ile może trwać podział majątku? Dodaj do ulubionych

• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Witajcie.
    Przeszukałam forum w poszukiwaniu odpowiedzi na moje pytanie, ale nie znalazłam tego, o co mi chodziło. Chciałabym się dowiedzieć, ile czasu po orzeczeniu rozwodu odbywa się sprawa o podział majątku? Jeśli do podziału jest tylko mieszkanie kupione w czasie trwania małżeństwa (bo przecież nie będziemy dzielić żelazka i pralki itp), to czy sąd po prostu podzieli jego wartość na pół i tej osobie, która w mieszkaniu zostaje, każe spłacić byłego partnera? Jeśli nie ma żadnych cyrków po drodze, to ilu rozpraw potrzeba, aby zakończyć sprawę podziału majątku? Czy moje założenie, że jeśli w maju złożę pozew o rozwód to uporam się i z tym tematem (bez orzekania o winie) i podziałem majątku do końca roku, czy są to naiwne założenia? Nie mam doświadczenia i nie bardzo mam z kim o tym porozmawiać. A chciałabym poznać opinie kogoś, kto to przerobił na własnej skórze, niekoniecznie prawnika.
    Będę wdzięczna za Wasze opinie.
    • ... bo nie mieszam w Chinach. Ile w Hondurasie, to tez nie wiem. Ile w Płocku, to nie wiem, bo jestem z Wrocławia. A ile trwa we Wrocławiu, to nie wiem, bo zależy od sądu. A ile trwa w konkretnym sądzie we Wrocławiu, to nie wiem, bo to zależy od zgody stron.

Może zapytaj męża, ustal z nim zasady podziału, to uporasz się z tym na jednej sprawie, bo sąd bardziej woli pić kawę niż nudne podziały żrących się stron.
    • Podział może trwać od 15 minut do nieskończoności. wink
      Wszystko zależy od Was, wnosicie o podział, dogadujecie się, a sąd tylko potwierdza albo robicie sobie na złość przez lata.
    • trzy_lzy_zolzy napisała:

> Witajcie.
      > Przeszukałam forum w poszukiwaniu odpowiedzi na moje pytanie, ale nie znalazłam
      > tego, o co mi chodziło. Chciałabym się dowiedzieć, ile czasu po orzeczeniu roz
      > wodu odbywa się sprawa o podział majątku?