Dodaj do ulubionych

hashimoto i niedoczynnosc- obrzek? NOWA

12.04.13, 21:08
Witam
jestem nowa na forum jak i w sprawach "chorobowych"
Otoz w styczniu dowiedzialam sie ze cierpie na Hashimoto i niedoczynnosc tarczycy.
Jestem w tej kwestii "zielona".
Wiem tylko ze wyniki byly zle.
Na poczatku stycznia TSH 165, przeciwciala bardzo wysokie!- dokladnie nie pamietam, i gleboka niedoczynnosc.
Po miesiacu stosowania euthyrox 75 mam takie wyniki:
TSH 2,66
wolna tyroksyna 16,26
przeciwciala przeciwko tyreoglobulinie 247,88
Nie mam pojecia o co chodzi w tych wynikach i co to sa za oznaczenia, czy moze ktos mi tak po ludzku opisac co i jak bo pogubilam sie w tym lekarskim slownictwie.
I jeszcze jedno- chyba dokucza mi obrzek sluzoaty- chociaz nie wiem czy napewno- tzn od ok roku cos sie zaczelo dziac z moja twarza otoz jest wysuszona czerwone placki sie pojawiaja ktore pieka, zaczely gwaltownie robic mi sie zmarszczki!!! opadac powieki strasznie jestem zalamana bo wygladam na 10lat starzej.Pytnaie czy to sie zmieni- juz 3miesiace jestem na lekach, czy t opadajaca powieka przestanie opadac czy juz tak zostanie? nie wiem co stosowac jestem zalamana...
Edytor zaawansowany
  • dorci-a177 12.04.13, 21:36
    witaj
    Wyniki wpisuj z normami i najlepiej by było miec tsh,ft3 i ft4 a wogóle napisz jak się czujesz i czułaś z takimi wynikami.
  • agcerz 13.04.13, 10:27
    A zanim dopiszesz te wyniki z normami - tak, zmieni się, będziesz wyglądać zupełnie normalnie. Daj sobie a. więcej czasu, b. ustal odpowiednią dawkę hormonu. Cierpliwość jest cnotą przy tej chorobie (niestety, ja też nie lubię czekać... co zrobić smile.
  • pies_z_laki_2 14.04.13, 12:18
    Witamy na pokładzie smile

Po pierwsze nie panikuj, zobaczysz, będzie dobrze!
    Po drugie nie jesteś sama, większość z nas ma lub miała podobne problemy.
    Po trzecie schodzisz z dużej (!!!) niedoczynności, a to musi potrwać, więc na razie jak mówią dziewczyny musisz uzbroić się w cierpliwość.