• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

Woda technologiczna?! Dodaj do ulubionych

  • 02.03.09, 20:32
    13 lat w/g wskazań wodomierzy- ok.Ostatni rok 186 pln dopłaty za wodę
    technologiczną.Wychodzi na to ,że przez ostatni rok wodomierze w moim bloku
    oszukały SM o 1144,04 m3 .Wskazanie licznika głównego 3867,00m3, zużycie w/g
    wskazań wszystkich wodomierzy w bloku 2722,96 m3.W moim bloku mieszkają :1-
    sami złodzieje
    2- mamy wodomierze do dupy o czym informuje nas SM.
    Zakład Energetyczny też może narzekać na liczniki.
    Zaawansowany formularz
    • 02.03.09, 20:53
      Ciekawe jest to ze dokladnie tak samo jest w kazdym bloku.
      Roznia sie jedynie kwoty doplat i ilosci wody ktora wyparowala.
      Na moje oko to sprawa jest dla prokuratury.
      • 02.03.09, 21:08
        My (mieszkańcy)rozliczamy się za wodę w/g wskazań wodomierzy.O istnieniu
        wodomierza głównego niektórzy nie wiedzą ,nawet nie widzieli owego.Może
        odmierzajmy wodę wiadrami (jak ktoś już sugerował na forum),to będzie bardziej
        wiarygodna metoda.Czyżby Pan Prezes miał ochotę na przejażdżkę jednokołowcem
        budowlanym?
    • 02.03.09, 20:58
      Chyba coś bujasz, toż to 29,5% różnica w odczytach.
      Może ktoś "uczony" poodczytywał i powpisywał numery wodomierzy na plombach a
      nie stany? Tak już było zdaje się rok temu i ... ;)

      Chociaż oceniając "dokładność" odczytów wodomierzy w moim mieszkaniu w ciągu
      ostatnich dwóch lat, na wszelki wypadek zacząłem robić fotki stanu liczników po
      każdym "odczycie dokonanym przez upełnomocnionego przedstawiciela SM".
      Nie zdarzyło się w tym czasie, by wszystkie odczyty wodomierzy były prawidłowe,
      a zaliczki prawidłowo naliczone. Może wysłać na szkolenia? Najlepiej do Egiptu,
      tam woda jest w cenie!
      ;)
      A co to woda technologiczna:
      opisano w tym wątku:
      forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=252&w=91660066&wv.x=2&a=92108849
      --
      Bielsk Podlaski
      Wędkarski Serwis Podlasia
      • 02.03.09, 21:09

        Zapomniałem dodać, mam zwrot za "wodę technologiczną", bo "straty na niej" tylko
        11,94% czyli 2034,52m3 na blok (11.288,45zł).

        Z rozliczenia nie wynika jak policzono koszty "ciepłej wody technologicznej".
        Ciepła woda jest cały czas w obiegu - krąży ona u nas na Osiedlu Północ
        poczynając od wpłynięcia z wodociągu miejskiego, poprzez wodomierz PGK na
        wejściu do kotłowni - dalej płynie do wymienników ciepła w kotłowni MPEC skąd
        płynie do budynków na osiedlu, schłodzona wraca znów do wymienników, znowu tam
        się podgrzewa, znowu wraca ...
        ;)

        --
        Bielsk Podlaski
        Wędkarski Serwis Podlasia
      • 02.03.09, 21:11
        Skoro woda technologiczna nie nadaje sie do picia i nie ma mozliwosci jej
        konsumpcji (obieg zamkniety) to ... jakim cudem jej ubywa?
        • 02.03.09, 21:25
          Przecież ciepła woda płynie również do kranów, a nazwę dla różnicy między
          odczytami wskazań wodomierza głównego w budynku a sumą odczytów wskazań
          wodomierzy w mieszkaniach oraz innych lokalach tego budynku(np w piwnicznej
          pralni) musiał nadać jakiś uczony.

          Zwrot "woda technologiczna" to termin wyglądający na "naukowy" i kto by tam się
          pytał co to jest.
          Żarty żartami, ale problem jest i to duży. Co się dzieje że są tak duże różnice.
          A może wynikają z czegoś, czego nie uwzględniono w rozliczeniu zimnej wody? Np
          płukania instalacji co, cw, zimnej wody, błędów w odczytach?

          --
          Bielsk Podlaski
          Wędkarski Serwis Podlasia
          • 02.03.09, 21:28
            Czyli ze ludzie kradna jedynie ciepla wode a zimnej juz nie?
            Albo ze straty dotycza jedynie cieplej wody a zimna nigdzie nie wyparowuje?
          • 02.03.09, 21:34
            Przeciez sam napisales ze woda technologiczna sluzy jedynie do ogrzewania i nie
            ma nic wspolnego z ciepla woda w kranie.
          • 02.03.09, 21:57
            Dodam, że w wyjaśnieniach do rozliczenia z SM jakiś "uczony" pisał o klasach
            wodomierzy:
            Cytat:
            "wodomierz główny ma klasę dokładności "A", wodomierze lokalowe mają o dwie
            klasy niższą dokładność - C"]
            BZDURA!!!!!
            Coś mu się popie..liło. Jeśli tak się zna na wodomierzach i o tym pisze
            publicznie, w wyjaśnieniach do rozliczenia sygnowanych przez Zarząd SM, to
            niczemu się już nie dziwię.
            Zresztą, każdy może sprawdzić klasę wodomierza w swoim mieszkaniu - wystarczy
            zerknąć - powinna być literka A/V (pion) lub B/H(poziom)


            --
            Bielsk Podlaski
            Wędkarski Serwis Podlasia
            • 02.03.09, 22:45
              Pierwsza wzmianka o "wodzie technologicznej" i innych sprawach w Biuletynie SM z
              2007 roku:
              img232.imageshack.us/img232/5039/biuletyn122007.jpg
              Tekst wyjaśnień do rozliczenia "wody technologicznej" z 26 lutego 2009:
              img232.imageshack.us/img232/9531/wyjasnienia1custom.jpg
              --
              Bielsk Podlaski
              Wędkarski Serwis Podlasia
              • 03.03.09, 00:09
                szpila555 napisał:

                > Pierwsza wzmianka o "wodzie technologicznej" i innych sprawach w
                Biuletynie SM
                > z
                > 2007 roku:
                > img232.imageshack.us/img232/5039/biuletyn122007.jpga
                > Tekst wyjaśnień do rozliczenia "wody technologicznej" z 26 lutego
                2009:
                > <a
                href="img232.imageshack.us/img232/9531/wyjasnienia1custom.jpg"

                target="_blank">img232.imageshack.us/img232/9531/wyjasnienia1custom.j
                pg</a>
                Mój błąd w interpretacji pojęcia "woda technologiczna"
                ja błędnie przyjąłem tą nazwe jaką używa MPEC w stosunku do wody
                demineralizowanej.SM używa pojęcia "woda technologiczna" w stosunku
                do ilości wody ktora stanowi rożnice między odczytami wodomierza
                główneg i zsumowanego zuzycia z wodomierzy lokatorów.Przepraszam z
                zamieszanie.W taki wypadku PGKiM żąda od spółdzielni zapłaty według
                wskazań wodomierza głównego.No to SM ma problem a jak SM ma problem
                to i członkowie spółdzielni też no bo jak sprawiedliwie rozliczyć
                tę"wode technologiczną" na poszczególne lokale skoro jak sama SM
                przyznaje poszczególne wodomierze w mieszkaniach mają duży margines
                błędu.No jestem bardzo ciekawy jak to SM rozwiąże.
            • 02.03.09, 22:45
              Teraz wyżywasz się, wcześniej nie zrobiłeś z nimi nic, szukałeś jak najtańszych wodomierzy, klasa dokładności nie była brana pod uwagę. Obecnie kiedy koszt wody wzrata horendalnie z miesiąca na miesiąc został przez Przedsiębiorstwo Komunalne. Musimy liczyć sie z każdym metrem3 wody. Niechaj sąsiedzi powiedzą, kto kradnie bezczelnie wodę. W przeciwnym przypadku będziemy ich opłacali. Na to nie ma mocnych. Nikt nie powie kto kradnie, ale już są sposoby na tych, którzy zeruja na koszt spółdzielców. Wszystko zostanie niedługo udowodnione!
              www.e-instalacje.pl/11_373.htm
              • 02.03.09, 23:55
                obserwer11 vel 11rewresbo napisał:
                > Teraz wyżywasz się, wcześniej nie zrobiłeś z nimi nic, szukałeś jak najtańszyc
                > h wodomierzy, klasa dokładności nie była brana pod uwagę.

                I tu się głęboko mylisz członku Rady Nadzorczej SM. Powiem wprost: moim zdaniem
                wręcz mnie POMAWIASZ, bo piszesz nieprawdę, ale to już Twój problem.

                11rewresbo napisał:
                > Obecnie kiedy koszt w
                > ody wzrata horendalnie z miesiąca na miesiąc został przez Przedsiębiorstwo Komu
                > nalne.

                BELKOT

                11rewresbo napisał:
                > Niechaj sąsiedzi powiedzą, kto
                > kradnie bezczelnie wodę. W przeciwnym przypadku będziemy ich opłacali. Na to ni
                > e ma mocnych. Nikt nie powie kto kradnie, ale już są sposoby na tych, którzy ze
                > ruja na koszt spółdzielców.

                Radzisz by sąsiedzi szpiegowali sąsiadów czy nie kradną wody?
                Analizy zużycia wody należy robić co miesiąc i na bieżąco szukać przyczyn
                nadmiernych strat, reagować, a nie pisać w biuletynach i robić dobre wrażenie,
                zwalając straty wody na kradzieże przez członków. Przecież SM założyła plomby
                (magnetyczne zresztą również) na każdy wodomierz, to jak niby kraść wodę?
                Wwiercać się w rury? Chyba, że nikt stanu tych plomb nie sprawdza. Zastanów się
                co piszesz i nie rób wody z mózgu ludziom.

                --
                Bielsk Podlaski
                Wędkarski Serwis Podlasia
                • 03.03.09, 11:02
                  szpila555 napisał:

                  . Przecież SM założyła plomby
                  > (magnetyczne zresztą również) na każdy wodomierz, to jak niby
                  kraść wodę?
                  > Wwiercać się w rury? Chyba, że nikt stanu tych plomb nie sprawdza.
                  Zastanów się
                  > co piszesz i nie rób wody z mózgu ludziom.
                  ------
                  Sposób stary jak świat...odkęcasz kaloryfer, spuszczasz gorąca wodę
                  i uzywasz jej np. do kapieli. Przecież podgrzanie wody płynącej do
                  kranów, sporo kosztuje.Chyba że woda w kaloryferach jest barwiona,w
                  co wątpię...u mnie jest biała, a wodomierz lokatora tego nie policzy.


                  • 03.03.09, 11:28
                    gocha_sia napisała:
                    > Sposób stary jak świat...odkęcasz kaloryfer, spuszczasz gorąca wodę
                    > i uzywasz jej np. do kapieli.Przecież podgrzanie wody płynącej do
                    > kranów, sporo kosztuje.Chyba że woda w kaloryferach jest barwiona,w
                    > co wątpię...u mnie jest biała, a wodomierz lokatora tego nie policzy.
                    >

                    Ubytki wody z instalacji c.o. uzupełnia się w węzłach ciepłowniczych lub na
                    kotłowni (tak jest na Osiedlu Północ). Kradzież wody z instalacji c.o. może mieć
                    odzwierciedlenie w rozliczeniach z MPEC pod pozycją "uzupełnianie wody w zładzie".
                    Raczej nie powinno to mieć znaczenia przy rozliczeniach "wody technologicznej",
                    chyba że ktoś zapomniał uwzględnić wodę pobieraną w węzłach ciepłowniczych na
                    uzupełnienie zładu, płukanie wymienników, instalacji c.o c.w. itp od zużycia
                    wykazanego przez wodomierz główny w budynku gdzie jest ten węzeł.
                    :)

                    --
                    Bielsk Podlaski
                    Wędkarski Serwis Podlasia
                    • 03.03.09, 12:02
                      szpila555 napisał:


                      > Ubytki wody z instalacji c.o. uzupełnia się w węzłach
                      ciepłowniczych lub na
                      > kotłowni (tak jest na Osiedlu Północ). Kradzież wody z instalacji
                      c.o. może mie
                      > ć
                      > odzwierciedlenie w rozliczeniach z MPEC pod pozycją "uzupełnianie
                      wody w zładzi
                      > e".
                      > Raczej nie powinno to mieć znaczenia przy rozliczeniach "wody
                      technologicznej",
                      > chyba że ktoś zapomniał uwzględnić wodę pobieraną w węzłach
                      ciepłowniczych na
                      > uzupełnienie zładu, płukanie wymienników, instalacji c.o c.w. itp
                      od zużycia
                      > wykazanego przez wodomierz główny w budynku gdzie jest ten węzeł.
                      > :)

                      No przecież nie spółdzielnia. W wątku przeczytałam, że zuzycie wody
                      w bloku jest wyższe wg.wskazań głównego wodomierza. Rozumiem,
                      że "główny wodomierz" działa na takiej samej zasadzie jak "główny
                      ciepłomierz" Tutaj chyba wszyscy wiedzą, że nie wazne jest, ile
                      lokator ciepła zużył lecz to, ile ciepła dostarczono.
                • 03.03.09, 17:54
                  Te plomby magnetyczne to jakaś pic i atrapa. Nikt tego nie sprawdza.
      • 02.03.09, 21:17
        Zgadza się, też mam kalkulator.Podane wyliczenia przepisałem z "kwitu"
        otrzymanego ze SM.Mogę dołączyć skan.Ludzie buntują się, w biurze SM ponoć
        tłumy(tak słyszałem).
    • 02.03.09, 23:55
      Ze swoją koncepcją "gazu technologicznego". W sumie Moskale z
      Ukraińcami się dogadali, a problem spadł do Bielska pod postacią
      technologicznej wody.
    • 03.03.09, 12:16
      ktoś sprawdzał, kiedy wodomierze przechodziły legalizację? powinny
      ją przechodzić co 5 lat.
      • 03.03.09, 12:52
        klon0001 napisał:
        > ktoś sprawdzał, kiedy wodomierze przechodziły legalizację? powinny
        > ją przechodzić co 5 lat.

        Główne budynkowe - te z PK Sp.z o.o?
        Klucze do pomieszczeń z wodomierzem głównym ma zapewne administrator SM i
        konserwatorzy. Jak nie sprawdzili, to pewnie sprawdzą, a z tego co do mnie
        dociera, w SM pilnie czytają co pisze się na forum ;)
        Sporo lat temu zdarzyło się, że PK musiało wymieniać hurtem sporo wodomierzy
        budynkowych ;)

        --
        Bielsk Podlaski
        Wędkarski Serwis Podlasia
        • 03.03.09, 14:58
          > Jak nie sprawdzili, to pewnie sprawdzą, a z tego co do mnie
          > dociera, w SM pilnie czytają co pisze się na forum ;)
          Super !! To niech wiedza ze sa zlodziejami a sprawa wyludzenia pieniedzy za wode
          ktora im uciekla na pewno nie przyschnie.
          • 03.03.09, 15:32
            Są wody :
            - powodziowa ,
            - wysoka , niska ,
            - słona ,morska ,
            - destylowana ,
            - studzienna ,
            - demineralizowana ,
            - ognista ,
            - lana ( lanie wody ) ,
            - technologiczna ( w tym przypadku ogrzana ) , itd...

            • 03.03.09, 15:41
              zapomniałeś Niku że jeszcze jest woda kryminalna z Krynek
              --
              forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=55571
            • 06.03.09, 23:49
              niku wodny, a dlaczego nie wymieniłeś "ruskiej wody", której jeden z członków
              też używał jako technologiczna po posiedzeniach Rady Nadzorczej. Dawała podobno
              efekty zbliżone do wody ognistej. Ma ona też magiczne właściwości... ale o tym w
              innej bajce...


              --
              * * *
              "Poprawna polszczyzna źródłem sukcesów w życiu zawodowym i osobistym"
    • 04.03.09, 20:29
      Czy już nie ma nikogo w tym mieście , żeby coś z tym zrobić?
      Wartość różnicy we wszystkich punktach czerpalnych ponad 13tyś. złotych
      To niech wymienią licznik główny koszt zapewne ok 2tyś + legalizacja ok.1tyś.
      Albo niech Spółdzielnia kontroluje stan liczników oraz plomb, a nie twierdzi, że
      są jakies przecieki albo inne historie.
      Jak płacę za prąd to ze wskazań licznika mieszkania, jak są jakieś braki to
      zarządca powinien dopilnować tego
      (za to bierze pieniądze)!!!
      • 04.03.09, 21:42
        heloo3 napisała:
        > Czy już nie ma nikogo w tym mieście , żeby coś z tym zrobić?
        > Wartość różnicy we wszystkich punktach czerpalnych ponad 13tyś. złotych

        I tu się mylisz heloo3
        Bo np w moim trzyklatkowym bloku strata wyniosła ponad 11.000 zł.
        A bloków w SM jest ok. 100
        Jeśli na każdym bloku jest średnio podobna strata to policz sobie ile to jest w
        skali całej SM
        Licząc średnio na każdy blok wg straty mego bloku :
        100x11.000=1.100.000zł
        Wstrzymam się od komentarza!

        --
        Bielsk Podlaski
        Wędkarski Serwis Podlasia
        • 04.03.09, 22:03
          szpila555 napisał:


          >
          > I tu się mylisz heloo3
          > Bo np w moim trzyklatkowym bloku strata wyniosła ponad 11.000 zł.
          > A bloków w SM jest ok. 100
          > Jeśli na każdym bloku jest średnio podobna strata to policz sobie
          ile to jest w
          > skali całej SM
          > Licząc średnio na każdy blok wg straty mego bloku :
          > 100x11.000=1.100.000zł
          > Wstrzymam się od komentarza!
          >

          O k.... m.. o ja Cie przepraszam?!!,teraz wiem o co wojna.



        • 04.03.09, 22:37
          szpila555 napisał:

          > heloo3 napisała:
          > > Czy już nie ma nikogo w tym mieście , żeby coś z tym zrobić?
          > > Wartość różnicy we wszystkich punktach czerpalnych ponad 13tyś. złotych
          >
          > I tu się mylisz heloo3
          > Bo np w moim trzyklatkowym bloku strata wyniosła ponad 11.000 zł.
          > A bloków w SM jest ok. 100
          > Jeśli na każdym bloku jest średnio podobna strata to policz sobie ile to jest w
          > skali całej SM
          > Licząc średnio na każdy blok wg straty mego bloku :
          > 100x11.000=1.100.000zł
          > Wstrzymam się od komentarza!
          >

          Ja piszę tylko o swoim bloku (także 3 klatki) - taka uwaga
          • 04.03.09, 22:41
            Przyjąłem mniejszą wartość straty w 3 klatkowym bloku (11tys zł tak jak w moim),
            nadmieniam, że są bloki i 5 klatkowe, założyłem że 100 bloków ma po 3 klatki,
            żeby nikt nie zarzucił, że zawyżam dane liczbowe. Rzeczywiste dane mogą być
            większe. Jak trzeba będzie, to wiewiórki z SM podadzą dokładne dane n/t strat :P

            --
            Bielsk Podlaski
            Wędkarski Serwis Podlasia
            • 05.03.09, 14:59
              Dziś rano wiewiórka11 mi doniosła na Skypa, że złapano "Jasia Wędrowniczka" z
              osiedla Poświętna na kradzieży wody i temu przestał pisać na forum. Może to i
              prawda, nie wiem, nie znam tego forumowicza.
              ;)

              --
              Bielsk Podlaski
              Wędkarski Serwis Podlasia
              • 06.03.09, 23:41
                to_ja też może w końcu uruchomię skype`a

                Ciekawe co mówią wiewiórki o nadejściu wiosny....:)

                --
                * * *
                "Poprawna polszczyzna źródłem sukcesów w życiu zawodowym i osobistym"
    • 09.03.09, 22:19
      Może liczniki główne to "sdiełano w sssr"? Od razu spisek węszyć :)...
      Słuchajcie, może by się zrzucić, i wiecie co, niech nam porobią wodę ozonowaną, zdatną do picia.... W końcu Unia ostatnio tak nakazuje, więc będą musieli... Niech kto przedzwoni, niech zrobią kalkulacje... Albo niech nam hoopa puszczają w kranie :) co się szczypać... może piwo :) - e, nie, bo po kąpieli będziemy mieli przechlapane. Warto by zbadać, ile w tej technicznej wodzie ołowiu, tak u odbiorcy. Może ktoś był ciekaw i sprawdził?
      --
      niektóre konstytucje powinno się sprzedawać w rolkach... papieru toal.!
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.