Dodaj do ulubionych

Zastrzyki z b12 - pytania

06.08.12, 21:26
dzis lekarz przepisal mi zastrzyki z b12. 10 sztuk po 100. odebralaq pierwszy zastrzyk ok 19-stej.

i teraz jestem cala w nerwach bo naczytalam sie o wstrzasie anafilaktycznym. masakra jakas.
czy moze on wystapic pozniej?
jak sprawdzic czy nie jestesm uczulona i nic mi nie bedzie??

prosze o pomoc sad
--
Rzuć wszystko i chodź się całować.
Edytor zaawansowany
  • hashi-tess 06.08.12, 22:39
    jeśli nie masz takich objawów:

    Objawy występują w kontakcie z antygenem mają przebieg gwałtowny i równie gwałtownie mijają (samoistnie lub pod wpływem leczenia). Zespół pełnoobjawowy może prowadzić do śmierci i obejmuje:
    - złe samopoczucie,
    - pobladnięcie,
    - świąd dłoni i stóp obejmujący całe ciało,
    - utrata przytomności,
    - szybki i płytki oddech,
    - wymioty,
    - biegunkę,
    - niewyczuwalne tętno,
    - znacznie obniżone ciśnienie tętnicze,
    - poty,
    - zimne kończyny.

    Zespół pełnoobjawowy należy jednak do rzadkości, zwykle nasilenie objawów jest mniejsze np.:
    - rumień i pokrzywka całego ciała,
    - świąd,
    - obrzęk twarzy i błon śluzowych (trudności w połykaniu),
    - duszność,
    - możliwe napady astmy oskrzelowej,
    - nieco obniżone ciśnienie tętnicze.

    to wszystko będzie w porządku.
    --
    To podróż jest ważna, a nie cel.
  • hashi-tess 06.08.12, 22:40
    cytat stąd
    --
    To podróż jest ważna, a nie cel.
  • ania.rene 06.08.12, 22:54
    dzieku za odp/ nie mam tych objawow chociaz ze zdenerwowania moglabym jeden wymienic.
    ale nie jest to swiad, czy trudnosci z polykaniem.

    i jeszcze pytanie: czy ktos juz po pierwszej dawce poczul poprawe? moze to dziwne ale nie czuje sie zmeczona, mam wiecej sily...

    --
    Rzuć wszystko i chodź się całować.
  • alekxandra123 06.08.12, 23:42
    hej poprawy nie poczujesz po 1-wszym razie ... na to potrzeba czasu, cierpliwosci wink
  • matys_1972 07.08.12, 08:01
    Powiedzcie czemu jeżeli piszecie o suplementacji B12, to sugerujecie zastrzyki. Zdaje sobie sprawę z jakichś tam różnic pomiędzy obiema metodami, ale chyba tabletki można uznać za alternatywę ??
  • ania.rene 07.08.12, 08:22
    mnie zastrzyki przepisal lekarz.

    o jakich roznicach piszesz?


    --
    Rzuć wszystko i chodź się całować.
  • matys_1972 07.08.12, 08:31
    Zastrzyki z witaminą są skuteczniejsze z tego powodu, iż u osób u których występują niedobory witaminy B12 wysoce prawdopodobne są zaburzenia wchłaniania witaminy z przewodu pokarmowego, stąd tabletki mogą nie być tak skuteczne, jak preparaty pozajelitowe.
  • pies_z_laki_2 07.08.12, 13:26
    Właśnie dlatego tak częste są niedobory wychodzące w objawach i wynikach badania krwi, mimo bogatej diety. U wegan na restrykcyjnej diecie niedobory byłyby oczywiste, ale u Hashi powody niedoborów są inne, to nie "błędy dietetyczne", tylko problem z metabolizmem.

    Ja zaczęłam uzupełnianie zdiagnozowanych niedoborów B12 od łykania tabletek, ale zmienił mi się tylko kolor moczu (na cytrynowy big_grin). Potem zaczęłam rozpuszczać tabletki w wodzie (buteleczka okręcona w folię alu, bo trzeba chronić przed światłem) i popijałam po pół porcji dwa razy dziennie. Poziom we krwi się nie podnióśł sad Sprawdziłam więc czy nie mam ch. Addisona-Biermera, ale wyniki ok. Teraz strzelam co miesiąc jedną porcję w tyłek i drętwienie palców przechodzi. Kontrolę z krwi zrobię jesienią.

    Dr diabetolog mówiła mi ostatnio, że p.ciała (ch. A-B) mogą się pojawić później, albo wcale, a problem z B12 i tak może występować, więc być może, jeśli nadal będą widoczne niedobory, trzeba będzie uzupełniać wit B zastrzykami do końca życia. Przy Hashi to prawdopodobne, chociaż p.ciała nie urosły. Ale jak mają urosnąć, skoro u Hashi występuje ogólny problem z układem immunologicznym...

  • ania.rene 07.08.12, 14:51
    mnie bardzo dziwi tak mocny spadek b12.
    1 czerwca wynik 336 (chyba, nie mam teraz dostepu do badan) a juz wczoraj 136. przy normie 211-911.

    lykalam w tym czasie zelazo Sorbifor (?)

    zobacze jak bedzie po zastrzykach. poki co ja nie mialam mrowienia zadnego, pojawilo sie dopiero dzis po drugiej dawce witaminy.

    --
    Rzuć wszystko i chodź się całować.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka