Nowolazurowa (część trasy Mostu Północnego??) Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Czy może ktoś zna jakieś najnowsze plany dotyczące trasy Nowolazurowej??
    Na mapie obwodnic na stronie SISKOM jest częścią trasy Mostu Północnego ale
    nie doszukałem się żadnych szczegółów. Dodatkowo na mapie trasy Salomea -
    Janki jest wyraźne skrzyżowanie z przyszłą Nowolazurową (od Alej
    Jerozolimskich na zachód na wysokości mniej więcej Badylarskiej).
    Interesuje mnie również jak w planach zamierzają "pokonać" kolej
    Warszawsko-Wiedeńską i w okolicach Factory odgałęzienie na Gołąbki. Ciężko
    będzie tam zbudować wiadukt bo odgałęzienie na Gołąbki idzie dosyć wysokim
    nasypem i wiadukt musiałby być dwupiętrowy. Czyżby tunel??
  • cała ta Trasa Mostu Północnego jest dziwna, nagle urywa sie na lotnisku choc na
    niektórych mapach (SISKOMu tez) idzie dalej na południe Warszawy przecinając
    lotnisko
  • Według ostatnich sprawozdań p. Witolda Chodakiewicza, z TMP ma powstać tylko
    docinek między Modlińską i Wisłostradą + dojazd do węzła Młociny. Pozostała
    część zaś w bliżej nieokreślonej przyszłości.
    www.siskom.waw.pl/tmp.htm
    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • Na naszej mapie na stronie "Obwodnice" jest narysowany cały system tras i
    obwodnuc w Warszawie, jaki kiedyś powstanie. Pamiętajmy jednak, że poza trasami
    ekspresowymi, wszystkie inne inwestycje mają być finansowane i budowane przez
    miasto.
    A jak się to odbywa, to widać po innych miejskich inwestycjach drogowych, które
    ciągną się jak...

    Tym niemniej Nowolazurowa jest w planach. Problem w tym, że nie tylko SISKOM
    nie wie kiedy, ale i sam Pan Bóg.
    Wariant optymistyczny: do 2013 roku
    Wariant pesymistyczny: nigdy

    Trzeba z tego wyciągnąc średnią....

    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • > Tym niemniej Nowolazurowa jest w planach. Problem w tym, że nie tylko SISKOM
    > nie wie kiedy, ale i sam Pan Bóg.
    > Wariant optymistyczny: do 2013 roku
    > Wariant pesymistyczny: nigdy
    >
    > Trzeba z tego wyciągnąc średnią....


    Sądząc z tego, że rozpisano przetarg na projekt tej ulicy (Nowolazurowej), to
    ulica ta powstać może równocześnie ze zbudowaniem Trasy Salomea-Wolica. Jesli
    tak będzie, to z planowanej TMP w 2009 roku będą odcinki:
    węzeł al. Jerozolimskie - węzeł z S8,
    metro Młociny - Modlińska.

    Pozostaną do zbudowania odcinki:
    Modlińska - Marki,
    węzeł S8 - metro Młociny (głównie przebudowa istniejącej Lazurowej i
    Kaliskiego).
    W ten sposób
    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • Co w ten sposob? wink

    Patrzac na ogloszenie o przetargu:
    www.zdm.waw.pl/?view=09020900&przetarg=481
    widzimy ze wymagana data wykonania _projektu_ to 15.07.2008. Nie ma wiec
    pospiechu...

    Przy okazji, drodzy siskomowcy: jaka jest mozliwosc wplywu i sugestii tzw.
    oddolnych czynnikow (czyli np. mnie) na projekt inwestycji. Jak to ugryzc
    skutecznie? Czy czekac na konsultacje spoleczne, czy samemu drazyc skale w ZDMie
    czy biurze projektowym? Nie ukrywam ze interesuje mnie zarowno ta inwestycja jak
    i wezel Lopuszanska.

    pozdrawiam,
    mikrobi
  • Hi, Mikrobi.
    Najprostszy sposób jak wpływać na projekt - przystać do nas.
    Odpowiedzialny byłbyś za dział "Nowolazurowa i Węzeł Łopuszańska".

    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • Pisze sie. A ile wynosi skladka czlonkowska? wink

    pozdrawiam,
    mikrobi
  • pepemikrobi napisał:

    > Co w ten sposob? wink
    >

    W ten sposób dwa z czterech odcinków TMP byłyby w ruchu.

    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • Radni z Ursusa jednogłośnie przyjęli "Wieloletni program inwestycyjny na lata
    2005 - 2009". Wczoraj w dokumencie znalazła się największa inwestycja Ursusa
    (11,7 mln zł) - wiadukt nad linią kolejową Warszawa - Katowice na wysokości ul.
    Orląt Lwowskich. W planie jest też m.in. przebudowa ul. Bohaterów Warszawy (7
    mln zł).

    kbac
    www.rzeczpospolita.pl/dodatki/warszawa_051109/warszawa_a_20.html
    Dodatkowo dla pól karolińskich będzie niedługo wyłożony m.p.z.p. i w nim jest
    Nowolazurowa - rezerwa ma ze 40 m.
    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • Nowo-Lazurowa ma w swoim założeniu wprowadzać ruch z południowej i zachodniej
    części Warszawy (w tym, a może przede wszystkim, z Trasy Salomea-Janki) na
    Trasę Mostu Północnego.
    Tu ciekawostka. W pierwszych projektach miała stanowić zewnętrzny ring
    obwodnicy miasta i standard drogi GP (głównej przyspieszonej) - jak Trasa
    Łazienkowska! - w planie ogólnym zagospodarowania Warszawy z 1991 r. miała
    prawie 100m szerokości w liniach rozgraniczających!
    Obecnie otrzymała ona standard drogi głównej (G) i mówi się o niej raczej jako
    o połączeniu o charakterze bardziej lokalnym (międzydzielnicowym) odciążającym
    powiązanie: Kleszczowa, Chrobrego, Dżwigowa i Powstańców Sląskich.

    Trasa Salomea-Janki (TSJ) jako część dróg krajowych S7 i S8 bedzie budowana
    (już niedługo!) przez GDDKiA - za państwowe pieniądze.
    GDDKiA zrobi również węzeł TSJ z Al.Jerozolimskimi i Nowo-Lazurową, ale
    kontynuować budowę Nowolazurowej w kierunku na północ będzie miasto - za
    miejskie pieniądze.
    Na północy fragment trasy - Metro Młociny-Modlińska - również zbuduje państwo,
    a nie miasto (zresztą specjalnie w tym celu - aby GDDKiA mogła być inwestorem -
    zmieniono przebieg przez Warszawę drogi krajowej nr 61!).

    Ale wracając na południe.
    Dyrektor Dąbrowski z GDDKiA od paru lat naciskał na Urząd Miasta, aby miasto
    budowało Nowo-Lazurową równolegle do budowy TSJ przez GDDKiA. Żeby nie doszło
    do sytuacji, że po oddaniu TSJ, w kierunku do Ursusa i na Bemowo nadal trzeba
    się będzie przebijać Kleszczową i Dźwigową.
    Stąd, zarówno miasto jak i byłe gminy (Ursus, Włochy i Bemowo) od dawna
    uwzględniały ją w swoich opracowaniach.
    Przez te lata propozycje rozwiązań dot. tej trasy ciągle się zmieniały, zresztą
    nadal się zmieniają (np. przeniesiono - zgodnie z propozycją BPRW -
    projektowane skrzyżowanie z Połczyńską kilkadziesiąt metrów na zachód).
    Najświeższe opracowanie na ten temat, które widziałem (zrobione przez BPRW
    S.A.) pochodzi sprzed jakiś trzech lat.

    Fakt faktem, miasto poważnie przymierza się do budowy pierwszej części z
    finansowanego przez siebie odcinka trasy: od węzła z TSJ do skrzyżowania z
    Połczyńską. Tutaj prace są najbardziej zaawansowane, przy czym też nie jest
    jeszcze wszystko przygotowane.
    (np. trzeba uchwalić zmiany w MPZP "Mory-Karolin-Glinianki Sznajdra", w którym
    nie zostawiono rezerwy pod tę trasę, choć o jej projektowanym przebiegu
    wiedziano wcześniej!)

    Na północ od Połczyńskiej budowa trasy będzie najprawdopodobniej polegała na
    dobudowie zachodniej jezdni wzdłuż istniejącej ulicy Lazurowej i przebudowy
    istniejącej ul. Lazurowej (jako jezdni wschodniej), tak, aby uzyskać standard
    drogi głównej.
    Choć spotkałem się z propozycją zostawienia istniejącej Lazurowej bez zmian i
    wybudowania Nowo-Lazurowej jako nowej ulicy równolegle do niej, po jej
    zachodniej stronie.

    Na wiele trudności napotyka rozwiązanie skrzyżowania z Górczewską. Istniejące
    tam niewielkie domki planowane są do wyburzenia. Słyszałem, że w ZDM już jest
    projekt tego skrzyżowania.

    Z prawdziwymi problemami miasto zetknie się jednak dopiero za Trasą AK, na
    wysokości ul. Kaliskiego. Proponowany conajmniej od 1991 roku przebieg trasy
    przez środek osiedla Boernerowo napotyka na bardzo zdecydowany opór tamtejszych
    mieszkańców, ekologów, a nawet władz dzielnicy.
    Zaproponowany przez urbanistów parę lat temu przebieg na wschód od Boernerowa -
    skrajem terenów wojskowych, równolegle do ulicy Dostępnej - jest już
    nieaktualny - wojsko postawiło tam osiedle!...
    Tu następna ciekawostka: w aktualnie przygotowywanym projekcie studium
    uwarunkowań i kierunków zagospodarowania m.st. Warszawy zaproponowano ten
    właśnie wariant!
    Tych bloków w ogóle nie zauważono!!!
    Opcja obejścia Boernerowa od zachodu jest również mało realna - wiązałaby się z
    wycięciem sporej części Lasu Bemowskiego!

    Do tego dochodzi jeszcze konieczność "przepuszczenia" trasy w tunelu pod
    lotniskiem (ogromne koszty!!!). Bowiem, zarówno MSWiA (zarządzający nim w
    czasie pokoju) jak i MON (użytkownik na wypadek wojny!) zgodnie twierdzą, że
    zachowanie lotniska jest "niezbędne dla bezpieczeństwa państwa".

    No i "na deser" pozostaje Chomiczówka...

    Jak widać przed miastem jest jeszcze wiele problemów związanych z realizacją
    tej drogi.
    Bo o ile Powstańców Śląskich jeszcze da się przejechać, to pewnie każdy widzi
    co się dzieje na Kleszczowej i Dźwigowej...
    W każdym razie, najważniejsze, że skończyły się puste dyskusje i coś się
    ruszyło, bo ta trasa rzeczywiście jest niezbędna.
  • Dziękujemy za tą szeroką i bardzo merytoryczną analizę.
    Widzę, że wiesz wiele na temat tego ciągu komunikacyjnego.
    W najbliższym czasie planujemy umieścić szerszy opis ciągu Nowolazurowej na
    naszej stronie internetowej. Czy moglibyśmy wykorzystać fragmenty Twojego opisu?
    Przy okazji mamy prośbę. Jeśli zdobedziesz jakieś najnowsze informacje lub może
    nawet projekty, to daj znać.

    Pozdrawiamy
    --
    TAK dla obwodnicy w Warszawie
    www.siskom.waw.pl
  • Chętnie podzielę się swoją wiedzą, to tylko fragment... big_grin
    (jest tylko problem co do map i projektów - nie mam skanera...)
    Ale jeśli macie jakieś pytania - napiszcie maila.
    Może w wolnej chwili coś więcej Wam napiszę w tej sprawie - ale nie obiecuję,
    bo ciągle brakuje mi czasu.

    Co do nowych projektów technicznych Nowo-Lazurowej, to jak mówiłem - ostatnie
    opracowanie BPRW ma już chyba parę lat, a o żadnym nowym nie słyszałem.
    Ale muszę to sprawdzić, bo może coś się ostatnio urodziło.
    Choć z tego co wiem, w tej chwili prace ograniczają się do sporządzania
    m.p.z.p. terenów przyległych.
    pozdrawiam
  • Woooow. Dzięki ogromne za taką górę ciekawych informacji.
    Już od dawna próbuje śledzić wszelkie wieści o tej trasie, ale żródeł
    informacji jest jak na lekarstwo...

    Do przytoczonych danych mogę tylko dodać, że w uchwalonym budżecie Miasta
    Warszawy na rok 2006 znalazła się pozycja:

    Ul. Nowo-Lazurowa na odcinku od Trasy AK do Al.Jerozolimskich
    Rok 2006: prace przygotowawcze - 1 200 000 PLN
    Cała planowana kwota 51 200 000 PLN
    Lata realizacji 2005 2009

    Te dwie ostatnie pozycje - jak się domyślam - wyssane z palca... uncertain

    P.S. W tym ogłoszeniu o zamówieniu ( www.zdm.waw.pl/?
    view=09020900&przetarg=481 ) znalazłem termin składania ofert: 28.09.2005. Czy
    może ktoś coś słyszał co z tym przetargiem się dzieje?

    Pzdr
    Grzegorz
  • No no sporo tego smile Jedna uwaga - DK61 została skierowana na TMP dlatego żeby
    budowę Mostu Północnego objęła tzw. specustawa, która dotyczy jednie dróg
    krajowych - inawestorem ma być miasto a nie GDDKiA.

    Ja bym jeszcze chętnie zapoznał się z dokładnym projektem samych skrzyżowań
    Nowolazurowej z Ryżową, Taktorzystów/Świerszcza (przy okazji jak ma wyglądać
    przejazd przez tory), zapewne jakieś skrzyżowanie na terenie Nowych Włoch no i
    z Połczyńską. Mam wrażenie że jak zwykle skrzyżowania będą 'oszczędnościowe' i
    z oraganizacją ruchu nie wykorzystującą całego potecjału skrzyżowania.
    Skoro ta ulica ma być kalsy G to bezkolizyjnych węzłów zapewne nie będzie, więc
    przydałoby by się, aby jednopoziomowe skrzyżowania miały przepustowość zbliżoną
    (a najlepiej taką samą tongue_out ) jak bezkolizyjna jezdnia 2x2 (chyba ze jednak
    Nowolazurowa ma być 2x3, to oczywiście jak 2x3). Oznaczałoby to, że w obrębie
    samych skrzyżowań powinny pojawić się dodatkowe pasy ruchu nie tylko do skrętów
    ale również do jazdy prosto. Dzięki takiemu rozwiązaniu uniknięto by tworzenia
    tzw wąskich gardeł. Póki ulica jest jeszcze na etapie planowania można byłoby
    ją nieco 'podrsować' w miarę tanim kosztem.
  • A dlaczego Nowolazurowa nie może i nie miałaby mieć klasy GP? Przeciez taki
    zewnętrzny ring bardzo by się przydał. Nie można docelowo wszystkiego puścic
    przez OEC o skończy się to u-nie-drożnieniem tej trasy za paredzieścia lat.
    Jesli Nowolazurowa będzie niczym więcej niż taką obecną Grochowską czy
    Ostrobramską albo Powst. Śl. to pożytek z niej naprawdę będzie niewielki
    kierowcy z niej korzystający będą klnęli na czym świat stoi a ruch i tak będzie
    kierował się do wewnętrznych "obwodnic" albo do centrum - jesli te nie powstaną.
    Jedna Trasa AK nawet w standardzie S 2x(3+2) przecież wszystkiego nie załatwi
  • A byłeś kiedyś na Lazurowej między Połczyńską a Górczewską? Wprawdzie po jednej
    stronie są pola ale po drugiej są gęsto bloki pare metrów od ulicy, mnóstwo
    wyjazdów z osiedlowych uliczek, kręcący się ludzie itp. Dodatkowo nie ma
    miejsca na żadne wielopoziomowe skrzyżowania. Z Lazurowej nie da się zrobić
    trasy bezkolizyjnej, zresztą byłoby to bardzo nie fair w stosunku do ludzi
    którzy tam mieszkają.

    Natomiast skrzyżowanie Lazurowej z Połczyńską możnaby zrobić wielopoziomowe i
    bardzo by się to przydało.
  • A gdyby nie przebudować Lazurowej tylko na zachód od niej zbudować od podstaw
    Nowolazurową w standardzie GP? Co temu przeszkadza?
  • Przeszkadzają Groty.
    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • A gdyby tak puścic ją na zachód od Fortu Blizne np. wzdłż lnii kolejowej a
    następnie na wchód od Fortu Babice?
  • No to by się dało zrobić - szczególnie gdyby puścić TMP tak jak chcą oszołomy z
    Chomiczówki czyli przez Radiowo i Blizne. Ale ile byłoby przy tym
    wyburzania.... No i musiałby być dodatkowy węzeł z S8 gdzieś w okolicach między
    Górczewską a fortem - straszny galimatias by się tam zrobił. Choć może wtedy S8
    ze starą Lazurową nie musiałoby mieć węzła, wystarczyłoby by przeszła
    dołem/górą. Ale to już chyba za późno trochę na takie zmiany.
  • admiral_0000 napisał:

    > A gdyby tak puścic ją na zachód od Fortu Blizne np. wzdłż lnii kolejowej a
    > następnie na wchód od Fortu Babice?

    Rozumiem, że masz na myśli taki przebieg:
    www.siskom.waw.pl/temporary/tmp1.jpg
    Nie ma jednak miejsca, aby przepchnąć taką trasę w odległości ok. 300 m na
    zachód od Lazurowej na wysokości Górczewskiej. Brak odpowiedniej rezerwy
    terenu. Ponadto z powodu decyzji lokalizacyjnych S8, zmodyfikowana w ten sposób
    TMP nie miałaby połączenia z S8. Także dosyć blisko są bloki mieszkaniowe w
    okolicy Fortu Blizne. Dodatkowo bocznica do Huty będzie przebudowywana
    (zbudowana na nasypie na odcinku w okolicy węzła Warszawska/Lazurowa + ok. 700 -
    900 m w każdą stronę, aby zachować wymagane prawem spadki dopuszczalne dla
    linii kolejowych) i przebicie przez nią TMP musiałoby być na estakadzie ponad
    tym planowanym nasypem albo zagłębienie. Dalej są tereny WAT, które wojsko
    powoli przeznacza pod zabudowę mieszkaniową.

    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • Nie ma jednak miejsca, aby przepchnąć taką trasę w odległości ok. 300 m na
    > zachód od Lazurowej na wysokości Górczewskiej. Brak odpowiedniej rezerwy
    > terenu. Ponadto z powodu decyzji lokalizacyjnych S8, zmodyfikowana w ten
    sposób

    Przyznaję, nie bardzo wiem jak wygląda ta okolica "w naturze" - z mapy wynika,
    że nie ma tam zwartej zabudowy i że byłoby miejsce i na trase i na węzeł, tyle,
    że węzeł tzrbaby budować za miejskie pieniądze.
    Czy ktoś, kto zna dokladnie tamte okolice może mnie oświecić jak to wygląda "w
    naturze"?
  • Mieszkałem w okolicach skrzyżowania Lazurowej i Górczewskiej 20 lat więc mogę
    cię uświadomić w najdrobniejszym szczególe wink Tylko pls sprecyzuj o jaki
    obszar ci dokładnie chodzi bo na mapce Tarantuli to jest parenaście kilometrów
    kwadratowych.
  • Okolice Górczewskiej, Granicznej, rejon krzyżowania się Nowolazurowej (w mojej
    propozycji - wyrysowanej przez Tarantulę na czerwono)z S8.
    PS. Za chwilę muszę wychodzić, więc mogę się odezwać dopiero jutro.
  • No dobra, postaram się opisać co i jak.

    Górczewska za Lazurową w stronę Babic - przy ulicy cały czas zabudowa
    jednorodzinna, dalej na południe pola. Na północ - luźna zabudowa (Blizne).

    Górczewska w stronę miasta - na południe najpierw CPN, Mac Donald i pętla
    autobusowo-tramwajowa, potem bloki. Na północ - ciurkiem gęsto bloki (aż do
    torów), potem Tesco i dalej bloki

    Lazurowa na południe od Górczewskiej - po stronie zachodniej pola, tylko trochę
    zabudowań (jednorodzinnych) przy samej Górczewskiej. Potem dopiero blisko
    Połczyńskiej jakieś domy a tak to pola. Po stronie wschodniej cały czas gęsto
    bloki.

    Lazurowa na północ od Górczewskiej. Strona zachodnia - kilka bloków, potem
    trochę działek, tory kolejowe, fort Blizne, potem zaczynają się bloki i ciągna
    się aż na stare Bemowo. Strona wschodnia - bloki aż prawie do torów (S8
    wejdzie "na duś"), za torami pola łąki i lasy a w lesie WAT.

    Najlepiej jakbyś popatrzył na google earth albo ortofotomapie bo opisać to jest
    cholernie trudno...
  • Sprawdziłem na Google Earth. W miejscu takiego hipotetycznego węzła z S8 (w
    przebiegu wyrysowanym przez Tarantule) jest jakieś całkiem duże pole z
    jedną "gospodarką". Po drodze dla takiego przebiegu Nowolazurowej, na południe
    od Górczewskiej są jakieś dwa lub trzy budynki, raczej niska zabudowa. Moim
    zdaniem dałoby sie tam trase puścić. Trzeba by tylko czym prędzej rezerwę
    ustanowić, żeby bardzie nie zabudowywali, gromadzić środki i powoli ludzi
    wykupywać - tak byłoby w stosunku do nich najuczciwiej.
  • Wydaje mi się, że mapy z Google Earth są z "okolic" roku 2000-2001.
    Przynajmniej te dotyczące Białołęki. Mogą więc tam stac już nowe osiedla.

    Ortomapa ma dane sprzed (moim zdaniem) roku. Niestety jest za to mniej dokładna.
    --
    Forum mieszkańców okolic ul.Ostródzkiej na Białołęce
  • compet_pl napisał:

    > Wydaje mi się, że mapy z Google Earth są z "okolic" roku 2000-2001.

    Ta zeskanowana mapa ze szkicem też jest z 2000 roku. Teraz jest więcej
    kolizji, "choć starałem się jak mogłem", aby naszkicowac, to co Admiral_0000
    rzucił jako pomysł.

    Jednak jest jeszcze coś takiego jak skumulowanie emisji - w skrócie wszystkich
    mieszkańców z kwartału ograniczonego ulicami: Warszawska-Górczewska-Lazurowa -
    S8-nowa TMP trzeba by wywłaszczyć.
    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM

  • > Jednak jest jeszcze coś takiego jak skumulowanie emisji - w skrócie
    wszystkich
    > mieszkańców z kwartału ograniczonego ulicami: Warszawska-Górczewska-Lazurowa -

    > S8-nowa TMP trzeba by wywłaszczyć.

    Możesz wyjaśnić w skrócie o co dokładniej chodzi?
  • admiral_0000 napisał:

    >
    > > Jednak jest jeszcze coś takiego jak skumulowanie emisji - w skrócie
    > > wszystkich mieszkańców z kwartału ograniczonego ulicami: Warszawska-
    > > Górczewska-Lazurowa - S8-nowa TMP trzeba by wywłaszczyć.

    > Możesz wyjaśnić w skrócie o co dokładniej chodzi?

    Dołożenie TMP w tym przebiegu poskutkowałoby dodatkowym hałasem i emisją
    spalin, do tego co po zabezpieczeniach będzie emitować S8. Oczywiście TMP też
    trzeba by było zabezpieczyć. Jednak w tej wspomnianej okolicy jest węzeł
    Warszawska/Lazurowa. Z racji dodatkowej rozbudowy zabezpieczenie byłoby bardzo
    trudne i raczej nie udałoby się uzyskać ograniczenia hałasu, jak w przypadku
    zabezpieczania prostej drogi.
    A jeżeli nie udałoby się wyeliminować hałasu, czy spalin w wystarczającym
    stopniu, to trzeba ustanowić OOU. I z tego względu trzeba się liczyć z
    wywłaszczeniem osób.
    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • Do poprzedniej mapki doryswałem możliwe odsunięcie TMP o ok. 100 m na północ od
    zabudowań na skraju Chomiczówki:
    www.siskom.waw.pl/temporary/tmp1a.jpg
    Do tej mapki pojawiło się pytanie z wątku:
    forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=23704&w=26011205&a=36987340
    Admiral_0000:
    A propos mapki i nowego wariantu TMP - w przypadku schowania w tunelu S7 za
    Arkuszową gdzie i jak byłby rozwiązany węzeł S7/TMP?

    > A tutaj mapka z przybliżonym przebiegiem S7 i S8 na planie Warszawy
    > www.siskom.waw.pl/temporary/tmp1a.jpg

    Węzeł TMP można by było przesunąc właśnie o te 100 m na północ i wówczas można
    wogóle go nie zmieniać albo zaprojektować, aby osiągnąć:
    1. schowanie S7 w tunelu od Maczka do Arkuszowej (po powierzchni jezdnie
    prowadzące do węzła z TMP)
    2. główne jezdnie TMP po powierzchni
    3. relacje skręcające na skrzyżowaniu z wyspą centralną
    4. zjazd z TMP na S7 na estakadzie (dotychczas w tunelu)

    Po południowej stronie TMP nad tunel S7 wprowadzamy jezdnie ul. Maczka, ale
    tylko te, którymi pojazdy jechałyby w relacji do/z TMP. Z estakady za węzłem
    zjeżdżałoby się w tunel prosto na S7 (bo na Maczka jedziemy z TMP po
    powierzchni, natomiast do S7 można odpowiednio wcześniej zagłębić i połączyć z
    tunelem S7).
    Spróbuję to narysować, to będzie lepiej widać.
    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • chcialem zauwazyc ze wasze dywagacje są lekko mówiąc pozbawione sensu poniewaz
    wezła S-7 z TMP na Chomiczówce nie bedzie, jest w tej sprawie decyzja Ratusza
    jak i z planów GDDKiA jasno to wynika, jest rowniez podana lokalizacja wezłow S7
    www.gddkia.gov.pl/article/oddzialy/gddkia_warszawa/warszawski_wezel_drogowy/program_przebudowy_warszawskiego_wezla_drogowego/article.php/id_item_tree/dbf
    a51613d91c6f8f5fb60c7345920f2/id_art/d0cf70ac1826c5260f67e73b79f6235b
    wezeł Mostu Północnego z S-7 został przesuniety na teren rezerwy pod ulice
    Janickiego czyli na wysokości torów kolejowych do Huty na Wólczynskiej
  • tarantula01 napisał:


    > Węzeł TMP można by było przesunąc właśnie o te 100 m na północ i wówczas można
    > wogóle go nie zmieniać albo zaprojektować, aby osiągnąć:
    > 1. schowanie S7 w tunelu od Maczka do Arkuszowej (po powierzchni jezdnie
    > prowadzące do węzła z TMP)
    > 2. główne jezdnie TMP po powierzchni
    > 3. relacje skręcające na skrzyżowaniu z wyspą centralną
    > 4. zjazd z TMP na S7 na estakadzie (dotychczas w tunelu)

    Ja myślę, że po takim odsunieciu TMP nawet możnaby w tym miejscu zbudowac całkowicie bezkolizyjny węzeł, np. typu "krzyż maltański" lub "turbina". Z tym, że zaniechać budowy łącznic TMP-S7 w kierunku Tarchomin-Łomianki.
    Wtedy S-7 w przekopie, TMP na poziomie zero, a łącznice na poziomie +1 i +2, a w przypadku "krzyża maltańskigo" - jescze na poziomie +3.

    Co Ty na to Tarantulo?


    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • Może zamiast wymuslać nierealne warianty na tyłach "osiedla Wat-u" - przez
    ciagle rozbudowywane osiedle na Bliznem (od zeszłego roku 12 nowych domów)
    podjąć zeszłoroczny pomysł ominięcia Boernerowa na tyłach uczelni WAT.
    Porównajcie obecne pomysły z tym zeszłorocznym (fragment od lotniska do
    ul.Kaliskiego
    www.vin7.republika.pl/
  • Czyli, to co widać na stronie:
    www.siskom.waw.pl/drogownictwo.htm#wezly ?

    Wtedy węzeł rzeczywiście sięgałby piątego piętra, ale byłby jednocześnie daleko
    od bloków na skraju Chomiczówki. A żeby dodatkowo ochronić te bloki, to
    pewnie "odzyskany" z takiego przesunięcia teren zostałby sprzedany pod kolejne
    bloki...

    Ale po co taka konstrukcja dla tych dróg?
    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • Nie uwierzę, dopóki nie zostanie to tak faktycznie zaprojektowane, a także
    dopóki nie będzie decyzji lokalizacyjnej.
    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • Nie. To zły pomysł jest.
    1. Brak kontynuacji trasy NS. W efekcie kumulowałby się ruch N-S z trasą AK.
    2. Brak kontynuacji TMP. Kumulowałby się ruch S-7 z TMP.
    3. Brak możliwości połaczenia trasy z Nowolazurową. Vin-7 za wcześnie uciął mapę. Niestety obecnie pomiędzy Lazurową, Dywizjonu 303, Górczewska i Powstańców Śląskich znajdują się potężne osiedla mieszkaniowe.
    4. Wątpliwe by wojsko pozwoliło na poprowadzenie trasy na swoim terenie. Gdzieś obiło mi się o uszy, że tyły uczelni WAT pójda pod budownictwo mieszkaniowe dla wojska.
    5. Tniesz lotnisko. To też tereny wojskowe i z ich strony nie ma zgody na takie trasy. No a wosko to państwo w państwie. Chyba nawet specustawa nic nie poradzi (wystarczy, że wytłumaczą się względami bezpieczeństwa narodowego).

    Poza tym nikt z nas nie chce, by jakiekolwiek trasy wychodziły poza swoje rezerwy. Specustawa jest dobra, póki nie odbiera ludziom prawa własności w momencie, gdy je uzyskali na podstawie ważnych planów zagospodarowania.

    To, co rysuje Tarantula, to tylko prezentacja jakichś wizji. Wiemy, ze to nierealne i będziemy pilnowć, by żadna z tych tras nie wyszła poza rezerwę terenu czyniac szkodę i środowisku i ludziom.

    Natomiast od wielu już miesiecy dziwi mnie jak to ci, którzy niby walczą ze specustawą, chętnie stosowali by ją wobec innych, byle dalej odsunąć trasy od swoich bloków.
    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • tarantula01 napisał:


    > Wtedy węzeł rzeczywiście sięgałby piątego piętra, ale byłby jednocześnie daleko
    >
    > od bloków na skraju Chomiczówki. A żeby dodatkowo ochronić te bloki, to
    > pewnie "odzyskany" z takiego przesunięcia teren zostałby sprzedany pod kolejne
    > bloki...

    Wtedy teren zostałby raczej sprzedany pod budownictwo przemysłowo-biurowe.

    >
    > Ale po co taka konstrukcja dla tych dróg?

    By wszelkie połączenia były bezkolizyjne, a tym samym mniej uciążliwe.


    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • Aha jeszcze kolejne punkty na NIE dla propozycji Vin'a:
    6. Przecinasz Radiowo na pół - konieczne bardzo liczne wyburzenia.Poza starszą częścią Radiowa przy Arkuszowej, w miejswcu, gdzie Vin narysował S-7 na tyłach fortu jest obecnie spore osiedle domków.
    7. Trasa biegłaby przy wojskowym osiedlu Wieża.
    8. Konieczna wielka wycinka drzew w lesie bemowskim (no a wszystkim nam dobro przyrody lezy na sercu).
    9. W miejsce rezerwy na Bemowi musiałaby powstać i tak jakaś trasa. Tyle, ze w postaci ulicy 2 x 3, a więc wierzchem. Raczej wątpliwe, by ktoś, kto może mieć pod oknem trasę w tunelu, był zadowolony z ulicy typu Górczewska (z takim ruchem).
    10. Calusieńki ruch Bemowo-Gdańsk, Bemowo-Białołeka, wszedłby w ulice Conrada.

    Wniosek:
    Nie kombinujmy, bo zaproponowany układ drogowy jest po prostu najlepszy. Każada modyfikacja uwzgledniające tylko lokalne niezadowolenie nielicznej grupki osób, sposoduje, że o wiele więcej osób ucierpi, a zbudowane trasy nie będa dobrze służyły warszwiakom.

    Zakłądajac nawet, ze wojsko zgodziłoby się na takie trasy, to przy propozycji Vin uzyskujemy:

    - trasy, które załamują się pod kątem 90 stopni lub urywają
    - większy ruch na Trasie AK, a więc np. pod blokami Bemowo Park
    - powstanie uciążliwej trasy przez Bemowo, jako kontynuację ciągu N-S
    - liczne wyburzenia w okolicach Radiowa

    I po co to?
    Bo ktos na Chomiczówce nie sprawdził swego czasu planów zagospodarowania (a przynajmniej tak teraz twierdzi)?

    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • Sorry za niedomowienie!
    Chciałem pokazać hipotetyczną alternatywę KONTYNUACJI trasy TMP od fragmentu ze
    środka lotniska omijajacą srodek Boernerowa przez ul.Kaliskiego(jest to
    zabytkowe osiedle Bemowa wybudowane dzięki ponadczasowej idei Prezydanta
    Starzyńskiego).
    W dalszym przebiegu trasy TMP i połączeniu z Nowolazurową nic to nie zmienia -
    trasa wchodziłaby w "stare koryto" trasy TMP-na wysokości ul. Kocjana.
    Co do wyburzeń to praktycznie nie ma żadnych - tereny techniczne na tyłach WAT-u
    są to tylko nieliczne rozlatujące się parterowe baraki z lat 50-tych (mozna
    naocznie to obejrzeć - dziś jest tam wstęp wolny).
    Przeciecie Radiowej - na wysokości pustego pasa lotniska do hangarów ćwiczebnych.
    Wylot przy Kocjana - ogromny pusty teren byłych ogrodków działkowych WAT.
    Mój post to tylko porównanie ogromnej szkodliwosci pomysłu wizji wyrysowanej
    przez Tarantulę (dopiero tam byłyby ogromne wyburzenia!)z wizją VIN - ten sam
    typ odgięcia trasy, tyle że w drugą stronę, i z mniejszą szkodliwością.
    A ogólnie to popieram konkluzję: "Wiemy, ze to nierealne i będziemy pilnowć, by
    żadna z tych tras nie wyszła poza rezerwę terenu czyniac szkodę i środowisku i
    ludziom."
    Na zakonczenie o terenie WAT-u
    Były plany stworzenia "Technopolis" ale wg. ostatnich doniesień prasowych
    powstanie to na terenach tzw.Łuku Siekierkowskiego.
    Póki co teren WAT jest niezagospodarowany.
    Władze Bemowa chętnie położyłyby na to łapę ale na razie nie wypaliło.
    Nie zmiania to faktu że Burmistrz Bemowa i jago zastepca prowadzą intensywną
    kampanię prasową autosukcesu wykupując całostronnicowe ogłoszenia w Życiu
    Warszawy a nawet organizując cykliczne spotkania młodzieży szkół podstawowych w
    Ratuszu (indoktrynowana młodzież ma przekonać rodziców do głosowania na obecne
    władze?).
    W Ratuszu oczywiście wiszą mapy i odezwy przeciwko planowanej trasie S-7
    wariant 2 (cudownie byłoby wybudować tam kolejne osiedla jak pisał adamb7 i
    zarobić WIELKĄ kasę).
    I to byłoby na tyle...

  • Jeśli ma ten rysunek tyczyć się tylko poprowadzenia TMP przez tereny WAT, to jest OK.

    A rysunek jaki wykonał Tarantula miał właśnie pokazac, że wszelkie modyfikacje TMP na zachód są nierealne.

    Co do władz Bemowa. ... Poradzimy sobie z nimi smile

    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • Nie chcę Was martwić, ale obawiam się, że te wszystkie ambitne szkice i pomysły
    nikogo zbytnio nie obchodzą...
    Prace na Nowo-Lazurową trwają wg wcześniejszych założeń.
    Przygotowywane są dokumenty dla południowej części odcinka bemowskiego.
    Na odcinku od Szeligowskiej do Górczewskiej Lazurowa będzie rozszerzona na
    zachód, na pola. Zostanie dobudowana nowa jezdnia po zachodniej stronie jezdni
    istniejącej. Szerokość w liniach rozgraniczających 45 m.
    Na południe od Szeligowskiej Nowo-Lazurowa będzie budowana w nowym korytarzu
    (odrobine przesunietym na zachód od planowanego wcześniej) z nowym
    skrzyżowaniem ze światłami jakieś 250-300 m na zachód od skrzyżowania
    Połczyńska-Szeligowska.
    Akces Szeligowskiej do Połczyńskiej zostanie zamknięty.
    Dalej na południe Nowo-Lazurowa pobiegnie wiaduktem nad torami na Włochy.
    Na odcinku na północ od Górczewskej Lazurowa zostanie poszerzona równomiernie
    na wschód i zachód. Szerokość w liniach rozgr. 50-55 m.
    Nie ustalono jeszcze ostatecznej lokalizacji skrzyżowań i wjazdów.
    Pozdrawiam
  • Powiem ci szczerze że wcale się nie zmartwiłem a nawet wręcz przeciwnie wink
    metodą jest szansa że to przynajmniej powstanie w dającej się przewidzieć
    przyszłości a zapaść komunikacyjna na Lazurowej jest mocno widoczna (a będzie
    tylko gorzej) więc im szybciej tym lepiej. To rozumiem że te chałupki
    po "polnej" stronie Lazurowej przed skrzyżowaniem z Górczewską idą pod kilof?
    Czy są może jakieś przewidywania co do czasu realizacji?
  • masstah napisał:


    > Czy są może jakieś przewidywania co do czasu realizacji?

    Chcesz wersję optymistyczną, czy pesymistyczną?

    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • Dawaj optymistyczną, pesymistyczną se wyliczę sam wink))))
  • Kiedy własnie tej optymistycznej nie znam, ale myslę, że 2 lata.
    A pesymistyczna brzmi: nigdy.

    Biorąc pod uwagę, że jest to inwestycja miejska oraz ostatnie dokonania w
    Warszawie przy budowie lub modernizacji ulic, należy wyciągnąc średnią z wersji
    optymistycznej i pesymistycznej. Wyjdzie ci wtedy realny termin.
    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • Tzn. 2 lata zapewne trwałaby sama budowa Nowolazurowej do Połczyńskiej.
    Pytanie tylko kiedy się toto zacznie.
    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • Najbardziej prawdopodobna wersja rozwiązania skrzyżowań na projektowanym
    odcinku Lazurowej/Nowo-Lazurowej (od. Al.Jerozolimskich do ul. Dywizjonu 303):
    ul. Dywizjonu 303
    Trasa Armii Krajowej
    Górczewska
    Batalionów Chłopskich/Karabeli
    Człuchowska
    Szeligowska/Sternicza
    Połczyńska
    Chróścickiego
    Świerszcza
    Traktorzystów
    Ryżowa
    najprawdopodobniej pozostałe akcesje, które zostaną zachowane to prawoskręty

    dam znać jeśli będę wiedział coś więcej

    Co do przewidywanego terminu budowy, to nie wiązałbym okresu przygotowywania
    dokumentacji z terminem realizacji.
    Nieraz dzieje się to b. szybko po sobie, a nieraz przygotowana dokumentacja
    latami czeka na realizację...

    Osobiście (zaznaczam, że to moja prywatna opinia!) uważam, że najbardziej
    południowy odcinek (AJ-Traktorzystów (może nawet -Szeligowska?)) ma realne
    szanse być zrealizowany równolegle z Trasą Salomea-Janki.
    Węzeł Al.Jerozolimskie/TSJ/Nowo-Lazurowa zrobi GDDKiA, problemem mogą być tylko
    wiadukty/tunele nad/pod liniami kolejowymi.
    Kolejne odcinki, dalej na północ, pewnie sobie trochę poczekają...
    (hmmm, no może z wyjątkiem modernizacji odcinka Górczewska-ul.Dywizjonu 303,
    która może być przeprowadzona wraz z budową Trasy AK)

    P.S. mówiąc ściśle, nazwą "Nowo-Lazurowa" określa się tylko projektowany
    odcinek od Al.Jerozolimskich do Szeligowskiej
  • Jest jakaś mapka lub opis przebiegu odcinka NL od Jerozolimskich do
    Połczyńskiej?

    Piotr
  • a i jeszcze coś. Chodzi mi o osiedla na północny wschód od skrzyżowania
    Górczewska-Lazurowa. Obecnie są do nich 2 wjazdy/wyjazdy: ul. Tobruk na
    Lazurową (rozumiem, że zostanie tylko prawoskręt) oraz taki mały wyjazd na
    Górczewską na wysokości McDonalda w miejscu gdzie 2 pasy schodzą sie w jeden (i
    tu pytanie: tu będzie pełne skrzyżowanie, czy tylko prawoskręt). Jeżeli
    prawoskręt, to sami rozumiecie... Nie będzie jak wyjechac do Centrum...

    Szczegółowe plany dalszego poszerzania Górczewskiej (od Tesco do Lazurowej i
    dalej to juz chyba dawno są?)

    Piotr
  • Czy to prawda że autostrada w okolicy Lazurowej i Narwik będzie przebiegała w
    tunelu i wjakiej odległości od tego skrzyżowania ?
  • > Czy to prawda że autostrada w okolicy Lazurowej i Narwik będzie przebiegała w
    > tunelu i wjakiej odległości od tego skrzyżowania ?
    Zupełnie jak radio Erewań
    nie autostrada lecz droga ekspresowa S-8
    nie w tunelu ale w wykopie ekranowanym
    skrzyzowanie z Lazurową w miejscu dzisiejszego przejazdu kolejowego
    no i wszystkie mapy są na stroniw www.siskom.waw.pl
  • W końcu udało mi się odnaleźć "studium techniczne ul. Nowo-Lazurowej na odcinku
    od Al. Jerozolimskich do ulicy Połczyńskiej", o którym już kiedyś wspominałem.
    Jest to dzieło BPRW z listopada 2001 roku.

    Jest to CHYBA ostatnie większe opracowanie w tym temacie.

    Nie wiem do jakiego stopnia jego rozwiązania zostaną przeniesione do projektu
    budowy tej ulicy, ale myślę, że i tak jest to na tyle ciekawe opracowanie, że
    warto je przedstawić.

    Patrząc od północy:
    Istniejąca Lazurowa otrzymuje drugą jezdnię po zachodniej stronie istniejącej i
    skrzyżowanie z Szeligowską/Sterniczą.
    Potem odbija na zachód (biegnie pomiędzy Moździerzy a Szeligowską) i przecina
    Połczyńską dużym skrzyżowaniem 300 m na zachód od istniejącego skrzyżowania z
    Szeligowską. Akces Szeligowskiej do Połczyńskiej jest zamknięty.
    Dalej na południe, biegnąc wiaduktem nad torami przechodzi do dzielnicy Włochy.
    Skręca lekko w kierunku płd-zach. Biegnie równolegle do ul. Obywatelskiej,
    jakiś 100-150 na zachód od niej. Przecina ul. Chróścickiego (skrzyżowanie) i
    szerokim łukiem skręca na płd.-wschód (ul. Świerszcza jest zamknięta) i
    przechodzi tunelem pod nasypem kolejowym ok. 100 m na wschód od przystanku
    kolejowego Ursus Płn.
    Następnie biegnąc pomiędzy ul. Szamoty a nasypem kolejowym (równolegle do
    nasypu) przecina ul. Traktorzystów (kolejne skrzyżowanie).
    Pod linią kolejową skierniewicką przechodzi w tunelu na wysokości przedłużenia
    ul. Baranowskiej.
    200 m dalej w kierunku płd.-wsch. wchodzi w linie ul. Zapustnej i tworzy
    skrzyżowanie z nowo wybudowanymi odnogami ul. Poczty Gdańskiej i ul.
    Tynkarskiej.
    Potem odbija nieco na południe, wychodząc ze śladu ul. Zapustnej, z którą się
    łaczy tylko prawoskrętem.
    Biegnie na południe od ul. Zapustnej, równolegle do niej, przecina ul. Ryżową
    (skrzyżowanie na płd.-zach. od cmentarza przy Forcie Włochy), następnie biegnąc
    dalej na płd.-wschód dochodzi do Al. Jerozolimskich (i Trasy Salomea-Janki),
    gdzie powstaje duży bezkolizyjny węzeł (w miejscu gdzie obecnie do Alei
    dochodzą ulice: Dzieci Warszawy i Badylarska).
    Cała ulica ma 2 jezdnie po 2 pasy ruchu i szerokość w liniach rozgraniczających
    ok. 40 m
  • Sprawdź proszę pocztę gazetową.
    --
    TAK dla obwodnicy w Warszawie
    www.siskom.waw.pl
  • > Potem odbija na zachód (biegnie pomiędzy Moździerzy a Szeligowską) i przecina
    > Połczyńską dużym skrzyżowaniem 300 m na zachód od istniejącego skrzyżowania z
    > Szeligowską. Akces Szeligowskiej do Połczyńskiej jest zamknięty.

    W ktorym dokladnie niejscu ma przebiegac? Tam przy Mozdzierzy (po jej
    wschodniej stronie) sa domki jednorodzinne - zaraz za nimi? Czy moze zamierzaja
    cos zrobic z tymi domkami?

    Orientuje sie ktos moze jak to jest z ekranami pochlaniajacymi halas? - jakie
    sa szanse, ze zostana tu zastosowane?
  • A czy ktoś wie może czy na odcinku na północ po przecięciu z Ryżową, czyli
    biegnąc między Zapustną a Apartamentową Nowolazurowa będzie miała ekrany
    dźwiękochłonne albo będzie może jakoś inaczej zabezpieczona np. w wykopie?
    To będzie jakieś 150-200 metrów od moich okien, więc jestem dość mocno
    zainteresowany. Ale protestować nie mam zamiaru, ja nie z tych "protestantów"...

    Dzięki za informacje.
  • Z tego co mi wiadomo Nowoliazurowa ma być ulicą klasy G z kolizyjnymi
    skrzyzowaniami. Na takiej ulicy w zasadzie nie ma mozliwości montowani ekranów
    nawet ze względów bezpieczeństwa ruchu. Po prostu na wjazdach i skrzyzownaiach
    musi byc widoczność. A na krótkich "szarpanych" odcinkach ekranów nie opłaca się
    montować bo nie spełniają swojej funkcji. Co innego gdyby na tamtym odcinku
    nowolazurowa była klasy GP ze skrzyżowanimi bezkolizyjnymi - wtedy ekarny po
    prostu musza byc zainstalowanej jesli z analiz wynika przekrocznie norm chałasu.
    Tak jest co do zasady. Natomiast czy w tamtym obszarze mimo wszystko byłaby
    molziwośc insalacji ekranów? - może ktoś bardziej kumaty i zorientowany w
    lokalnych wrunkach "technicznych" dokładnie to wyjaśni.
  • Wszystko zależy od tego ile wjazdów z osiedla zamierza się zostawić a ile
    zlikwidować. W tej chwili na odcinku Połczyńska-Górczewska jest ich co najmniej
    10 plus duże skrzyżowanie z Człuchowską. Dla ogromnej wiekszości z nich nie ma
    żadnej możliwej alternatywy wyjazdu z osiedla w żadną inną stronę (planiści
    Jelonek nieco zapomnieli o wytyczeniu tam ulic poza "dookólnymi"...) więc w
    zasadzie nie bardzo jest jak je zlikwidować, można tylko co najwyżej zrobić im
    przymusowy prawoskręt (a i na to ludzie będą pomstować pod niebiosa, i co
    gorsza będą mieli rację). W takiej sytuacji w zasadzie nie byłoby gdzie
    postawić tych ekranów, bo średnia odległość między wjazdami nie jest nigdzie
    większa niż jakieś 100 metrów.
  • Ehm, chyba trochę napisałem nie na temat, poniewczasie zauważyłem że pytacz
    pytał nie o Jelonki tylko o Ursus. Sorry.
  • a jak wyglada przedłużenie Nowolazurowej po minięciu Ryżowej w strone
    Jerozolimskich? Na przedłużeniu Zapustnej jest cmentarz, więc poprowadzą trasę
    obok czy zrobią ekshumację??? Co do postu o ekranach między Zapustną,
    Apartamantową i Ryżową to na tamtym odcinku nie bedzie raczej skrzyżowań więc
    ekrany będzie gdzie ustawić, tak myślę...
  • Dziś na stronie UD Bemowo pojawiła się taka informacja:

    Konsultacje Społeczne dotyczące budowy u. Nowo-Lazurowej - zapraszamy

    Informujemy, iż Zarząd Dzielnicy Bemowo m.st. Warszawy ustalił dwa terminy
    spotkań w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących budowy
    ul. Nowo-Lazurowej.

    W dnia 9 maja o godzinie 17.00 w Gimnazjum nr 81, przy ul. Rozłowgo 10 pierwsze
    spotkanie dotyczące głównie odcinka od torów kolejowych do Człuchowskiej

    oraz w dniu 12 maja o godzinie 17.00 w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 20,
    przy ul. Irzykowskiego 1a

    Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych.

    Dziś na stronie bemowo.waw.pl zostanie również opublikowana mapa przebiegu trasy

    --
    Strona internetowa SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
  • Na stronie ZDM też jest informacja:

    Konsultacje społeczne na projekt ulicy Nowolazurowej
    Zarząd Dróg Miejskich zaprasza wszystkich zainteresowanych na spotkania
    konsultacyjne dotyczące dokumentacji projektowej dla Budowy ul. Nowo-Lazurowej.
    Inwestycja podzielona będzie na dwa etapy.
    Etap I: Budowa ul. Nowo-Lazurowej odcinek od Alej Jerozolimskich do ul.
    Połczyńskiej.
    Etap II: Budowa ul. Nowo-Lazurowej odcinek od ul. Połczyńskiej do Trasy AK.

    Spotkania konsultacyjne będą dotyczyć poszczególnych etapów inwestycji:
    Etap I – dla mieszkańców Dzielnicy Ursus i Dzielnicy Włochy – w dniu 10 maja
    2006 r. o godz. 17.00 w Ośrodku Kultury Arsus, ul. Traktorzystów 14 w Ursusie.

    Etap II – dla mieszkańców dzielnicy Bemowo – w dniu 9 maja 2006 r. o godz.
    17.00 w Gimnazjum nr 81 przy ul. Rozłogi 10 oraz w dniu 12 maja 2006 r. o godz.
    17.00 w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 20 przy ul. Irzykowskiego 1 a.

    W spotkaniach wezmą udział przedstawiciele projektanta (BAKS Spółka z o.o., 03-
    179 Warszawa, ul. Żywiczna 22) oraz Zarządu Dróg Miejskich.

    Projekt Budowy ul. Nowo-Lazurowej będzie się ubiegał o dofinansowanie przez
    Unię Europejską w latach 2007-2013
    www.zdm.waw.pl/?view=16051600&news=411&PHPSESSID=43df2d66c879bd762eee08bfa0962219

    Biuro BAKS jest standardowym projektantem w ZDMie.
    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • Hej,

    Czy ktos z Ukladu wybiera sie na konsultacje spoleczne? Ja prawie na pewno bede
    10 w Ursusie...

    pozdrawiam,
    mikrobi
  • Na stronach UD Włochy
    www.ud-wlochy.waw.pl/index.php?a=647
    można popatrzeć na poglądowy plan (szkoda, że w marnej jakości) Nowolazurowej
    na południe od Połczyńskiej:
    ud-wlochy.waw.pl/foto/temp/mapka.gif
    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • Na którychś z konsultacji zapewne będziemy.
    Mnie osobiście 10-ty pasuje średnio.
    --
    Forum SISKOM TAK dla obwodnicy w Warszawie
    Strona internetowa SISKOM
  • A na Gen. Maczka są bariery dźwiękochłonne, a skrzyżowania ma ona jak
    najbardziej kolizyjne.... więc jednak da się!!

    R.
  • Właśnie te bariery to jedna z większych pomyłek, jesli chodzi o Maczka. W
    bardzo powazny sposób ograniczają widoczność na skrzyżowaniach, przez co w
    dramatyczny sposób wpływają na bezpieczeństwo uzytkowników drogi. Z tego co
    wiem, po kilku groźnych kolizjach policja wręcz wnioskowała o ich demontaz, na
    znacznej długości w okolicach skrzyzowań. Przypuszczam, że ZDM jeszcze tego nie
    zrealizował, bo jeśli to zrobi, to okaze się, żę te pozostałe kawałki są psu na
    budę. Po prostu, jesli ekran jest za krótki, to zupełnie nic nie daje i bez
    sensu aby taki kawałek stał i rdzewiała.
    Jednak uważam, że to kwestia czasu - będzie jakiś powazniejszy wypadek z
    ofiarami smiertelnymi - taka druga "Spójnia" - to dopiero podziała mobilizująco
    na Z(morę) D(la) M(ieszkańców). Bez takich tragicznych impulsów bowiem nas ZDM
    zazwyczaj wogóle nie reaguje.
    --
    "... za wszystko co uczynił Warszawie, Michał Borowski powinien byc
    rozstrzelany..."
    Z Oświadczenia Brygady Młodzieżowej Zbrojnych Proletariuszy na rzecz Komunizmu.
  • Po prostu, jesli ekran jest za krótki, to zupełnie nic nie daje i bez
    > sensu aby taki kawałek stał i rdzewiała.


    Z drugiej strony jestem w stanie sobie wyobraźić taką sytuację, że ZDM zostawi
    krótkie ułomki ekranów ze wzgledów "politycznych" - żeby nie podniósł się krzyk
    mieszakńców (który i tak sie podniesie), jednak będą służyły one de facto
    wyłącznie jako dekoracja.
    --
    "... za wszystko co uczynił Warszawie, Michał Borowski powinien byc
    rozstrzelany..."
    Z Oświadczenia Brygady Młodzieżowej Zbrojnych Proletariuszy na rzecz Komunizmu.
  • Ja widziałem parę razy identyczną sytuację - auto wbite w ogrodzenie domku, który stoi przy skrzyżowaniu Maczka, Rudnickiego i Powązkowskiej i drugie rozwalone - obok.
    Nie widziałem jak dokładnie dochodziło do tego, ale mam podejrzenia następujące.
    Są auta skręcające z Maczka do strony centrum do OT czyli w lewo. Czasem trzeba sporo czekać, bo ruch do centrum jest spory. Zapala się żółte - i część aut jadących Maczka do Centrum zwalnia. Wtedy rusza ktoś w lewo do OT.
    Ale jednocześnie Maczka do centrum ktoś chce jeszcze przeskoczyć na żółtym drugim pasem - i bum. Ekrany nie miałyby tu nic do rzeczy.
    Proszę mnie poprawić, jeśli się mylę .

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Okazje.info.pl

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.