Dodaj do ulubionych

Alimenty, kredyt hipoteczny i finanse ; POMOCY

25.05.15, 19:26
Witam, proszę o pomoc, w rozwiązaniu problemu.
Mam na imię Rafał 38 lat. Jestem inż. , pracuję jako projektant w Warszawie.
Mój dochód netto to 5500pln/m-c . Na dojazdy do pracy i samą pracę poświęcam 12 godzin dziennie.
W tamtym roku we wrześniu żona powiedziała mi, że chce się rozwieźć . Podejrzewałem, wcześniej sądząc po jej zachowaniu. Jak się później okazało pojawił się ktoś inny w jej życiu.
Mamy wspaniałego 9 –cio letniego syna, małżeństwem byśmy 10lat. Za tydzień mamy sprawę rozwodową.
Do rzeczy.:
10 lat temu zaciągnęliśmy kredyt hipoteczny na budowę domu . W domu mieszkaliśmy wspólnie. W styczniu tego roku kazała mi się wyprowadzić (dla dobra dziecka). Musiałem wynająć sobie pokój w pobliżu, bo zależy mi na częstych kontaktach z synem. Obecnie widujemy się ok. 8dni i 6 nocy.
Po decyzji o rozwodzie ustanowiliśmy rozdzielność majątkową u notariusza. Jesteśmy właścicielem domu w ½ części. Z tym, że ja nie mam prawa w nim mieszkać wg żony.
Żona kategorycznie nie zgadza się na sprzedaż domu. Podpisała mi, że po dwóch latach przejmie moją cześć kredytu i zwolni mnie z płacenia na dom a jaj przepiszę na nią swoją cześć domu. Wartość domu jest równa pozostałemu kredytowi do spłacenia (jeszcze 20 lat)
Pozostałe kwestie są ustalone między nami, w tym alimenty 1200pln (co wydaje mi się dużo ale żona chciała 1800).Żonie rodzina zafundowała dobrego prawnika. Mnie nikt nie reprezentuje.
Mówiąc i pisząc do żony, że nie stać mnie na płacenie rat kredytu hipotecznego za dom w którym nie mieszkam odgraża się, że skrzywdzę dziecko bo to dla niego. Tydzień przed rozwodem była z synem u psychologa, teraz twierdzi, że musi zrobić kosztowne badania i rehabilitacje i ja muszę w połowie za to płacić. Żona zawiesiła działalność i teoretycznie nie ma dochodu.
Moje dochody i rozchody
dochód netto 5500
zostaje na życie -1201

ustalone alimenty 1200
1/2 kredyt hipoteczny 1400
wynajem pokoju 800