Dodaj do ulubionych

Prasa - Obwodnica śródmieścia

14.10.07, 22:24
Wątek poświęcony doniesieniom dotyczącym obwodncy śródmieścia
A więc:
- remontowi trasy Łazienkowskiej
- budowie obwodnicy Pragi na odcinku rondo - Wiatraczna - węzeł Żaba
- ul. Starzyńskiego, Mostowi Gdańskiemu
- Przebudowie ciągu ulic Słonimskiego, Okopowej, Towarowej,
- połączeniu Ronda Zawiszy z ul. Wawelską i Trasą Łazienkowską.

--
TAK-dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w aglomeracji warszawskiej
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
Edytor zaawansowany
  • 14.10.07, 22:25
    Na Euro 2012 tunel pod rondem Wiatraczna?
    Michał Wojtczuk
    2007-10-14, ostatnia aktualizacja 2007-10-14 21:31
    miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4578041.html
    Projektanci obwodnicy Pragi rekomendują ratuszowi prawie kilometrowy tunel pod rondem Wiatraczna, zamiast estakady na wierzchu. Prace koncepcyjne hamuje PKP - zastanawia się, gdzie by tu zbudować dwie nowe stacje.
    Dziś na rondo można wygodnie dojechać al. Stanów Zjednoczonych od Trasy Łazienkowskiej, która od połowy lat 70. kończy się w tym miejscu. W przyszłości ma być wydłużona na północ, nad torami kolejowymi i dalej wzdłuż nasypu aż do ronda Żaba. W ten sposób zostanie domknięta tzw. obwodnica śródmiejska.

    Trzy warianty

    Jej praski odcinek podzielono na dwa etapy. Prawie gotowy jest projekt pierwszej części - od ronda Wiatraczna do torów kolejowych. W poniedziałek zostanie on zaprezentowany na uroczystej sesji sejmiku województwa, jako jedna z inwestycji, które będą dofinansowane z unijnych funduszy strukturalnych.

    Na zlecenie miasta projekt pierwszej połowy obwodnicy opracowuje firma DHV.

    Plany ratusza zakładają, że obwodnicą będzie można jeździć z prędkością 70 km na godz. Za rondem Wiatraczna dostaniemy się na nią tylko z ul. Szaserów koło szpitala wojskowego. Ulice Kobielska, Paca i Prochowa mają obsługiwać tylko ruch lokalny.

    DHV przygotowało trzy warianty przejścia obwodnicy przez rondo. Pierwszy (za 455 mln zł) to tzw. krótki tunel. Trasa zaraz za ul. Grenadierów schodziłaby w zagłębiony wykop, a pod rondem chowałaby się w 70-100-metrowy przejazd. Potem znów w zagłębieniu i na wysokości ul. Szaserów wychodziłaby na powierzchnię. Drugi pomysł (311 mln zł) przewiduje estakadę nad rondem, a potem nasyp, który ciągnąłby się aż do ul. Szaserów. Trzecia koncepcja to długi tunel zaczynający się ok. 150 metrów przed rondem i wychodzący na powierzchnię za ul. Szaserów. Koszt - 590 mln zł. Dla porównania: bielański odcinek metra wraz z czterema stacjami pochłonie ok. 760 mln zł.

    - Estakada to wariant najmniej kolidujący z metrem i najtańszy, ale najbardziej uciążliwy dla mieszkańców - przyznał na ostatnim spotkaniu z radnymi z komisji ładu przestrzennego Piotr Chełstowski z DHV. Jego firma rekomenduje ratuszowi długi tunel. - Od początku opowiadamy się za tym rozwiązaniem. Dzięki niemu rondo Wiatraczna stanie się miejskim placem, a nie węzłem komunikacyjnym, jakim jest dziś - zapewnia Marek Mikos, p.o. naczelnego architekta miasta.

    Gdzieś muszą być stacje

    Oficjalne decyzje zapadną, dopiero gdy koncepcje wszystkich trzech wariantów będą zapięte na ostatni guzik. A na razie DHV nie może przedstawić ratuszowi wersji do wyboru, bo we wszystkich koncepcjach musi uwzględnić dwie nowe stacje - Wiatraczna i Utrata. Do ich budowy przymierzają się kolejarze, ale nie wiedzą jeszcze, gdzie dokładnie miałyby powstać. - Wciąż to analizujemy. Na przełomie października i listopada powinno powstać wstępne studium modernizacji warszawskiego węzła kolejowego, wtedy będziemy mogli powiedzieć coś więcej - mówi Kazimierz Pert ze spółki Polskie Linie Kolejowe.

    Gdy zostanie wybrany wariant przebiegu obwodnicy, trzeba będzie wykupić ziemię i załatwić wszystkie pozwolenia. Miasto rezerwuje sobie na to lata 2008 i 2009. Fragment arterii projektowany przez DHV ma być gotowy do 2011 r. Projektowanie drugiego praskiego fragmentu obwodnicy jeszcze się nie zaczęło.


    Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna

    --
    TAK-dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w aglomeracji warszawskiej
    SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
  • 17.10.07, 10:36
    Czy rozpoczęcie od strony ronda Żaba-Radzymińska-"Nowokijowska"
    (przynajmniej cześciowo) nie rozładowałoby części korków znacząco
    wcześniej?
    Czym jest podyktowane, że projekt i budowa rozpoczyna sie od strony
    ronda Wiatraczna? Wydaje się, że rozpoczęcie prac od tej strony
    osiągnie cel budowy obwodnicy dopiero po zakończeniu całej obwodnicy
    i infrastruktury drogowej w tej okolicy (Strażacka itd).
    Nie wspominam już o utrudnieniach w trakcie budowy.
    Pozdrowienia.
  • 15.10.07, 23:54
    Obwodnica nabiera tempa
    www.zw.com.pl/zw2/index.jsp?place=Lead04&&news_cat_id=245&news_id=171179&layout=1&forum_id=47103&page=text
    autor: TOM, mz, 2007-10-15, Ostatnia aktualizacja: 2007-10-15
    W 2011 roku pojedziemy z ronda Wiatraczna na rondo Żaba po nowej drodze. Ta data wydaje się być realna – co w przypadku inwestycji drogowych jest wręcz ewenementem. Inwestycja zostanie dofinansowana przez Unię Europejską.

    Pieniądze będą pochodziły z regionalnego programu operacyjnego województwa mazowieckiego. Fundusze są pewne, bo Mazowsze podpisało już umowę z Komisją Europejską, a obwodnica jest na liście kluczowych projektów. Warszawa dostanie zwrot maksymalnie 85 proc. wartości inwestycji, której koszty szacowane są na 327 mln zł.
    Droga połączy rondo Wiatraczna z rondem Żaba dwujezdniową ulicą (każda jezdnia będzie miała po trzy pasy ruchu) z chodnikami i ścieżkami rowerowymi. Inwestycja wymaga kompleksowej przebudowy ronda Wiatraczna – powstanie pod nim 800-metrowy tunel. Dzięki temu z al. Stanów Zjednoczonych w ulicę Wiatraczną pojedziemy bez zatrzymywania się. Na poziomie ziemi powstaną skrzyżowania umożliwiające skręty w każdym kierunku. Dalej droga będzie się wspinać na poprowadzoną łukiem estakadę nad terenami kolejowymi i dojdzie do ul. Zabranieckiej. Stąd wzdłuż toru kolejowego poprowadzi do ronda Żaba
    Całą budowę podzielono na dwa etapy – pierwszy to odcinek od ronda Wiatraczna do Zabranieckiej. Na zlecenie ZDM powstaje już projekt arterii. Budowa ma się rozpocząć w 2009 r. i potrwa dwa lata. A co z pozostałym jej fragmentem? – Będziemy chcieli, aby prace były prowadzone równolegle – mówi wiceprezydent Jacek Wojciechowicz.
    – W 2012 r. cały ten odcinek obwodnicy powinien być gotów.
    Jacek Wojciechowicz dziś nie spodziewa się żadnych opóźnień. – Chcemy tę inwestycję wpisać do rozporządzenia do ustawy o Euro – mówi. – Umożliwi to szybsze procedury administracyjne. Grunty będą nabywane na podstawie tej ustawy albo specustawy drogowej.
    – Tunel jest dobrym rozwiązaniem. To jedyny sposób, aby skutecznie udrożnić rondo Wiatraczna – komentuje Michał Suliborski z komisji infrastruktury dzielnicy Praga-Południe. – Problem będzie przy skrzyżowaniu z Grenadierów, bo sygnalizacja świetlna zaburzy płynność ruchu.

    --
    TAK-dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w aglomeracji warszawskiej
    SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
  • 16.10.07, 12:52
    Obwodnica Śródmieścia będzie gotowa
    przed mistrzostwami Euro 2012
    Warszawa dostanie 300 mln zł dotacji z Unii Europejskiej na dokończenie budowy obwodnicy śródmieścia. To oznacza,
    że UE sfinansuje 85 proc. kosztów inwestycji. Za resztę płaci miasto. Unijne pieniądze pójdą na budowę dwukilometrowego
    odcinka trasy od ronda Wiatraczna do ul. Zabranieckiej. Cała inwestycja kosztuje 327 mln zł. Dzięki unijnym funduszom
    drogowcy zdążą wybudowaæ obwodnicę przed piłkarskimi mistrzostwami Europy w 2012 r. - Ani się obejrzymy, a już
    będziemy jeździæ na Pragę szybką trasą - zapowiada prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz. Dzięki tej inwestycji
    kierowcy bez stania w korkach przejadą przez Pragę. Praski odcinek obwodnicy będzie przedłużeniem Trasy £azienkowskiej.
    Pod rondem Wiatraczna trasa poprowadzona będzie w tunelu. Teren nad rondem nie będzie więc oszpecony betonowymi
    estakadami Po wyjeździe z tunelu kierowcy pojadą dalej wzdłuż dzisiejszej ul. Wiatracznej w stronę ul. Zabranieckiej,
    gdzie nad torami linii kolejowej drogowcy wybudują estakadę. Sama trasa będzie składała się z dwóch jezdni po
    trzy pasy ruchu w każdą stronę. Projekt budowlany odcinka od ronda Wiatraczna do Zabranieckiej ma byæ gotowy w drugiej
    połowie 2008 r. Budowa ruszy w 2009 r. i potrwa dwa lata.
    Do zamknięcia obwodnicy śródmiejskiej pozostanie odcinek między Zabraniecką a rondem Żaba. - Wkrótce zabieramy
    się za jego projektowanie. Powinniśmy zamknąæ całą obwodnicę przed EURO 2012 - zapewnia Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent
    Warszawy. Cała obwodnica śródmiejska będzie otaczała centrum miasta i przebiegała od ronda Żaba przez
    Starzyńskiego, Słomińskiego, Okopową, Towarową, Trasę Łazienkowską, rondo Wiatraczna i Zabraniecką.
    TOMASZ CZUKIEWSKI

    --
    TAK-dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w aglomeracji warszawskiej
    SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
  • 16.10.07, 18:05
    "Do zamknięcia obwodnicy śródmiejskiej pozostanie odcinek między Zabraniecką a
    rondem Żaba"
    Widzialam plany na stronie siskomu, ale mam pytanie: czy nie wiecie czy sa juz
    jakies szczegolowe wytyczne (gora/dolem/w tunelu/obok walu...)
  • 05.05.11, 14:28
    tomkrt napisał:

    > Obwodnica Śródmieścia będzie gotowa
    > przed mistrzostwami Euro 2012
    > Warszawa dostanie 300 mln zł dotacji z Unii Europejskiej na dokończenie budowy
    > obwodnicy śródmieścia. To oznacza,
    > że UE sfinansuje 85 proc. kosztów inwestycji. Za resztę płaci miasto. Unijne pi
    > eniądze pójdą na budowę dwukilometrowego
    > odcinka trasy od ronda Wiatraczna do ul. Zabranieckiej. Cała inwestycja kosztuj
    > e 327 mln zł. Dzięki unijnym funduszom
    > drogowcy zdążą wybudowaæ obwodnicę przed piłkarskimi mistrzostwami Europy
    > w 2012 r. - Ani się obejrzymy, a już
    > będziemy jeździæ na Pragę szybką trasą - zapowiada prezydent Warszawy Hann
    > a Gronkiewicz-Waltz.

    Ani się obejrzeliśmy, a zapowiadanej NAJWAŻNIEJSZEJ inwestycji drogowej na prawym brzegu Wisły nie ma nawet z najbliższych planach. Jest za to muzeum żydów i zapowiedzi kolejnych muzeów, są za to fontanny na lewym brzegu Wisły i zapowiedź kolejnych oczywiście również na lewym brzegu. Tak to jest uwierzyć Bufetowej i wybrać ją na kolejną kadencję w pierwszej turze, tylko dlatego że jej kontrkandydat Pan Bielecki (bezpartyjny człowiek który na tę obwodnicę miał konkretne plany) był popierany przez PiS. Dokładnie ten sam błąd jak odrzucenie w 2006 roku Pana Marcinkiewicza za kadencji którego (tylko 4 miesiące) wszystkie inwestycje drogowe nabrały ogromnego przyspieszenia, a Pan Marcinkiewicz osobiście jeździł i doglądał inwestycji. "Pogratulować" zaślepionym wyborcom.
    P.S. Dołożę jeszcze do "osiągnięć" bufetu odsunięcie w czasie na "święty nigdy" budowy Łodygowej, św.Wincentego oraz Trasy Świętokrzyskiej od Kijowskiej do Zabranieckiej. W zamian dostajemy kadłubek 2 linii metra (mający już na starcie spore opóźnienia), co z pewnością będzie skutkować po jej oddaniu kompletnym pocięciem i rozwaleniem komunikacji prawobrzeżnej Warszawy przez pociotka Bufetu Rutę, tak jak rozwalił komunikację na Bielanach - "bo przecież jest metro". Powtórzę jeszcze raz - "gratulacje".
    P.S.2 Nie mam nic wspólnego z PiS, za to wiele ze zdrowym rozsądkiem.
    --
    Bufet - oddaj inwestycje na prawym brzegu Wisły!
  • 19.12.07, 21:01
    Światełko w tunelu dla warszawskich kierowców
    www.zw.com.pl/zw2/index.jsp?place=Lead04&&news_cat_id=245&news_id=176146&layout=1&forum_id=52054&page=text
    autor: Dziennik, ar, 2007-12-19, Ostatnia aktualizacja: 2007-12-19
    Zanosi się na prawdziwą rewolucję na Ochocie i Woli. Urbaniści chcą puścić ruch samochodowy w tunelu pod rondem Zgrupowania AK "Radosław", między Słomińskiego a Okopową, pod skrzyżowaniem al. Solidarności i Towarowej oraz pod pl. Zawiszy i pomnikiem Lotnika - pisze "Dziennik".

    "Studium techniczno-ekonomiczne zachodniego odcinka obwodnicy śródmiejskiej" to dokument, którego projekt trafił do stołecznego ratusza. Opracowała go firma Apia XXI.

    Dziś śródmiejska obwodnica - czyli ciąg ulic Okopowej, Towarowej, pl. Zawiszy i Raszyńskiej - stoi w korkach, a jej pokonanie zajmuje kilkadziesiąt minut. Wszystko z powodu świateł na każdym skrzyżowaniu.

    Planiści sugerują przeniesienie ruchu pod ziemię, do tuneli. - Tunel mógłby powstać pod Rondem Zgrupowania AK "Radosław", w osi ulic Słomińskiego - Okopowa - mówi Przemysław Bilewski, koordynator projektu. - Również skrzyżowanie z aleją Solidarności byłoby podziemne, a na górze proponujemy eliptyczne rondo, na tyle duże, by skręcające w tym miejscu tramwaje nie blokowały ruchu - mówi Bilewski.

    Pod ziemią ukryta miałaby być także jezdnia ul. Okopowej w kierunku Arkadii. Na rondzie Daszyńskiego powstałby wiadukt w ciągu ulicy Towarowej. - Najwięcej problemów przysparza pl. Zawiszy - mówi Bilewski. - Najsensowniejszy pomysł - tunel w ciągu Towarowej i Raszyńskiej nie wchodzi z grę. Byłby zbyt kosztowny, bo dołem biegnie linia kolejowa. Odrzuciliśmy też pomysły estakady w osi Towarowa - Grójecka i Towarowa - Raszyńska. W tym punkcie miasta wiadukty wyglądałyby niekorzystnie - dodaje Bilewski.

    Projektanci proponują inne rozwiązanie - tunel pod pl. Zawiszy w osi al. Jerozolimskich, w obie strony.

    Planowana inwestycja mogłaby ruszyć za dwa lata. Już dziś spotyka się jednak z głośną krytyką.
    - Tunel pod pl. Zawiszy w stronę centrum? A po co? - pyta Wojciech Tumasz ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji SISKOM. - To jest wyrzucanie pieniędzy w błoto! Przecież kierowcy staną w korku przed światłami na Żelaznej. Sensa ma tylko tunel wyprowadzający ruch z centrum, a więc w kierunku Dworca Zachodniego.
    Wątpliwości budzi też pomysł tunelu w stronę lotniska, pod ulicami Filtrową i Krzyckiego. - Ulicę Raszyńską i Krzyckiego trzeba będzie na czas budowy zamknąć. Nie da się utrzymać ruchu górą, choćby jednym pasem. Jest za wąsko - dodaje Tumasz.
    --
    TAK-dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w aglomeracji warszawskiej
    SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
  • 20.12.07, 13:34
    > Odrzuciliśmy też pomysły estakady w osi Towarowa
    > - Grójecka i Towarowa - Raszyńska. W tym punkcie miasta wiadukty wyglądałyby ni
    > ekorzystnie - dodaje Bilewski.

    Czy taki argument wogóle powinien być decydujący?? Wiadukty to nie dzieła sztuki
    tylko niezbędnie potrzebne konstrukcje. Obwodnica to obwodnica a nie stanie na
    światłach. Wg mnie ta firma coś albo kombinuje... Tylko wiadukty odkorkują to
    miejsce. A tunel w stone zachodniego prosze bardzo ale wg mnie są ważniejsze
    inwestycje.
  • 20.12.07, 15:19
    Bez odkolizyjnienia ruchu na Pl.Zawiszy w kierunku Towarowa-
    Raszyńska, cała zachodnia obwodnica śródmieścia nie ma sensu.
    Po co budować estakady nad r. Daszyńskiego, skoro wszystko stanie na
    Zawiszy. Efekt byłby taki, że na estakadach bedzie stał korek. A to
    zupełnie nie ma sensu. A jeśli nie będzie estakad nad Daszyńskiego,
    to tunele pod Leszno i Solidarnosci też nie mają sensu, bo korek
    będzie stał w tunelu. Idac dalej, nie ma wtedy sensu odkolizyjnianie
    Ronda Babka...

    Czy estakady nad Zawiszy byłyby piękne, czy nie, to rzecz wtórna.
    Mnie osobiscie bryła i pstrokacizna Hotelu Sobieski i tego
    tureckiego wiezowca ToiToi też się nie podobają. I co z tego. Ktoś
    wydał zgodę na budowę takich koszmarków i się nie przejmował.

    Problem tylko, czy estakady nad Zawiszy można w ogóle zbudowac.
    W zasadzie należałoby je pociągnąc nad cała Raszyńską, aż do Pomnika
    Lotnika i tam wprowadzić ładnie w Trasę Ł.
    Przykryć tez mozna estakady taką konstrukcją:
    siskom.waw.pl/nauka/srodowisko/ekrany5.png
    --
    SISKOM
    TAK dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie
  • 28.12.07, 00:48
    Zgadzam się z tym że kluczowe jest odkorkowanie ronda Zawiszy. Wydaje mi się
    jednak że zdecydowanie lepszym rozwiązaniem byłby tunel. Tam nie mam za bardzo
    miejsca na estakadę do samego pomnika lotnika. Wydaje mi się że tunel powinien
    biec od ronda Zawiszy do pomnika lotnika i tam odpowiednio rozchodzić się w
    stronę lotniska i trasy łazienkowskiej. Co do finansowania to wydaje mi się że w
    takim rozwiązaniu można by zlikwidować jedną z dotychczasowych nitek na
    powierzchni i przeznaczyć ją pod budowę mieszkań. Jak sobie przypominam
    zajezdnia na inflanckiej poszła za kilkaset milionów. Tak że bym nie przesadzał
    z tymi kosztami. A tunel byłby zdecydowanie mniej uciążliwy dla okolicznych
    mieszkańców.
  • 28.12.07, 01:10
    lapetu1 napisał:

    > Zgadzam się z tym że kluczowe jest odkorkowanie ronda Zawiszy. Wydaje mi się
    > jednak że zdecydowanie lepszym rozwiązaniem byłby tunel. Tam nie mam za bardzo
    > miejsca na estakadę do samego pomnika lotnika.

    Niestety - tam niebardzo jesst miejsce na tunel, bo wdłuż Aleii biegnie tunel średnicowy
    --
    TAK-dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w aglomeracji warszawskiej
    SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
  • 28.12.07, 18:33
    jeśli zlikwidujemy rondo, i zrobimy dość spore opadanie zaraz za linią
    średnicową (może jeszcze minimalnie podnieść jerozolimskie) chyba jakoś by się
    dało upchnąć, ale pewnie ruszać wszytko to spore koszty. Druga wersja to głęboki
    tunel pod linią średnicową
  • 28.12.07, 18:43
    Tylko ja nie bardzo widzę, po co pakować się w takie kosztowne rozwiązania na
    pl. Zawiszy. Co miałby dać tunel w porównaniu do estakady?
    Estakada przykryta antyhałasowo nie byłaby uciążliwa, zresztą w tym miejscu nie
    ma wiele mieszkań.
    Dużo trudniejsza sprawa będzie między Filtrową a pomnikiem Lotnika.
    --
    Zapraszam na forumChomiczówka
    TAK dla obwodnicy wWarszawie
  • 28.12.07, 20:11
    Dokladnie o to chodzi. Moim zdanie na starej ochocie estakady nie wchodzą w grę.
    Po pierwsze zarówno w obu nitkach do centrum jak i z lotniska jest bardzo mało
    miejsca. Ledwo starcza na dwa pasy jezdni nota bene chyba tam są normy naruszone
    bo jest bardzo blisko domów szczególnie jak jedziesz z lotniska i przy filtrach
    jest taki skręt w lewo. Poza tym cały ten obszar jest objęty nadzorem
    konserwatorskim. Co by nie mówić jest to jeden z nie licznych kawałków
    normalnego miasta w naszym mieście (kto nie był polecam na spacer). Dlatego
    wydaje mi się że tunel to jedyna rozsądna alternatywa. I tak się zastanawiam czy
    musi być wykonywany odkrywkowo?
  • 28.12.07, 21:56
    > Dokladnie o to chodzi. Moim zdanie na starej ochocie estakady nie wchodzą w grę
    Zgadzam się.
    Tam to z tunelem też byłby poważny problem, zwłaszcza, że Wawelską też
    przydałoby się zakopać na skrzyżowaniu z Grójecką.
    A tunel Raszyńskiej, musiałby być drążony i to częściowo pod budynkami.
    --
    Zapraszam na forumChomiczówka
    TAK dla obwodnicy wWarszawie
  • 02.01.08, 14:16
    Na pl. Zawiszy można zrobić tunel dla aut jadących Alejami w kierunku zachodnim,
    przy okazji powinno się zrobić podziemne przejście dla pieszych pod Towarową
    (kiedyś było...). To ruch pieszy praktycznie niweczy jakie kolwiek próby
    skręcenia w prawo w Towarową.

    Z Raszyńską rzeczywiście nie da się prawie nic zrobić, jest za dużo budynków.
    Nie wiem też, czy bliskość filtrów nie utrudniałyby budowy tunelu, nawet gdyby
    nie było innych przeszkód do jego budowy.

    Najgorszym miejscem jest jednak Pomnik Lotnika. Najlepiej byłoby przykryć
    Wawelską i wpuścić ją w tunel pod pomnikiem, dalej pod Grójecką i Grzymały oraz
    pod torami PKP po wschodniej stronie dworca (o takim przedłużeniu Grzymały się
    czasem mówi). Największą przeszkodą są budynki na łuku między Lotnikiem i
    Grójecką. Poza tym nie wiem co by się działo z ruchem po wyjechaniu z tunelu po
    północnej stronie torów.
  • 23.01.08, 10:38
    Piwosław23 przypomniał nam, że kiedys pod rondem Zawiszy było
    podziemne przejście dla pieszych...
    A może by tak rozkopać to rondo całkiem i wykonać przejścia
    podziemne na wzór centrum? --> oddzielić ruch pieszych.
    Co do tuneli lub estakad:
    gdyby dobudować obok istniejącego wiaduktu nad linią średnicową nowe
    wiadukty (po płn. i płd. stronie) odpowiednie zjazdy z ronda byłyby
    jak sądzę znacznie przejezdniejsze od obecnych.
    Tunele kopmy przy Lotnikach - tam tkwi sęk !
    Pozdrawiam.
  • 04.02.08, 09:44
    Rondo „Radosława”: kto pierwszy, ten lepszy
    Konrad Majszyk 04-02-2008, ostatnia aktualizacja 04-02-2008 01:21
    www.rp.pl/artykul/89439.html
    grafik.rp.pl/grafika/89439,103347,9.jpg
    Kto tu niby ma pierwszeństwo? Od kiedy pojawiły się nowe pasy, kierowcy zajeżdżają sobie drogę. Policjanci apelują o uważanie na znaki

    Na 10 dni przed uruchomieniem sygnalizacji drogowcy wymalowali na rondzie „Radosława” zupełnie nowe pasy ruchu i strzałki. W jakim celu? Żeby uporządkować ruch. Kierowcy mają nie skręcać już więcej w prawo z lewego, wewnętrznego pasa ani objeżdżać całego ronda prawym zewnętrznym.

    Kluczem do zrozumienia nowej organizacji ruchu są strzałki namalowane na każdym z czterech wjazdów na rondo (patrz mapka). To one informują nas, jak się ustawić przed wjazdem na skrzyżowanie.

    Warszawiacy jeżdżą jednak, jak chcą. W sobotę obok Arkadii panował gigantyczny bałagan. Auta zajeżdżały sobie drogę, a towarzyszył temu bezustanny ryk klaksonów. Kierowcy byli zaskoczeni, że na nowych pasach pierwszeństwo ma nadjeżdżający z lewej strony. Bali się też przecinać pasy ruchu (objeżdżając rondo, muszą to zaś zrobić kilka razy).

    Nowe wymalowanie ronda nakazał miejski inżynier ruchu Janusz Galas. Wyszedł on z założenia, że problemy na rondzie wynikają z dwóch powodów: idących praktycznie non stop do Arkadii pieszych, którzy uniemożliwiają zjazd z ronda (to właśnie ruch przechodniów mają uporządkować światła); kierowców zajeżdżających sobie drogę przez częste zmiany pasa ruchu (temu mają przeciwdziałać nowe pasy na jezdniach).

    – Pomysł może i nie jest zły. Ale jednocześnie powinny zostać włączone światła, które uporządkują ruch – mówi Andrzej Niemcewicz z Żoliborza. – Zamiast tego wszystko jest puszczone samopas. Żadnego policjanta, żadnej informacji.

    Spostrzeżenia kierowców potwierdza Andrzej Choma z firmy Vialis, która montuje sygnalizację na rondzie.

    – Okres bez świateł może być najtrudniejszy. Wtedy łatwo o stłuczkę – mówi Choma. – Do włączenia nie ma żadnych technicznych przeciwwskazań.Dlaczego więc światła nie działają? Dlaczego kierowcy nie zostali wcześniej poinformowani o nowej organizacji ruchu?

    – Zanim sygnalizacja zostanie uruchomiona, musi pracować dziesięć dni na pomarańczowo. Tak mówią przepisy – mówi rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich Urszula Nelken. – Specjalna akcja informacyjna nie jest potrzebna. Wystarczy stosować się do przepisów.

    Policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego apelują do kierowców, żeby w końcu zaczęli patrzeć na znaki. Jak się dowiedzieliśmy, rozważają też ustawienie od dziś na rondzie policjantów.

    Na kierowców czeka jeszcze jedna niespodzianka: kilka z sygnalizatorów stoi wewnątrz ronda. To rozwiązanie w Warszawie raczej niestosowane, na które początkowo nie chciał się zgodzić inżynier Galas. Projekt organizacji ruchu podpisał dopiero po trzech miesiącach, po interwencji ratusza.

    Przed wjazdem na rondo patrzymy na strzałki na jezdni. Na wprost można jechać z każdego z trzech pasów. Podczas takiej jazdy trzeba z reguły przeciąć sąsiedni pas ruchu (wtedy pierwszeństwo ma kierowca jadący z lewej strony). Całe rondo może objechać tylko kierowca, który ustawi się na lewym wewnętrznym pasie. Pamiętajmy o zasadzie ograniczonego zaufania.
    Źródło : Rzeczpospolita
    --
    TAK-dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w aglomeracji warszawskiej
    SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
  • 03.03.08, 23:51
    Obwodnicą przez Pragę i Targówek
    Konrad Majszyk, mz 03-03-2008, ostatnia aktualizacja 03-03-2008 22:03
    zw.com.pl/artykul/226929.html
    Ruszyła walka o kontrakt na projekt trasy nad Olszynką Grochowską i w wykopie pod Radzymińską. W 2009 r. ma zacząć się budowa tunelu pod rondem Wiatraczna. Ratusz nie zdąży przed Euro 2012.

    Nowa bezkolizyjna trasa między rondami Wiatraczna a Żaba ma uchronić Pragę przed paraliżem i odkorkować Grochowską. Będzie częścią całej obwodnicy śródmiejskiej. Do przetargu na projekt odcinka od ul. Starzańskiego do Zabranieckiej zgłosiły się wczoraj pracownie: Baks, DHV, Transprojekt Gdański, Metroprojekt, Apia XXI i Azet.Zarząd Dróg Miejskich ma wskazać zwycięzcę wiosną. Na opracowanie projektu wybrana firma będzie miał 18 miesięcy. Prace mogłyby ruszyć najwcześniej w 2010 roku. Ale znając powolne tempo przygotowań do inwestycji w stolicy, to mało prawdopodobne. Drogowcy nie chcą podawać konkretnej daty.Bardziej zaawansowane są prace przy projektowaniu odcinka między rondem Wiatraczna a torami kolejowymi (przed Zabraniecką), które wykonuje na zlecenie miasta pracownia DHV. Ratusz zapłaci za to 3,2 mln zł. Pełna dokumentacja ma być gotowa we wrześniu, pół roku po terminie. Dlaczego? – Projektant musiał uniknąć kolizji projektowanego tunelu pod rondem Wiatraczna z odnogą drugiej linii metra w stronę Gocławia – twierdzi rzeczniczka ZDM Urszula Nelken.

    Wiceprezydent Jacek Wojciechowicz twierdził, że budowa tego odcinka zacznie się w 2008 roku. Nelken zapowiada, że stanie się to dopiero w 2009 roku. To znaczy, że drogowcy mogą skończyć pierwszy etap przed Euro 2012. Na powstanie całej trasy w tym czasie nie ma praktycznie żadnych szans.

    Jak będzie wyglądała praska obwodnica? Na razie kierowcy mogą sobie obejrzeć co najwyżej prezentację na serwisie internetowym YouTube lub na www.siskom.pl. W rytmie dynamicznej muzyki rondo Wiatraczna z zakorkowanego skrzyżowania zamienia się w nowoczesny węzeł drogowy. Na górze mamy zielony miejski plac, a dołem idzie 800-metrowy tunel będący przedłużeniem Trasy Łazienkowskiej (auta będą wyjeżdżały na powierzchnię za ul. Szaserów). Ostatecznie specjaliści odrzucili koncecpję krótkiego tunelu o długości 100 metrów, przez co kosztorys poszybował w górę z 300 do prawie 700 mln zł.

    Dalej droga prowadzi na estakadach. To jedyny sposób, żeby ją przeprowadzić nad plątaniną torów kolejowych. Z czterech estakad dwie prowadzą do planowanej ul. Noworzecznej. Trasa ma przejść pod ruchliwą Radzymińską, a następnie przez obrzeża Targówka Mieszkaniowego do ronda Żaba.

    Samochody mogą utknąć w korkach

    Michał Suliborski ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji zwraca uwagę na niedociągnięcia w koncepcji praskiej obwodnicy. Jeśli drogowcy nie zmienią swoich założeń, zabraknie bezkolizyjnego przejazdu od strony Radzymińskiej w kierunku ul. Starzyńskiego i ronda Starzyńskiego (kierowcy będą mogli pojechać estakadą tylko do ul. Odrowąża; żeby skręcić w Starzyńskiego, będą stawać na czterech światłach). Z drugiej strony obwodnicy też powstanie zator. Zmierzające do centrum auta – tuż po przejechaniu tunelem pod rondem Wiatraczna – utkną na światłach przy ul. Grenadierów.
    Źródło : Życie Warszawy

    --
    TAK-dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w aglomeracji warszawskiej
    SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
  • 05.11.08, 08:25
    WBIĆ ŁOPATĘ
    gdy SISKOM wbił pierwszą łopatę na S8 przy Prymasa Tysiąclecia prace
    ruszyły zaraz z kopyta.
    Może warto wkopać kolejną na obwodnicy śródmieścia - a nuż zaskoczy ?

    smile
    Pozdrowienia m2-67
  • 05.11.08, 23:00
    Może zainicjuj społeczną zrzutkę na te klimatyzatory dla mieszkańców Wiatracznej
    skoro ci się tak spieszy?
  • 13.01.09, 10:52
    W Dzienniku i artykule "Jeszcze w tym roku ruszy budowa obwodnicy na
    Pradze" autor na dołączonym rysunku podał, że odcinek radzymińska-
    żaba bęzie budowany w tym roku. Gdzie jest prawda ? błąd w druku?
  • 13.01.09, 11:36
    W artykule jest błąd w infografice.
    pierwszy etap obwodnicy pragi (śródmieścia)kończy się na ul. Rzecznej i skrzyżowaniu z Rzecznej z ks. Anny.

    Estakady w Zabraniecką, Zabraniecka, węzeł Radzymińska - to już będzie kolejny etap tej inwestycji. Który jest obecnie projektowany, ale nie zarezerwowano funduszy na jego realizację do 2013.

    Co do terminów podowanych przez miasto,
    cóż budowa mostu Północnego też miała ruszyć na wiosnę 2008 i skończyć się przed końcem 2010 - a teraz szanse dokończenia budowy przed końcem 2011 wiszą na włosku.

    Można być optymistą, ale żeby zdążyć z odcinkiem Wiatraczna - Rzeczna do połowy 2012 to musiała by się zadrzyć interwencja siły Wyższej.
    Po prostu ten terminaż jest zupełnie oderwany od rzeczywistości.

    --
    SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
    Mapa utrudnień komunikacyjnych w aglomeracji warszawskiej
  • 17.06.09, 08:48
    Korki, likwidacja ogródków działkowych i wyburzenia domów - obawy
    mieszkańców.
    W części wyburzenia domów zapewne słuszne bo patrząc na sposób
    postępownia miasta w innych przypadkach można wyrobić złą opinię u
    urzędnikach a raczej przepisach - jeśli burzą niech wpierw zbudują
    ludziom mieszkania (najlepiej w pobliżu) i nie bedzie kłopotu, a
    inaczej to koktajl molotowa.
    Pytanie: skoro coś podryga na Strażackiej to może urząd chce zbadać
    zmiany natężenia ruchu po oddaniu tej wieloletniej inwestycji?
    Ciągnąc dalej: czy Ratusz myśli może o odwróceniu kolejności w
    wykonaniu OŚ od str. Ronda Żaby?
    Powinni o tym pomyśleć bo (wracając do natężenia ruchu) może się
    okazać, że budowa ul. Tysiąclecia powinna pozostać przedwojennym
    marzeniem. W kwestii torowiska tramwajowego T - czy musi ono iść po
    tym samym śladzie co droga? - chyba nie!

    Moim zdaniem: połączenie z Radzymińską i jeden tunelowiadukt na
    Rondzie Żaba załatwia korki na amen - fakt, że kosztem pomidorów.


    Pozdrowienia m2-67
  • 03.02.10, 08:36
    Kompromis na Pradze: zebry zostają, przejścia powstaną
    ...
    co do przejść podziemnych obok Śpiących- jeśli będą wygodne i
    praktyczne pasy można zeskrobać w każdej chwili (ale po co te pasy
    jeśli będą przejścia podziemne, zachodzę w głowę, czasem także tam
    idę)
    ....

    Do 2012 r. ratusz chce zbudować tylko ubogi wariant praskiej
    obwodnicy. Zamierza przedłużyć Kijowską od Dworca Wschodniego i
    dalej nad torami do ul. Zabranieckiej

    Czy powyższe ma cokolwiek wspólnego z prawdą ???
  • 03.02.10, 12:44
    Niewiele ma wspólnego z prawdą
    Zapewne autor miał na myśli fragment Trasy Świętokrzyskiej od planowanej ul. Tysiąclecia do powiązania z obecną istniejącą Zabraniecką (ciągiem waskich jednojezdówek Naczelnikowska, Zabraniecka, Strażacka)
    Czyli przebicie ul. Kijowskiej POD torami kolejowymi.
    ---------------------------------------------------
    Drugą inwestycją troche mniej pewną jest budowa fragmentu ul. Tysiąclecia od Grochowskiej do Kijowskiej.

    Dla osób mających barddzo bójną wyobraźnie wtedy może "powstać" bardzo kryzysowa ""obwodnica Pragii"" tj ciąg rondo Wiatraczna, Grochowska, ul. Tysiąclecja, Nowo-Kijowska (Trasa Świętokrzyska) Zabraniecka, Rzeczna, Kraśnicka, Radzymińska Szwedzka Żaba

    --
    TAK-dla rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w aglomeracji warszawskiej
    SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
  • 21.01.11, 22:07
    Czy w tej inwestycji cokolwiek się dzieje??
    wiemy, że Trasa1000lecia wyparowała, a wg zapowiedzi w 2010 i 2011 r. wydatkowane są jakieś pieniądze, ale ni widu ni słychu.
    Czy ta "bardzo kryzysowa obwodnica" powstanie? Nowokijowska-Zabraniecka
    i po którym roku?

    Pozdrawiam
  • 26.01.11, 01:38
    Witam.
    Niestety nie mam dobrych wieści,
    teoretycznie w budżecie są środki na odcinek Trasy Świętokrzyskiej od Dw. Wschodniego - do Zabranieckiej. Ale z powodu wpisania do rejestru zabytków otoczenia Spichlerza na Szmulkach, niestety cała procedura administracyjna stanęła.

    Pojawiła się za to druga okoliczność. Rozpoczyna się budowa stacji metra Stadion co będzie oznaczało zaoranie ul. Sokolej. Odtwarzanie ul. Sokolej w formie dzisiejszej po budowie metra trochę mija się z celem. A środków na ten odcinek Trasy Świętokrzyskiej nie ma zarezerwowanych to prawdopodobnie zostaną przesunięte z odcinka Kijowska- Zabraniecka na odcinek Wyb. Szczecińskie - Targowa (może Kijowska).


    --
    SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji KRS 0000260007
    zobacz mapę planowanych inwestycji drogowych

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.