• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
Dodaj do ulubionych

Powiekszona tarczyca

• 24.01.10, 14:21
    Witam,mam pytanie,bo jestem zielona w tym temacie.Byla ostatnio u lekarza,bo
    bardzo meczyl mnie kaszel taki typowo gardlowy,lekarz wyczul powiekszona
    tarczyce,dal mi skierowanie na ekg,bo tetno mialam 136 na minute,na usg i mam
    taki wynik Tarczyca powiekszona
    Prawy plat o wymiarach 55*22*23mm
    Lewy plat o wymiarach 57*22*22mm
    Ciesn 6*15mm
    Echostruktura tarczycy w granicach normy,okoliczne wezly chlonne niepowiekszone
    Jutro odbieram wyniki krwi,czy to cos powaznego?Czy to sie leczy?
    Z gory dziekuje za odpowiedzi,pozdrawiam
    Edytor zaawansowany
    • 29.01.10, 18:42
      Dziewczyny doradzcie cos,mam wyniki badan,co o nich sadzicie?
      FT3 2.900 NORMA 1.5...4.198
      FT4 1 NORMA 0.8...1.9
      TSH 0.569 NORMA 0.4...4
      Lekarz mowi,ze mieszcze sie w normie,ale dal skierowanie do poradni chorob
      tarczycy,czy sa jeszcze jakies inne choroby tarczycy,ktore powoduja,ze ona sie
      powieksza?
      • 29.01.10, 19:46
        Dodam jeszcze,ze na skierowaniu na rozpoznaniu choroby,wpisal struna jakas
        tam,czy ktos wie co to oznacza?Czy to tez sie leczy lekami?
        • 29.01.10, 19:56
          Na przykład w Hashimoto tarczyca może ulegać rozrostowi (chociaż proces chorobowy powoduje, że się zmniejsza); u mnie tak się właśnie zaczęło - od rozrostu i nadczynności, a potem stawała się coraz mniejsza.
          Nie jestem diagnostą, więc nie powiem Ci, w czym tkwi problem. Na pewno jednak Twoje hormony nie są na tym samym poziomie; na oko niziutkie FT4 (ale wiesz, jak to jest "na oko"; skorzystaj z kalkulatora, to naprawdę super pomoc).
    • 29.01.10, 20:12
      Chyba rzadko tu dziś ktokolwiek zagląda....
      Przeliczyłam Twoje hormony na procenty:
      FT4 18.18% [ wynik 1, norma (0.8 - 1.9)]

FT3 51.89% [ wynik 2.9, norma (1.5 - 4.198)]
      Jeśli chodzi pojemnośc tarczycy: ok. 28 ml