Dodaj do ulubionych

wit D boję się

23.05.18, 01:00
Lekarz przepisał mi Dekristol. To ma.. 20 000 jednostek. Boję się łyknać taka bombę. Poziom wit D 6,2
Z takiego niedoboru czy to nie trzeba jakoś delikatnie?
Edytor zaawansowany
  • muktprega1 24.05.18, 21:31
    Wiem, że ludzie w Anglii dostawali takie duże dawki D3, ja nie baaąbym się. Z moim poziomem 9-D3 i 7000 wychodziłam ze 2 lata, a potem po rocznej przerwie znowu niedobór, więc potrzebna dawka podtrzymująca ok 2000 już dobry wysoki poziom smile

    Czyli 20 000 IU??
    Wujek Google powiedział:
    1 IU = 0,025 µg ; 1mg = 40 000 IU
    więc chyba nie taki diabeł straszny wink
  • muktprega1 24.05.18, 21:32
    >nie baaąbym się<

    miało być - nie bałabym się
  • tmk123 24.05.18, 23:54
    Kupiłam sobie wit D o mocy 2000. wczoraj łyklnęłam jedna, dzis dwie, (bo docelowo mam brać 10 000 dziennie, czyli Dekristol co drugi dzień) ale wole od małych dawek.
    Usiłuję własnie zrozumieć metabolizm tej witaminy.
    Bo mozna mieć za wysoki , szkodliwy poziom, Rozumiem że to po długim okresie zażywania duzych dawek.
    Ale co się dzieje jak teoretycznie łyknełabym na raz np 2 ooo ooo. Zatruję się? czy po prostu przeleci? bo jednorazowa dawka poziomu witaminy D raczej nie zmieni.
  • muktprega1 25.05.18, 08:22
    Jest bardzo dużo wiadomości na 3 forach tarczycowych na temat D3. Co 3 m-ce trzeba skontrolować poziom D3, wapnia całkowitego i zjonizowanego, PTH.
    Przy większych dawkach, potrzebny Mg bez ktrego D3 się nie wchłonie, K2Mk7

    poczytaj wpis kolezanki:
    forum.gazeta.pl/forum/w,94641,156341583,156341583,Przy_suplementacji_D3_konieczna_K2.html#p156372738
  • hashitess 25.06.18, 12:05
    tmk123 napisała:


    > Ale co się dzieje jak teoretycznie łyknełabym na raz np 2 ooo ooo.

    można też zjeść przy jednym posiłku bochenek chleba,
    rodzi się tylko pytanie - po co?



    Zatruję s
    > ię? czy po prostu przeleci? bo jednorazowa dawka poziomu witaminy D raczej nie
    > zmieni.




    --
    Sentencja Hipokratesa:

    Jeśli człowiek sam sobie nie jest lekarzem, jest głupcem,
  • magdakami 24.06.18, 17:52
    Przy takim niedoborze 20 tyś jednostek to dawka bezpieczna!
  • agnieszka_ania1975 25.06.18, 08:19
    nie dla każdego!!!
    doktormagda.pl/2016/08/czy-samoleczenie-jest-bezpieczne-czy-samodzielne-stosowanie-roznych-preparatow-z-bogatej-oferty-suplementow-jest-korzystne-dla-zdrowia-czy-sluchanie-rad-osob-niemedycznych-osob-zajmujacych-sie-me.html
  • laura.phys 25.06.18, 10:33
    Przecież taka dawkę przepisał lekarz.
  • agnieszka_ania1975 25.06.18, 11:20
    sorry przeoczyłam - masz rację.
    mam nadzieję tylko, że ma w takim dawkowaniu praktykę i przebadał dziewczynę pod kątem przeciwwskazań. niestety mam z niektórymi lekarzami złe doświadczenia odnośnie suplementacji niektórych niedoborów sad
  • hashitess 25.06.18, 12:03
    laura.phys napisał(a):

    > Przecież taka dawkę przepisał lekarz.


    lekarz to nie wyrocznia.
    Lekarz tylko udziela porady, a decyzję o podjęciu
    leczenia zawsze podejmuje pacjent; oczywiście
    jeśli jest świadomy tego co robi.

    --
    Sentencja Hipokratesa:

    Jeśli człowiek sam sobie nie jest lekarzem, jest głupcem,
  • laura.phys 25.06.18, 14:53
    Pisałam w kontekście linka wklejonego powyzej
  • tmk123 02.07.18, 22:05
    Minął miesiąc, po ok dwóch tygodniach mineło mi dziwne poranne zjawisko takiego uszywnienia mięsni, a własciwie to ja sama je minowonie wszystkie napinałam- nie potrafię tego wytłumaczyć ale przeszło. Za jakieś dwa tygodnie chce zrobic badania. Ktoś podpowie jakie?
    wit D i wapń całkowity (był ok) wystarczy? braam 4000 ju dziennie i tylko wit D , bez suplementacji innych typu witK Mg itp
  • laura.phys 03.07.18, 04:06
    Złagodziłas stobie objawy braku wapnia, objawy tezyczkowe. Mimowolne napinanie mięśni i inne objawy to tezyczka, może być wynikiem niedoboru wapnia a pośrednio witaminy d lub/i magnezu.
    Wykonywałas kiedyś badanie parathormonu?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.