Forum Dom Dom
ZMIEÑ
    Dodaj do ulubionych

Jaka chemia do basenu

14.06.07, 11:12
    Witam:)
    Kupiłam basen o wymiarach 457x107, jaką najlepszą chemię mam kupić do tego
    basenu. Jestem "zielona" w tym temacie, tak więc proszę o jakąs radę w tym
    zakresie.
    Dziękuję
    Edytor zaawansowany
    • Gość: gosc portalu :) IP: 212.189.1.* 17.07.07, 09:42
      Osobiscie stosuje Chlor Szok i Chlor w tabletkach, Flokul (srodek do sklejania
      plywajacych dorbinek w wieksze) oraz PH Plus (chociaz u tesciow w basenie
      musialem zastosowac PH Minus).
      Badanie stanu chemicznego wody przeprowadzam raz dziennie. Przygotowanie wody
      do kapieli trwalo kilka dni, pomijajac fakt, ze pogoda raczej nie sprzyjala
      kapielom.
      Pierwsze zalanie woda polaczone z dodaniem chemii spowodowalo wytracenie sie
      roznych substancji mineralnych i woda zrobila sie zolto-brazowa.
      Dodalem "Floka" i caly "syf" po nocy opadl na dno. Odkurzanie dna polaczone z
      jednoczesnym wylewaniem brudnej wody przynioslo oczekiwany efekt. Co prawda po
      dolaniu swiezej wody znowy troche "zoltego" sie wytracilo, ale znowy opadlo i
      po odkurzaniu dna jest OK. Dodam, ze filtr czyszcze codziennie i jest jak nowka
      (bialy bez przebarwien). Dodatkowo skimer do dozowania chloru i zbierania
      roznych "smieci" plywajacych na powierzchni (+sitko) z pewnoscia pomoga. Poki
      co od 4 tygodni woda w basenie jest przezroczysta jak krysztal :).
    • Gość: gosc portalu :) IP: 212.189.1.* 20.09.07, 14:52
      i taki krysztal juz byl do dzisiaj tj 20.09.2007 .... Wreszcie mam
      czas zeby wylac wode z basenu :)
    • 14.06.16, 14:56
      ~gosc portalu, dlatego następnym razem należy odżelazić wodę, nie będzie trzeba wkładać tyle niepotrzebnej pracy. Nie każda woda tak reaguje, ale jak już zbrązowieje trzeba dodać koagulantu i zintensyfikować filtracje.