu.
    Swobodny przejazd mogą zapewnic tylko trasy GP lub S.

    > Trzeba tez skończyć z absurdami takimi jak brak wyjazdu z mostu Syreny
    > na Wisłostradę! Rezultat jest taki, że most Syreny jest niedociążony ruchem a
    > inne mosty nadmiernie przeciążone!(...)"

    Most Syreny rzeczywiscie jest niedociążony ruchem, bo nie istniej od prawie 5 lat (dokładnie 4 i pół).


    --
    SISKOM TAK dla warszawskiej obwodnicy
  • 16.04.05, 00:40
    [zwykle pisuję jako 'mb' bez logowania, ale na tym forum muszę się zalogować]
    Niechętnie polemizuję z p. Lipką, ale w tym tekscie jedna rzecz mnie wkurzyła, na co chcę zwrócić uwagę - otóż:

    > stara się działać metodą faktów dokonanych. Te fakty to wykup ziemi na
    > terenie Bemowa pod łącznik autostrady, a u nas plany likwidacji kolejnej
    > części bazaru, tym razem po drugiej stronie ulicy Włościańskiej, gdzie
    > planuje się budowę pętli autobusowej, kończącej ruch komunikacji miejskiej na
    > Trasie AK. Oznacza to ni mniej ni więcej tylko odebranie nam możliwości
    > korzystania z miejskich autobusów na odcinku pomiedzy Mostem Grota Roweckiego
    > a wiaduktem będacym będącym przedłużeniem ul. Marymonckiej! [..]

    Tak się składa, że od kilku lat wiadomo, że ta pętla budowana jest w związku planem doprowadzenia metra do Hali Marymonckiej. Mają być tam zakończone czasowo (do zbudowania metra pod Hutę) trasy autobusów PODMIEJSKICH, które obecnie kończą się na pl. Wilsona oraz doprowadzone PKS-y z kierunku Modlina (które kiedyś a nie wiem czy obecnie także, miały 'dworzec' PKS Marymont).
    Informowały o tym gazety, wypowiadał się ZTM.

    Jeśli p. Lipka wiąże tą budowę z likwidowaniem KM na trasie AK, to albo bezczelnie kłamie aby nastraszyć mieszkańców Marymontu, albo KOMPLETNIE nie orientuje się w sprawach dzielnicy, której jest radnym.
  • 16.04.05, 01:10
    Witaj Mb na naszym forum.
    Polecam jednak logowanie się, gdyż otwiera to wiele zamkniętych drzwi i daje lepszą nawigację po różnych forach poprzez "ulubione fora".

    koszatek napisał:


    >
    > Jeśli p. Lipka wiąże tą budowę z likwidowaniem KM na trasie AK, to albo bezczel
    > nie kłamie aby nastraszyć mieszkańców Marymontu, albo KOMPLETNIE nie orientuje
    > się w sprawach dzielnicy, której jest radnym.

    Ja myślę, że i jedno i drugie.
    Jest to człowiek kompletnie niezorientowany w sprawach drogowych (o czym wielokrotnie mogłem się przekonać, dyskutując z nim na forum) i jednocześnie poprzez swoją niewiedzę musi kłamać.



    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    www.siskom.waw.pl
  • 22.04.13, 21:32
    Jeżeli autostradowa obwodnica Warszawy miałaby kiedykolwiek powstać, to PRIORYTETOWYM ODCINKIEM JEST TEN Z NOWYM MOSTEM NA WIŚLE NA POŁUDNIU! Może za 10 lat już będzie choć ten odcinek...

    Wariant 1:

    wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.987417&lon=21.438446&z=12&m=b&gz=0;210906600;519096494;0;6353;1273727;129177;1496887;114355;1740646;114355;2015304;67769;2320861;67769;2492523;59299;2966308;4235;3175735;0;3323364;44475;3687286;374724;3855514;584179;3924179;755478;4154205;1182384
    Wariant 2:

    wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.957596&lon=21.345749&z=11&m=b&gz=0;210906600;519096494;0;6353;1273727;129177;1496887;114355;1740646;114355;2015304;67769;2320861;67769;2492523;59299;2966308;4235;3175735;0;3323364;44475;3704452;407524;4383373;394034;4736137;392976;4833126;424187
    Nowy most przez Wisłę pomiędzy planowanymi rezerwatami Kępa Czerska i Ławice Podgórzyckie, Mazowiecki Park Krajobrazowy i Bagno Całowanie minięte od południa. Od północy omijamy Dolinę Pilicy i turystyczną gminę Wilga. Niestety, mnóstwo gleby urodzajnej do przewiezienia.

    W żadnym planie zagospodarowania nie ma takiej drogi, ale to chyba najlepszy wariant, oddalający autostradę od aglomeracji i omijający MPK, BC, ChPK, okolice Konstancina, nadwiślańskie rezerwaty, Łąki Ostrówieckie. Gminom, przez które przebiegnie, należą się dodatkowe środki za poprowadzenie autostrady (zajęcie ziem rolnych, zeszpecenie krajobrazu).

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.