Dodaj do ulubionych

Połączenie kolejowe Wrocław Główny - Wojnów- Jelcz

30.01.17, 15:16
Według doniesień prasowych już w kwietniu może zostać uruchomiona część linii kolejowej Wrocław Gł - Wojnów, tylko czy to nie prima aprils.
www.swojczyce.pl/inwestycje-i-remonty/5-pociagiem-z-wojnowa-na-dworzec-glowny-juz-1-kwietnia-2017

A tutaj ankieta dotycząca reaktywacji połączenia Wrocław Nadodrze - Miłoszyce - Jelcz
surveys.imas.pl/s3/szynobus

Co o tym myślicie?



Edytor zaawansowany
  • 31.01.17, 19:58
    Wypełniłam ankietę i myślę, że warto to zrobić. Każda forma wsparcia nowych sposobów komunikacji z Wrocławiem zwiększa szansę na ich powstanie. Choćby minimalne zmniejszenie korków da ludziom ulgę i więcej czasu na odpoczynek spędzany w gronie rodziny. Warto to popierać i dać coś od siebie.
  • 31.01.17, 20:45
    Miałem nadzieję, że temat wzbudzi duże zainteresowanie. Próżno szukać tej informacji na stronach naszego miasta a przecież dotyczy także mieszkańców naszej gminy. Dziękuję Pani za zainteresowanie.
  • 31.01.17, 21:47
    Myślę, że mimo braku odzewu w tym wątku mieszkańcy zainteresowali się ankietą. Wielokrotnie było tak, że coś tam pisałam i wydawało mi się, że tylko dla siebie, bo nikt się nie odzywał. A później gdzieś tam, przy różnych okazjach okazywało się, że jednak ludzie czytają, a więc warto czasem coś naskrobać smile Wysłałam link z ankietą do mieszkańców mojego osiedla i myślę, że też przynajmniej kilka osób ją wypełni. Bo to nie jest tak, że nie mamy na nic wpływu. Nie mamy, gdy nic nie robimy. Ale wtedy nie powinniśmy też narzekać. Bo jeśli coś nowego ma się zadziać, trzeba zacząć od siebie. Miłego wieczoru smile
  • 31.01.17, 23:14
    Spokojnie, akurat to, że nikt się tu nie wpisał nie świadczy o tym, że nikogo ten temat nie interesuje. Ja wypełniłam ankietę i nie czułam potrzeby dodatkowo się tu wpisywać, ale robię to teraz, żebyś się nie martwił/a brakiem odzewu smile
  • 01.02.17, 07:02
    Widzisz? smile Nie brakuje tu świadomych społecznie i rozsądnych ludzi smile I choć może nie są nadmiernie gadatliwi, to robią to, co trzeba smile
  • 01.02.17, 19:32
    Dziękuję. Może kiedyś spotkamy się w nowym pociągu na odnowionej trasie Miłoszyce-Chrząstawa- Wrocław Nadodrze. Jestem ciekaw czy mieszkańcy okolicznych miejscowości będą zainteresowani tym połączeniem. Tak przy okazji, czy w temacie kolei dużych prędkości coś się dzieje, czy to koniec projektu?
  • 01.02.17, 19:49
    Przecież tam torowisko nie było ruszane od dziesięcioleci. Podkłady na części odcinka ze zbutwiałego drewna. Przed remontem mostu na Swojcu sporadycznie puszczano towarowe, które na odcinku Sołtysowice-Chrząstawa nie przekraczały 60km/h. Mimo, to szykuje się dobra alternatywa, dla płynnej podróży wobec stania na Strachocimskiej, zwłaszcza dla jadących na Psie Pole, rejon Nadodrza (centrum/rynek), czy zachód Wrocławia na Mikołajowie. Pamiętam tą trasę z lat 90-tych. Wagony dla palących,na każdej stacyjce budka/bar z piwem, gdzie się przy kuflu czekało na pociąg, w przedziale karciane maratony i konduktorzy, którzy po wypłatach, rzadko przychodzili sprawdzać bilety.
  • 01.02.17, 20:19
    Kolej dużych prędkości umarła śmiercią naturalną. Gigantyczna kasa jaką na nią planowali, bardziej przydałaby się do wyremontowania i uruchomienia istniejących sieci. Mam nadzieję, że ten projekt, o którym tutaj gawędzimy dojdzie do skutku. To byłaby naprawdę duża ulga dla naszych okolic.
  • 01.02.17, 20:21
    No i się spotkały nasze posty smile
  • 01.02.17, 20:22
    Ciekawe czy w planach reaktywacji tej linii ujęto także reaktywację tych budek/barów z piwem smile
  • 01.02.17, 21:25
    Z czasów "zaraz poniemieckich" nasza stacja miała bagażownie, oraz przybytek gastronomiczny w którym spragniony podróżny w poczekalni-lokalu mógł dostać orzezwiający, chmielowy trunek puszczany z beczki. Piwo na stacjach w kulturze "tamtych" włascicieli to był standard taki sam jak czyste perony, oczyszczone torowisko czy estetyczne wucety.
  • 01.02.17, 21:52
    I komu to przeszkadzało? Tak się rozmarzyłem smile
  • 01.02.17, 21:52
    No właśnie. O laskowickim "dworcu kolejowym" było na tym forum wiele napisane, a ja jeszcze dodam, że ten, kto projektował przejście pod torowiskiem zapomniał o osobach poruszających się na wózku inwalidzkim czy pchających wózek z dzieckiem... o ile zejście i wyjście posiadają zjazdy dla wózków, o tyle wejścia na peron już takowych nie mają. Czyli w/w osoby maja się na peron teleportować??? Mam nadzieję, że w niedalekiej przyszłości obiekt ten zostanie wyremontowany i ktoś, kto będzie to projektował pomyśli nad tym. Pozdrawiam smile
  • 02.02.17, 16:41
    Przepisy teraz są takie, że nawet jak ktoś nie pomyśli, to go zmuszą do pomyślenia. Przynajmniej na etapie projektowania wszystko będzie jak trzeba. A jak to wykonają? Trudno powiedzieć.
  • 02.02.17, 18:57
    Chciałabym w to wierzyć, tzn. w te przepisy. Bo dworzec laskowicki jest stary i przejście podziemne też, ale we Wrocławiu przy Galerii Dominikańskiej jest identyczny problem, a przejście jest nowe (ma kilkanaście lat). Też nie ma podjazdu przy wyjściach na tramwaj. Pozdrawiam smile
  • 03.02.17, 08:10
    W ostatnich czasach mam problem z poruszaniem się, a że nasz NFZ działa jak działa, więc w oczekiwaniu na operację spostrzegam wiele takich "kfiatków" jak dostęp dla niepełnosprawnych. Korzystam z biblioteki przy ul. Sempołowskiej we Wrocławiu. Wszystko jest pięknie, bo jest winda. Tylko, żeby się do tej windy dostać, to musi przyjść miła pani bibliotekarka i tę windę otworzyć. Niby jest dzwonek, ale przecież pani, jak jest sama, nie zamknie biblioteki, aby mnie wwieźć na górę. Raz udało mi się zjechać na dół, bo pań było dwie i jedna widząc jak chodzę, zaproponowała przejażdżkę. No i muszę zmienić bibliotekę, z której korzystam już od lat. Wcześniej nie martwiłam się, bo widziałam tę windę, gdy jeszcze mogłam lepiej chodzić. I tak się zastanawiam ile jest takich miejsc, które reklamują się jako przyjazne dla niepełnosprawnych, a jest jak jest.
    A przepisy takie są, niedawno to przerabiałam. Tylko między przepisami, a ich realizacją wciąż pozostaje wielka przepaść.
  • 01.02.17, 20:16
    Reaktywacja tej linii kolejowej jest skazana na sukces. Niestety jej obecny stan techniczny jest tak zły, że musi być wyremontowana aby prędkości przejazdowe były przyzwoite. Decyzje już zapadły i pod koniec 2019 pewnie pojedziemy tą trasą. O frekwencję pasażerów bym się nie martwił bo od roku 2000, kiedy zawieszono połączenie osobowe, powstały nowe osiedla i ilość mieszkańców znacznie wzrosła. Bezpłatnych parkingów we Wrocławiu też z roku na rok ubywa a czas dojazdu wydłuża.
    Co do kolei dużych prędkości to temat chyba umarł ale pewnie nie na zawsze. Najpierw trzeba doprowadzić do normalnych standardów obecne linie kolejowe a dopiero budować coś ekstra. Gdyby się udało dostosować istniejące linie do prędkości 160 km/h to do Warszawy dojedziemy w 2,5 godziny. Czy to nie wystarczy?
  • 04.02.17, 14:00
    Na stronie osiedla Swojczyce pojawiła się informacja, że ankieta w sprawie pociągu - kolei aglomeracyjnej, na prośbę UG Czernica została przedłużona do 12 lutego. Jeszcze raz zachęcam do wypełnienia.
  • 04.02.17, 15:11
    Ankietę wypełniłem ale czuję się trochę jak kibic dmuchający w ekran telewizora pod narty podczas skoku Kamila Stocha. Nic to nie zmieni ale przynajmniej coś robię. Brutalna prawda jest taka, że to ludzie frekwencją muszą uzasadnić sensowność tych połączeń. O to jednak jestem spokojny, bo obłożenie będzie. Znając życie to tych połączeń na początku będzie niewiele a dopiero w przypadku dużego zainteresowania będą zwiększane. Dodam jeszcze, że na trasie Jelcz-Miłoszyce-Swojczyce jest tylko jeden tor, co jest ograniczeniem przepisowości. Ważne, że decyzje remoncie tego szlaku zapadły i trwają prace projektowe. Co do ankiety to jestem pewny, że postanie wspaniałe opracowanie a może nawet ktoś zrobi świetną prezentację multimedialną.
  • 09.04.17, 19:38
    Jutro po raz pierwszy od wielu lat pojedzie pociąg na trasie Wojnów - Wrocław Gł. Jeśli ktoś z forumowiczów będzie miał okazję jechać pociągiem proszę podzielić się wrażeniami. Pozdrawiam.
  • 11.04.17, 08:22
    Mało się mówi i pisze o tym, że ta z hukiem otwarta linia kolejowa było projektowana w czasach, gdy jeden samochód przypadał na 100 albo i 1000 mieszkańców aglomeracji wrocławskiej i niestety przecina kilkakrotnie drogę asfaltową, którą codziennie dojeżdżamy do miasta.
    Oznacza to dla nas zamknięte rogatki po parę minut przy każdym przejeździe mini-pociągu i - moim zdaniem - już permanentne korki na Wojnowie, Swojczycach i Kowalach.
    Przyszłość pewnie należy do takich połączeń aglomeracyjnych, ale z huraoptymizmem trzeba poczekać do jako takiego przygotowania całości trasy, nie kawałka. Przede wszystkim potrzebne są pojemne parkingi przy zamiejskich stacjach, by tacy dojeżdżający jak ja mogli bezpiecznie zostawić samochód ZA Wrocławiem. Na razie obawiam się, że czeka nas jeszcze większy paraliż Wojnowa niż dotychczas.

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.