Dodaj do ulubionych

Poziom TSH - pytanie

20.03.08, 19:29
Słuchajcie, mam takie pytanie:
3 tygodnie temu mój poziom TSH wynosił 4.88 (norma jest do 5.00, a więc górna
granica normy), natomiast dziś, po trzech tygodniach, poziom TSH wynosi tylko
0.43...
Czy to możliwe? Czy może to pomyłka laboratorium?
Jeśli możliwe, że to nie pomyłka, to o czym taka nagła zmiana poziomu może
świadczyć??
Jeśli ktoś ma jakąś koncepcję to proszę o odzew.
Lekarza ogólnego nie mogę spytać.
--
przez prawą nogę lewą nogę i dalej mogę
Edytor zaawansowany
  • i_am_the_army 20.03.08, 19:41
    Aha, dodam, że nie czuję się dobrze, jestem osłabiona, mam mrowienie o
    drętwienie rąk i nóg bez powodu nie wiem, czy to wiązać ze zwyrodnieniem
    kręgosłupa, czy z czymś inny. W każdym razem ogólnie czuję się dziwnie (tzn.
    źle) i zastanawiam się, czy lit, który przyjmuję, nie zakłócił mi funkcjonowania
    tarczycy
    --
    przez prawą nogę lewą nogę i dalej mogę
  • hashi-tess 20.03.08, 22:03
    napewno zakłócił.
    Masz problemy natury psychicznej?
    Jeśli tak, to koniecznie zrób pełną
    diagnozę tarczycy.
    Jest na pewno chora.
  • i_am_the_army 20.03.08, 23:32
    Kilka lat temu dostałam diagnozę choroba afektywna dwubiegunowa.
    Obecnie nękają mnie potworne stany lękowe i depresja, oporne na leczenie
    psychotropowe, dlatego szukam przyczyn nieco innych niż "mózgowe"...
    --
    przez prawą nogę lewą nogę i dalej mogę
  • obas13 20.03.08, 23:45
    Twój wynik TSH to nie pomyłka.
    Lit ma bardzo negatywny wpływ na syntezę hormonów tarczycy oraz na
    uwalnianie hormonów z tyreoglobuliny. Innymi słowy powoduje
    zaburzenia tarczycy, co skutkuje powstaniem wola oraz
    niedoczynnością (bardzo rzadko nadczynnością).
    Mało tego lit, w efekcie tych zaburzeń, huśtawek hormonalnych może
    indukować chorobę autoimmulogiczną więc nie ma z tym żartów. Skoro
    bierzesz to z pewnością są ku temu podstawy jednak warto wiedzieć
    jakie są skutki uboczne.
  • i_am_the_army 21.03.08, 00:17
    Pisząc "chorobę autoimmunologiczną" masz na myśli Hashimoto? Czy też
    niedoczynność/nadczynność tarczycy? Czy może inne autoimmunologiczne nie
    związane z tarczycą?? (jak to ostatnie to chyba umrę z przerażenia...)
    --
    przez prawą nogę lewą nogę i dalej mogę
  • obas13 21.03.08, 09:18
    Pisząc o chorobie autoimmunologicznej mam na myśli jedynie
    pojawienie się przeciwciał przeciwtarczycowych, które mogą wywołać
    Hashimoto lub G-Basedowa.
  • hashi-tess 21.03.08, 09:56
    i_am_the_army napisała:

    > Kilka lat temu dostałam diagnozę choroba afektywna dwubiegunowa.
    > Obecnie nękają mnie potworne stany lękowe i depresja, oporne na leczenie
    > psychotropowe, dlatego szukam przyczyn nieco innych niż "mózgowe"...


    Przy problemach z tarczycą leczenie problemów /jak napisałaś/
    - mózgowych/ jest nieefektywne.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka