Subkliniczna niedoczynność tarczycy - help :-( Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Witam.
    Zastanawiam się od czego zacząć wylewanie żali, ale cóż, chyba od
    początku. Mam nadzieję, ze nikogo nie zanudzę.
    Niecałe 4 lata temu, jakieś 2 miesiące po skończeniu karmienia
    dziecka ( rok po porodzie) zaczęłam odczuwać bóle kolan, a po jakimś
    czasie pojawiła się opuchlizna jednego kolana. Udałam się do
    ortopedy, który stwierdził, że mam chondromalację chrząstki
    stawowej. Całe życie uprawiałam sport, dużo chodziłam, więc było
    wytłumaczenie skąd ten problem. Równocześnie przytyłam jakieś 5 kilo
    ( co dla mnie było dosyć dużo, gdyż nigdy nie miałam problemów z
    wagą, a w czasie ciąży przytyłam 6 kg). Historia z kolanem
    zakończyła się artroskopią, która nic nie dała, a w zasadzie
    pogorszyła sprawę. Udałam się zatem do reumatologa, który po
    zleconych badaniach wykluczył chorobę reumatyczną. Następnie
    znalazłam kolejnego ortopedę, który w miarę wyleczył kolana stosując
    pewien rodzaj rehabilitacji ( Mcconel - nie jestem pewna pisowni).
    Rehabilitowałam się przez następne 3 lata - codziennie i z kolanami
    miałam względny spokój. NIestety w czerwcu tego roku kolana
    ponownie spuchły i w tydzień później pojawiła się u mnie gorączka
    sięgająca ponad 41 stopni ( koszmarne przeżycie w pewnym momencie
    zaczęłam się dusić). Żaden lekarz nie wiedział co mi jest. W końcu
    ortopeda, któremu ręce opadły zlecił mi badania TSH. W lipcu poziom
    TSH wynosił 5,75. Endokrynolog kazał wykonać ponownie te badania
    +anty TPO. NIestety absorbująca praca, dziecko oraz poprawa stanu
    kolan spowodowała, że sobie zlekceważyłam to zalecenie. Na początku
    grudnia tego roku zaczęłam się gorzej czuć, byłam zmęczona, ciągle
    chciało mi się spać, ale wydawało mi się, że to przez pogodę.
    Wykoonałam więc zlecone badania. I tak TSH wyniosło <<100 mIU/1,
    ANTy TPO 316 IU/ml FT3- 2.29 ng/ml, FT4- 0, 348.
    Endokrynolog trochę się przeraził, ofuknął mnie , że tak długo
    zwlekałam i zapisał letrox. NIestety wykluczył, aby opuchlizny kolan
    miały związek z tarczycą.
    Oprócz kolan i lekkiego przyrostu wagi no i tego zmęczenia nie
    miałam żadnych objawów. Endokrynolog powiedział, że wyklucza te
    opulizny i lekki przyrost wagi, gdyż trwa to już za długo. Przez
    cały ten okres ( 4 lat) usiłowałam schudność ( zlecone ćwiczenia,
    orbitrek, basen, aquaaerobic - wykonywałam tylko te ćwiczenia, na
    które zezwolił ortopeda)
    Letrox biorę od 1, 5 tygodnia i przeszło mi zmęczenie, opulizny nie
    przeszły, ale mam straszne myśli i jestem bardzo nerwowa. Na ulotce
    nie pisze, aby takie objawy mogły mieć miejsce na skutek brania
    leku, a i lekarz nie uprzedzał o czymś takim.
    Proszę poradźcie mi coś i pocieszcie. Mam 35 lat.
    sad((((((((
    • Przy TSH ok. 100,będziesz wychodzić z niedoczynności kilka
      miesięcy,bo dawkę letroxu,lub euthyroksu zwiększa się powoli,pod
      kontolą lekarza.Ponieważ przy niedoczynności masz złe wchłanianie,to
      mozesz uzupełnić braki witamin i soli mineralnych suplementami.a-Tpo
      wskazuje na Hashimoto/trzeba było wcześniej pójść do endo/Ja przy
      TSH 286 spuchłam jak balon i też wcześniej zaliczyłam
      ortopedów,reumatologów,kardiologów i żaden z nich/nie mówiąc o
      internistach/ nie wpadł na to,ze to tarczyca.Cierpliwości,a po
      wyrównaniu hormonów tarczycy,jeszcze raz odwiedz ortopedę
    • Jakie dawkowanie Letroxu?

      Ja mialem bole stawow i kosci przez pare miesiecy takie ze wszystkich metod sie chwytalem zeby mniej bolalo. Niestety dopiero rok pozniej TSH sprawdzilem i wyszlo wysokie, ale ledwie 10. Mysle, ze moze mialem w okresie bolow przelom tarczycowy i hormony pojechaly w kosmos a potem wpadlem w niedoczynnosc. Szkoda, ze wtedy nie zbadalem tarczycy. Obecnie wciaz mam watpliwosci czy to wszystko przez tarczyce, ale lecze ja i kontroluje stan badaniami. Bole czasem powracaja, ale duzo slabsze.

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.