Studia Dziennikarskie i specjalizacja Dodaj do ulubionych

• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Witam ;) Wiem, że ten temat powtarzał się 100 tysięcy razy, ale przeszukałam wszytko i nie znalazłam jasnej odpowiedzi na moje pytanie ;)
    W tym roku zdaję maturę. Kręci mnie dziennikarstwo, radio, prasa, telewizja. Uwielbiam to.
    Chciałabym się więcej dowiedzieć o Dziennikarstwie we Wrocławiu. Na stronie uniwersytetu znalazłam dziennikarstwo radiowe i telewizyjne ;) Wydaje się, że to właśnie to czego szukam.
    Tylko nie wiem na jakiej zasadzie dokładnie działają te specjalności.
    Najpierw studiuję dziennikarstwo i komunikację społeczną i jak skończę to wtedy wybieram specjalność i znowu studiuję? Czy od razu studia są ukierunkowane pod tym kątem? Może ktoś ma zdaje na temat dziennikarstwa... gdzie najlepiej studiować? tak, tak słyszałam, że się nie opłaca bo dziennikarzem zostać może każdy, ale chyba studiując dziennikarstwo mam większe szansie "załapania się" ;) Pozdrawiam !
    • Gość: Tawananna* IP: *.adsl.inetia.pl 17.09.11, 15:34
      Jeśli to specjalność/specjalizacja, to po prostu studiujesz dziennikarstwo, ale oprócz przedmiotów, które mają wszyscy na roku, masz przedmioty z zakresu specjalizacji (u Ciebie - radio i TV, na innych specjalizacjach - co innego). Po trzech latach masz licencjat z dziennikarstwa i komunikacji społecznej ze specjalizacją "dziennikarstwo radiowe i telewizyjne".

A dziennikarstwo najlepiej studiować tam, gdzie jest wiele gazet / stacji TV i radiowych, gdzie możesz odbyć praktyki i próbować zaczepić się już na studiach. Najlepsza byłaby zapewne Warszawa.

I jeszcze jedno (bez złośliwości). Jako przyszła dziennikarka powinnaś być specem od wyszukiwania informacji!
    • > Tylko nie wiem na jakiej zasadzie dokładnie działają te specjalności.