Dodaj do ulubionych

min ile metrów od trasy to bezpieczna odległosc?

29.06.06, 18:11
planuje kupic dzialke w Wilanowie, ile minimalnie metrów od trasy powinna
byc, aby sama S2 (czy tez A2) nie byla dla nas bardziej uciazliwa niz zwukla
ulica?
Edytor zaawansowany
  • 29.06.06, 18:34
    Witaj.

    Zadajesz dobre, ale trudne pytanie.

    Zalezy jaki weźmiesz punkt odniesienia i co określasz mianem "zwykłej ulicy".
    Czy ta zwykła ulica to np. Puławska, czy Drygały.

    Jeśli odniesiemy to wszystko do głownych ulic Warszawy - np. Puławskiej,
    Grójeckiej, Solidarności to odpowiedź jest prosta: POW będzie mniej uciązliwa.
    Projektując trasę klasy ekspresowej jest obowiązek zastosowania takich
    zabezpieczen, by żadne normy hałasu, czy spalin, nie zostały przekroczone.
    Dodatkowo do roku pozbudowaniu trasy GDDKiA ma obowiazek przeprowadzic badania
    i pomiary i w przypadku wykrycia jakichkolwiek błędów w zabezpieczeniach
    antyhałasowych, doprojektować wszystko, by normy były zachowane - podwyższyć
    ekrany, dosadzić zieleń, itp. Jak wiesz, to nie za bardzo można obstawiac
    ekranami zwykłych ulic, a nieliczne wyjątki potwierdzaja tą regułę.

    Reasumując - 20 metrów od Puławskiej masz hałas i skażenie powietrza,
    przekraczajace normy.
    20 metrów od trasy ekspresowej masz hałas i skażenie powietrza nie
    przekraczajace norm.

    Szczególowe analizy oddziaływania na środowisko dla tego fragmentu POW są
    właśnie wykonywane przez biuro projektowe. My nie posiadając żadnych danych,
    ani wytycznych nie jesteśmy w stanie Ci odpisać nic bardziej konkretnego.
    Polecam jeszcze do przejrzenia Ocenę Oddziaływania na Środowisko, którą
    znajdziesz na naszej stronie opisującej POW (MENU: Obwodnice -> Ekspresowa -
    >POW). Niestety, jest to dokument już nieaktualny. Myślę jednak, że w 80-90%
    pokryje się z nową OOŚ dla tej trasy.

    Tyle moge Ci odpisac jako siskomowiec.

    Prywatnie napiszę, że ja sam zainwestowałem w mieszkanie oddalone o 300 metrów
    od Trasy NS/S7.

    --
    Strona internetowa SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
  • 29.06.06, 22:07
    mysle o dzialce oddalonej okolo 300m. na południe od ul.Metrycznej. Czyli
    tak "na oko" około 400-500 m od trasy. za blisko czy moze byc? czym to grozi?
  • 29.06.06, 23:53
    bs76 napisała:

    > Czyli tak "na oko" około 400-500 m od trasy. za blisko czy moze byc? czym to
    > grozi?

    Przede wszystkim grozi to niewidzeniem i niesłyszeniem trasy.
    --
    TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • 30.06.06, 00:30
    bs76 napisała:

    > mysle o dzialce oddalonej okolo 300m. na południe od ul.Metrycznej. Czyli
    > tak "na oko" około 400-500 m od trasy. za blisko czy moze byc? czym to grozi?

    Eeee...
    A ja spojrzałem na mapę i plan Warszawy (bo niby skąd mam wiedzieć, gdzie jest ulica Metryczna).
    I co widzę? 300 metrów na południe od Metrycznej jest właśnie POW:
    www.siskom.waw.pl/temporary/pow-metryczna.JPG
    Dodatkowo w okolicy planowana jest Czerniakowska-bis (wie ktoś, kiedy ona powstanie?) wraz z węzłem z POW.

    Potwierdź to Bs76, czy aby na pewno 300 m na południe od Metrycznej masz kupić tą działkę, czy na północ.

    Co prawda, jeśli kupisz dzialkę 20 m od planowanej POW, to cały czas będzie tam lepiej mieszkać, niż 20 m od Puławskiej. Ale nie po to się buduje dom w takiej okolicy, by mieć 20 m od niego trasę.
    Żebyś nie wpakowała się w jakiś kanał, Skarbie.

    --
    Strona internetowa SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
  • 30.06.06, 10:10
    Oj joj, aż jeszcze raz spojrzalam na swoją mape i nawet zadzwonilam do UG
    Wilanów.
    Ta ulica, która zaznaczyles (robert_c) to najprawdopodobniej ul. Lercha.
    Metryczna jest to ta ciut poniżej trasy. Według pani z urzedu trasa ma
    przebiegac jakies 150-200 m. nad ul. Metryczna.
    Wiec jezeli to prawda i prawdą jest to, co napisał tarantula01, to chyba nie
    ładuję sie w kanał?
  • 30.06.06, 11:10
    To, co napisał Tarantula, to prawda. Gdybyś miała dom 400-500 metrów do trasy,
    to grozi Ci to tym, że jej nie widzisz i nie słyszysz. Jednocześnie masz
    znakomity dojazd do domu i w każdy zakątek Warszawy. Wystarczy dojechać te
    kilkaset metrów do węzła POW/Przyczółkowa i śmigasz po mieście bez korków,
    świateł.

    To, że Metryczna to własnie ta, która zaznaczyłem na mapce, wypatrzyłem na
    najnowszym planie Warszawy "Copernikus", na którym zaznaczone są też planowane
    trasy (liniami przerywanymi). Dziś zrobię skan z tego fragmentu planu Warszawy
    i tu zamieszczę. Może jest błąd na tym planie.

    Pozdrawiam.
    --
    Strona internetowa SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
  • 30.06.06, 11:21
    ok, dzięki wielkie! czekam z niecierpliwoscia.
  • 30.06.06, 15:47
    No tak. Masz rację. To na planie Warszawy Copernicusa jest błąd w przebiegu POW.
    siskom.waw.pl/temporary/pow-metryczna1.jpg
    Linia kreskowana, to przebieg wg Copernicusa. Rzeczywisty planowany przebieg POW nabazgrałem różową kreską (hmmm... to chyba jest amarant).

    No a ja wczoraj wieczorem sprawdzałem na planie Copernicusa gdzie jest Metryczna i zupełnie bezmyślnie stwierdziłem, że te 300 metrów pod ulicą Metryczną.
    Czyli odnisząc to do poprzedniej mapki połozenie Metrycznej względem POW wygląda tak:
    siskom.waw.pl/temporary/pow-metryczna2.JPG

    Czyli spokojnie możesz inwestowac w ziemię, budowac dom i nie przejmować się trasą.
    POW co prawda ponownie jest wariantowana i rysowane są od nowa jej plany. Jednak prawdopodobieństwo, że trasa w nowych planach zostanie przesunięta na południe, jest praktycznie równe zero. Z powodu rezerwau Wyspy Zawadowskie, nie można poprowazić mostu przez Wisłę dla trasy ekspresowej bardziej na południe, niż to jest na poprzednich planach.

    Pozdrawiam i przepraszam za zamieszanie.

    --
    Strona internetowa SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
  • 30.06.06, 15:50
    robert_c napisał:


    > No a ja wczoraj wieczorem sprawdzałem na planie Copernicusa gdzie jest Metryczn
    > a i zupełnie bezmyślnie stwierdziłem, że te 300 metrów pod ulicą Metryczną.

    Miało być jeszcze:

    .... 300 metrów pod ulicą Metryczną ma przebiegać POW.

    --
    Strona internetowa SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
  • 02.10.06, 11:56
    A jeśli nie będzie na tym odcinku ekranów? Jakie warunki muszą być spełnione,
    żeby na jakimś odcinku trasy były ekrany?

    Jeszcze jedno pytanie: na mapkach na waszej stronie trasy są zaznaczone różnymi
    kolorami - jeden odcinek tej samej trasy jest zaznaczony na czerwono, inny na
    czarno, a jeszcze inny jest zielony. Co to oznacza?
  • 02.10.06, 12:02
    bs76 napisała:

    > A jeśli nie będzie na tym odcinku ekranów? Jakie warunki muszą być spełnione,
    > żeby na jakimś odcinku trasy były ekrany?

    Ekrany mają zmniejszyć obszar przekroczenia norm hałasu. Jeśli więc w danym obszare nie mieszkają ludzie lub mieszkają poza obszarem zwiększonego hałasu od trasy, to ekranów nie stosuje się.

    > Jeszcze jedno pytanie: na mapkach na waszej stronie trasy są zaznaczone różnymi
    >
    > kolorami - jeden odcinek tej samej trasy jest zaznaczony na czerwono, inny na
    > czarno, a jeszcze inny jest zielony. Co to oznacza?

    Czerwony to estakady. czarny/niebieski to trasa po poziomie terenu, zielony to przekopy lub tunele.


    --
    Strona internetowa SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
  • 13.07.06, 15:45
    robert_c napisał:

    > Witaj.
    >

    > Reasumując - 20 metrów od Puławskiej masz hałas i skażenie powietrza,
    > przekraczajace normy.
    > 20 metrów od trasy ekspresowej masz hałas i skażenie powietrza nie
    > przekraczajace norm.
    >
    czy ja śnię?? toż to na spotkaniu w GDDkiA padały stwierdzenia, że strefa,
    gdzie wszelkie normy bądą przekroczone to ok 200 - 300 om od osi jezdni

    a może jednak tam nie ma 20 m? tylko 20 km?? big_grin


    >
    >
    > Prywatnie napiszę, że ja sam zainwestowałem w mieszkanie oddalone o 300 metrów
    > od Trasy NS/S7.

    ale czy tam mieszkam - to już nie powiem, hihihi ;>


    --
    NIE - dla "obwodnicy" w Warszawie.
    Tak - dla obwodnicy DOOKOŁA miasta!
    Forum Chomiczówki -zapraszam
  • 13.07.06, 16:35
    osservatorepolacco napisał:

    > czy ja śnię?? toż to na spotkaniu w GDDkiA padały stwierdzenia, że strefa,
    > gdzie wszelkie normy bądą przekroczone to ok 200 - 300 om od osi jezdni

    Chłopie.
    Wiem, że masz bardzo dziwny sposób postrzegania rzeczywistości.
    Widzisz węzły sięgające 5 pietra, widzisz obwodnicę Ostrołęki i wiele innych
    rzeczy, których nie ma.
    To, ze to wszystko widzisz nie jest jeszcze takie straszne w porównaniu z tym,
    że o tym jeszcze piszesz, a chwilami nawet podpisujesz się.

    Sterfa oddziaływania trasy, jaką podajesz, jest oddziaływaniem w przypadku,
    gdyby nie zastosowano żadnych zabezpieczeń.
    I o tym też mówili na tym spotkaniu w GDDKiA, ale ty albo najwyraźniej wtedy
    spałeś, albo po prostu nie zrozumiałeś.

    --
    Strona internetowa SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
  • 14.07.06, 12:28
    Hi.

    robert_c napisał:

    > osservatorepolacco napisał:
    > > czy ja śnię?? toż to na spotkaniu w GDDkiA padały stwierdzenia, że
    > > strefa, gdzie wszelkie normy bądą przekroczone to ok 200 - 300 om od
    > > osi jezdni

    > Widzisz węzły sięgające 5 pietra, widzisz obwodnicę Ostrołęki i wiele innych
    > rzeczy, których nie ma.

    Sorki, ja taki węzeł widzę średnio raz w tygodniu. Przejeżdżając wiaduktem z
    Toruńskiej w Marywilską i patrząc z przerażeniem na blok w okolicy ulicy
    Słubickiej. Pewnie to nie jest piąte piętro tylko czwarte. Ale czy to akurat ma
    jakieś znaczenie?

    > Sterfa oddziaływania trasy, jaką podajesz, jest oddziaływaniem w przypadku,
    > gdyby nie zastosowano żadnych zabezpieczeń.

    Mimo wszystko, mimo technicznego umysłu, trudno jest mi jednak wyobrazić sobie
    takie zabezpieczenie trasy, które spowoduje, że obszar oddziaływania
    zanieczyszczeń powietrza spalinami z trasy, z 300 metrów zmniejszy się do 20...

    Jakaś technika komina? Wykorzystująca to, że spaliny są gorące? Ale z drugiej
    strony, kwestie wiatru, lub jego braku, kwestie różnicy temperatur... Proszę o
    krótką techniczną informację, jak działają takie zabezpieczenia przeciwko
    zanieczyszczeniom, jaka jest ich sprawność...

    Pozdrówka...
    M.J.
  • 14.07.06, 16:25
    freebemowo napisał:

    > Hi.
    >
    > robert_c napisał:
    >
    > > Widzisz węzły sięgające 5 pietra, widzisz obwodnicę Ostrołęki i wiele inn
    > ych
    > > rzeczy, których nie ma.
    >
    > Sorki, ja taki węzeł widzę średnio raz w tygodniu.

    OK. Ty widzisz taki węzeł, istniejacy. Ale są ludzie którzy widzą węzeł którego
    nie ma, a jesli już, to będzie na wysokości 6 metrów.

    > Mimo wszystko, mimo technicznego umysłu, trudno jest mi jednak wyobrazić
    sobie
    > takie zabezpieczenie trasy, które spowoduje, że obszar oddziaływania
    > zanieczyszczeń powietrza spalinami z trasy, z 300 metrów zmniejszy się do
    20...

    Nie bardzo rozumiesz. Mnie chodzi o przekroczenie norm hałasu i spalin.
    Cytat:
    "20 metrów od Puławskiej masz hałas i skażenie powietrza,
    przekraczajace normy.
    20 metrów od trasy ekspresowej masz hałas i skażenie powietrza nie
    przekraczajace norm."

    Ekrany dźwiękochłonne powodują spadek natezenia hałasu o około 15 dB.
    20 m od ruchliwej trasy typu POW, czy Puławska masz hałas 70-75 dB. Stawiajac
    ekrany będziesz miał 55-60 dB. Czyli poniżej normy.

    Dodatkowo wzdłuż POW projektowany jest ciąg zieleni pod roboczą wciąż
    nazwą "Park Komunikacyjny". Jego zadaniem będzie dodatkowe ochronienie terenów
    przyległych przed hałasem i spalinami.

    Oczywiście nie oznacza to (jak zapewne zrozumiałes), że po zastosowaniu
    zabezpieczeń 20 metrów od trasy masz idealną cisze i morskie powietrze.
    --
    Strona internetowa SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
  • 14.07.06, 16:40
    Acha. Oczywiście czy strefa przekroczeń norm hałasu po zastosowaniou
    zabezpieczeń będzie 20, czy 30 metrów, to zależy już od lokalnych uwarunkowań.
    Wiadomo, że trudno zabezpieczyć samymi ekranami trasę w poblizu wysokich bloków.
    Mamy tego przykład przy obecnej Trasie AK w okolicy osiedla Ruda i Potok.
    Dlatego w takich miejscach po modernizacji pojawią się takie zabezpieczenia:
    www.siskom.waw.pl/projekty/s8/ekrany-poltunelowe.png
    Jeśli chodzi o POW w omawianym rejonie, to najprawdopodobniej trasa Będzie na
    estakadzie (nie znamy jeszcze nowych planów trasy), a okoliczna zabudowa to
    domki jednorodzinne do 1-2 pieter. Tu znakomicie sprawdza się zwykłe ekrany.
    A tu przykład z Krakowa:
    www.siskom.waw.pl/zdjecia/a4/krakow3.jpg
    To trasa wylotowa na Katowice, można powiedziec, że "łącznik autostradowy",
    gdyż ta trasa dochodzi do autostrady A4.
    Jak widac, to w pobliżu stoją wysokie bloki.
    Polecam przeczytanie postu Tjufita z tego wątku.
    --
    Strona internetowa SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
  • 15.07.06, 12:08
    Hejka!

    robert_c napisał:

    > Nie bardzo rozumiesz. Mnie chodzi o przekroczenie norm hałasu i spalin.

    > [...]

    > Oczywiście nie oznacza to (jak zapewne zrozumiałes), że po zastosowaniu
    > zabezpieczeń 20 metrów od trasy masz idealną cisze i morskie powietrze.

    Mam nadzieję, że jednak dobrze rozumiem, natomiast być może nie potrafię jasno
    sformułować pytania. wink

    Chodzi o to, że powszechnie stosowanym elementem ochraniającym ludzi od trasy
    jest ekran.
    O ile jego wpływ na propagację hałasu jest dla mnie oczywisty, o tyle chciałbym
    dowiedzieć się czegoś więcej na temat ochrony okolicznych zabudowań przed
    zanieczyszczeniami powietrza.

    Nie chodzi mi więc o te 300 czy 20 metrów (które wywołały ten wątek) tylko o
    sam sposób walki z zanieczyszceniami generowanymi przez trasę. O ogólne
    informacje.

    Wspomniałeś o ciągu zieleni - to, jak rozumiem, ma być sposób na "oczyszczanie"
    powietrza. Czy budowniczowie dróg mają jeszcze inne sposoby na walkę ze
    spalinami?

    No i oczywiście - czy te metody będą wykorzystane lub są przynajmniej w planach
    budowy dróg przez Warszawę?

    Powtórzę: pytam o spaliny, nie o hałas.

    Pozdrówka!
    M.J.
  • 15.07.06, 13:09
    Najlepszym sposobem ochrony przed przekroczeniem norm spalin jest oczywiscie tunel. Wtedy można zastosować system wentylacji, skierować powietrze do kominów, oczyścić z zawartości pyłu zawieszonego PM10 (którego zwiększona zawartość w powietrzu przekraczająca normy w całej niemal Warszawie jest obecnie poważnym problemem).
    Kolejnym sposobem walki ze spalinami jest własnie zieleń, którą będa obsadzane planowane trasy. Zieleń ta jest specjalnie projektowana w taki sposób, by jak najlepiej ochronić okoliczny teren przez spalinami. Są to więc pnącza, którymi obsadza się ekrany akustyczne, krzewy, wyższe partie roslinności, drzewa sadzone zwykle w kilku rzędach.

    Walka ze spalinami to również odkolizyjnienie dróg i spowodowanie, że ruch po nich odbywa się płynnie.

    Podkreślić nalezy, że GDDKiA ma obowiązek dla każdej trasy wykonać Ocenę Oddziaływania na Środowisko i zastosować takie zabezpieczenia, by żadne normy nie zostały przekroczone. Dodatkowo do roku po zbudowaniu trasy GDDKiA ma obowiązek wykonać badania jakości powietrza i poziomu hałasu przy trasach i w przypadku, gdyby wcześniejsze analizy i zastosowane zanezpieczenia okazały się niewystarczajace, to musi doprojektować stosowne zabezpieczenia.

    I jeszcze jeden sposób - postęp techniczny, który powoduje, że są coraz lepsze i wydajniejsze silniki, a takze zastosowanie alternatywnych żródeł napędu, jak LPG, prąd, sprężone powietrze.
    Należy przypomnieć sobie, jakie samochody kursowały po naszych drogac 10-20 lat temu. Obowiązek stosowania tylko i wyłacznie benzyny bezołowiowej zdaje się ma około 6 lat. Jedna z naszych znajomych pisze własnie pracę naukową na temat alternatywnych źródeł napędu pojazdów mechanicznych. Jak skonczy i obroni, to byc może będziemy mogli zamieścić ją na naszej stronie.

    POW w rejonie Wilanowa będzie zbudowana około 2012-13 roku.
    Budowa trasy S-7 jako wylotówki na Gdańsk planowana jest na lata 2010-12.
    Czyli dopiero za 6-7 lat te trasy zaczną "truć".

    --
    Strona internetowa SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
  • 14.07.06, 18:36
    Raul... Nie kompromituj sie proszę... bowiem tylko ludzie, którzy Cie blizej
    znają w realu mogą stwierdzić, że "poza tym" jesteś całkiem janym i rozsądnym
    człowiekiem. Innym - swoimi postami - mnie dajesz takiej szansy.
    Proszę Ciebo o to ja - Twój kolega Michał.

    --
    "... za wszystko co uczynił Warszawie, Michał Borowski powinien byc
    rozstrzelany..."
    Z Oświadczenia Brygady Młodzieżowej Zbrojnych Proletariuszy na rzecz Komunizmu.
  • 14.07.06, 18:37
    Sorry... Miało być "fajnym" nie "janym"wink)
    --
    "... za wszystko co uczynił Warszawie, Michał Borowski powinien byc
    rozstrzelany..."
    Z Oświadczenia Brygady Młodzieżowej Zbrojnych Proletariuszy na rzecz Komunizmu.
  • 14.07.06, 13:37
    Mam tej samej natury dylemat.Noszę się zz amiarem zakupu mieszkania na ul.
    Olbrachta 118. Miejsce mie się generalnie podoba i cena w miarę OK (mieszkanie
    sprzedaje kuzynka), ale wiem, że tuż za torami będzie przebiegała trasa NS. Nie
    potrafię sama ocenić, jak bardzo negatywny wpływ będzie miała na komfort
    mieszkania na tym osiedlu. Jest to wprawdzie jakaś odległość, ale czy
    wystarczająca? Będę wdzięczna za rady!
  • 14.07.06, 13:55
    assisi napisała:

    > Mam tej samej natury dylemat.Noszę się zz amiarem zakupu mieszkania na ul.
    > Olbrachta 118. Miejsce mie się generalnie podoba i cena w miarę OK
    (mieszkanie
    > sprzedaje kuzynka), ale wiem, że tuż za torami będzie przebiegała trasa NS.

    W którym dokładnie miejscu jest Olbrachta 118?
    Na Jelonkach?
    Tu masz zdjecie satelitarne Trasy NS w tym rejonie:
    www.siskom.waw.pl/zdjecia/ns5-trasa.jpg
    Niestety, trasa w tym miejscu będzie inwestycją miejską. Według ostatnich
    projektów (już nieaktualnych) trasa w tym miejscu miałaby iśc na estakadzie.
    W tych rejonach w pobliżu rezerwy są domki jednorodzinne. Dla nich
    poprowadzenie trasy na estakadzie będzie dobre.
    Niedługo będa tworzone nowe projekty trasy wraz z nową Oceną Oddziaływania na
    Środowisko.
    Myślę, że odległośc ponad 200 metrów od trasy jest całkiem OK.
    Trzeba zdać sobie sprawe z tego, że ostatecznie to jest miasto.

    Zobacz jeszcze ten post:
    forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=23704&w=44423235&a=44484450
    --
    Strona internetowa SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
  • 14.07.06, 15:06
    Dzięki za odpowiedź. Załączona mapka jest super!. Widać na niej to osiedle 4-ch
    bloków przy Olbrachta 118 ( Jelonki). Od torów, za którymi będzie trasa NS,
    osiedle oddzielone jest pozostałościami ogródków działkowych. Mógłbyś fachowym
    okiem ocenić, ile to metrów?
    Blok, który mnie interesuje leży od strony pozostałości ogródków działkowych,
    nie od Powstańców Śląskich. Many thanks.
  • 14.07.06, 15:15
    Skorzystaj z mapki na mapa.szukacz.pl/ Po wpisaniu w okienku "Warszawa",
    a w drugim poniżej "Olbrachta" na mapie zaznaczy się ulica. Powiększając obraz
    i korzystając ze skali na dole okna można oszacować ile wynosi odległość.
    --
    Forum SISKOM TAK dla warszawskiej obwodnicy
    Strona internetowa SISKOM
  • 14.07.06, 16:13
    Ja akurat znam te rejony. Odległośc skarju najbliższego bloku tego osiedla
    składajacego sie z 4 domów to około 170 metrów.


    Mogę zaporezentowac Ci tylko swoje prywatne zdanie, gdyż jak na razie brak
    aktualnych projektów trasy NS, nie wiedomo wiec jak trasa zostanie zbudowana
    (dokładnie w którym miejscu, czy nad torami, czy obok torów) i jakie zostaną
    zaproponowane zabezpieczenia.
    Jest jeszcze ten teren pozostałości po ogródkach działkowych. Nie wiadomo co
    tam powstanie. Może jakiś dom (oby nie mieszkalny, bo on byłby juz
    niebezpiecznie blisko trasy), który dodatkowo osłoniłby Twoje osiedle.

    Teraz zależy czego oczekujesz od mieszkania w tym miejscu. Jeśli lesnego
    powietrza i świergotu ptaków, to odradzałbym kupowanie tego mieszkania. Zresztą
    jak kazdego innego zlokalizowanego gdziekolwiek przy ulicy miejskiej.
    W poszukiwaniu lesnego powietrza i świergotu ptaków powinnas udac się w
    okolice Puszczy Kampinoskiej.

    Jeśli natomiast chcesz miec mieszkanie w dobrej lokalizacji i z dobrym
    dojazdem, to polecam kupno. Przynajmniej ja wychodząc z takich założeń
    zainwestowałbym w to mieszkanie.
    Trasa NS nie powinna być uciążliwa, aczkolwiek bedzie zapewne słyszalna.
    Idealnej ciszy w wielkim mieście nie znajdziesz. Gdziekolwiek kupiłabys
    mieszkanie, to w promieniu 150-200 metrów będzieszmiec jakąś ulicę.
    Z kolei lepiej mieć w tej odległosci trasę zabezpieczoną ekranami
    dźwiękochłonnymi, niz na przykład Górczewską.

    Tu wszystko zależy od osobistych preferencji.
    Na przykład moja kolezanka zastanawia się nad sprzedazą mieszkania w osiedlu,
    które będzie oddalone 500 metrów od Południowej Obowdnicy Warszawy, gdyz boi
    się hałasu. Przekonuję ją, ze trasy w ogóle nie będzie słyszała, ale ona tak
    została już nastraszona przez jakieś lokalne komitety protestacyjne, że chce
    uciekać.

    Pozdrawiam
    --
    Strona internetowa SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
  • 30.06.06, 17:16
    bs76 napisała:

    > planuje kupic dzialke w Wilanowie, ile minimalnie metrów od trasy powinna
    > byc, aby sama S2 (czy tez A2) nie byla dla nas bardziej uciazliwa niz zwukla
    > ulica?

    Rodzina na Śląsku, dokładnie w Rudzie Śląskiej mieszka w bloku tuż przy samej
    autostradzie A4, sądzę, że w odległości nie większej niż 70-100m. Co prawda
    autostrada w tym miejscu jest w zagłębieniu i dodatkowo są ekrany, ale nie
    słychać prawie NIC. Jest cicho jak na wsi, słychać z autostrady czasami
    głośniejsze motocykle.

    --
    Ćwir-ćwir-ćwir i tiju-fit,
    A to znaczy: zaraz świt
  • 24.02.07, 21:56
    witaj, ja też dokładnie w tym miejscu poszukuję działki bardzo chętnie
    wymieniłabym się doświadczeniami?może mailowo?
  • 03.03.07, 22:44
    Witam,
    Ja niedawno kupiłam działkę w Wilanowie, w omawianych okolicach. Jestem bardzo
    zadowolona z tej decyzji, ponieważ lokalizacja jest fenomenalna a tereny bardzo
    perspektywiczne. Aktualnie obserwuję wzrost cen gruntów w tym regionie i jestem
    bardziej niż pewna że będzie on postępował w szybkim tempie. Obecnie czekamy z
    mężem na skanalizowanie ulicy, za jakiś rok ruszamy z budową wymarzonego domku.
    Z tego co się orientuję w promieniu kilku kilometrów jest kilkanaście rodzin
    planujących budowę już tej wiosny. A więc będzie dobrze...
    Pozdrawiam i z całego serca polecam zakup.
  • 14.04.07, 23:37
    Ja także kupiłam działkę na Wilanowie,
    jest zlokalizowana 600 m od POW i jestem pewna że to dobra odległośc. Jak dla
    mnie okolica super.
  • 04.02.14, 23:34
    Po kilku latach mogę napisać, że moje obawy chyba się niestety spełnią sad
    Działkę jednak kupiliśmy, dom zbudowaliśmy, a teraz okazało się, że mieszkamy na jedynym właściwie odcinku POW na Wilanowie, gdzie nie są przewidziane żadne ekrany, nawet roślinne! Wkurza mnie to na maksa, bo choć według prognoz nie będą u mnie przekroczone normy, to raczej w to nie wierzę - już teraz rankiem i po południu słychać u mnie wyraźny szum samochodów z Przyczółkowej (która jest dużo dalej), a co będzie, jak dojdzie sznur tirów i motocyklistów pod samym bokiem. A po drugie jest to jawna niesprawiedliwość - u innych w okolicy się nie pogorszy (bo ekrany), a u mnie znacząco będzie spadek komfortu i zwiększenie hałasu i smrodu. Oczywiście, wiedziałam, że buduję dom niedaleko S2, ale naprawdę miałam nadzieję, że będą ekrany.... a tutaj mój dom jest dosłownie kilkanaście metrów od decydującej czerwonej linii sad

    Cóż, nadzieją matką głupich....

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.