Dodaj do ulubionych

Nurkowanie w grudniu

10.08.07, 11:33
witam,

wpadł mi do głowy taki pomysł, że może by tak wybrać się na nurkowanie w
grudniu (święta, nowy rok etc) czy w takim Egipcie (słyszałem, że to najlepsze
miejsce jeśli chodzi o warunki/cene) jest wtedy ciepło i słonecznie i fajne
warunki do nurkowania? interesuje mnie także kurs bo jeszcze zupełnie zielony
jestem...

z góry dzięki
Edytor zaawansowany
  • ewelinam10 18.08.07, 12:37
    Hej hej, w grudniu w Egipcie jest cieplutko ok 26 st., niemniej woda nie jest za
    ciepla, ma ok 19 stopni- to stosunkowo mala, jesli nurkujesz głebinowo to
    zapewne masz piankę więc nie zmarzniesz.
    W okresie zimowym może trochę wiać 5-8 w skali b. Ale sezon w Egipcie trwa caly
    rok, wiec śmiało możesz jechac, a i ceny są naprawdę przystepne. Pracuję w
    biurze podróży, są nawet fajne promocje za wczesną rezerwację...pozdrowka,
    ewelinam10@gazeta.pl
  • malbab 18.08.07, 16:28
    nie, no ewelinam10, nieźle to napisałaś - sezon jest cały rok, ha ha ha.
    5-8 w skali b. to porządna fala, nawet jak nie masz choroby morskiej, to ledwo się przemieszczasz po pokładzie, bo tak buja. super się też wchodzi na łódź, gdy rufa podskakuje na falach, a ty w całym akwalungu musisz złapać się drabinki i wejść na górę
    jak dla początkującego nurka, to naprawdę suuuuuuper warunki
    jedź śmiało, jak ewninan10 Ci radzi!!!!
    ja kiedyś pojechałam w styczniu. wyjechaliśmy na nurkowanie na duży wrak, ale fale nie pozwoliły zakotwiczyć łodzi do wraku; wracaliśmy potem przez wiele godzin okrężną, bo statek nie mógł płynąć blisko brzegu (rozbiłby się o rafy). w ciągu dnia tak wiało, że chodziłam w polarze i czapce.
    jeśli jesteś początkującym nurkiem a nie chcesz/nie możesz wyjechać gdzieś dalej (gdzie wtedy jest sezon) to lepiej poczekaj do wiosny.
    --
    Julek, 8.lutego 2007
  • malbab 18.08.07, 16:31
    a tak btw, ewelinam10, jeśli nie masz o czymś pojęcia, to nie pisz komuś, że "śmiało może jechać"; rozumiem, że reprezentujesz biuro podróży, ale najpierw przeczytaj cokolwiek o "nurkach głębionowych" zanim zaczniesz się udzielać na takich forach.

    Małgorzata
    Nurek z Tajlandii

    --
    Julek, 8.lutego 2007
  • deelbercik 21.08.07, 10:28
    dzieki za informacje!

    fakt, ze jakos opinie nurkow sa dla mnie bardziej wiarygodne niz przedstawicieli
    biur :)

    A nurkiem jestem bardzo poczatkujacym - czytaj: jeszcze nigdy nie nurkowalem

    pozdr.
    Michal
  • malbab 23.08.07, 16:02
    Życzę udanych zanurzeń :-)
    --
    Julek, 8.lutego 2007
  • ampe 24.08.07, 15:44
    ja byłam w Egipcie od 21 listopada do 5 grudnia zeszłego roku i woda
    miala ok 23 stopnie. Wiało jeden dzień dokładnie 1 grudnia a poza
    tym piękna bezwietrzna pogoda.
    Nurkowania były bardzo udane
  • deelbercik 27.08.07, 09:17
    Ampe, a gdzie dokladnie bylas?
  • kongool 27.08.07, 10:45
    Witam,

    Mamy właśnie z mężem taki sam pomysł, więc podłączam się pod wątek.
    Myślimy o wyjeździe do Sharmu pod koniec grudnia. Będę wdzięczna za
    wszytkie informacje dot. warunków panujących w tym okresie w
    Egipcie. Zdania jak widać są podzielone. Dla jednych za zimno, dla
    innych w sam raz ;-) Ale im więcej róznych opinii tym lepiej można
    się przygotować do takiej wyprawy.
    Dodam, że jesteśmy nurkami początkującymi (oj bardzo
    początkującymi). 4 lata temu robiliśmy intro w Hurgadzie, a w te
    wakacje zrobiliśmy OWD. Niestety rozchorowaliśmy się zaraz po kursie
    (zatoki), więc niestety nie zaliczyliśmy ani jednego nurkowania poza
    kursem.

    Piszcie doświadczeni nurkowie, znający uroki grudniowego Sharmu ;-)
    --
    pozdrawiam,
    masza
  • marekrokowski 03.11.07, 17:24
    witaj
    tak sie składa ze osiem lat z rzedu zaliczylem Egipt w styczniu-
    zaraz po sylwestrze -wiec cos moge chyba powiedziec o warunkach tam
    panujacych w tym czasie... :)
    temperatura powietrza wynosi ok 20C i jesli nie wieje wiatr -to
    warunki sa jak w nasze umiarkoqane lato. Jesli wieje - a czasem tak
    jest - wtdey przydaje sie kurtka i czapka - zwłaszcza na pelnym
    morzu :)
    woda ma 21-23C wiec kiedy juz znajdziesz sie pod jej powierzchnia -
    jest wiecje niz OK. pływam w 5mm overalu i nie marzne (chyba ze po
    wyjsciu z wody, przy wierze-wtedy zabki dwonia co nieco ;)
    statystycznie wychodzi ze powiedzmy 1/3 dni jest z troche gorsza
    pogoda.
    JEsli chodzi o komfort nurkoania - nie da sie tego porownac np z
    pazdziernikiem gdzie uzywanie recznika staj e sie po wyjsciu z wody
    zbedne -ale tez nei ma co popadac w przesade ;) -w koncu w tym samym
    casie w PL ludzie tez nurkuja ;) (podobno.. -bo ja jestem strasznei
    cieplolubny...)
    wady tego okresu: krótki dzien i niskie slonce (mniej dosiwetlone
    rafy o koniecznmosc sprezania sie z drugim nurkowaniem zeby nie
    skonczylsie namaistka nicnego- zwl na dalej polozonych nurkowiskach
    co do warunków na łodzi: jesli ekipa jest poczatkujaca i nie
    korzysta z uslug jakiegos szalonego centrum która rzuca ich na
    nurkowanie w dryftcie lub nie oslonietych rafa miejscach nurkowych -
    nie mam wiekszego problemu z wchodzeniem na lodz. jesli stoi w
    cieniu rafy -falowanie jest minmalne.
    co do nurkowan na Thistlegormie: faktycznie bywa ze stan morza nie
    pozwala na zejscie pod wode -albo nie jest ono zbyt komfortowe z
    powodu fal i pradow. LAe kto poczatkujacy trafia takie miejsce???
    jesli ktos juz jest rozplywany, mysle ze to zaden problem- a wrecz
    kawal przygody.
    ale sie rozpisalem... hehehe
    reasumujac: jesli ktos ma czas i ochote zanurkowac - nie widze
    zadnego problemu zeby nie zrobic tego na przelomie roku. Moze bedzie
    troche ciezej liz latem czy jesienia-ale przeciez pod drugij stronei
    lustra i tak Neptun wynagradza nam ten wysilek - co nie? :)

    pozdrawiam
    Marek Rokowski
    www.zanurkuj.com

    ps jelsi macie ochote - leci ekipa na Sylwestra do Dahab i jest
    jeszcze kilka mijesc. Mnie niestety przytrzymalo w pracy - ijak co
    roku -lece dopiero samym poczatkiem stycznia :) a moze sie
    spotkamy? ;)
  • kongool 09.11.07, 14:12
    Hej,

    Dzięki za info. Takie właśnie wieści do mnie docierają z różnych
    źródeł. Że tak bosko jak latem nie jest, ale i tak lepiej niż w
    Polsce ;-)
    Mamy już wykupiony pobyt, a bazy nurkowej wciąż szukamy. Ostatnio
    się niestety z jedną nie dogadaliśmy (ceny pakietów mają droższe niż
    pojedyncze nurkowania :-/ Podobno taka polityka firmy)

    Pozdrawiam i życzę fantastycznych wrazeń.
    Ja już się nie mogę doczekać ;-)
    --
    picasaweb.google.com/maszowate/ATerazPLENER

    www.suwaczek.pl/cache/8692016c7b.png
  • karrusek 15.11.07, 12:34
    Witajcie,

    Ja przychylam sie do opini ze Egipt zima jest dobra opcja.
    Czasami wieje wiatr ale jest cieplo i zdecydowanie polecam.
    Ja kolejny raz jade na nurkowanie w Sylwestra. Tym razem do Safagi.
    Mamy fajna ekipe nurkowa i mozna tez zrobic kurs jesli ktos nie
    nurkowal nigdy. Goraco polecam.
    nurkowanie.individi.pl/view/sylwester_nurkowanie_egipt1
    Pozdrawiam

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Booking.com
Nakarm Pajacyka