Dodaj do ulubionych

proracing opinie

29.11.17, 15:18
Zbieram opinie użytkowników chipa do tuningu aut ProRacing. Konkretnie chodzi mi o chip z serii ProRacing OBD2 dla Skoda Octavia 1.4 w benzynie.
Auto świetnie radzi sobie w mieście, jednak w trasie odczuwam wyraźny brak mocy, szczególnie uciążliwe jest to przy wyprzedzaniu. W ostatnim czasie, zmuszony jestem robić tych tras coraz więcej, i już powoli mnie czasami szlag trafia. Jako, że na wymianę auta na lepszy model mnie obecnie nie stać, postanowiłem znaleźć sposób na dodanie obecnemu trochę mocy.
W ten właśnie sposób, trafiłem na informacje o firmie ProRacing i ich chipach. Z tego co pisze producent, chip zwiększa moc samochodu w przedziale 15 - 60KM - co by mi spokojnie wystarczało. Podobno ProRacing OBD2, wpływa także na zauważalne ograniczenie zużycia paliwa w aucie, w którym go zamocowano. Z tego co piszą, można go bez problemu samemu zamontować, i od razu przypływ mocy jest odczuwalny.
Nauczony życiowym doświadczeniem, staram się jednak sceptycznie podchodzić do zapewnień producenta. Dlatego właśnie interesują mnie wasze opinie o firmie ProRacing, oraz produkowanych przez nich chipów. Jeśli mieliście do czynienia z tego typu tuningiem, piszcie swoje opinie w komentarzach do posta. Ewentualnie na PW.

Z góry dziękuję za wasze opinie o ProRacing
Edytor zaawansowany
  • dawidg3 01.12.17, 12:05
    Na necie znajdziesz sporo opinii na temat boxów proracing, ale większością z nich nie ma ci się w ogóle sugerować. Większość z tych forumowych "ekspertów" nigdy nie miała do czynienia z boxami, nie mówiąc już nawet o tych konkretnych z proracing. Ja akurat przez jakiś czas robiłem w hamowni, i zdarzało nam się testować boxy, także proracing obd2 właśnie. Po wpięciu boxa, przyrost mocy był widoczny gołym okiem, może nie było to aż 60 KM, ale przeważnie ok 40 KM auto dostawało. Oczywiście nie było reguły, bo jak ktoś przyjeżdżał do nas 20 letnim szrotem, i kazał sobie proracing montować, to efekty były mizerne. A później były narzekania, że gówno warte boxy, i wylewanie żalów na forach internetowych, tylko że to auto było gówno warte a nie sam box. W mojej opinii, boxy proracing to dobry wybór, dla kogoś kto chce dodać kilkadziesiąt KM pod maskę, tyle, że dla zadbanego auta. No i trzeba jeszcze pamiętać, żeby co jakiś czas resetować ustawienia, żeby box mógł się na nowo skonfigurować z silnikiem, bo tylko wtedy będzie działał jak należy. A jak ktoś nie wierzy, że taki proracing coś daje, to zapraszam na hamownię Politechniki (swoją drogą to chyba jedyne
    hamownie, gdzie zajmują sie profesjonalnym badaniem, a nie pisaniem pseudo map) i niech sobie sprawdzi moc przed i po zainstalowaniu boxa. Tyle w temacie proracing.
  • black.realistka 13.10.18, 16:20
    Witam! Czy moglby Pan uscislic temat ,,resetowac ustawienia"? Na czym mialoby to polegac i co jaki czas praktycznie? Osobiscie kupilem Chip Boxa 10MAP i po zalozeniu sprawowal sie wspaniale: chodzilo mi o obnizenie zuzycia paliwa w Passat B5 130 KM i bardzo fajnie sie to udalo. Na trasie Dania-Polska zazwyczaj Pase bral mi ok 6,3 l/100km (jezdze ok 120 km/godz). Po zalozeniu wspomnianego urzadzenia mialem rekordowy przejazd gdzie zuzycie paliwa spadlo do 5,6 l/100km. Niestety w drodze powrotnej do Danii Chip przestal dzialac: najpierw zapalila sie lampka bledu czujnika temperatury paliwa (zamiast niego wpina sie wlasnie ten Chip) ,a potem zuzycie paliwa wyraznie wzroslo (do ok 7,5 l/10km).Chip zostal wyslany do naprawy,ale po niedlugim czasie sytuacja powtorzyla sie.Teraz mam wymieniony na calkiem nowy(gwarancja),ale jeszcze nie zalozylem.Pana informacja ze trzeba resetowac moze byc bardzo przedatna w tej sprawie.Dziekuje za ewentualna pomoc i pozdrawiam!
  • marek_886 15.10.18, 14:59
    Z tego co się orientuję, to procedurę resetowania można przeprowadzić wyłącznie na chipie podłączanym pod port diagnostyczny OBD2.Ma to na celu rozpoczęcie komunikacji z ECU pojazdu. A jeżeli urządzenie to PD 10 map to chip jest już zaprogramowany i gotowy do montażu. Wystarczy wówczas podłączyć urządzenie, a testowanie boxa rozpocząć od mapy numer 10. Po przejechaniu kilkunastu km można testować mocniejsze mapy, w celu wybrania optymalnej mapy dla silnika. Każda z map ma inną charakterystykę momentu obrotowego, poziomu mocy i ograniczenia spalania. Są tam ustawienia zarówno sportowe, operujące na najwyższych parametrach, jak i do codziennego użytkowania, czy też takie, w których możemy osiągnąć spadek zużycia paliwa właśnie.
  • black.realistka 17.10.18, 06:08
    Zgadza sie: jest 10 map (stad pewnie nazwa) oferujacych rozne efekty i ustawienia.Niemniej kiedy rozpoczynalem przygode z 1 urzadzeniem zaczalem wlasnie od mapy nr.10 ktora miala zapewnic najnizsze spalanie w moim Psku B5 2004 rok. Niestety po czasie urzadzenie rozprogramowalo sie lub uszkodzilo i nie wiem co moglo byc przyczyna.Poradzono mi za pierwszym razem by wlaczyc na program 4 lub 5 by ,,zresetowalo sie",ale jak sie okazalo nic takiego nie nastapilo i dwukrotnie odsylalem do naprawy.Pozdrawiam i dziekuje! Darek
  • marek_886 23.10.18, 12:03
    Na podstawie tego co napisałeś, ciężko orzekać jaka może być przyczyna niewłaściwego działania urządzenia. Ja bym odsyłał do reklamacji, do skutku, z tego co wiem nie robią z tym problemów. Z drugiej strony nie koniecznie musi to też być wada samego czipa. Może problem leży w silniku, bo jakby nie patrzyć ma już swoje lata. Bo o ile w nowych silnikach czip działa elegancko, to rzeczywiście pojawiają się głosy, że w starszych może być problem z osiągnięciem spodziewanych rezultatów. Ciężko powiedzieć.
  • nero531 24.10.18, 15:31
    Też bym obstawiał, że coś z silnikiem się niedobrego dzieje.
  • marek_886 15.10.18, 15:00
    Poniżej wklejam opisy poszczególnych map ze stronki proracing:

    - mapy ekonomiczne – mapy o numerach 10-8, które zapewniają osiągnięcie najmniejszego zużycia paliwa przy jednoczesnym polepszeniu dynamiki jazdy oraz usprawnieniu pracy silnika. W zależności od pojemności silnika zużycie paliwa może zmniejszyć się do około 1,5 l/100 km.

    - mapy uniwersalne – mapy o numerach 7-4, przeznaczone do codziennej jazdy, gwarantujące wzrost mocy i momentu obrotowego oraz usprawniające pracę silnika, co przekłada się na obniżenie zużycia paliwa do około 1,0 l/100 km.

    - mapy sportowe – mapy o numerach 3-1, przeznaczone do dynamicznej jazdy na krótszych odcinkach trasy, wydobywające z silnika maksymalną moc i moment obrotowy.

    Ewentualnie można się z nimi skontaktować bezpośrednio, na przykład przez fejsa. Odpowiadają w miarę sprawnie, przynajmniej u mnie tak było.
  • damianb0 04.12.17, 15:21
    Swego czasu miałem sporo do czynienia z boxami ProRacing, więc może podzielę się z wami moją opinią.

    Na wstępie warto napisać, że boxy ProRacing rzeczywiście dodają mocy silnikowi, i nie jest to żadna ściema, jak to co po niektórzy krytykanci wypisują na forach. Realnie przyrost mocy to jednak jest ok 30km - czyli trochę mniej niż podaje producent w opisie produktu. Nie twierdzę, że przyrost w górnych granicach 60km nie jest możliwy, ale w naszych testach boxów ProRacing, nie mieliśmy nigdy z czymś takim do czynienia. A tak jak pisałem, bawiliśmy się tym w grupie, i to na różnych konfiguracjach, modelach, i silnikach.

    Z tego co pamiętam, to najlepiej ProRacing sprawdzał się w dieslach - przyrost mocy wynosił w tym przypadku średnio koło 30km. W samochodach benzynowych z turbo było to tak ok 25km, a benzynowych i dieslach bez turbo ok 15KM. W testowanych przez nas konfiguracjach, bardzo dobrze sprawdzał się box ProRacing CR1 i CR2. Czyli boxy do diesli z silnikiem Common Rail - montowane w większości aut po 2001roku (oprócz grupy VAG czyli Audi VW Seat Skoda bo tam zaczęli montować takie silniki po 2008 roku). Dobrze sprawdzał się także box ProRacing do diesla z grupy VAG do starszych modeli tj. VP37, VP37 10Map i do nowszych z PD. W samochodach benzynowych wyglądało to wszystko trochę gorzej, ale box ProRacing CS2 też robił dobrą robotę.

    Dodam tylko, że boxami ProRacing bawiliśmy się z początkiem zeszłego roku, i moja opinia opiera się na danych z tamtego okresu. Międzyczasie o ile się nie mylę, wyszła nowa generacja urządzeń ProRacing, więc to co napisałem powyżej może być już nieaktualne.
  • jakob122 08.12.17, 13:09
    Właściwie poprzednicy wyczerpali już temat PRORACING, ale żeby nie było, to dorzucę jeszcze swoją opinię. Napiszę tylko tyle: VW Golf 2.0 T FSI 200KM - po zainstalowaniu BOXa PRORACONG wzrost mocy do 237KM. Inaczej mówiąc - za śmieszne pieniądze, masz prawie 40KM boosta. Jak dla mnie to wystarczający powód, żeby zainwestować w urządzenie PRORACING.
  • marek_886 24.05.18, 12:28
    Zależy jaki silnik masz, taki przyrost mocy. W moim dieselu 1.9, po podłączeniu chipa dodało tak ok 15KM. I tak nie jest to zły rezultat, biorąc pod uwagę, że za urządzonko zapłaciłem ok 250 cebulionów. Podobno w benzynie sprawdza się najlepiej, i jak silnik w dobrym stanie, to rzeczywiście może do tych 40KM dać więcej.
  • moherowymoher1 15.12.17, 15:37
    W kwestii ProRancing potwierdzam to, co kolega Damian napisał powyżej. Sam także "testowałem" różne boxy od ProRancing, głównie na silnikach benzynowych z turbo, i wnioski mam podobne. Po zainstalowaniu boxa ProRacing, silnikom przybywa średnio ok 20-30KM, są jednak wyraźne różnice w zależności od marki, modelu, czy testowanej konfiguracji auta. W silnikach benzynowych z turbo, mniej więcej wygląda to tak: wzrost mocy do 30% maksymalnie od mocy początkowej seryjnej w silnikach 2.2 i większych, a 20% w silnikach 1.6, 1.8, czy 2.0, z kolei w małych silnikach typu 1.2, czy 1.4 - do 15%. Nigdy nie bawiłem się w testy zużycia paliwa, czy zwiększenia zużycia silnika, więc nie będę się szerzej wypowiadał na ten temat. Z tego co jednak mi wiadomo. boxy od ProRacing wpływają na nieznaczne zmniejszenie spalania. Nigdy nie spotkałem nikogo, kto miałby problem z silnikiem, po dłuższym użyciu boxów od ProRacing, ale takie głosy też da się słyszeć. Podsumowując - moja opinia o boxach od ProRacing jest pozytywna, szczególnie w kontekście niewielkich kosztów takiego urządzenia, do rezultatów stosowania. Jak ktoś lubi takie zabawki, to spokojnie może inwestować.
  • moherowymoher1 20.12.17, 16:21
    W temacie opinii na temat ProRacing, podrzucę wam jeszcze link, do wypowiedzi jednego typka, który bardzo fajnie wytłumaczył laikowi działanie chipa ProRacing, na podstawie wykresu z hamowni: www.goldenline.pl/grupy/Pozostale/wasze-opinie-o/chip-proracing-opinie,3809367/ . Wypowiedź dotyczy co prawda konkretnej konfiguracji silnika, ale myślę, że można ją odnieść ogólnie do DTI z ProRacing CR10Map. Szkoda jedynie, że autor nie podał namiarów na homownię, która odpowiada za przygotowanie wykresu, bo to zawsze umożliwia jego zweryfikowania. A tak musimy wierzyć na słowa, ale w mojej opinii dane są poprawne, i można je uogólniać dla danych konfiguracji.
  • gora_mandra 04.01.18, 15:06
    Masz może taki wykresik dla Volkswagen Passat 1.9 TDi 130KM?
  • gora_mandra 04.01.18, 15:05
    Witam, czy ktoś dysponuje wykresem z hamowni, po podłączeniu czipa Proracing, do Volkswagen Passat 1.9 TDi 130KM? Będę wdzięczny za opinię w tej kwestii.
  • nataniel34 11.01.18, 12:50
    gora_mandra napisała:

    > Witam, czy ktoś dysponuje wykresem z hamowni, po podłączeniu czipa Proracing, d
    > o Volkswagen Passat 1.9 TDi 130KM? Będę wdzięczny za opinię w tej kwestii.

    Poniżej załączam wykres z hamowni, dla mojego VW Passat w 1.9 TDI (130 km, pompo-wtryski, rocznik 2005), przed i po podłączeniu urządzenia ProRacing. Jak widać wynik, mierzony przyrostem mocy, jest całkiem przyzwoity. Dodam jeszcze, że chip ProRacing, na którym zrobiony jest poniższy wynik, to "Cyfrowy PD " za 199zł - czyli prawie jak darmo.

    https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26731647_2012893118998420_7014230784695462693_n.jpg?oh=84b5753221de284bdfd9bd6d02debf9b&oe=5AF9D32E
  • gora_mandra 11.01.18, 13:40
    Dzięki za wykres kolego, czegoś takiego szukałem. Jakbyś mi jeszcze mógł napisać kilka zdań, o samym urządzeniu Proracing, podłączeniu, eksploatacji, i tak dalej. Takie opinie z pierwszej ręki, będą dla mnie bardzo cenne.
  • jerzy-kowalski 12.02.18, 11:58
    a dysponujesz może takimi wykresami proracing dla innych aut? będę wdzięczny za info na pw.
  • marek_886 24.05.18, 12:24
    Nie wyświetla zdjęcia, mógłbyś wrzucić wykres z hamowni ponownie?
  • nataniel34 12.01.18, 12:51
    gora_mandra napisała:

    > Dzięki za wykres kolego, czegoś takiego szukałem. Jakbyś mi jeszcze mógł napisa
    > ć kilka zdań, o samym urządzeniu Proracing, podłączeniu, eksploatacji, i tak da
    > lej. Takie opinie z pierwszej ręki, będą dla mnie bardzo cenne.

    Montaż był bardzo łatwy. Wtyczka do której podłączasz chip od ProRacing, znajduje się z przodu silnika i jest do niej wygodny dostęp. Samodzielny montaż zajął mi nie więcej niż minutę. Nie potrzebowałem do pomocy mechanika ani wizyty w warsztacie. Po prostu podłączyłem sam na podwórku, i działa elegancko.

    Nie zauważyłem jakiś zmian jeśli chodzi o eksploatacje auta, po podłączeniu chipa ProRacing. Na razie jeżdżę co prawda jeszcze krótko, ale nie zapowiada się nic, że by coś się w najbliższym czasie zmieniło. Może trochę spadło spalanie, ale nie wgłębiałem się za bardzo w temat, i nie mierzyłem.

    A co do wykresu jeszcze. Można włączyć dużo mocniejsze mapy na chipie ProRacing, ale wtedy mruga mi kontrolka od świec żarowych na desce rozdzielczej. Dlatego na razie jeżdżę na mapie, na której nie zapala się kontrolka, i na takiej mapie właśnie zrobiłem powyższy pomiar na hamowni.
  • jakob122 16.01.18, 15:42
    Potwierdzam to co kolega napisał powyżej. Chip ProRacing jest właściwie banalny w montażu.
  • jerzy-kowalski 12.02.18, 11:56
    prośba o opinię od użytkowników czipów proracing. konkretnie chodzi mi tu o informacje na temat proracing obd2. czy rzeczywiście te czipy, zwiększają moc i moment obrotowy, o 30%? tak rzekomo podaje producent proracing, na ich stronce www, ale mi osobiście ciężko w to uwierzyć. no chyba, że podłączysz do auta, które ledwie co z salonu wyjechało xd. czekam na wasze opinie w tej sprawie. pozdrawiam kowal.
  • jerzy-kowalski 06.03.18, 12:57
    no widzę, że nikt nie raczy mi tu udzielić odpowiedzi. na szczęście na wykopie ludzie są bardziej pomocni. wrzucam dla zainteresowanych tematem opinii o proracing: www.wykop.pl/wpis/30440213/potrzebne-mi-opinie-o-czipach-proracing-mam-tu-na-/ nie ma za co.
  • marek_886 04.04.18, 14:46
    jerzy-kowalski napisał(a):

    > no widzę, że nikt nie raczy mi tu udzielić odpowiedzi. na szczęście na wykopie ludzie są bardziej pomocni. wrzucam dla zainteresowanych tematem opinii o proracing: www.wykop.pl/wpis/30440213/potrzebne-mi-opinie-o-czipach-proracing-mam-tu-na-/ nie ma za co.

    Ciekawy wątek, do poczytania.
  • marek_886 22.11.18, 14:38
    W temacie opinii na temat ProRacing, Google wyrzuca jeszcze link do tego bloga: opinienakazdytemat.blogspot.com/2018/11/proracing-opinie.html - na razie nie widzę tam nic ciekawego, ale temat wydaje się rozwojowy, i pewnie wkrótce pojawią się tam jakieś ciekawe wpisy / opinie.
  • marek_886 04.04.18, 14:45
    Po podłączeniu proracing do mojego diesela 1.9, przyrost mocy na pewno nie był tak spektakularny jak podaje producent (30KM), tylko gdzieś tak w okolicach 15KM dodało. Niby czuć to w codziennym użytkowaniu, chociaż szczerze mówiąc liczyłem na więcej. Z drugiej strony, przy cenie czipa 250 zł, to i tak dobre i te 15KM dodatkowe. Może w nowych autach, przy większych pojemnościach, da radę wyciągnąć przy pomocy proracing, te dodatkowe 30KM, ale nie u mnie dało.
  • akunesku 18.04.18, 15:14
    Miał już ktoś okazję testować ProRacing DB3? Jakie wrażenia?
  • marek_886 24.05.18, 12:23
    Chyba miałeś na myśli ODB3? Jest to po prostu zaktualizowana wersja chipa ODB2. Producent podaje, że nowa wersja jest szybsza, oraz ma dodatkową funkcję, która pomaga oszczędzać prąd. ODB3 ma także bardziej rozbudowany układ elektryczny, szybszy program w procesorze, przez co sprawniej oddaje sygnał do sterownika. Sam nie miałem okazji testować ODB3 ale czytałem na forach, że rzeczywiście czuć w porównaniu do poprzedniej wersji różnicę w oddawaniu mocy, szczególnie w silnikach benzynowych.
  • nero531 21.09.18, 12:46
    Jakieś opinie w temacie OBD3? Ktoś już testował to cudo? Podzielcie się wrażeniami.
  • marek_886 25.09.18, 14:02
    Na opinie o OBD3 chyba jeszcze za wcześnie, bo czip dopiero wszedł do sprzedaży, ale sądząc po opinie dostęnym na stronie proracing, to eweolucja w dobrą stronę.
  • akunesku 31.10.18, 13:34
    Wygląda na to, że ProRacing podbiera opinie z naszego forum: proracing24.com/content/12-opinie :D Widzieliście? :)))
  • nero531 11.12.18, 17:03
    Ja to tylko tu zostawię:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.