Dodaj do ulubionych

zwiekszanie tyroksyny bez konca?

07.10.08, 16:40
no wlasnie mam wrazenie, ze musze zwiekszac ciagle dawke. Czy mozliwe jest to, ze to poprostu bledne kolo zwiekszam dawke - przysadka na to reaguje zmniejszeniem produkcji tsh, wiec tarczyca mniej i ja znowu potrzebuje wiecej.... Moja pierwsza reakcja na podanie tyroksyny to na reszcie wiecej energii, lepiej sie skupiam mysle, jest mi cieplej, jelita lepiej pracuja. Ale tez mialam objawy drzenie rak, napady glodu i walenie serca w nocy. Jednak teraz tych objawow nie mam i znowu jestem senna i ospala. (nie tak jak przed podawaniem hormonu).
Zaczelam od 7,5 mg tyroksyny na wiosne w tym roku a teraz biore 56,25. Co o tym sadzicie?
--
Endometrioza IV st., Hashimoto, silna alergia,
blizniaki - cuda z IVF!!! smile
www.suwaczek.pl/cache/cdac2c15fc.png
Edytor zaawansowany
  • barrbarella 07.10.08, 20:15
    A w jakim czasie doszlas do tej dawki?
    --
    Endometrioza IV st., Hashimoto, silna alergia,
    blizniaki - cuda z IVF!!! smile
    www.suwaczek.pl/cache/cdac2c15fc.png
  • jasmin76 08.10.08, 09:31
    Witaj barrbarella, ja od lutego tego roku doszłam już do 150
    tyroksyny i za dwa tygodnie sprawdzę czy to już wystarczy. Nie
    przejmuję się wielkością dawki, myślę, że kiedyś dotrę do tej
    optymalnej kiedy mój organizm uzna , że to mu wystarczy.
    Jeśli źle się czujesz i wyniki masz kiepskie to dawkę trzeba
    zwiększyć i nie ma co patrzeć na cyferki czy to jest 50 czy 150.
    Pozdrawiam.
  • barrbarella 08.10.08, 12:41
    jasmin
    czyli od zera do 150 od lutego? smile No to chyba nie jestem wyjatkowa smile.
    --
    Endometrioza IV st., Hashimoto, silna alergia,
    blizniaki - cuda z IVF!!! smile
    www.suwaczek.pl/cache/cdac2c15fc.png
  • jasmin76 08.10.08, 15:27
    Barrbarella, nie napisałaś jakie masz poziomy hormonów,jeśli nadal
    masz objawy niedoczynności to może masz za wolno podnoszoną dawkę
    tyroksyny ?
  • barrbarella 09.10.08, 14:56
    Jutro bede miala wyniki. smile Dzieki za pomoc.
    --
    Endometrioza IV st., Hashimoto, silna alergia,
    blizniaki - cuda z IVF!!! smile
    www.suwaczek.pl/cache/cdac2c15fc.png
  • barrbarella 10.10.08, 12:22
    Moje wyniki to:
    TSH 0,78 (,27-4,2)
    FT3 3,2 (1,5-4,1)
    FT4 1,39 (,93-1,7)
    Tsh troche chyba niskie. Ale ja mam wrazenie ze nadal mam niedoczynność sad
    --
    Endometrioza IV st., Hashimoto, silna alergia,
    blizniaki - cuda z IVF!!! smile
    www.suwaczek.pl/cache/cdac2c15fc.png
  • sanpja 13.10.08, 15:38
    Czy wy same zwiększancie sobie dawkę?
    Ostatnio pani doktor zwiększyła mi dawkę ze 100 do 125 Eutyroxu.
    Na 100 byłam 4 m-ce (leczę się od 18,02,2008 i zaczynałam od 50
    Letroxu). Pierwsze 2 m-ce na tej 100 było super, wreszcie poczułam
    że żyję. Następne 2 m-ce powrót koszmaru. Poszłam do lekarza 2 m-ce
    szybciej niż byłam umówiona. Po zażyciu nowej dawki 125 przez jeden
    dzień czułam się super, pomyślałam że znowu będzie 2 m-ce spokoju i
    znowu może uda mi się trochę schudnąć. A tu kiszka- na drugi dzień
    włączył mi się wsteczny i doszła depresja której do tej pory nie
    miałam. Biorę tą dawkę już 2 tygodnie i nie czuję się wcale lepiej.
    Nie wiem co mam robić. Boję się sama zwiększać sobie dawkę. Jak
    myślicie powinnam zadzwonić do Pani doktor? Czy czekać jeszcze? Ale
    ile? Tydzień? Dwa?
    Dodam że ostatnie pare dni byłam chora , ale już chora nie jestem a
    lepsze samopoczucie nie wraca.
    Dlaczego nikt nie przeszczepia tarczyc na zdrowe? smile
    pozdrawiam koleżanki hashimotki.

  • jasmin76 14.10.08, 09:27
    Witaj Sanpja, na tej dawce zostaj jeszcze dwa tygodnie i zrób
    badania hormonów, wtedy zobaczysz czy trzeba jeszcze podnieść dawkę.
    Ja też leczę się od lutego i najlepiej czułam się w czerwcu na dawce
    100 eutyroxu później też się wszystko posypało, mimo podniesienia
    dawki na 125 wydawało mi się ,że nic się nie zmieniło, w badaniu
    poziomy chormonów też wyszły niewiele lepsze, dopiero po
    podniesieniu dawki na 150 czuję że zaczynam znów wychodzić na prostą.
    Leczymy się od niedawna więc pewnie nasze organizmy dorwały się do
    tyroksyny i muszą się nią wysycić mam nadzieję, że później będzie
    lepiej.
    Dawki sama raczej nie zwiększaj, jeszcze nie masz doświadczenia z ta
    chorobą, ja chodzę z tym do lekarza z wynikami badań w ręku i staram
    się ją przekonać do podniesienia dawki chociaż nie jest łatwo bo
    uznaje tylko tsh i uważa,że wynik 1,81 jest całkiem dobry jednak ze
    względu na moje samopoczucie daje się przekonać.
    Piszesz też, że byłaś chora może organizm jeszcze się po niej nie
    pozbierał i stąd twoje kiepskie samopoczucie.
    Życzę ci cierpliwości i powrotu do zdrowia.
  • sanpja 14.10.08, 15:40
    Dziękuję ci badzo za odpowiedź.
    Sama nie zwiększam dawki bo boje się nawet reakcji lekarza smile
    Moja Pani doktor też leczy na podstawie TSH. Chodziłam wcześniej do
    lekarza który leczył na podstawie hormonów bo twierdził że samym
    TSH nie wolno się kierować, ale on przyjmuje tylko prywatnie i sporo
    mnie to wynosiło. W sumie teraz to zaczynam żałować że zmieniłam.
    Ale poczekam trochę jeszcze.
    Moja obecna pani doktor twierdzi każdy organizm jest inny i u
    jednego TSH 3,3 to norma i on się dobrze na nim czuje a u drugiego 1
    to za dużo, więc trzeba kierować się samopoczuciem. W zasadzie ona
    wybadała mi hashimoto a tamten tylko podejrzewał, ale twierdził że
    leczy się podobnie.
    Sama już nie wiem, którego lekarza mam się trzymać i co będzie jak
    dotrę do dawki 200 i nadal będzie kiszka. A może będzie ok ale po
    drodze moja otyłość sięgnie poziomu krytycznego?
  • rosteda 14.10.08, 21:29
    Witaj Sanpja
    Trzymaj sie tego co napisala Jasmin76.
    A zeby po drodze nie wpadac w gleboka niedoczynnosc to wlasnie jest wazne na
    poczatku leczenia robic badania co 4-6tyg. i odpowiednio do nich zwiekszac dawke
    (oczywiscie z lekarzem).
    Jak bedziesz miala kontrole co 3 miesiace to dlugo bedziesz wychodzila z
    niedoczynnosci.

    sanpja napisała:
    > i co będzie jak
    > dotrę do dawki 200 i nadal będzie kiszka.

    To czy dotrzesz do dawki 200µg zalezy od: wielkosci tarczycy, wagi ciala, i
    wynikow. Czasem tak bywa ze ktos musi brac i dawke 200µg.
    Do jakiej dojdziesz Ty to sie okaze.

    >A może będzie ok ale po
    > drodze moja otyłość sięgnie poziomu krytycznego?

    Nie bedzie tak zle jak bedziesz regularnie robila badania. A jak po ustaleniu
    optymalnej dawki nadal bedziesz tyla to bedziesz sie martwila pozniej.
    Glowa do gory.
    Pozdrawiam Rosteda
  • sanpja 15.10.08, 18:07
    Dzięki za słowa otuchy.
    Właśnie tylko nie mogę znaleźć takiego lekarzam, który kazałby mi
    przychodzić co 4 do 6 tygodni. Ostatnio ten który leczy na podst Ft3
    i Ft4 kazał mi być za 6 mc-y a nowa Pani doktor dla której ważne
    jest TSH kazała przyjść za 3 m-ce.
    Rostedo ja już jestem w otyłości i nowa Pani doktor bardzo na mnie
    krzyczała, bo wg niej tarczyca nieznacznie tylko przyczynia się do
    tego że łatwiej jest utyć a to że tyle przytyłam to i tak moja wina.
    Pojechałabym chyba na koniec świata żeby znaleźć odp. lekarza.
  • rosteda 15.10.08, 22:59
    Sanpja, sprawdz prosze poczte.
    Rosteda
  • mongra 17.11.08, 15:31
    hej, ja biorę E200, czasem cudem moge chwilowo 'zejść' na 175. Tak
    juz 2 lata, a hashi mam zdiagnozowane od 3,5 lat. Mój endo mówi, że
    jest ok. 10% pacjentów, którzy muszą brać takie duże dawki i to
    jeszcze po przestaniu funkcjonowania tarczycy nie są w stanie zostać
    na jednej dawce (coś jakby p-ciała wiązały część dostarczanej
    tyroksyny i dlatego trzeba więcej - tu się niestety nie znam i nie
    wiem na ile to prawda).
    Na 200 'weszlam' po ciąży (przed było 150). Teraz jestem w drugiej
    ciąży i się zastanawiam na ile 'wskoczę' po porodzie...
    Ale z tym da się żyć smile
    --
    Dziś jest pierwszy dzień reszty twojego życia.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.