Dodaj do ulubionych

Spadek -- dzialka

24.05.06, 10:06
Witam serdecznie,

Mam pytanie do osob znajacych się na prawie dotyczacym spadków i darowizn.

Otoz sprawa wyglada tak:
Jest dzialka, na ktorej chcielibyśmy z mezem wybudowac dom.
Dzialka nalezala do moich dziadkow, ale w grudniu dziadek zmarl. W zwiazku z
tym dzialka należy teraz do babci, mojego taty i jego siostry.
W rodzinie zostalo ustalone, ze polowa dzialki będzie dla mnie.

Teraz moje pytanie:
co po kolei trzeba zrobic, abym jak najszybciej uzyskala prawo wlasnosci z
jak najmniejszym nakladem finanansowym?

Czy przy sprawie spadkowej babcia i tata powinni się zrzec po 1/3 dzialki na
moja rzecz, a potem babcia jeszcze kawalek by mi przepisala darowizna? Czy
calosc jako darowizna po zakonczonej sprawie spadkowej?

Zalezy nam by jak najmniej zaplacic podatku.

Czy ktos pomoze?
Jesli nie mozecie pomoc, to gdzie mam sie zwrocic? Do prawnika? Doradcy
podatkowego?
Dzieki z gory.

--
Staż małżeński
Suknia na sprzedaż
Edytor zaawansowany
  • tommy_man 25.05.06, 20:21
    krok 1. sprawa o stwierdzenie nabycia spadku po babci.
    Jezeli dzialka nalezala do obojga dziadkow, to do spadku wchodzi tylko polowa
    dzialki. Jezeli spadkobiercami sa tylko babcia, twoj ojciec i jego siostra, to
    jezeli wszyscy oni odrzuca spadek, to, zakladajac ze ojciec i siostra nie maja
    innych zstepnych, spadek przypadnie tobie. Na zrzeczenie sie spadku jest jednak
    pol roku od daty smierci. Jezeli do tego czasu nie zostanie wyznaczona rozprawa
    (jesli do tej pory nie wnieslas wniosku to nie zostanie) to zrzec sie mozna
    przed notariuszem. Nie znam stawek notarialnych, ale przed sadem za sam wniosek
    placi sie 50 zł i za kazde oswiadczenie o odrzuceniu po 50 zł.
    krok 2. jezeli nie bedzie czasu na odrzucenie, to po stw nabycia spadku wniesc
    sprawe o dzial spadku i zniesienie wspolwlasnoci.
    Jezeli wniosek bedzie zawieral zgodny podzial to wpis bedzie wynosil 1/10
    wartosci spadku.

    Co do podatkow, to w US mozna sie wszystkiego latwo dowiedziec, mozna nawet
    zadzwonic.

    pzdr Tommy
  • tommy_man 25.05.06, 20:23
    Chodzilo mi oczywiscie, ze na odrzucenie jest pol roku i mozna to takze zrobic
    przed notariuszem

    pzdr
  • plesser 05.06.06, 11:20
    2. jezeli nie bedzie czasu na odrzucenie, to po stw nabycia spadku wniesc
    sprawe o dzial spadku i zniesienie wspolwlasnoci.
    Jezeli wniosek bedzie zawieral zgodny podzial to wpis bedzie wynosil 1/10
    wartosci spadku.

    Dzialu spadku dokonac mozna takze, jesli istnieje zgoda miedzy wszystkimi
    spadkobiercmi, umownie- w tym wypadku (nieruchomosc) z zachowaniem formy aktu
    notarialnego. Dzialu nie mozna jednak dokonac w sposob sprzeczny z trescia
    postanowienia o nabyciu spadku. Jesli Ty nie bedziesz wiec spadkobierczynia, nie
    mozesz w wyniku dzialu otrzymac dzialki. W takim wypadku konieczna bylaby
    darowizna na Twoja rzecz.
    Jesli nie minal jeszcze 6-msc termin, biegnacy od momentu w ktorym spadkobiercy
    dowiedzieli sie o tytule swojego powolania do spadku, najlepiej byloby Twoj cel
    osiagnac wlasnie ta droga.


    --
    Zbieram książki telefoniczne z lat 70, 80, ewentualnie początku lat 90. Twoja
    stara książka telefoniczna może zmienić czyjeś życie, napisz do mnie jeśli
    możesz się z nią rozstać...

    silesianman(at)hotmail.com

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka