Dodaj do ulubionych

nawrót tężyczki

01.10.17, 13:30
Witajcie, od ponad roku mam zdiagnozowaną tężyczkę, pisałam już na tym forum. Po 4 miesiącach restryjcyjne suplementacji poczułam się jak nowo narodzona. Odstawilam calperos i wit d3. I w wakacje znowu mnie dziadostwo dopadlo, tzn, mam nadzieję, że takie objawy daje tęzyczka, bo wczesniej tak nie mialam. Zaczely sie silne bole plecow, potworna sztywność karku, myslalm, ze to od cwiczen. Trafilam do fizjoterapeuty, ale po dwóch miesiacach rehabilitacji nie ma zadnej poprawy, babka mowi, ze nigdy nie widziala tak pospinanej osoby. Zaniechalam fizjoteraii, myslac, ze potrzebuje po prostu odpoczynku. Wzielam urlop i wyjecham do rodzicow za granice. W miedyczasie byly tutaj potężne upały, pewnego dnia podczas spaceru z dzeickiem zaczela mi nagle wiotczeć prawa noga, jakby jakiś niedowlad mnie lapal, serce zaczelo kolatac, myslam, ze zemdleje, nie moglam zapanowac nad nogami. Mąz lewo dociągnal mnie do domu. Po dwóch godzinach troche doszlam do siebie, ciśnienie 90/60. Dalej czuje się kiepsko, mam ataki paniki kilka razy dziennie, wrażenie, że umrę albo mnie spraliżuje. Miał tak ktoś? Boję się wyjśc z domu, zeby nie zemdlec.
Za tydzień wracam do Polski, zrobię badania i wróce do kuracji...
Edytor zaawansowany
  • natder 02.10.17, 08:44
    Kuracja powinna trwać conajmiej rok.
    Ja stosuję kuracje tężyczkową non-stop od kilku lat. Każde odstawienie supli powoduje nawrót objawów. Wystarczą 2-3 tygodnie bez wapna i magnezu i zabawa zaczyna się od nowa. Pilnuję więc tego, bo zależy od tego moje dobre samopoczucie i sprawne funkcjonowanie.
    Wiem, że d3, wapno, magnez tylko łagodzą objawy, nie usuwają przyczyny moich dolegliwości nie wiem niestety, czemu mój organizm nie wchłania wystarczającej ilości minerałów z jedzenia - i już chyba się tego nie dowiem.
    Biegnij do apteki, gdziekolwiek jesteś, mają tam na pewno preparaty wapna i magnezu - zaliczyłaś poważny atak tężyczki, na co czekasz???


    --
    forum.gazeta.pl/forum/f,246288,Tezyczka_utajona_.html
  • bonia1985 02.10.17, 21:12
    Jestem za granica i tutaj na magnezie nie pisza ile jest jonow mg tylko podaja zawartosc calego zwiazku. Od dwóch dni biorę magnez 250 mg x2, piję 2xcalcium 300 i biorę 3000 jedn wit d3. Czuje sie jeszcze gorzej. Mam takie niewładne stopy, nogi jakby się pode mna uginały, czuję dreżenie całego ciała, zawroty głowy. Jestem o krok, zeby jechac na pogotowie, ale boje sie ze potraktuja mnie jak wariatke. W czwartek wracam do polski... Martwi mnie to , ze to sie pogarsza... Moze słabo mi sie wchlaniaja te mineraly, dzisiaj mialam lekko biegunke po magnezie....
  • bonia1985 02.10.17, 21:14
    Natder a jaki jest Twój schemat podtrzymujący? W jakich dawkach?
  • bonia1985 09.10.17, 17:20
    Jestem już w pl, porobiłam badania:
    Wapń całkowity 2,48 mmol/l 2,09 2,54 N
    Wapń zjonizowany 1,13 mmol/l 0,98 1,13 N
    Magnez 0,84 mmol/l 0,66 1,07 N
    Witamina B12 416,40 pg/ml 197,00 771
    Glukoza 94,5 mg/dl 70,00 99,00
    TSH 1,930 µIU/ml 0,270 4,200 N
    FT3 3,41 pg/ml 2,00 4,40 N
    .
    FT4 1,98 ng/dl 0,93 1,70 H
    anty-TPO 12 IU/ml 0,00 34,00 N
    anty-TG 74,60 IU/ml 0,00 115,00 N

    Witamina D metabolit 25(OH) 40,70 ng/ml

    Bardzo zle sie czuje, po suplementacji jeszcze gorzej, martwi mnie, ze mam zaburzenia widzenia, zwłaszcza jak ogladam tv to obraz mi tak przeskakuje, bardzo mnie piecze prawa stopa, cały czas mam zawroty i cisnienie skoczylo do 130/80.
  • bonia1985 11.10.17, 20:27
    Leze w szpitalu na neurologii, mam stwierdzony oczopląs i zaburzenia rownowagii. Czekam na badania
  • tyskele 03.11.17, 23:58
    hej,jak u ciebie bonia?
  • bonia1985 06.11.17, 20:32
    Ze szpitala wyszłam, przebadana wzdłuż i wszerz (rezonans mozgu, punkcja płynu mr, badania w kierunku miastenii, potencjały wzrokowe). W końcu jak nic nie znaleźli zrobili mi probę tężyczkową i wyszła na +++.
    Dostałam dozylnie 3 kroplówki magnezu w glukozie, ale wcale nie poprawiło to mojego stanu. Dalej mam zaburzenia widzenia, obraz mi sie zlewa, drga. Cały czas zawroty głowy, dziwne drgania miesni całego ciała. Wykoncze sie, cały czas sie suplementuje, robię kąpiele magnezowe, smaruje oliwka magnezowa. Nie wiem kiedy mi sie polepszy, juz trace nadzieje.
  • tyskele 08.11.17, 23:18
    a jak reagujesz na leki uspokajające? podawali ci coś? np.benzodiazepine? pytam o leki doraźne na typowe właśnie lęki
  • bonia1985 18.11.17, 19:08
    Nie podawali mi lekow uspokajajacych.
  • zuzawu1 25.11.17, 12:04
    Bonia, napisz jak się czujesz. Ja mam też tężyczkę (+++) i na razie żadnych efektów pomimo suplementacji. Gdzie byłaś w szpitalu?
  • laura.phys 26.11.17, 21:48
    przeciez masz ft4 ponad norme, bierzesz hormon tarczycy, masz hashimoto?
  • natder 01.12.17, 12:37
    Ja bym powiedziała, że masz rzut HASHIMOTO, jesteś pięknym przykładem, że można mieć Hashi i przeciwciała w normie.
    Jaka jest wielkość i struktura Twojej tarczycy?
    Jestem w szoku, że w ogóle komuś zechciało się zrobić próbę teżyczkową.
    Moim zdaniem tężyczka zawsze idzie w parze w dysfunkcją tarczycy.
    Te kroplówki średnio pomogły bo masz zaburzoną gospodarkę hormonalną...
    Jak się teraz czujesz???
    Nadal źle się czujesz bo



    --
    forum.gazeta.pl/forum/f,246288,Tezyczka_utajona_.html
  • bettiniunia 02.12.17, 18:55
    Witam ja tez chce wiedziec co mi jest czy ktos pomoze od czego zaczac ja juz wpadam powoli w depresje puls 115 maz c mi nie pomaga z rtm sie uporac jeszcze dobija slownie recznie brak sil juz
  • bonia1985 05.12.17, 18:35
    To nie hashi, obraz usg ok, dwie niezalezne konsultacje. Diagnozuje borelie. Najprawdopodobniej przewlekla bb i bartonella. Jakas jest przyczyczyna tej tż.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.