Dodaj do ulubionych

Hashimoto interpretacja wyników

06.01.18, 21:51
Witam wszystkich
Proszę o interpretację moich kolejnych wyników. Na niedoczynność leczę się już 9 lat. W marcu dowiedziałam się że mam również Hashimoto.Huśtawki nastroju , wypadanie włosów zaczęło się po tym jak postanowiłam schudnąć i udało się -25kg w pół roku, ale co z tego jak samopoczucie do bani. Zrobiłam badania i oto wyniki:
Ft3-3.30
Ft4-1.26
Tsh-0.119 norma 0.400-4.000
Anty TPO-30.90norna 0.00-5.61
Wit.D- 20
Wit B12-201 norma 189-883
dostałam dawkę 100 euthyroxu,i witaminę D3, później kazano mi wogóle nie brać eythyroxu bo wpadłam w polekową nadczynność.W sierpniu z wynikiem 6,06 tsh poszłam na kontrolę.Endokrynolog zaleciła aby wrócić do dawki 100 euthyroxu.I tu zaczęła się jazda całego organizmu, drażliwość, zaparcia, palpitacje serca, męczliwość, stany lękowe, gula w gardle przez cały dzień, no masakra ostatni wynik zrobiony przed świętami.Proszę pomóżcie w uporządkowaniu tego wszystkiego bo przecież ja zwariuję z tą moją endokrynolog
Postanowiłam przeliczyć na procenty ft3 i ft4 przy Tsh 3.910 norma 0.400-4.000
Ft3-25.83%
Ft4-37.27%
Na stany lękowe dostałam Alprox ale nie chcę chodzić jak naćpana, ja chcę po prostu żyć i się cieszyć..
Naprawdę proszę o pomoc
Edytor zaawansowany
  • laura.phys 08.01.18, 14:22
    No to ze spokojem,

    1. Zmien koniecznie lekarza, bo wprowadzenie kogos bezposrednio na dawke 100 jest czystym oblendem moim zdaniem.

    2. Badania ktore przeddstawiasz jako ostatnie na jakiej dawce sa robione?
    3. Czy bred badaniem brałas hormon rano?
    4. Jak dlugo bylas przed badaniem na stałej dawce, tydzien, miesiac ....?

    5. Masz bardzo niskie poziom D3 oraz B12, czy mialas badanie pod katem anemi złosliwej ch. Addisona-Biermera?

    6. Czy suplementujesz witamine d lub/i b12, jesli tak to w jakich dawkach?

  • ann.041 10.01.18, 18:48
    Dziękuję za odzew ☺
    Badania robione naczczo, ostatnia dawka Euthyroxu 75 rodzinny lekarz stwierdził żebym zmniejszyła bo skarżyłam się na serce i ogólną trzęsawkę w organiźmie.
    Byłam na tej dawce około miesiąca, suplementuję już w tej chwili d3 dawką 4000, b12 sama wczoraj włączyłam do suplementacji bo poczytałam trochę o tym. Nie miałam badań pod kątem anemi ponieważ pani doktor nie widzi problemu.
  • ann.041 10.01.18, 19:02
    Chciała bym tylko dodać że witaminę D3 suplementuję już od marca więc muszę sprawdzić aktualny poziom. Mam jeszcze pytanie ponieważ 21.12.2017 miałam robiony ten ostatni wynik trójcy tarczycowej i kazano mi dawkę Euth.zmienić na 50. Czy mogę już powtórzyć badanie i sprawdzić jak teraz to funkcjonuje czy jeszcze poczekać? Jeszcze nigdy nie znosiłam tak źle zmiany dawki a teraz to mięśnie mi drgają , serce szaleje i ta nerwica...
  • hashitess 10.01.18, 19:14
    ann.041 napisał(a):

    > Chciała bym tylko dodać że witaminę D3 suplementuję już od marca więc muszę spr
    > awdzić aktualny poziom. Mam jeszcze pytanie ponieważ 21.12.2017 miałam robiony
    > ten ostatni wynik trójcy tarczycowej i kazano mi dawkę Euth.zmienić na 50. Czy
    > mogę już powtórzyć badanie i sprawdzić jak teraz to funkcjonuje czy jeszcze poc
    > zekać? Jeszcze nigdy nie znosiłam tak źle zmiany dawki a teraz to mięśnie mi dr
    > gają , serce szaleje i ta nerwica...


    Czy już zaczęłaś zażywać 50mg euthyroxu?

    --
    Sentencja Hipokratesa:

    Jeśli człowiek sam sobie nie jest lekarzem, jest głupcem,
  • ann.041 10.01.18, 19:43
    Tak' od 21grudnia
  • hashitess 10.01.18, 21:23
    Takie dawkowanie hormonu tarczycy prowadzi do takiego samopoczucia
    jakie obecnie masz.
    Działanie Twojego medyka jest dla mnie niezrozumiałe.
    Uważam, że ma bardzo niską wiedzę n/t.
    Zmień medyka, a najlepiej sama naucz się swojego schorzenia.


    --
    Sentencja Hipokratesa:

    Jeśli człowiek sam sobie nie jest lekarzem, jest głupcem,
  • ann.041 10.01.18, 23:42
    Właśnie szukam bardziej kompetentnego endokrynologa , a w tym czasie sama uczę się tej choroby i szukam pomocy wśród was.
  • emek123 21.01.18, 11:30
    Poszukuje dobrego endokrynologa w Łodzi - czy możecie kogoś polecić ... leczę się od kilka lat na niedoczynność... włosy lecą niestannie... złe samopoczucie.. skóra ... wszytsko masakra

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.