Dodaj do ulubionych

antykoncepcja hormonalna a nadczynność

25.08.05, 09:17
Wczoraj byłam u przemiłej i fachowej pani doktor. Cały czas zastanawiałam się
jak to jest z pigułkami przy nadczynności tarczycy ( mam guzka,który wywołuje
nadczynność).
Mój ginekolog szasta pigułkami jak witaminami, endokrynolog,twierdzi, że;”
niby można i nie ma przeciwwskazań „,ale to „niby” mnie zastanawiało.
Zaczęłam czytać,szukać wiadomości zarówno suchych internetowych/książkowych
jak i od lekarzy.
Trafiłam do pani doktor, prywatnie,która wysłuchała mojej litanii,co
brałam,co biorę i jak się przy tym czuje i zrobiła mi badania –szczegółowe
USG piersi, narządów rodnych i ginekologiczne badanie ( miałam w lipcu
robione w przychodni i lekarz nic nie stwierdził) a tu okazało się,ze jest
potrzebna wypalana nadżerkę, która miałam zrobiona w kosztach wizyty( 50zł-
wszystko i prywatnie!).
Do rzeczy pani doktor, przy 2jce moich dzieci odradza brać pigułek, bo
działają negatywnie na tarczyce, powodują jej nadczynność,co z kolei powoduje
obfite krwawienia. Owszem przy nieródkach można zastosować,ale trzeba
zastosować wysoko hormonalne pigułki ( większe dawki),j biorę do tej pory
Triqular, przedtem mało hormonalny Hormonet ( brak zabezpieczenia,normalny
cykl)1 listek- naszczepcie.
Teraz jestem zdecydowana w 100% na wkładkę i tu następna
niespodzianka,zamiast polecić najdroższą i zwinąć kasę za założenie to poleca
jednak najtańszą ( 50zł) i założy przy normalnej wizycie za 50zł. Koszt
wkładki biorąc pod uwagę pigułki zwraca się niecałych 3mc!.
Zdrowiej,nie ma reakcji między Metizolem , Propycilem,innych branych przy
nadczynności i innych hormonach – uff .

Dziewczyny,jeżeli nie chcecie,nie planujecie już dzieci.Rozważcie możliwość
założenia wkładki.

--
Nata i Wera zapraszamy do oglądania i wpisywania się

forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=621&w=11737437&wv.x=2&a=26332582
Edytor zaawansowany
  • 25.08.05, 10:10
    witaj Saba
    Brałam tabletki antykoncepcyjne jakies 1,5 roku, przy czym mam Graves-Bassedow
    (przypadek ciężki). Pytałam wszystkich mozliwych lekarzy, do których chodziłam,
    czy mogę, czy nic mi sie nie stanie. Jedynie endokrynolog nie była zachwycona,
    ale zgodziła sie. Miałam normalne krwawienia, nic mi nie bylo, nic sie nie
    stało. A brałam wtedy sporo sterydów, metizol, propranolol i jakies tam różne
    inne. To był okres kiedy lekarstwa wkładałam w specjalne pudełeczko z
    przegródkami, bo juz myliło mi sie, co - kiedy, po- przed południem, wieczorem.
    pozdrawiam Saba, kasia
  • 25.08.05, 13:56
    Ja biorę od 8czy nawet więcej lat z przerwą na dzieci i faktycznie ginekolog-
    endokrynolog powiedziała mi ,ze co prawda u kobiet rożnie to bywa ale
    wieloródkom odradza pigułki na rzecz wkładki ,gdyż ,chodź można to wszystko
    uregulować tabletkami ,to po co brać większe dawki.
    2ga sprawa mnie już meczy to branie rano Metizolu a wieczorem pigułki.
    Fakt faktem są rożne przekonania i rożne organizmy- i tu nie zamierzam się
    kłócić ani nikogo namawiać do niczego.


    --
    Nata i Wera zapraszamy do oglądania i wpisywania się

    forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=621&w=11737437&wv.x=2&a=26332582
  • 11.11.05, 23:58
    Witaj Sabo.Mam do Ciebie pytanie.Nie wiem czy dobrze zrozumiałam fragment
    Twojego postu ,ale napisałaś,że wcześniej stosowałaś mało hormonalny Hormonet
    i stanowiło to brak zabezpieczenia antykoncepcyjnego ?Czyli wynika z tego ,iż
    przy nadczynności tarczycy spada również skuteczność stosowanych tabletek
    antykoncepcyjnych?
    Pytanie moje bierze się z tad ,iż od niedawna zaczęłam stosować tabletki
    (Femoden),i również niedawno zaczęłam podejrzewać u siebie nadczynność tarczycy.
    Całe życie byłam osobą bardzo szczułą.Cały czas przy wzroście 160 cm ważę 40
    kg.Nie miewałam nigdy spadków wagowych ,które mogłabym przypisać chorej
    tarczycy.Podstawowe wyniki badań zawsze miałam dobre i pomimo ciągłych dręczeń
    ze strony znajomych"Boże jaka ty chuda jesteś",nie przejmowałam się tym ,apetyt
    też zawsze miałam dobry.Zupełnie niedawno jednak przeczytałam gdzieś ,iż niska
    waga może być przyczyną nadczynności tarczycy.No cóż bede ja musiała
    przebadać.Ale troszeczkę wystraszyłam się Twojego postu.Czy jest to możliwe,że
    przyjmowane przeze mnie tabletki antykoncepcyjne ,na obecnym etapie ,kiedy
    jeszcze nie mam pewności,a tylko podejrzewam u siebie nadczynnosć, mogą nie
    stanowić dla mnie zabezpieczenia?
  • 12.11.05, 09:06
    Tak jak mi tłumaczyła endokrynolog ginekolog:
    Pigułki wpływają na pobudzenie tarczycy ,która źle działając pogarsza jej stan
    czyli powoduje większa nadczynność ,a to powoduje większe zapotrzebowanie
    organizmu na hormony do zabezpieczenia antykoncepcyjnego. Jeżeli przy pig .
    masz objawy typu depresyjnego/ bóle głowy/ mdłości/ osłabienie libido to
    prawdopodobnie mała dawka hormonów w tych pig. Powoduje te stany ( przy
    nadczynności, ale i nie tylko) Ostatecznie brałam TriQuilar ,który jako
    trójfazowa pigułka naśladuje cykl hormonalny kobiety zabezpieczając ja w
    odpowiedni sposób zwiększając w środkowej części hormony i mniej wpływa na
    nadczynność. Jeżeli pig .zawierają mała ilość hormonów zabezpieczających ,może
    yo spowodować –niezabezpieczeni.
    Twoja mała masa ciała niekoniecznie jest nadczynnością. Do objawów nadczynności
    należy: kołatanie serca/ pocenie się . wiecznie odczuwa się ciepło mimo ,ze
    wszyscy do o koła zapięci są pod szyje/ nerwowość, kłopoty z pamięcią tzw.”
    dziury” /drżenie rąk i wiele innych.
    Zrób TSH ,żeby sprawdzić poziom hormonów i FT3 oraz FT4(hormony tarczycy)

    --
    Nata i Wera zapraszamy do oglądania i wpisywania się
    forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=621&w=11737437&wv.x=2&a=31338156
  • 14.11.05, 18:22
    Dziękuję Sabo.
    Jeśli chodzi o inne objawy ,ktore moglyby swiadczyc o nadczynnosci,to raczej
    nie zaobserwowalam ich u siebie.Nie pocę się ,jest mi raczej ciagle zimno a nie
    cieplo(ale co ma mnie grzac).Drżenia rąk raczej tez nie mam,ale nerwowa bywam
    to i owszem.Ogolnie jestem osobą niezwykle energiczną. Jesli chodzi o luki w
    pamieci ,to owszem czasem sie zdarzaja.
    Tylko najbardziej przeraża mnie ta ciągla waga .Boże ,czego ja juz nie
    probowalam żeby przytyc,nawet wysokobialkowe odżywki dla sportowcow piłam
    i ...nic.Ale ja zawsze taka bylam i juz.Stad to moje przypuszczenie o
    nadczynność.Ale jak jej nie zbadam ,to się nie dowiem.Pozdrawiam.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.