Dodaj do ulubionych

nieuczciwy pracownik

IP: *.warszawa.vectranet.pl 07.10.11, 16:39
Bardzo proszę o radę bardziej doświadczonych właścicieli firm.
Prowadzę działalność jednoosobową. Złożyłam zamówienie w firmie reklamowej na przygotowanie o druku i druk materiałów reklamowych na dość dużą sumę. To moje kolejne zamówienie w tej firmie. Jak zawsze było złożone mailem i przyjęte do realizacji przez pracownika tejże firmy. Zaskoczył mnie fakt, że faktura, którą otrzymałam po zrealizowaniu zamówienia miała inne dane do przelewu niż do tej pory. Okazało się, że pod nieobecność właściciela pracownik przyjął zamówienie w porozumieniu z byłym wspólnikiem właściciela. I na tego byłego wspólnika wystawił fakturę. Były wspólnik jest rodziną tego pracownika.
Co ma zrobić? Opłacić tą fakturę? A jeśli właściciel firmy wystawi mi drugą fakturę do zapłaty? Skontaktowałam się z właścicielem by wyjaśnić sytuację i prawda wyszła na jaw, a pracownik ma zostać zwolniony. Ale ja nadal nie wiem, którą fakturę mam opłacić.
Obserwuj wątek
    • Gość: max Re: nieuczciwy pracownik IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 09.10.11, 11:59
      Czekaj na rozwój wypadków: na drugą fakturę, wezwanie do zapłaty, na przesłuchanie, etc. Od właściciela zażądaj formalnego uporządkowania sprawy. Niech napisze pismo wyjaśniające, zgłosi próbę przękrętu, najlepiej, jakby podał nr konta, na które już wcześniej wpłacałaś. To jest nietypowa sytuacja, więc i działania są nietypowe. Oryginalne oświadczenie właściciela z oryginalnym podpisem powinno załatwić sprawę. Myślę, że on zrozumie i nie będzie miał Ci za złe, że tak pilnujesz w sumie jego interesu. Gdyby nie Twoja czujność przesłałabyś pieniądze oszustom. Powinien być Ci wdzięczny.
    • altu Re: nieuczciwy pracownik 10.10.11, 15:10
      nie przyjmuj faktury do wiadomości.
      odeślij fakturę. z adnotacją o wyjasnienie sprawy i wystawienie faktury poprawnej.
      właściciel firmy- tamtą fakturę powinien anulować i wystawic poprawną.
    • matte2000 Re: nieuczciwy pracownik 11.10.11, 12:55
      Witam sprawa jest dość prosta,
      1.Poprosić firmę o potwierdzenie danych konta bankowego na piśmie.
      Potwierdzenie powinno być podpisane.
      2.Można poprosić o duplikat faktury .......... bo oryginał zginął.

      Poza tym niech szef tej firmy się martwi i monituje płatność.
      To były 2 faktury ? Miały te same numery? Te same dane?
      Poza tym płatności dokonuje się na podstawie faktury którą wystawia upoważniony pracownik.
      Na fakturze może być nawet konto na Bahama a firma może mieć wiele kont - to już nie jest
      problem klienta tylko firmy która fakturę wystawia.

      Gość portalu: dorota napisał(a):

      > Bardzo proszę o radę bardziej doświadczonych właścicieli firm.
      > Prowadzę działalność jednoosobową. Złożyłam zamówienie w firmie reklamowej na
      > przygotowanie o druku i druk materiałów reklamowych na dość dużą sumę. To moje
      > kolejne zamówienie w tej firmie. Jak zawsze było złożone mailem i przyjęte do
      > realizacji przez pracownika tejże firmy. Zaskoczył mnie fakt, że faktura, którą
      > otrzymałam po zrealizowaniu zamówienia miała inne dane do przelewu niż do tej
      > pory. Okazało się, że pod nieobecność właściciela pracownik przyjął zamówienie
      > w porozumieniu z byłym wspólnikiem właściciela. I na tego byłego wspólnika wyst
      > awił fakturę. Były wspólnik jest rodziną tego pracownika.
      > Co ma zrobić? Opłacić tą fakturę? A jeśli właściciel firmy wystawi mi drugą fak
      > turę do zapłaty? Skontaktowałam się z właścicielem by wyjaśnić sytuację i prawd
      > a wyszła na jaw, a pracownik ma zostać zwolniony. Ale ja nadal nie wiem, którą
      > fakturę mam opłacić.


      --
      stal nierdzewna

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka