• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

PROŚBA PRZECIWCIAŁA PROSZE O INTERPRETACJE Dodaj do ulubionych

  • 09.01.08, 19:21
    Witam
    Mam pewien problem .Od jakiegos czasu chodze prywatnie do
    niby "dobrej " endokrynolog ,a kazda wizyta konczy sie sprawdzeniem
    wyników ,po czym endokrynolog wpisuje je sobie w zeszyt i
    praktycznie bez zadnej rozmowy wizyta sie konczy ,dodatkowo
    skierowania na nowe wyniki.
    Otóż choroby tarczycy nękają mnie juz od najmłodszych
    lat ,prawdopodobnie przyczynil sie do tego incydent w
    Czarnobylu,nikt w rodzinie najblizszej nie ma problemu z tarczycą.
    W szkole podstawowej byłam wulkanem energii.miałam powiekszona
    tarczyce i prawdopodobnie nadczynnosc tego gruczołu.
    Przez dlugi czas jedynie mierzona mi szyje i na tym konczyly sie
    wizyty kontrolne.
    Po urodzeniu dziecka ,prawdopodobnie przebyłam zapalenie
    tarczycy.Wyniki TSH były zawsze podwyższone powyzej gornej granicy
    normy .Zanim podjelam leczenie mialam wykonane TSH I oznaczone
    FT4 ,ktore wynosilo przed leczeniem 1,34 ng/dl norma : 0,800-1,90
    ng/dl .Przy tym wyniku TSH jedyny raz w zyciu sie obnizylo czyli
    TYSH 2,68 mlU/l norma : 0,40-4,00 mlU/l - te wyniki były wykonane
    06-09-05 r.A tak TSH awsze w granicach 5.Objawem było poranna
    opuchlizna twarzy,tycie ,sennosc ,rozbicie ,chodzilam na wpół
    przytomna.Przez ostatnie 3 miesiace po ponownym podwyzszeniu TSH do
    5.406 ulU /ml norma : 0,47-5,010 przyjmowałam letrox w dawce 25 na
    dobe.Endokrynolog po około 3 miesiacach skierowala mnie na wyniki
    przeciwcial ,dzis odebralam wyniki i tak
    TSH -6,690 uIU/ml norma (0,4-4)
    anty-TPO 180 IU/ml wartosci referencyjne (0-35)
    anty -TG <20,0 IU/ml wartosci referencyjne (0-40)
    w 2006 roku badanie USG wykazalo iz tarczyca
    niesymetryczna,niepowiekszona,płat prawy o objetosci 11cm3,lewy
    6cm3.Wymiar gleboki płata prawego 17mm,lewego 10 mm.W calej
    objetosci tarczycy widoczne nieregularne obszary niejednorodnie
    hypoechogeniczne mogace odpowiadac zmianom w przebiegu thyreoiditis
    diffusae.
    Bardzo prosze o interpretacje moich wyników z przeciwcial i
    niepokoje sie dlaczeho po braniu letroxu moje TSH wzrosło jeszcze
    bardziej niz kiedykolwiek mialam ,czy to oznacza chorobe HASHIMOTO ?
    Ostatnio miewam sile bole głowy w okolicach przysadki ,szybkie
    tetno ,marzniecie szum w uszach ,kołatanie serca przy wysiłku,przy
    nadczynnosci mialm gęste włosy,teraz natomiast czupryna sie
    przezedziła głownie przy czole.Chcialam dodac ze w ostatnich 2
    miesiącach mialm powikłanie w postaci zapalenia splotu barkowego po
    przebytej i zle leczonej anginie(dzieki lekarzom i ich receptom )-
    byc moze przez to zmienily sie wyniki z tarczycy - nie mam pojecia
    czy mozna to łączyć.A letrox -lek
    zamiast pomagac raczej szkodzi- jedynie nie puchne ,na poczatku
    brania letroxu czulam sie niezle ale teraz cos zlego sie
    dzieje .Prosze o
    interpretacje wynikow ,bede bardzo wdzieczna .I o porade co mam
    jeszcze wykonac ,mam niedlugo wizyte u endo hmm ciekawe czy cos
    powie czy bedzie tylko spisywac milczec jak grob i brac kase za
    wizyty.


    Zaawansowany formularz
    • 09.01.08, 20:12
      Zmień lekarza, masz Hashimoto, a on Ciebie nie leczy.

      Letrox 25 to nie jest dawka dla dorosłej kobiety z niedoczynnością.
      Chyba, że ważysz 30 kilogramów smile

      To jest akurat tyle, żeby organizm "zgłupiał" i byś poczuła się
      jeszcze gorzej.

      Idź do jakiegoś endo polecanego na forum, najlepiej z nowym TSH, ft3
      i ft4. Weź ze sobą wszystkie stare wyniki. Dostaniesz leki i po
      kilku tygodniach powinnaś poczuć się lepiej.
      • 09.01.08, 20:53
        Czyli mam nie brac tego letroxu ? Mam sie wstrzymac od tego leku i
        szukac dobrego endo ? tak ?
        • 09.01.08, 22:08
          Ty musisz zwiększyć dawkę letroxu,
          nie odstawiać.
          Jednak to może zaordynować lekarz,
          który podejmie się leczyć a nie udawać leczenia
          Twojego schorzenia.
        • 09.01.08, 23:09
          Bierz dalej tę dawkę, bo jak ją zmienisz lub odstawisz, to na kilka
          tygodni zaburzysz wyniki i Twój nowy lekarz będzie miał utrudnione
          zadanie.

          Umów się jak najszybciej do lekarza, bo każdy dzień kiepskiego
          samopoczucia to dzień stracony.

          Tak to jest, że czasem po wprowadzeniu leczenia, nawet na idealnej
          dla nas dawce leku, mamy wrażenie, że jest gorzej i wszystkie objawy
          nagle nam się pojawiły. Ale kilka tygodni później wyniki powinny się
          wyrównać i objawy powinny zacząć znikać.

          Ale Ty nie masz dobrej dawki leku, więc tylko masz pogorszenie, a
          wyrównanie hormonów nigdy nie nastąpi.

          Powodzenia u nowego endo, zobaczysz, że mądry lekarz (i nasze
          forumsmile Cię z tego wyciągnie.
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.