Dodaj do ulubionych

moja historia z tarczyca -ciag dalszy

15.01.10, 10:47
Czesc. Mieszkam w NY . W styczniu 2005 zrobilam badania na tarczyce(z
krwi).
Wyszedl podwyzszony poziom TSH . Lekarka mozwiaca po polsku zalecila
zrobic usg
tarczycy. Wyszlo zle -guzkowata- najwiekszy guzek 1.6cm na 0.8 cm
oraz kilka
mniejszych. W ciagu tygodnia mialam scytografie(chyba taka nazwa).W
srode rano
polknelam tabletke , a na drugi dzien tez w szpitalu bylam na
odczycie. I
znowu zle , w poniedzialek mialam biopsje cienkoiglowa poniewaz jeden
z guzkow
byl chlodny(nie , nie zimny tylko chlodny).1 MARCA 2005 mialam
biopsje, nie
stwierdzono zmian nowotworowych ani obecnosci nowotworu w guzkach .
Teraz
musze to obserwowac. Narazie co pol roku usg i biopsja(ale tylko ten
raz ) jak
wszystko bedzie dobrze i tym razem ( w co gleboko wierze ) to juz nie
bede
musiala tak czesto robic badan. Rozumiem ,ze to stres , ciagle w nim
zyje , ale
staram sie normalnie zyc.


Zyje wiec sobie normalnie.W tej chwili od prawie 2 lat jestem w
Polsce, wychowujemy cudowna corczke(ktora zaadoptowalismy)mam
mnostwo energii, zreszta kto ma male dzieci wie o czym mowiesmile)))
Przez caly czas od wykrycia guzkow , po biopsji, ktora wykluczyla
zmiany robie badania usg co pol roku , hormony tak samo.Czy to
normalne zeby hormony przez caly czas od pierwszych badan w 2005
roku(wtedy byly zle) ,bralam lek przez 3 miesiace przedawkowany przez
lekarke teeraz zawsze sa idealne?
Ostatnio zrobilam badania w Warszawie, hormony jak zwykle norma,
moje samopoczucie(oprocz zbednych kilogramow ,ktore zwdzieczam
rowneiz troche podjadaniu) bardzo dobre. Tylko ,ze tam w Stanach
lekarze nazywali moja chorobe Hashimoto (immunologiczne przewlekle
zapalenie tarczycy?)a tu po usg lekarka powiedziala,ze Ona nie jest
pewna, ze moze Hashimoto mam ale w polaczeniu z choroba gravesa-
basedowa. Ze w przypadku hashimoto nie ma przeplywu powietrza. Oto
opis usg.Znawczynie tematu prosze o interpretacje i polecenie mi
dobrego endokrynologa w stolicy dzieki ktoremu zrozumien chorobe .
Badanie usg tarczycy:
Tarczyca polozona typowo,dwuplatowa,o bardzo niejednorodnej
echostrukturze,obnizonej echogenicznosci ,ze zwloknieniami glownie w
obrebie plata prawego, nieco powiekszona ,glownie w obrebie
ciesni.wYMIARY: PRAWY PLAT:17x16X50MM
plat lewy ok 14x14x52 mm
ciesn grubosci do 7 mm
Wlewym placie wyodrebnia sie hypoechogeniczny obszar w tylnej czesci
o wymiarach 14x6mm
cechy wzmozonego przeplywu przez gruczol w badaniu PD
Nie uwidoczniono powiekszonych wezlow chlonnych szyi.


To tyle opisu
Wc 2005 roku byly 4 guzki9pierwsze badanie0, za pol roku 3
guzki.Teraz zostal tylko jeden albo az jeden , bo w dalszym ciagu
powyzej 1 cm i jak tu sie wczytywalam pojedyncze guzki sa grozniejsze
niz kilka guzkow.Ten duzy guzek jakby sie zmniejszyl .Na pierwszym
badaniu mial 16mm na 18mm a drugi 12mm na 0.9 mm (byly podane tylko
wielkosci tych 2 wiekszych guzkow).
Dziekuje za pomoc i prosze o namiary na naprawde sprawdzonego
endokrynologa w stolicy.Sprawdzilam w bazie lekarzy ,ale moze ktoras
z Was moze polecic kogos.
Edytor zaawansowany
  • 15.01.10, 10:51
    przepraszam wielkosc guzka to 16 mm na 0.8 a nie 16 na 18 .Pozdrawiam.
  • 15.01.10, 13:06
    Witaj
    Jeśli możesz podaj wyniki hormonów tarczycy.
  • 15.01.10, 13:52
    Jutro poprosze meza zeby spisal ostatnie wyniki.Na swieta bylam w NY i
    zawiozlam wyniki badan.Wiem ,ze byly w normie,ale jutro postaram sie
    podac.Dziekuje za odzew.
  • 15.01.10, 13:55
    Moje wyniki to TSH -HS 1.29(0.34- 5.60 norma) free T4 0.89(0.58-1.64
    NORMA) FREE T3 284,(239-679 NORMA .
  • 15.01.10, 17:22
    to gdzie się leczysz w NY czy w Polsce?

    Poziomy hormonów masz niskie,
    z korzystaj z kalkulatora.

    Poziomy hormonów powinny być co najmniej na poziomie 50%
    i FT3 równe lub niewiele niższe niż FT4.

    --
    www.medicus.lublin.pl/2000/08/tarczyca.htm
  • 15.01.10, 18:05
    FT4 29.25% FT3 10.23% hashi wyliczylam,ale nikt wczesniej mnie na
    to nie uczulal , ze hormony mam niskie.Tam liczylo sie , czy mieszcza
    sie w granicach normy.Za pierwszym razem ft4 siegalo 7 , nastepnym
    ponizej normy i bylo oznaczone w uwagach l czyli (low) . gdy siegalo
    7 obok wynikow bylo h(high) i to chyba zwrocilo uwage lekarzy. W tej
    chwili jestem w Polsce ale sie nie lecze. W 2005 roku mialam hurtem
    wszystkie badania robione w NY. Po wykryciu tych wysokich wskaznikow
    poszlo szybko,( sonogram, scyntografia, biopsja).Jestem troche typem
    hipochondryka i bardzo stosuje sie do wskazowek lekarzy. Ale po 3
    miesiacach przyjmowania leku chyba to byl EUTHYROX lub jego
    odmiana.Trafilam wtedy na lekarke,ktora pomylsila dawkowanie i dala
    mi 3 x dziennie po 1 zamiast raz dziennie sad po 3 miesiacach brania
    zawsze jest robione ponowne badanie poziomu hormonow i ogolnie
    morfologia i u mnie enzymy watrobowe poszly w gore .Lekarka sama
    zadzwonila i powiedziala "prosze przestac zazywac te lekarstwa.
    Przestalam , po pol roku enzymy watrobowe wrocily do normy .Nic
    innego nigdy wiecej na tarczyce nie dostalam. Robie tylko usg co pol
    roku(ostatnio raz w roku ) i sprawdzamy poziom hormonow w prywatnej
    klinice w Warszawie. Swego lekarza endokrynologa nie mam. W rodzinie
    wszystkie babeczki(mama i siostry mamy problemy z tarczyca)ale One
    nie maja guzkow i zwykle po ciazy im cos sie tam dzialo z tarczyca
    ,ale nie sa na stale pod kontrola lekarza. Co sugerujesz , polecasz?
    Wiem,ze jestes bardzo w temacie , wiec bede wdzieczna za rady.
    Pozdrawiam.
  • 16.01.10, 06:17
    hashi-tess dziekuje serdecznie za namiary na lekarzy.W takim razie
    musze u swego rodzinnego wyprosic te badania, (mam male doswiadczenie
    o ile chodzi o lekarzy ogolnych u siebie.Moja mama i siostra
    mieszkaja w Warszawie , ja niestety "na prowincji"smile)))) jak by to
    nie zabrzmialo,ale endokrynologa w okolicy nie ma.Hashi -tess jezeli
    ja mam niedoczynnosc, to dlaczego nie mam objawow niedoczynnosci?
    senna nie jestem, wrecz przeciwnie (pewnie na obecny tryb zycia
    chodze spac o 8:30 bo tak usypia moje dziecko, o 5 sie budze albo i o
    4 i wymykam sie do komputerasmile))))Miesiaczki ksiazkowe jak za lat
    mlodzienczych i zegarek mozna ustawiac tak sa regularne.Pamiec mam
    taka ,ze pamietam kolor stroju w jakim wystapilam na przedstawieniu
    w I klasie(to tylko przyklad) Co tak bardzo swiadczy o mojej
    niedoczynnosci i co przemawia za tym ,ze lekarz w Warszawie
    (endokrynolog ) nie byl w stanie (chyba zgadnac ) czy to Hashimoto,
    Graves czy moze razem?pozdrawiam.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.