Dodaj do ulubionych

moje oczy!

31.03.05, 23:29
Witajcie,mam już uregulowaną niedoczynność tarczycy /GB radjojod/
nawet przeciwciała zawsze mam w normie ale moje oczy - tragedia.
opuchlizna, nacieki , podwójne widzenie itp.Byłam dziś u okulistki/Wrocław
ale czuję że to nie ten lekarz.Chyba pani doktor sama się uczy. Boże jestem
przerażona bo i bez tego słabo widzę.Dziewczyny, napiszcie gdzie szukać
pomocy, znacie kogoś z doświadczeniem. Czy można jechać na sterydach jak to
pani dr zaproponowała.Napiszcie.
Edytor zaawansowany
  • tess-hashi 01.04.05, 00:10
    Witaj Sikor_ka!
    Na temat oczu nic ci nie powiem.
    Natomiast na temat sterydów - tak.
    Jest to "lek", który nie leczy, a podkręca organizm do
    zwiększonego działania. Jest pomocny przy wielu terapiach.
    Ma również b. wiele niepożądanych działań.
    Ja przeszłam kurację sterydową 2 lub 3 lata temu i do dzisiaj nie mogę się z niej otrząsnąć.

    Dlatego proponuję ci potwierdzenia przez innych okulistów tej kuracji.
    Może okazać się, że zdrowie oczek poprawi się przy sterydach, natomiast po odstawieniu ich, bardzo szybko oczka wrócą do pierwotnego stanu.
    Koniecznie skonsultuj to z dobrym okulistą.
    Mam do Ciebie pytanie:
    skoro nie masz p/ciał, to na jakiej podstawie zdjagnozowano u ciebie g-b.
    Czyżby po radiojodzie p/ciała zginęły - możliwa jest taka sytuacja?

    Pozdrawiam Tess
  • sikor_ka 01.04.05, 19:12
    Tess pewnie się zdziwisz ale o przeciwciałach to ja się dowiedziałam od gina,
    po około roku od przyjęcia rad/jodu.Nieżle mnie nastraszył i natychmiast
    zrobiłam wyniki Anty-TPO było 19,99 czyli w normie.
    Jod przyjełam latem 2003, z dokum. przed podaniem jodu wynika:
    TSH 0,010
    fT4 51,79
    fT3 23,11
    anty TPO 29,0
    Po jodzie Anty TPO spadło do 27,5 to chyba nie wiele.
    Tak więc wychodzi że cały czas były w granicach normy.
    Ostatnie badania robiłam w poł.lutego i jest 24,0.
    Chorobę zdiagnozował trafnie lekarz domowy, młodziutki chłoptaś po studiach.
    Badania to potwierdziły a w Klinice /Wrocław/gdzie brałam jod też od razu G-B
    stwierdzili.Problem z oczkami mam dopiero od 2 miesięcy.
    Czy można gdzieś poczytać o sterydach? Pozdrawiam serdecznie.
  • domini32 01.04.05, 08:36
    witaj!
    Ja tez miałam podany jod promieniotwórczy, ponad rok temu i mam (niestety) tez
    problemy z oczkami, które zaczęły być podpuchniete po jodziesad
    Jestem z Warszawy i jest podobno niezła okulistka-dr Janik, przyjmuje ludzi z
    całej Polski, naprawde cięzkie przypadki. Myślałam że po pół roku (jak
    twierdzili lekarze od podania jodu)problemy z oczami znikną, a tu niestety,
    ciągle są! Ja dostawałam tylko krople sterydowe do oczu, jak było najgorsza
    faza z oczami. Wiem ,że cięzkie przypadki leczy (niestety )sterydami!
    Jeżeli chesz namiar na nia to daj znac, mozna się państwowo zapisać, przyjmuje
    w szpitalu bielańkiem w Warszawie, ale większość ludzi chodzi prywatnie a i tak
    koleki sa niezłe..
    pozdrowionka
  • sikor_ka 01.04.05, 19:17
    A pomogły ci coś te krople?. Czy miałaś nacieki.Ja dopiero teraz mam takie
    problemy 1,5 roku po jodzie. Napisz czy długo stosowałać i czy teraz już
    wszystko jest w porządku.Pozdrawiam serdecznie.
  • domini32 02.04.05, 19:21
    najgorsze problemy miałam 2 -ce po przyjeciu jodu,dostałam kropelki-sterydy i
    trochę pomogło,potem problemy się wznowiły po 6 m-cach, niestety nadal mam oczy
    opuchniętei bolącesad, wzrok mam i miałam idealny. A u Ciebie chyba sporadycie
    wystąpiła reakcja po tak długim czasie, może miałaś jakiś stresującą sytuację?
    unikaj papiierosów i zadymionych miejsc to podobno pogarsza.Mamy podobną
    sytuację dla marnego pocieszenia, opuchnięte oczy, brak przeciwciał....a
    leczenie tylko sterydami. Słyszałam,że są zabiegi jonizacji oczu, może to jest
    jakieś wyjście,przynajmniej doraźnie,pozdrawiam
    odezwij się
    D.
  • sikor_ka 02.04.05, 21:03
    Powiem Ci że naprawdę się boję o te moje oczy.
    Noszę okulary i zawsze miałam wrazliwe ślepka, ale teraz wszyscy zwracają uwagę
    na moje oczki. Na dodatek są różnie spuchnięte co od razu widać.
    Szczególnie prawe oko jest mocno spuchnięte do kilku tygodni.
    Będę szukała jakiejś pomocy nawet za granicą. Może są kliniki, lekarze z dużym
    doświadczeniem.
    Okulistka kazała mi zrobić USG oczu, a oczywiście kolejka okropna, najszybciej
    18.04 /choć prywatnie/. Jadę w poniedziałek tak na wariata może sie wkręce.
    Szczerze wam powiem byłam pewna że po rad/jodzie to będzie finito choroby a tu
    masz babo placek, ciąg dalszy! Pozdrowionka.
  • domini32 02.04.05, 22:04
    Rozumiem ciebie doskonale,oczy są najważniejsze,ja 100% czasu spędzam na pracy
    przy komputerku. Ja nie mam jakoś koszmarnie popuchniętych oczu,ale
    kosmetycznie mi to przeskadza..Na razie trochę dałam sobie czasu na
    przeczekanie po jodzie, myśląc że ustąpi samo,chodzę regularnie na kontrolę do
    dr Janik,w Warszawie uważana jest za najlepszą lekarkę w tej chorobie.Ale chyba
    też się wezmę za konsultacje gdzieś indziej.Mi najbardziej oprócz podkrążonych
    oczu przeszkadza ból. Jedno oczko już przestało boleć, tylko to drugie,też
    prawe, niestety ciągle boli...właśnie podali,że papież już nie żyje...smutne...
    Jest klinika okulistyczna w Biełymstoku, któora się zajmuje leczeniem tej
    choroby
    pozdrawiam
  • sikor_ka 26.04.05, 18:41
    Jestem po wszelakich badaniach i jednoznacznie stwierdzono
    zastrzyki sterydowe. Dziewczyny napiszcie coś o takowych kuracjach.
    Czy te problemy z oczami znikną. Jakie są skutki uboczne brania sterydów.
    Proszę podpowiedzcie coś bo od lekarki nic nie mogę wyciągnąć i chociaż czas
    leci to boję zacząć się tą kurację.
    --
  • domini32 27.04.05, 08:14
    Ja o zastzykach ze sterydów nic nie słyszałam, wiem,że dr Janik z Warszawy
    stosuje , ale sterydy w kroplach do oczu oraz drogą pokarmową, zaleca tez
    jonizację oczu. Jak bedę u niej (wybieram się na poczatku maja )to ją podpytam
    o to. Ja kiedyś brałam encorton parę lat temu (zalecił mi dermatolog na
    wypadanie włosów)i rzeczywiście przez parę miesięcy brania pomogło, ale po
    odtawieniu włosy zaczęły znowu wypadać. Z innych objawów to przybrałam na
    wadze, ale jakieś 2,3 kilo. Innych objawów ubocznych nie miałam.
  • domini32 27.04.05, 08:17
    Jak byś mogła to napisz (ja tez jestem po jodzie)czy oprócz problemów ocznych
    wyszły Ci zwiększone przeciwciała, albo obniżone TSH? i czy robiłaś badania
    TRab?
  • sikor_ka 27.04.05, 16:05
    Właśnie dzwoniłam do dr. Janik i umówiłam się 11.05 na wizytę.
    Powiedziałam jej jakie biorę teraz krople i kazała mi natychmiast odstawić.
    A moja endo powiedziała że trzeba sie położyć do szpitala na czas sterydów, bo
    to pod kroplówką i niebezpiecznie. Ale jak tak jestem do tego negatywnie
    nastawiona że jeszcze poczekam do wizyty u pani Janik.
    Co do przeciwciał to robiłam tylko anty TPO i zawsze były w normie.
    Nawet przed radjodem.Od dawna też mam uregulowaną tarczycę a jesli są jakieś
    wachania to tylko w granicach normy.Z innych objawów to sądzę że mam
    zdecydowanie słabszą pamięć i z lekka czuję się otępiała czasami.
    Jod brałam 1,5 roku temu i naiwna sądziłam że to koniec problemów.
    Domini, napisz coś o tym jakie badania mogłabym sobie zrobić żeby być
    spokojniejszą o te obrzydliwe przeciwciała.Co to jest TRab?





  • domini32 28.04.05, 08:27
    Masz racje poczekaj do tej wizyty, ta kobieta ma duzo doświadczenie.Czytałaś to
    co wkleiłam o oftalmopatii, to pochdzi z esculapa-portalu dla lekarzy, nie
    udało mi sie wkleić w całości.Tam jest przedstawiony jakiś nowy sposób leczenia
    oczu-tylko kosztowny, może gdzieś w Polsce to robią? A co to sterydów to ja też
    jestem sceptycznie nastawiona, ale może warto przeczekać najgorszą fazę
    choroby, stosując je,żeby nie doprowadzić do wytrzeszczu. Powiedz jakie krople
    brałaś, które kazała Ci Janikowa odstawić?
    Przeciwciałą anty TPO i anty TG są głównie charakterystyczne dla Hoshimoto,
    Przy chorobie G-B anty TPO występują w około 70% i anty TG w około 30% (z tego
    co pamiętam)
    Natomiast przeciwciała TRab sa to przeciwciałą przeciwko receptorowi TSH, one
    występują u ponad 95% u chorych na G-B. W Warszawie takie analizy robią chyba
    tylko 3 labolatoria, a i tak sama analiza jedzie do Krakowa. Na wynik czeka sie
    około 3 tygodni. Ja właśnie sobie je zrobiłam, jak bede miałą wyniki to dam
    znać.U mnie tez nie stwierdzono przeciwciał anty TPO i anty TG zarówno przed
    jak i po jodzie, a oczy mam cały czas podpuchniete, ale widze poprawęsmile
    pozdrawiam
  • sikor_ka 28.04.05, 14:52
    te krople o Dexamethason 0,1.Za długo stosowane podnoszą ciśnienie w oku.
    Popytam się czy gdzieś we Wrocławiu robią TRab.
    Poczytam też o tej nowej kosztownej metodzie leczenia.Pozdrowionka

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.